ПРОГРАМА СПІВПРАЦІ З РОДИНАМИ ВИХОВАНЦІВ «ВЗАЄМОДІЯ»

Опис документу:
Програму розроблено у зв’язку з об’єктивною необхідністю покращення роботи щодо взаємодії дошкільного навчального закладу з родинами вихованців, та пошуку нових сучасних форм і методів співпраці, які дадуть змогу врахувати актуальні потреби родини і сприятимуть формуванню активної батьківської позиції. Програма визначає мету, завдання, зміст та форми роботи з батьками; дає змогу по-новому поглянути на особливості організації роботи з батьками на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Загальні положення програми

Програму розроблено у зв’язку з об’єктивною необхідністю покращення роботи щодо взаємодії дошкільного навчального закладу з родинами вихованців, та пошуку нових сучасних форм і методів співпраці, які дадуть змогу врахувати актуальні потреби родини і сприятимуть формуванню активної батьківської позиції.

Програма визначає мету, завдання, зміст та форми роботи з батьками; дає змогу по-новому поглянути на особливості організації роботи з батьками на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти.

Мета:

  • створити єдиний освітній простір «дошкільний навчальний заклад і родина» з метою забезпечення гармонійного розвитку вихованців;

  • забезпечити умови, що спонукають батьків до об’єднання зусиль із педагогами для досягнення позитивних результатів у питаннях розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку;

  • надати батькам можливість спілкуватися одне з одним, ділитися досвідом сімейного виховання.

Очікувані результати:

  • об’єднання зусиль педагогів і батьків для забезпечення гармонійного розвитку дошкільників;

  • встановлення партнерських відносин з родинами вихованців;

  • створення довірчої форми спілкування між батьками й педагогами, що сприяє конструктивній взаємодії;

  • забезпечення активної участі батьків у освітньому процесі.

Основні принципи:

  • активність й свідомість — участь усього колективу дошкільного навчального закладу й батьків у пошуку сучасних форм і методів співпраці;

  • відкритість і довіра — доступність інформації для кожного з батьків щодо організації життєдіяльності дітей у дошкільному закладі;

  • співпраця — організація спільної діяльності, спілкування «на рівних»;

  • погоджена взаємодія — можливість висловлювати одне одному свої міркування про ті чи ті проблеми виховання та врахування думки кожного під час організації конструктивної взаємодії;

  • вплив на родину через дитину — організація емоційно насиченого, комфортного, змістовного життя у групі, враженнями про яке дитина обов’язково поділиться з батьками.

Основні функції:

  • організаційно­-посередницька

  • участь батьків у роботі педагогічної ради ДНЗ, батьківських комітетів та інших об’єднань батьків, взаємодія з громадськими організаціями.

  • інформаційно­-просвітницька

  • забезпечення батьків інформацією про ДНЗ і документацію, яка регла­ментує діяльність ДНЗ;

  • організація педагогічно­-просвітницької роботи з батьками за допомогою різноманітних засобів ознайомлення з актуальною інформацією;

  • надання індивідуальної педагогічної допомоги.

  • організаційно-­педагогічна

  • залучення батьків до освітнього процесу;

  • організація спільної з дітьми й педагогами діяльності — участь у святах, розвагах, оздоровчих заходах;

  • надання батьками посильної допомоги ДНЗ.

Розділ 1. Реклама діяльності ДНЗ

Мета: пропагувати освітню, оздоровчу, соціальну діяльність.

Завдання:

  • надати інформацію батькам про особливості діяльності та освітні послуги, що тут надаються;

  • ознайомити батьків з умовами перебування дітей в ДНЗ.

