До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
6
міс.
1
4
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Рекомендації батькам. «Спілкуємося і виховуємо дитину-лівшу»

Опис документу:
Поради батькам. Які причини ліворукості? В чому феномен геніальності у ліворуких дітей? Які риси характеру притаманні дітям-лівшам? З якими труднощами в навчанні часто стикаються «левшата»? Як допомогти дитині в подоланні таких труднощів? Яким повинні слідувати рекомендаціям батьки у вихованні та спілкуванні з дитиною-лівшею? Як підготувати ліворукої дитини до школи?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Рекомендації батькам. «Спілкуємося і виховуємо дитину-лівшу»

В «праворукої» людини ведучими бувають ліве око, ліве вухо, ліва нога. За оцінками американських учених, «ліворукі» становлять приблизно 10% населення. Насправді «ліворукість» зустрічається набагато частіше, просто ми бачимо тільки руки. Яка нога є провідної, важливо лише для спортсменів. Яке вухо провідне, неважливо навіть для професійних музикантів.

Існує кілька видів ліворукості, принципово різних за своїм походженням. Розрізняють природну, генетично успадковану лівшість і ліворукість. Перше означає, що головну роль у роботі мозку перебирає на себе права півкуля (у правші - ліва), і це відповідає певному типу роботи нервової системи і головного мозку. Права півкуля відповідає за зорову пам'ять, невербальні образи, сприйняття музики. Ліва півкуля - за вербальну пам'ять, мову, читання й письмо, складні довільні рухи. «Ліворука» дитина скоріше скористається інтуїцією там, де «праворука» викличе на допомогу досвід і логіку. Існує гіпотеза, що лівші комфортніше, ніж правші, займати позицію лідера.

Ліворукість же передбачає лише використання лівої руки як ведучої тимчасово або назавжди. У міру росту дитини й активізації роботи лівої півкулі в таких дітей може відбуватися «чарівне перетворення» лівші на правшу.

До ліворуких людям у всі часи було неоднозначне ставлення. У Середньовіччі ліва рука вважалася «поганий», і всі, у кого вона була «робочої», були грішниками. У роки правління Петра Першого ліворуким заборонялося свідчити в суді. В різні часи, як і зараз, деякі люди вважали ліворукість відхиленням від норми, а людину – лівшу приймали за ненормального.

Ліворуких дітей завжди (в школі, вдома) намагалися перевчити, зробити їх правшами, придумували спеціальні пристосування, встановлювали тотальний контроль над діяльністю лівої руки. Між тим дитини переповнювало почуття неповноцінності, в умовах постійного тиску він намагався адаптуватися до умов «праворукого» світу (де тільки з «правильної» рукою можна відбутися у професії, так як навіть інструменти пристосовані для роботи тільки правою рукою). В результаті дитина-лівша наживав собі масу психологічних проблем: від прояву боязкості, нерішучості, до підвищеної тривожності, закомплексованості.

Згідно з останніми статистичними даними, у світі активно зростає відсоток ліворуких, на сьогоднішній день їх налічується близько 700 мільйонів чоловік. Причому із загального числа дітей, 25% — ліворукі хлопці (хоча не так давно їх було не більше 10%).

У діточок – ліворуких домінує права півкуля мозку, яка «відповідає» за образне мислення, творче начало людини, воно оперує образами і невербальними сигналами. Тому серед «правополушарных» хлопців частіше зустрічаються обдаровані в художньому плані і надмірно емоційні екземпляри.

Ліворукі діти часто витають у хмарах, фантазують, оскільки образна пам’ять дозволяє надовго зберегти яскраві враження. Вони володіють абсолютним слухом, музичними здібностями, чітко сприймають звуки, інтонації, відрізняють ледве вловимі відтінки кольору.

