Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

«Роль батьків у виконанні домашніх завдань»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WR454652
За публікацію цієї методичної розробки Артьомова Олена Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №WR454652
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Батьківські збори

«Роль батьків у виконанні домашніх завдань»

Батьки і домашні завдання

У сучасній школі діти проводять по шість годин на день, а іноді й більше. На щастя, навчальна програма, як і раніше, містить такі предмети, як фізична культура, мистецтво й музика. Передбачено, що решту часу (3 години) вчителі повинні витрачати на навчання письма, читання, математики й хоча б трішки природничих наук. Класні керівники не в змозі все встигнути. Їм потрібна допомога.

Як батьки можуть зробити значний внесок у процес навчання своїх дітей ? Читаючи своїй дитині, ви тим самим збільшуєте її лексичний запас. Щодня допомагаючи у виконанні домашнього завдання, ви своєю увагою показуєте, наскільки важливим є навчання.

Дуже багато батьків прагнуть допомогти своїм дітям, але не знають, як це зробити. До того ж, через постійний брак часу вони помічають, що їхні діти просто не хочуть виконувати завдання разом з ними. Діти з більшим бажанням будуть конструювати новий автомобіль, ніж виконувати домашнє завдання. Але хоча діти й дивляться забагато телевізор чи час від часу засиджуються за комп’ютером, їх не можна однозначно назвати ледачими. Вони відвідують басейн, уроки англійської мови та музики. Вони мають свої заплановані справи і зустрічі й не бажають , щоби батьки забирали в них дорогий час. Після того як діти виконали уроки, вони більше не хочуть витрачати час на читання, їх не цікавить можливість попрактикуватися в математиці.

Один із батьків розповідав, що коли настав час виконувати домашнє завдання з читання, дитина сховала книгу за батарею. Виконання домашнього завдання перетворились на битву, і спільні заняття призвели до конфлікту, від чого нікому не було користі. Батько гнівався, коли відчував, що син працює не в повну силу, і виконання домашніх завдань зазвичай закінчувалися криками один на одного.

Трапляється, що батьки самі провокують дітей на негативне реагування, що пов’язане з виконаннями домашнього завдання. Повернувшись з роботи втомленими й дратівливими, вони зневажливо, з почуттям приреченості сідають з дітьми за уроки. Будь-яка дитяча помилка чи прорахунок умить перетворюється на емоційний вибух стосовно дитини. Діти надзвичайно чутливі до стану батьків, і ваша напруженість умить передається їм. Тому, перш ніж сідати за уроки, спробуйте заспокоїтися й зосередити увагу на тій роботі, яку будете робити. Свої вимоги до дитини промовляйте твердо й упевнено, не підвищуючи голосу.

Науковці вважають, що батьки – найважливіше джерело знань для своєї дитини. У книзі «Що працює. Дослідження про викладання й навчання» зазначено, що «батьки – це перші й найбільш впливові вчителі для своїх дітей». Автори книги пояснюють, що батьки мають усі можливості допомогти дитині бути успішною в школі, проте вони роблять менше, ніж могли би. Досліджено, що матері витрачають у середньому менше ніж півгодини в день на розмови з дітьми, пояснюючи щось чи читаючи їм. Батьки й того менше – близько 15 хвилин. Тому, перш ніж запитати в дитини про оцінки й успіхи в школі, запитайте спочатку в себе: а що ви зробили для цього? Яку ви поставите собі оцінку за виконання домашнього завдання з дитиною?

Почуття власної гідності в дитини слабке, і його слід виховувати. Якщо ваша дитина буде знати, що ви спеціально вибираєте час, щоб проводити його разом, то цим ви показуєте, що вона важлива для вас і ви хочете бути з нею. Загально відомо, що діти люблять грати, тож використовуйте це як перевагу. Тоді вашій дитині сподобається проводити з вами час і процес навчання для неї стане захопливим.

Що можна порадити батькам, якщо їхня дитина не може всидіти за уроками ?

Неабияку роль в організації навчальної праці школяра відіграє розпорядок дня. Дослідження показують: ті учні, які добре вчаться, мають чітко визначений час для приготування уроків, якого вони суворо дотримують. І навпаки, серед слабких учнів багато таких, які не мають чітко визначеного часу для занять.

Виховання звички до систематичної праці починається з визначення чіткого розпорядку занять, без цього не можна досягти успіхів у навчанні. Розпорядок дня не слід змінювати залежно від кількості уроків, від того, що показують цікавий фільм по телебаченню чи в дім завітають гості. Дитина повинна сідати за уроки не тільки в один і той же час, але й за постійне робоче місце.