Зміст роботи

Форми роботи

Надання батькам інформації про:

  • нормативно-правову діяльність ДНЗ, зокрема про додаткові освітні послуги

  • історію й традиції ДНЗ, групи

  • умови перебування дитини в ДНЗ

  • Рекламний буклет

  • Інтернет-сайт

  • Співбесіда

  • Інформаційні стенди з фотоматеріалами

Поетапне проведення комплексу заходів з пропаганди діяльності ДНЗ і його освітніх послуг:

  • екскурсії по ДНЗ

  • інформативні виступи завідувача ДНЗ, вихователя-методиста, старшої медсестри, вихователів та інших фахівців ДНЗ

  • перегляд відкритих занять та інших форм роботи з дітьми

  • координація інформаційної роботи всіх служб ДНЗ з родинами вихованців

  • Загальні збори

  • Інтернет-сайт

  • Дні відкритих дверей

  • Відкриті заняття та інші форми роботи з дітьми

  • Бесіди

Розділ 2. Діагностика

Мета:

  • визначити потреби родин вихованців та особливості виховання дітей у сім’ї;

  • з’ясувати думку батьків про якість освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі.

Завдання:

  • з’ясувати реальні потреби родин вихованців в освітніх та оздоровчих послугах;

  • визначити рівень педагогічної та психологічної культури батьків, їх поінформованості щодо особливостей розвитку, виховання та навчання дошкільників;

  • виявити очікування батьків щодо якості освітнього процесу в ДНЗ та реальні недоліки в його організації.

Зміст роботи

Форми роботи

Соціологічна діагностика:

  • вивчення документів і початкових відомостей про дитину, яка вступила до ДНЗ, про склад її родини

  • збір інформації про умови та методи виховання дитини в родині

  • Вивчення документів

  • Бесіди з батьками

  • Анкетування

  • Тестування

  • Опитування

  • Соціальний патронаж

Діагностика:

  • потреб родини в освітніх та оздоровчих послугах

  • рівня поінформованості батьків щодо особливостей розвитку, виховання та навчання дошкільників

  • рівня педагогічної та психологічної культури батьків

  • Співбесіди

  • Анкетування

  • Тестування

  • Опитування

  • Соціальний патронаж

З’ясування думки батьків щодо психологічного клімату в ДНЗ та якості освітнього процесу

  • Форум інтернет-сайту

  • Бесіди

  • Анкетування

  • Опитування

  • «Батьківська пошта»

Діагностика рівня ефективності заходів щодо роботи з родиною, проведених фахівцями ДНЗ

  • «Батьківська пошта»

  • Форум інтернет-сайту

  • Зошит відгуків і пропозицій

Розділ 3. Просвіта батьків

Мета: підвищити психолого-педагогічну компетентність батьків та ефективність родинного виховання

Завдання:

  • забезпечити батьків необхідними психолого-­педагогічними знаннями з питань дошкільного виховання;

  • сприяти формуванню довірчих стосунків та демократичного стилю спілкування дорослих з дітьми у родині.

Зміст роботи

Форми роботи

Ознайомлення батьків із:

  • нормативними документами щодо соціального захисту та прав дитини

  • віковими особливостями дошкільників

  • програмою розвитку і технологіями роботи з дітьми

  • засобами розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку

  • особливостями виховання дітей з девіантною поведінко

  • різними стилями спілкування з дітьми та їхнім впливом на розвиток особистості дитини

  • Батьківські збори

  • Круглі столи

  • Дискусії

  • Творчі майстерні

  • Тренінги

  • Інформаційні стенди

  • Групові виставки дитячої й сімейної творчості

Надання практичної допомоги батькам з проблем виховання дошкільників

  • Консультації

  • Тренінги

  • Консультативна служба «Довіра»

Розроблення індивідуальних та групових рекомендацій щодо створення умов для повноцінного розвитку дітей дошкільного віку вдома

  • Індивідуальні та групові консультації

  • Інтернет-сайт

Розділ 4. Організація співпраці з родиною

Мета:

  • залучити батьків до активної участі в освітньому процесі;

  • підвищити авторитет батьків у дітей, авторитет педагога — серед батьків.

Завдання:

  • активізувати роботу батьківського комітету ДНЗ та групових батьківських комітетів;

  • створити умови для партнерської діяльності батьків із дітьми;

  • залучити батьків до благоустрою дитячого садка;

  • підтримувати інтерес і бажання батьків обмінюватися досвідом сімейного виховання.

