Рекомендації для практичного психолога по роботі з дітьми, які мають розлади аутистичного спектру.

Психологія

Для кого: Дорослі

21.09.2020

241

19

0

Опис документу:
Перелік поведінкових проявів з якими може стикнутися фахівець у взаємодії з дитиною з РАС. Я, як практичний психолог ІРЦ знаю, що іноді буває важко налаштувати дитину, з якою ви працюєте, на заняття. У дитини завжди будуть хороші і погані дні, і це нормально. Від них залежить і багато поведінкових проблем.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Рекомендації для практичного психолога по роботі з дітьми,

які мають розлади аутистичного спектру.

Треба враховувати, що кожна дитина індивідуальна і підхід в роботі має бути диференційований. Основні компетенції (знання, здібності, уміння, навички), потреби дитини та рекомендації фахівцям описані у висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, також виявлено.

  1. Завжди використовуйте знайомий для дитини простір;

  2. дотримуватися більш прийнятної для дитини дистанції спілкування;

  3. показуйте тільки позитивні емоції;

  4. розробіть «систему заохочень» яку будете використовувати під час корекційних занять (обійми, цукерки, іграшка тощо);

  5. не робіть те, що не подобається дитині (чого вона не переносить);

  6. мовлення фахівця, повинно бути емоційно забарвлене. Особливо коли дитина досягає певних успіхів;

  7. завжди реагуйте однаково;

  8. давайте короткі, чіткі словесні інструкції;

  9. використовуйте методи багаторазового повторення, практичного показу;

  10. якщо дитина не виконує предметно-практичні вправи самостійно, зробіть це разом «рука в руці»;

  11. треба візуалізувати розклад, що дасть змогу:

- долати складнощі, пов’язані із загальною дезадаптованістю дитини з РАС та її нездатністю організовувати свій час;

- розуміти вимоги фахівця;

- знизити рівень тривожності (завдяки передбачуваності подій), а отже, частоту поведінкових проблем;

- прояснити, який вид діяльності відбувається в певний період ( готує дітей до можливих змін);

-зосередитися на актуальній інформації, виокремлювати важливу інформацію від несуттєвої;

- самостійно перейти від одного виду діяльності до іншого, з однієї зони в іншу, повідомляючи, куди їй необхідно прямувати після закінчення певної роботи;

Перелік поведінкових проявів з якими  може стикнутися фахівець у взаємодії з дитиною з РАС.

Я, як практичний психолог ІРЦ знаю, що іноді буває важко налаштувати дитину, з якою ви працюєте, на заняття. У дитини завжди будуть хороші і погані дні, і це нормально. Від них залежить і багато поведінкових проблем.

Дитина може:

  • ігнорувати вас ;

  • заплакати і втекти від вас;

  • почати кричати і кидати речі;

  • проявляти агресію та аутоагресію

Іноді дитина начебто спокійний, але як тільки ви намагаєтеся почати заняття, з'являється небажана поведінка.

Що ж робити в таких випадках?

По-перше, фахівці завжди повинні покладатися на добрі, близькі стосунки з дитиною, в яких ви «об'єднуєтеся з приємними стимулами». Це підкріплення, під час якого психолог розвиває дружні відносини з дитиною, використовуючи його інтереси. Такі інтереси можуть включати цукерки, мультфільми, музику, відеоігри, іграшки, фізичну активність і так далі.

По-друге, це налаштування дитини на заняття. Першими помічниками є батьки. Як правило, хоча б за 30-45 хвилин батьки повинні почати нагадувати дитині про заняття, а також подбайте, щоб дитина була ситою, чистою і сходила в туалет перед заняттям.

По- третє, слідкуйте за навантаженням. Адже занадто багато завдань, і у дитини почнеться небажана поведінка, або він спробує втекти із столу. Занадто мало, і дитина буде відключатися, відволікатися чи інакше розважати себе.

Рекомендації:

  • під час перших зустрічей, грайте поряд з дитиною, поступово долучайтесь до його активної гри;

  • якщо дитина вас ігнорує, використовуйте сенсорні подразники;

  • спирайтесь на інтереси дитини;

  • хваліть, за її досягнення, нехай навіть незначні;

  • постійно співпрацюйте з батьками, щоб робота була більш продуктивною;

  • використовуйте візуальний розклад, з метою зниження тривоги, що є попередженням небажаної поведінки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.