і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Розробка першого уроку в 1 класі

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Учись, думай, твори добро».

(Учитель відкриває на дошці тему уроку.)

Фізкультхвилинка.

(Діти разом із учителем стають у коло посередині класу. Учитель промовляє рядочки вірша і показує відповідні рухи, діти повторюють. Можна повторити вірш і рухи ще один раз.)

Усміхнемось сонечку!

(підняли руки вгору, усміхнулись.)

Здрастуй, дороге!

(помахали руками.)

Усміхнемось квіточці!

(присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись їй.)

Хай вона росте!

(показали руками,як росте квіточка.)

Усміхнемось дощику!

(підняли руки вгору, посміхнулись.)

Лийся, мов з відра!

(руки вгору-вниз, вгору-вниз.)

Друзям усміхнемося!

(посміхнулись сусідові справа, зліва.)Зичимвсім добра!

(простягли руки в сторони, узялись за руки, підняли всі разом руки вгору.)

IV.Формування нових знань

1.Вправа «Сонечко доброти».

-Ми усміхнулись один одному, сказали: «Доброго дня!» і на краплинку

сонця побільшало у світі, на краплинку щастя, на краплину радіснішим сталожиття. Щодня, тільки на небі з’явиться ласкаве сонечко, доброта розсіває своїзерна – зерна добра в душах людей.

- Що ж таке доброта? Давайте всі разом створимо Сонечко доброти, яке

буде в нашому класі світити всім і нагадувати про потребу робити добро. Діти беруть промінчики, виходять до дошки, пояснюють, що таке доброта, і прикріплюють промінчик до сонечка.

(Наприклад: доброта – це посмішка, ввічливі слова, допомога один одному, співчуття, співпереживання, лагідне слово, уміння просити пробачення, уміння не заздрити, уміння не видавати чужі таємниці тощо.)

2.Гра «Коло рук». Усі діти стають у коло, беруться за руки.

Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, любові. Уявіть, як він

збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається в

долоньку того, хто сидить праворуч, збагачується добром, ніжністю любов’ю

та рухається далі по колу.Потоки ніжності і любові збільшуються і збільшуються. Посміхніться один одному.

Давайте завжди будемо дарувати один одному тільки добро

і любов.

3.Гра «Чарівні окуляри» (в групах).

Кожна група отримує «чарівні окуляри». Кожен по черзі одягає їх і говорить комусь зі своєї групи приємні,добрі слова.

4.Робота над казкою М.А. Андріанова «Солодощі для серця».

- Чи приємно було вам, коли ви слухали добрі, лагідні слова?

Кожній людині подобається, коли її люблять, вибачають, допомагають, ставляться добре. Але, на жаль, люди часто забувають дарувати любов, допомагати, вибачати і ведуть себе погано з іншими людьми. Послухайте казку

«Солодощі для серця».

У школі подруга пригостила Інну цукерками. Інна з’їла цукерки, а в кишені залишилися лише обгортки, які шаруділи. Прийшла мама забирати Інну зі школи, обняла свою доньку і почула якесь шарудіння.

- Що це в тебе шарудить, донечко?

- Та це я обгортки від цукерок забула викинути, мене сьогодні Тетянка

пригостила.

- А для мене хоч одна цукерка залишилась? –поцікавилась мама.

-Ой, я знову забула тобі залишити,відповіла Інна.

Наступного дня прийшла мама з магазину, а Інна вже в коридорі її

зустрічає і в пакет заглядає, щоб швидше подивитись, що ж солодко

го для неї куплено.

Заглянула Інна в пакет, а там хліб, молоко, а також обгортки від цукерок і печива.

- А де печиво і цукерки? – здивувалась Інна.

- Ой, донечко, зовсім забула тобі залишити, усе по дорозі додому з’їла.

Хотіла образитись Інна на маму, та раптом пригадала, що вчора в школі

так само вчинила.І зрозуміла вона дуже просту істину...

- Що зрозуміла Інна? (Відповіді учнів.)

- Так, Інна зрозуміла, що якщо хочеш, щоб ділились і з тобою солодощами, треба і самому інших пригощати.

Після того випадку Інна вже ніколи не забувала частину солодкого

залишати для батьків. Навіть якось цікаво виходило: коли сама все з’їдаєш,тільки в роті насолода, а коли ділишся і пригощаєш інших, то

й серцю приємно.

- Чи сподобалась вам казка?

- Коли ви раділи? Коли сумували?

- Що найбільше запам’яталось?

- Чому, коли з кимось поділишся, то серцю приємно?