На столі все має бути на своїх місцях. Відомий фахівець з наукової організації праці О.К. Гастев зазначав, що якщо робоче місце в повному порядку, то це вже пів справи. І робоче місце учня повинно бути таким, щоб одним своїм виглядом налаштовувало на роботу, викликало бажання плідно працювати.

Також слід завжди мати під рукою купку аркушів, щоби їх не потрібно було виривати із зошита. Біля стола бажано прикріпити (на відстані витягнутої руки) поличку з підручниками, словниками, довідниками й іншими необхідними книгами. Перед очима – календар і розклад уроків.

Не рекомендують користуватися важкою ручкою, оскільки збільшення її маси навіть на один грам збільшує втому.

Якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють школяреві обладнати окремий письмовий стіл і книжкову полицю, то все одно необхідно виділити дитині будь-яке постійне місце, де б можна було тримати свої книги й зошити.

Найперше слід звернути увагу на ту обстановку, у якій дитина виконує домашні завдання. Задуха й гамір утричі зменшують швидкість та ефективність і в стільки ж разів збільшують утомлюваність. На зосередження уваги найбільше впливає кімнатна температура. Оптимального зосередження можна досягнути за температури +18.. – 22⁰С.

Слід навчити дитину самостійно визначати труднощі виконуваної роботи й обирати предмет, з якого найкраще розпочинати виконання домашнього завдання. Якщо учень налаштовується на роботу відразу, йому доцільно спочатку робити складні уроки, а потім переходити до простих. Якщо ж він втягується повільно, то йому варто розпочати з легких і поступово переходити до складних.

Найбільш складними для учнів, за підсумками анкетування є такі предмети: математика, англійська мова, хімія, фізика.

Приступати до виконання домашнього завдання найкраще через 1-1,5 години після повернення зі школи, щоби встигнути перепочити. Якщо дитина зайнята якимись іншими справами (наприклад, відвідує гуртки, секції), то приступати слід пізніше. Але в будь-якому випадку не можна відкладати цього на вечір.

Анкетування ж проведене у школі серед учнів 5 – 11 класів свідчить про те, що з 94 учнів увечері приступають до виконання домашніх завдань 31 учень, одразу ж після школи 22 учні, через 3-4 години – 18 учнів і лише 23 учні приступають до виконання домашніх завдань вчасно.

Згідно з Державними санітарними правилами і нормативами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували:

у 2-му класі – 45 хв.,

у 3-му класі – 1 год. 10 хв.,

у 4-му класі – 1 год. 30 хв.,

у 5-6-х класах – 2,5 год.,

у 7 – 9-х класах – 3 години,

у 10-12-х класах – 4 години.

Діти ж витрачають:

5-6: 45 хв – 4 учні, 1 год -12 учнів, 1 год 30 хв – 4 учні і лише 6 учнів – 2-2,5 год.

7-9: 30 хв – 10 учнів, 45 хв – 7 учнів, 1 год – 11 учнів, 1,5 год – 9 учнів і лише 2 дитини працюють протягом 3 годин.

10-11: 30 хв – 2 учні, 2-3 год – 13 учнів і лише 2 учні працюють протягом 4 годин.

Для успішного виконання завдання слід встановити чіткий ритм занять. Наприклад на 25 хвилині заняття зробити перерву 5-10 хвилин, під час якої виконати кілька фізичних вправ.

У школяра слід сформувати звичку ретельно и систематично готувати уроки. Звичка працювати й працювати сумлінно має стати другою натурою людини, яка росте. Незважаючи на гарну погоду за вікном, цікаву передачу по телебаченню, несподіваних гостей, - уроки слід зробити вчасно й добре. Виправдання непідготовленим урокам немає та не може бути – це необхідно зрозуміти школяреві з перших днів занять.

Слід зазначити , що частина учнів виконують домашні завдання, але є й такі, що приходять не підготовленими до уроків. Пояснюють це тим, що забули записати або виконати, не мали часу, лінувалися, не знали, як виконувати, допомагали батькам доглядати за молодшими братами та сестрами. Тому вам, батькам, слід більш ретельно слідкувати за виконанням домашнього завдання дітьми. Лише 12 учнів виконують домашні завдання з допомогою дорослих і це переважно учні 5-6 класів.

Пам'ятка учням «Сідаємо за уроки»

1.Сідай за уроки в один і той самий час.

2. Провітри кімнату за 10 хвилин до початку занять.

3. Вимкни телевізор. У кімнаті де ти працюєш, повинно бути тихо.

4. Уточни розклад уроків на завтра. Перевір, чи всі завдання записані в щоденнику.