Батькам такої дитини тільки й залишається, що дивуватися тому, як їх чадо вже в ранньому віці добре малює (принаймні, краще своїх однолітків), ліпить з пластиліну, тягнеться до музики. Сучасні дані підтверджують наявність у таких дітей іскри творчості, так 25% лівшів від природи талановиті, в числі відомих, видатних людей – лівшів:

  • — Леонардо да Вінчі — великий жудожник,

  • — Альберт Ейнштейн — вчений,

  • — Чарлі Чаплін — майстер кінематографа,

  • — Людвіг Ван Бетховен — композитор і так далі.

Ліворуким дітям притаманні досить неоднозначні риси характеру:

  • — довірливість,

  • — примхливість,

  • — плаксивість,

  • — гнівливість,

  • — схильність миттєвим потребам, настроям,

  • — наполегливість у здійсненні бажаного.

Вчителі відзначають, що їх погана успішність у більшості випадків обумовлюється тим, що з-за своєї чутливості і перебування в стані душевного дискомфорту, вони просто не можуть зосередитися на виконанні завдань. Порядок, дисципліна для них чужі:

  • — у зошиті,

  • — голові,

  • — у кімнаті панує безлад.

До всього іншого ліворукі діти досить товариські, контактні, тому вони цілком можуть стати прекрасними лідерами.

Часто батьки «левшат» скаржаться на те, що вони всього бояться, причому найчастіше такі «об’єкти страху» вони придумують самі. В цьому винне все теж образне мислення, багата на уяву, фантазії, страхи.

У ліворуких дітей часто в ранньому дитинстві виникають труднощі з вимовою звуків, відзначається затримка в мовленні.

Віддаючи дитину в перший клас, будьте готові до того, що він зіткнеться з низкою труднощів: йому непросто буде даватися читання, письмо.

Перший час перебування в школі він буде перебувати під впливом тяжкої психоемоційного стресу, внаслідок чого його пристосування до нових, незнайомих умов, до дитячого колективу, режиму, правил буде протікати вкрай напружено.

Ситуація може ускладнитися, якщо в школі на нього буде тиснути обстановка агресивної «праворукой дійсності», і його почнуть переучувати, перетворювати в правшу.

Вчителі часто перебувають у стані подиву, від того, що їх учні-лівші здатні нестандартно відповідати на досить прості питання. І якщо за усні відповіді вони отримують хороші оцінки, то з технікою читання, швидкістю виконання завдань, грамотністю у них все йде не так чудово. Якщо ви запитайте у викладача, як ви можете охарактеризувати свого ліворукої учня, він відповість не роздумуючи: «Здатний, але не зосереджений».

Звичайно, в кінці вісімдесятих років двадцятого століття практика переучування на офіційному рівні заборонена, а в педагогічній практиці, наприклад для навчання російській мові ліворуких дітей, стали використовувати спеціальні підручники і прописи, однак у деяких вчителів все-таки простежуються бажання «удосконалити» особистості ліворуких учнів.

Батькам дуже важливо знайти відповідні методи виховання, з урахуванням вроджених фізіологічних і психологічних особливостей своєї дитини.

1. У спілкуванні з дитиною виявляйте чуйність і доброзичливість, враховуйте його підвищену емоційність і надмірну вразливість.

2. Створіть у сім’ї сприятливий психологічний клімат; методи виховання не повинні викликати у малюка негативні емоції.

3. Намагайтеся гостро не реагувати на часте впертість дитини. Вуалируйте в ігровій формі чергові прояви впертості.

4. Приймайте дитину такою, якою вона є, не акцентуючи увагу на його фізіологічної особливості (поясніть, що ліворуких людей достатньо, він не один такий, і вони живуть повноцінним життям). Не намагайтеся перетворити свою дитину в правшу.

Приймаючи рішення про переучуванні дитини, зверніть увагу на те, яка невротична симптоматика може розвинутися.

  • — Дитина дратується з будь-якого приводу.

  • — Порушується сон, змінюється не в кращу сторону апетит.