5. Гра «Добре сердечко».

У кожного з вас на парті є біле сердечко. Як видумаєте, якого кольору серце доброї людини? Розфарбуйте серце таким кольором.

(На дошці на аркуші паперу намальований контур серця значного розміру.

Кожна дитина виходить і прикріплює своє сердечко на контур. Коли всі діти

прикріплять свої серця, утвориться одне велике серце.)

6. Робота над притчею.

Як же зробити так, щоб наші серця завжди залишались добрими?

Послухайте ось таку історію.

Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ти прожила таке тяжке життя, а

душею така молода. Чи є в тебе який секрет?». Бабуся відповіла: «Усе добре, що мені зробили, я записую на своєму серці, а все погане

на воді. Якщо б я робила навпаки, с ерце моє було б зараз усе порубцьоване. А так воно – рай благотворний».

Отже, щоб наші серця і душі завжди залишались добрими,треба добро пам’ятати, а зло – забувати.

7. Гра «Так і не так».

Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру

справу – плескайте в долоні, погану – тупочіть ногами.

1.Допомагати мамі мити посуд.

2.Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3.Не вмиватися.

4.Берегти рідну природу та охороняти її.

5.Шанувати працю інших людей.

6.Галасувати, коли хтось відпочиває.

7.Обманювати, хвалитись.

8.Насміхатисьіз чужого горя.

9.Добре вчитись, багато читати.

10.Не слухати батьків.

11.Бути вихованим, стриманим.

12.Допомагати друзям у біді.

13.Ділитися тим, що в тебе є.

14.Ображати інших.

15.Захищати слабкого.

16.Спати на уроках.

17.Красти чужі речі.

18.Любити своїх батьків.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності

-Про що ви дізнались сьогодні на уроці?

-Що вам запам’яталось?

-Що було цікаво?

-Що ви хотіли б розповісти батькам?