5. Приготуй письмове приладдя для занять.

6. Прибери зі стола все зайве.

7. Настав час розпочати роботу. Сядь зручно, розгорни підручник ….

Практичні рекомендації вчителя для батьків.

Розпочніть з предмета, що дається дитині найлегше, і не відповідайте на жодне запитання, звернене до вас, доки завдання не буде виконане до кінця; потім перегляньте, чи не має неточностей, запропонуйте відшукати їх самостійно. Намагайтеся уникати слова «помилка». Не висміюйте помилок своїх дітей.

Про читання.

Один раз дитина читає сама. Далі ви, скажімо, готуєте вечерю, а вона переказує прочитане. Якщо неточно переказує якесь місце, то нехай читає ще. У такий спосіб уникаємо непотрібних повторень. Обов'язково читайте на ніч з дитиною книжки вголос по черзі. Розглядайте ілюстрації. Помічайте точність чи неуважність художника, повертайтесь по ходу до тексту. Якщо трапляються уривки, які можна прочитати за ролями, то використовуйте цю можливість. А просто так декілька разів не перечитуйте. Це нецікаво.

З української мови.

Звертайте увагу на виконання вправи повністю. У разі труднощів виконайте вголос усі вправи, але не записуйте в підручнику ні літери, ні слова. Під час письмового виконання дитина ще раз усе згадає. Вийдіть із кімнати, поки вона виконує завдання, не стійте за спиною. Не гнівайтесь на свою дитину і не зліть її.

Не змушуйте учня писати спершу в чернетці, а потім переписувати в зошит виконані завдання. Це призводить до перевтоми дитини і негативного ставлення до навчання.

Задача з математики.

Учіть читати й уявляти подію. Виконайте креслення. Знайдіть допоміжну дію, якщо задача на дві чи більше дії. Уточніть, про які величини йдеться. Дитина самостійно записує дії й відповідь. Перевірте.

Природничі науки, історія.

Читайте не тільки за книгою, але й передплачуйте журнали. Робіть завжди цікаві вирізки й добирайте тексти.

Батьки, які практично відразу. Надають дітям можливість проявляти цілковиту самостійність у підготовці уроків, так само не мають слушності, як і ті, які надмірно опікають свою дитину. Одні дорослі заявляють дитині : « Уроки задано тобі, а не мені, ось ти їх і роби!» Інші лагідно запитують: «Що нам сьогодні задали ??» - і розгортають підручники й зошити.

У першому випадку виникає образа на байдужість батьків до таких важливих шкільних справ і страждає якість виконуваних завдань, а в другому формується безвідповідальність, упевненість у тому, що все буде добре й без особливих зусиль.

Безумовно батьки повинні бути зацікавлені тим, щоб налагодити процес виконання домашніх завдань.

Пам'ятка батькам «Контролюємо виконання домашніх завдань»

Шановні батьки! Контролюючи виконання домашніх завдань, проявляйте терпіння і повагу до особистості вашої дитини.

1.Не порівнюйте її вміння з уміннями інших дітей.

2. Не кричіть, краще з'ясуйте причину відсутності в дитини вміння виконувати задану вправу.

3. Створіть умови для успішного виконання дитиною домашнього завдання.

4. Не намагайтесь виконати замість своєї дитини домашнє завдання.

5. Заохочуйте наполегливість у досягненні мети.

6. Вимагайте від своєї дитини уважного ознайомлення з інструкцією щодо виконання навчальних завдань, формулювання питань.

7. Учіть дитину детально ознайомлюватися зі змістом матеріалу в підручнику, довіднику, з правилами й інструкціями.

8. Розвивайте увагу дитини і її уважність під час виконання домашнього завдання.

9. Хваліть дитину за своєчасне і якісне виконання домашнього завдання.

10. Розповідайте про досягнення дитини іншим членам родини.

11. Для того щоби полегшити своїй дитині виконання домашнього завдання, придбайте їй енциклопедії, словники й довідники з різних предметів, довідники на інформаційних носіях.

12. Формуйте звичку доводити розпочату справу до кінця, навіть якщо доведеться чимось пожертвувати.

13. Купляйте своїй дитині логічні ігри, що сприяють формуванню посидючості, терпіння й відповідальності.

14. Не відмахуйтеся від питань дитини. Цим ви збільшуєте кількість проблем пов’язаних із підготовкою домашніх завдань.

Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити індивідуальну стежку розумової праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
виступ
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Педагогіка
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    2663
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    WR454652
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WR454652
За публікацію цієї методичної розробки Артьомова Олена Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №WR454652
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти