Розробка конспекту уроку "Сприйняття мистецтва. Види образотворчого мистецтва"

Опис документу:
Навчальна мета:дати поняття про мистецтво та його види; сформувати уявлення про образотворче мистецтво, його види та жанри, походження перших творів, зародження графіки, живопису, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, дизайну; визначити специфічні засоби виразності в кожному із видів образотворчого мистецтва. Розвивальна: розвивати творче мислення. Виховна: виховувати інтерес до роботи дизайнера, художника скульптора.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навчальна: дати поняття про мистецтво та його види; сформувати уявлення про образотворче мистецтво, його види та жанри, походження перших творів, зародження графіки, живопису, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, дизайну; визначити специфічні засоби виразності в кожному із видів образотворчого мистецтва.

Розвивальна: розвивати творче мислення.

Виховна: виховувати інтерес до роботи дизайнера, художника скульптора.

ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ: Олівець, гумка, кулькові ручки, фарби, кольорові олівці.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Бесіда:

  • як ви гадаєте, коли людина навчилась малювати?

  • Що зображувала первісна людина на своїх малюнках?

Сьогодні ми поговоримо з вами про походження образотворчого мистецтва, з’ясуємо які ще є види мистецтва і чим вони різняться.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Мистецтво – частина духовної культури, характерною особливістю якої є образне (художнє) зображення життя. Усі види мистецтва можна поділити на такі групи:

  • Часові – види мистецтва, що існують обмежений час, не маючи просторового носія (музика, література – в ній дія розгортається в часі);

  • Просторові – існують у просторі в обмеженому об’ємі необмежений час (архітектура, образотворче мистецтво);

  • Просторово – часові, змішані (театр, цирк). Вони існують обмежений час і мають просторових носіїв – артисти, декорації.

Образотворче мистецтво – (образ творити)це реальне або фантастичне відображення дійсності в зримих художніх образах. Залежно від того, як, з якого матеріалу, якою технікою виконано твір, розрізняють такі види образотворчого мистецтва: живопис, графіка, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво, дизайн.

З історії відомо, що розвиток первісної людини, відповідно і культури, має такі етапи (запис на дошці):

1. Палеоліт (старокамяний вік) – 35-10 тис. р. до н. е.

2. Мезоліт (середньокамяний вік) – 10-6 тис. р. до н. е.

3. Неоліт (новокамяний вік) – 6-2 тис. р. до н. е.

4. Бронзова епоха – 2 тис. р. до н. е.

Мистецтво виникло разом з іншими видами первісної культури в період становлення первісної людини як соціальної істоти. Найдавніші художні твори – відбитки людської руки, малюнки звірів (штрихами або заплутаними лініями). Пізніше на наскальних малюнках зображали звірів, сцени полювання. Отже, найдавнішим видом мистецтва вважають графіку (малювання штрихами).

Живопис уперше з’явився близько 40 тисяч років тому, на стінах печер – печерний живопис. Первісні художники, використовуючи природні пігменти (земля, глина, сік різних рослин) створювали кольорові розписи, героєм яких був звір – джерело життя (їжа) і водночас смертельна загроза для людини. Створені в ті давні часи малюнки вражають майстерністю виконання й виразністю зображення тварин. так, могутні бики, антилопи, коні мчать або падають, поранені стрілою, на стінах печер.

Перші скульптурні твори також належать до первісного мистецтва. Це були жіночі фігурки – символи родючості, скульптурні або рельєфні зображення звірів. З розвитком і ускладненням людського суспільства розвивається і мистецтво, виникають нові його види. Ще у первісних людей з’явилася потреба прикрашати свій одяг, речі, якими вони користувалися. Саме тоді, з’являється декоративно-прикладне мистецтво.

Це мистецтво живе на основі спадковості традицій і розвивається як колективна народна художня діяльність. Поряд із цим видом розвивається мистецтво художнього конструювання різноманітних предметів, речей, що оточують людину. Таке конструювання існувало з найдавніших часів, коли техніка та мистецтво були здебільшого неподільними і стильова єдність усіх навколишніх речей була повною і органічною. А вже у 19 столітті зароджується комплексне проектування предметного середовища, тобто становлення нового виду мистецтва – дизайну.

Основою всіх видів мистецтва, у тому числі й образотворчого, є художній образ, створений уявою митця. Залежно від того, що намалював художник, розрізняють такі жанри: побутовий, батальний, пейзаж, анімалістичний, історичний, портрет, натюрморт.

З усіма цими жанрами ми будемо знайомитись протягом п’ятого, шостого та сьомого класів на наших уроках.

А тепер приступимо до творчого завдання.

ІV. Творче завдання: Створення асоціативної композиції «Малюнки первісних людей».

Сьогодні на уроці ви уявляєте, що ви потрапили у далекі історичні часи. Ви раптом стали неандертальцем – художником. Що б ви могли зобразити на стіні своєї печери?

Ось, як приклад, у минулому році наші учні п’ятих класів уявили себе первісними людьми. Ну і ось, що вони зображували на стінах свої печер.

(Показати учням малюнки, для прикладу.) Додаток..

V. Закріплення нових знань та вмінь учнів.

Опитування:

* Що таке мистецтво?

* Коли воно виникло?

* Назвіть види образотворчого мистецтва.

* Які найперші графічні твори виконані людиною?

* Коли з’явився живопис?

* Якими матеріалами працювали первісні художники?

* Назвіть приклади перших скульптурних творів.

* Назвіть приклади перших витворів декоративно-прикладного мистецтва.

* Які жанри образотворчого мистецтва ви запам’ятали?

V. Організаційний момент.

Перевіряю малюнки учнів, за їх бажанням ставлю оцінки.

VІ. Домашнє завдання.

На наступний урок принести: альбом, простий олівець, гумку, точилку.

ДОДАТОК.

Малюнки давніх людей на скелях, стінах печер.

ДОДАТОК.

ДОДАТОК.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
6
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!