Зміст роботи

Форми роботи

Залучення батьків до організаційно­-правової та освітньої діяльності ДНЗ:

  • активізація роботи батьківського комітету ДНЗ шляхом залучення батьків до спільного планування й організації його діяльності

  • складання плану взаємодії з родиною на навчальний рік

  • організація спільної діяльності педагогів з батьками над освітніми й творчими проектами

  • розроблення різних форм заохочення з метою мотивації дітей, батьків і працівників ДНЗ до особистих досягнень

  • Спільні наради, засідання педагогічної ради, планування, презентації

  • Дні здоров’я, Тиждень театру, тематичні зустрічі, відкриті заняття

  • Відзначення найактивніших учасників взаємодії дипломами, грамотами, сувенірами

Залучення батьків до педагогічного процесу:

  • організація й проведення низки спільних з родиною заходів

  • Спортивні свята, змагання

  • Музичні розваги

  • Театралізовані дійства

  • Тематичні заняття

  • Гурткова робота

Організація спільної роботи із благоустрою території дошкільного закладу та вдосконалення предметно-розвивального середовища

  • День довкілля

  • Місячник з благоустрою

  • «Майстерня добрих справ»

Створення творчих мікрогруп батьків за інтересами

  • Клуб «Школа батьківства»

Розділ 5. Фахове вдосконалення педагогів

Мета: удосконалювати фахову майстерність педагогів та підвищувати ефективність взаємодії ДНЗ з родинами вихованців

Завдання:

  • забезпечити педагогів ДНЗ науково­-методичною інформацією про сучасні форми, засоби й методи взаємодії з батьками;

  • підвищити психолого-­педагогічну компетентність педагогів через практичне впровадження в практику роботи отриманих знань;

  • активізувати педагогічний потенціал вихователів під час групової та індивідуальної роботи з родинами вихованців;

  • сприяти підвищенню культури педагогічного спілкування.

Зміст роботи

Форми роботи

Робота з педагогічним колективом:

  • опрацювання з педагогами законодавчих та нормативних документів, що регламентують юридичні, соціальні та психолого-­педагогічні аспекти розвитку, виховання та навчання дошкільників

  • ознайомлення педагогічного колективу із сучасними формами, засобами й методами взаємодії з батьками

  • надання методичної допомоги педагогам із планування, організації та проведення різних форм роботи з батьками

  • взаємовідвідування педагогами заходів взаємодії з родиною

  • Семінари

  • Семінари-практикуми

  • Лекції

  • Бесіди

  • Консультації

  • Тренінги

  • Засідання педагогічної ради

  • Анкетування

  • Тестування

Самоосвіта:

  • опрацювання методичної літератури з проблем сімейного виховання

  • вивчення та адаптування до умов своєї групи сучасних методик, технологій взаємодії з родиною й варіативних методів надання допомоги родині

  • Читання спеціальної літератури

  • Тренінги

  • Творчі проекти

Розділ 6. Професійна рефлексія

Мета: аналіз результативності взаємодії ДНЗ з родиною та виявлення потенціалу вдосконалення співпраці з батьками

Завдання:

  • вивчити й проаналізувати роботу ДНЗ з організації взаємодії та співпраці з родинами вихованців;

  • спланувати на основі отриманих даних подальший розвиток позитивних тенденцій у співпраці з родинами вихованців.

Зміст роботи

Форми роботи

Аналізування проведеної роботи з батьками та виявлення її результативності:

  • збір аналітичного матеріалу

  • підбиття підсумків проведеної роботи з батьками та відображення їх у документації методичної служби

  • Форум інтернет-сайту

  • Опитування

  • Анкетування

  • «Батьківська пошта»

  • Зошит відгуків і пропозицій

  • Вибір пріоритетних напрямів психолого­педагогічної діяльності

  • Розроблення системи психолого­-педагогічної допомоги родині й дітям

  • Вироблення стратегії спільної діяльності всіх служб ДНЗ з питань співпраці з родиною

  • Розроблення заходів щодо поліпшення роботи з батьками

  • Внесення коректив у планування роботи з батьками

  • Планування роботи з батьками на перспективу

  • Засідання за круглим столом

  • Творчі групи

  • Перспективне календарне планування

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.