і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Реформація в Німеччині

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

(Всесвітня історія 8 клас)

Тема: Реформація в Німеччині

Мета: з’ясувати причини, хід та наслідки Реформації в Німеччині; розкрити основні напрями Реформації в Німеччині; розвивати вміння аналізувати історичну інформацію крізь призму технологій розвитку критичного мислення; виховувати толерантне ставлення до будь­якої релігії та повагу до думок інших.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. 8 клас» Н.Г Подаляк, 2008 рік, видавництво «Генеза»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Всесвітня історія. 8 клас»

Тип уроку: комбінований

Основні терміни та поняття: Реформація, «індульгенція», Селянська війна.

Основні події:

• 1517 р. — виступ Лютера проти індульгенцій;

• 1524—1525 рр. — Селянська війна.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати час Реформації, видатних постатей цього періоду;

  • наводити приклади кризових явищ у католицькій церкві;

  • описувати протестантську церкву;

  • висловлювати власне судження щодо причин, характеру та значення Реформації;

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота в парах

1. За яких історичних обставин виникло християнське віровчення?

2. Коли відбувся розкол християнства на католицизм і православ’я? (у 1054 («Велика схизма»))

3. Що означає вислів «феодальна роздробленість»?

4. Як впливала роздробленість на розвиток суспільства?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Реформація - слово, що перекладається з латинської як перебудова, стало символом цілої епохи в історії країн Європи. Це була доба, коли розгорнувся рух за переосмислення ролі католицької церкви у суспільстві. Дуже швидко ця боротьба, що починалася з диспутів в університетських залах, перекинулася на поля бойовищ. Люди початку нового часу були приголомшені силою ненависті, з якою точилася боротьба між прихильниками старої католицької церкви і реформаторами. Мине багато часу, поки людство зрозуміє, що неможливо винищити всіх, хто хоче жити інакше. Треба навчитися жити разом, на одній планеті. Шлях до цього буде дуже довгим.

Події, які спричинили розкол Європи на два великі табори — католиків і прихильників Реформації, — розпочалися на початку XVI ст. у Німеччині.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Німеччина на початку XVI ст.

Метод «Чиста дошка»

1. Де і коли утворилась Священна Римська імперія німецької нації?

2. Якій династії належала влада на поч. XVI ст. у Священній Римській імперії?

3. Хто обирав імператора?

4. Чому не було укладено союз німецьких міст із королівською владою?

5. Хто висунув ідею перетворення роз’єднаних німецьких земель в єдину державу? Чому?

6. Що спричинило наступ на феодальну «дрібнодержавність»?

Лютер і Мюнцер – два варіанти Реформації

Групова робота. Рамка цілі

Цей метод передбачає чотири етапи:

1. Мета (Чому? Навіщо? Для чого?)

2. План (Як? Яким чином?)

3. Дія (Що? Де? Коли?)

4. Результати (Які наслідки? Які підсумки?)

Згідно з алгоритмом учні самостійно опрацьовують текст підручника та заповнюють таблицю «Реформація: Лютер та Мюнцер»

Варіант Лютера

Варіант Мюнцера

Мета. Рух за очищення церкви від пороків (у першу чергу проти продажу індульгенцій), за нову дешеву церкву

Мета. Рух за нову дешеву церкву,

а також за суспільство, де всі будуть рівними: «Вся влада повинна бути віддана простому народові»

План. Реформацію може здійснювати тільки влада, а не народ (мирним шляхом)

План. Реформації можна досягти

шляхом перевороту (революції)

силами селянства і міської бідноти

(силовим шляхом)

Дія. 31 жовтня 1517 р. — він прибив до дверей Замкової церкви у Віттенберзі тези, в яких спростовувалася рятівна сила індульгенцій

Дія. 1524–1525 рр. — Селянська

війна в Німеччині, очолена Т. Мюнцером; кінець 1524 р. — «Статейний лист»

Утворення нової гілки християнства — протестантизму (лютеранства)

Цілковита поразка селян, страта

Т. Мюнцера та його послідовників

(близько 100 тис. осіб)

V. Закріплення знань учнів.

Клас ділиться на три групи, кожна з яких має виконати певне завдання.

Гра «Я знаю 5 імен…» (1-а група)

Учні називають п’ять імен, персоналій (можна й більше), які стосуються даної теми. Наприклад: Мартін Лютер, Томас Мюнцер, Карл V, Габсбурги, Лев X.

Гра «Точність — ввічливість королів» (2-а група)

Учні записують дати, що зустрічаються в тексті підручника. До кожної дати пропонуємо запитання, відповіді на які мають бути точними та лаконічними.

1483—1546; 1489—1525; 1517; червень 1524; 1524–1525 рр.

1. З якими подіями пов’язані ці дати?

2. Позначте у зошитах століття, що стосуються виписаних вами дат. Назвіть їх.

3. Скільки років прожив Лютер? Мюнцер? Чому Лютер прожив довше?

4. Що було раніше — виступ Лютера проти індульгенцій чи початок заворушень у південно-західній Німеччині?

5. Скільки років минуло від дня смерті Лютера? Мюнцера?

Гра «Енциклопедист» (3-я група)

Учні записують в зошитах терміни та поняття, що зустрічаються в процесі вивчення нової теми, та пояснюють їх.

Індульгенція — у католицькій церкві — грамота, свідоцтво про повне відпущення гріхів.

Реформація — широкий антифеодальний суспільно-політичний і релігійний рух, який набув форми боротьби проти католицької церкви, в Західній і Центральній Європі в XVI ст.

Селянська війна — масштабне й тривале у часі повстання селян, яке охоплює велику територію.

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Реформація в Німеччині

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Переглянути запис
2 академічні години