  • — З’являються больові відчуття в голові, животі.

  • — На фізіологічному рівні можуть виникати тики, нав’язливі неспокійні руху; дитина часто заїкається, він стає млявим, загальмованим, з ознаками легкої депресії.

5. Не варто пред’являти до дитини завищені вимоги, порівнювати його з іншими дітьми, протиставляти його їм.

6. Вкрай важливо встановити провідну руку перед вступом до школи (ще краще до того, як йому виповниться п’ять років, коли дитина ще тільки вчиться правильно тримати ручку, олівець.)

7. В процесі навчання (наприклад, письма) спирайтеся на «правопівсферні» особливості: добре розвинене образне мислення, здатність вибудовувати яскраві, творчі асоціативні ланцюжки: літера «о» схожа на бублик, «з» — на цифру «три». При виконанні домашнього завдання, намагайтеся не квапити лівшу.

8. Правильно організуйте робоче місце: світло під час занять повинен падати з правої сторони. В інтер’єрі кімнати використовуйте спокійні кольори, уникайте зайвих деталей, речей, підтримуйте порядок. Подібна обстановка допоможе дитині не відволікатися і концентрувати увагу виключно на завданнях. Що стосується «зони відпочинку» в кімнаті, то тут повинна знаходитися все те, що сприяє розвитку творчого потенціалу і фантазії. Якщо дитина любить малювати – придбайте і встановіть в цьому місці мольберт, якщо співати або танцювати – пристрій для відтворення музики, музичний інструмент.

9. Обов’язково поставте до відома вихователів і вчителів, що ваша дитина – лівша.

10. Пам’ятайте, що ваше чадо відноситься до групи ризику, щодо адаптації до умов дошкільного закладу, школи.

11. Припиняйте будь-які спроби вчителів без вашої згоди (за власною ініціативою) переучувати дитину, перетворювати його в правшу, тим самим погіршуючи ситуацію емоційної напруги, яка і так турбує першокласника. Ви повинні самі розуміти (і донести цю думку до вчителя), що ліворукість у дитини функціонує на рівні несвідомого, і щоб перевчитися на правшу, йому доведеться зробити непростий зусилля над собою.

12. При появі перших натяків на комплекс неповноцінності (за ліворукості), намагайтеся їх погасити. В якості прикладу, наведіть дитині великих лівшів, так він знайде упевненість в собі і зрозуміє, що не є ізгоєм у суспільстві, і зможе багато чого досягти.

13. Якщо ви виявили симптоми шкільного неврозу, не зволікайте, зверніться за консультацією до педіатра, невролога, психолога.

14. Придбайте спеціальні шкільні приладдя, призначені для хлопців-лівшів.

15. Не давайте своїй дитині приводів, щоб він відчував себе відкинутим, непотрібним.

16. Ні в якому разі не піддавайте малюка глузуванням (і не дозволяйте оточуючим цього робити), щодо того, що він не такий, як усі, і робить все «неправильної» рукою. Намагайтеся зайвий раз при чужих людях не підкреслювати, що ваша дитина ліворукий.

17. Складіть розклад, де будуть розписані всі повсякденні справи. Коли дитина буде слідувати йому, залишайтеся гнучкими і в той же час проявляйте наполегливість (не відступайте від наміченого). Щоб полегшити долю дитини, створити йому такі умови, щоб він міг бачити творчість у кожному повсякденному справі, навіть миття посуду. Подібний підхід є актуальним і для навчальної діяльності: будьте завжди в курсі, що вашому чаду поставили на сьогодні, контролюйте виконання шкільних завдань, перевіряйте результат. Якомога частіше хваліть, особливо за те, що ваша дитина дотримувався графіка, виконував всі режимні моменти, за будь-яке, навіть незначне досягнення.

  • 01.08.2019
  • Різне
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Стаття
  • 111
  • 0
  • 7
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
590 грн