автор О.П. Стукаленко, учитель початкових класів ЗШ І – ІІІ

ема . Україна – єдина країна! Мета. Формувати поняття учнів про Україну як єдину країну українського народу, розширювати знання про рідний край, його звичаї і традиції. Розвивати почуття людяності, доброти. Виховувати любов до людей, до рідної країни. Матеріал до уроку. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України. Картини з краєвидами рідного краю, презентація до уроку, голуб миру. Хід уроку Вчитель. Дорогі діти, ви стали на цілий рік старші і сьогодні знову прийшли у свій клас, зустрілися з друзями, то ж помандруємо у світлу і чарівну країну, де здобувають нові знання, вчаться вчитися, жити і дружити. Давайте привітаємо один одного в рідній школі з днем Знань веселою піснею. (Учні дивляться кліп з піснею про Україну).(Кожний вчитель може дібрати кліп на свій розсуд). Вчитель. Ви прослухали пісню. Про що говориться в ній? Слайд 1 Моя найкраща в світі сторона! Чарівна, неповторна Україна! Для мене в цілім світі ти одна, І рідна, й мила, дорога, єдина. Слайд 2 Починаємо наш перший урок, тема якого звучить так: «Україна — єдина країна». Погляньте на карту України — це карта нашої Батьківщини. В кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, в селі чи в місті, але всі ми живемо в одній державі — в Україні, яка і є для всіх нас спільним домом, єдиною країною. Україна — це єдина країна для народу України. Слайд 3 Яка Україна? Про це ми дізнаємося, йдучи стежина вірша. (на дошці – слова: світі, джерельця, глибокі, сучасні, весела, чудова, Україна, любити, держава, відкрила, єдина. Діти підбирають слова до вірша.) Знайдіть вірне слово, щоб продовжити вірш. Слайд 4 Ось небо блакитне i сонце в зенiтi! Моя Україна - найкраща у ... ! ( світі). Слайд 5 Моя Україна - це ліс і озерця. Безмежні степи i чарiвнi ... . ( джерельця) Слайд 6 Красиві пейзажі i гори високі, маленькі струмочки i ріки ... . ( глибокі) Слайд 7 Гра “Відгадай” Найбільші ріки та озера України. Слайд 8 Міста старовинні i замки прекрасні. Великі будови і наші, … . ( сучасні). Слайд 9 Гра “Відгай назву міста” ЇИКВ КИЇВ ВЬЛВІ ЛЬВІВ ВАРХІК ХАРКІВ Слайд 10 - Які ще міста України ви знаєте? Слайд 11 Сади чарiвнi, мальовничиї села. Моя Україна - це пісня ... . (весела) Слайд 12 Це щира, багата, як світ, її мова, крилата, така мелодійна, ... . (чудова) Вчитель. Так, ми живемо з цілим світом у дружбі та мирі. І в нас, в Україні, живуть не лише самі українці, хоч їх переважна більшість. Поруч з нами вільно і щасливо проживають представники інших національностей: росіяни, білоруси, татари, узбеки, поляки, чехи та багато інших. Та всі вони є народом України, ми живемо у спільному домі. Нам усім вистачає місця і ніхто не робить різниці між людьми за національними ознаками, тут всі рівні в своїх правах. Кожній людині відкритий простір для праці, навчання, творчості, відпочинку. Живи, трудись, навчайся, займайся улюбленою справою — ти живеш у вільній і незалежній державі, в чарівному куточку планети — в Україні. Люди різних національностей мають право знати свою рідну мову, між собою нею розмовляти, читати книжки, вивчати її в своїх школах, але для всіх людей в Україні є обов’язковою державна українська мова. Так у всьому світі заведено: людина, живучи в певній країні, повинна обов’язково знати мову цієї держави, щоб розуміти, що діється навколо, про що говорять і пишуть. Ось і ми з вами повинні дуже добре знати свою державну мову, бо для українців ця мова рідна, близька і дорога серцю, тому треба підносити її до вершин, гордитися нею, бо вона не тільки державна, а ще й дуже красива, багата, мелодійна, чарівна, як і душа українського народу. Слайд 13 Її обереги - верба i калина. Найкраща у свiтi - моя … . (Україна) Слайд 14 Бо нам найрiднiша Вітчизна i мати. То як же нам, дітям, її не … ! (любити) Слайд 15 Моя Україна - козацькая слава! Така волелюбна i мирна … . ( держава) Людина щаслива і радісна тоді, коли все добре, коли є мир. Діти, а який птах символізує мир на Землі? Всі ми бажаємо миру. Миру на Землі, в Україні, миру в родинах , миру в душах і серцях кожного з нас. Слайд 16 Вона дорога нам, i рідна, i мила. Бо світ перед нами великий ... . ( відкрила) Слайд 17 Вітчизно свята, дорога Україно, Для кожного з нас ти у свiтi ... . ( єдина) Слайд 18 Робота в групах . Серед букв знайти слова. В У Л Г І М Н С А Ч П Е К О П Р А П О Р А Г Е Р Б Р О С У М Ж У К Р А Ї Н А З И Я Н Т Є Д И Н А И Т Учні кожної групи виходять до дошки захищати свою роботу. 1-ша група. Гімн – це урочиста пісня, яка є символом державності, а державним гімном є пісня « Ще не вмерла України»… Понад сто років тому її написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький. Слова палкі, Мелодія врочиста … Державний гімн ми знаємо усі. Для кожного села, містечка,міста – Це клич один з мільйонів голосів. Це наша клятва, заповідь священна. Хай чують друзі й вороги, Що Україна вічна, незнищенна, Від неї ясно й світло навкруги. 2-га група. Синьо - жовтий прапор маємо Синє небо, жовте – жито; Прапор свій оберігаємо, Він святиня, знають діти. Прапор свій здіймаєм гордо, Ми з ним дужі і єдині, Ми навіки є– народом, Українським в Україні. 3-тя група. Наш Герб – Тризуб, Це воля, слава, й сила. Наш Герб – Тризуб. Недоля нас косила. Та ми зросли, ми є, Ми завжди будем, Добро і пісню Несемо ми людям. Наші далекі предки були переконані, що Тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому: Батько – мати – дитя Вогонь – вода – життя Світло – слово – любов Мудрість – краса – розум У християнській релігії пояснюють ще й так: Бог Отець – Бог Дух Святий – Бог Син. 4-та група. У всьому світі кожен знає – Є Батьківщина лиш одна. І в нас вона одна – єдина – Це наша славна Україна. Не забувай Шевченка спів Про горду славу вояків. Не забувай, що ти дитина Землі, що зветься Україна. 5-та група. Слайд 19 У карпатському краї, чи в луганських степах, де б ти не жив – ми родина! Горда, незламна і нездоланна – єдина для всіх Україна! Слайд 20 Всі учні класу виходять до дошки, піднімають вгору руки з аркушами паперу: верхній ряд-сині, нижній ряд-жовті з написом «Україна єдина» Підсумок уроку. Лунає пісня-кліп про єдину Україну.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Цікаві вправи допоможуть вчителю сучасно провести перший урок в першому класі
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Педагогіка
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    312
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер материала
    XJ987404
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти