Роль вчителя в адаптація п'ятикласників.

Опис документу:
Для п'ятикласника першого вересня найчастіше нове усе: і будинок школи, і діти в класі, і вчителі, і навіть навчання інше - предметне. Виникає ситуація нової системи освіти. Цікаво, але тривожно, хочеться бути активним, розумним і незалежним, а важко; хочеться бути потрібним і успішним у групі своїх однокласників, щоб кожен новий вчитель оцінив і побачив усе найкраще, що є в мені, адже я не гірше інших.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Адаптація пятикласників. Роль вчителя у шкільній адаптації.

Адаптація (від. лат. аdapto - пристосовую) - це пристосування органів чуття та цілого організму до нових, змінених умов існування.

Адаптація включає три етапи:

перший – час ейфорії ( після літа приплив нових сил, радість , зустрічі, високий рівень психологічного комфорту).

другий – розчарування (стрімко знижується позитивна наполегливість, давить рутина повсякдення, вичерпується літній запас позитивних емоцій).

третій – стабільність ( узгоджено розклад, розподілено ролі, сформовано уявлення один про одного, встановлено контакт з батьками).

Допомога класного керівника в адаптації п’ятикласників

Кожний педагог підтвердить, що початок п'ятого класу - складний період не

тільки для дитини, але і для вчителів, і для батьків. Складностей багато, і пов'язані вони не тільки з навчальним процесом, але і з організацією життя в школі. І хоча кожна школа - складний і своєрідний «організм», але багато проблем, випробовувані п'ятикласниками, схожі. Так, у більшості випадків, самі

п'ятикласники вказують, що в школі стало складніше, тому що:

  • дуже багато різних учителів (і їх треба запам'ятати);

  • незвичний розклад (новий режим);

  • багато нових кабінетів, що невідомо як розташований (або навіть новий будинок середньої школи);

  • нові діти в класі (або я сам у новому класі);

  • новий класний керівник;

  • у середній школі ми самі маленькі, а в початковій були вже великими;

  • проблеми зі старшокласниками (наприклад, у буфеті або в туалетній кімнаті).

Для п'ятикласника першого вересня найчастіше нове усе: і будинок школи, і діти в класі, і вчителі, і навіть навчання інше - предметне. Виникає ситуація нової системи освіти. Цікаво, але тривожно, хочеться бути активним, розумним і незалежним, а важко; хочеться бути потрібним і успішним у групі своїх однокласників, щоб кожен новий вчитель оцінив і побачив усе найкраще, що є в мені, адже я не гірше інших.

Звичайно, є діти, що легко і вільно вписуються в шкільну систему вимог, норм і соціальних відносин, але більшість учнів 5-х класів, як показали результати діагностики, піддана дезадаптації. Тобто дитина стає неуважною, менш відповідальною, тривожною, гірше учиться в порівнянні з початковою школою. Ускладнюється сам навчальний процес, продуктивність роботи знижується, зі своїм високим рівнем тривожності дитина неадекватна в сприйнятті відносин з новими однокласниками і невідомими вчителями, з'являється почуття непевності. Успішність адаптації молодшого підлітка в більшому ступені залежить не тільки від інтелектуальної готовності, але і від: ü його здатності до встановлення міжособистісних відносин з педагогами; ü навичок орієнтації в просторі школи; ü навичок гідного поводження зі своїми новими однокласниками й уміння спілкуватися з ними, дружити; ü здатності приймати і дотримувати класних і шкільних правил життя; ü ставлення до себе і позитивного відношення до шкільного світу. Важливо також, наскільки психологічні якості дітей, їхні уміння й особливості відповідають вимогам конкретного вчителя в зв'язку з особливостями предметного навчання. Викладачі також, у свою чергу, потребують психологічної підтримки. Їм важко відразу запам'ятати всіх учнів в умовах великої школи і швидко впізнати дітей, щоб успішніше організувати навчання і спілкування, переключитися з психологічних особливостей випускників школи 17 - літнього віку на можливості дітей 10-11 років.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
1
міс.
2
6
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!