Програма факультативу "Історія мистецтва", 6-7 класи

Опис документу:
На уроках музики, ОТМ, літератури, історії учні отримали певні знання про деякі віхи у розвитку мистецтва, про найяскравіших представників: композиторів, художників, скульпторів, поетів, письменників і т.д. Програма даного факультативу, на 2015-2016 навч. рік, дозволяє відтворити загальну картину розвитку мистецтва. Мета даного факультативу: «Простежити основні етапи розвитку мистецтва в різні історичні періоди, закріпити знання про діячів мистецтва».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ФАКУЛЬТАТИВ з ІСТОРІЇ МИСТЕЦТВА

Пояснювальна записка

Мистецтво в історії світової культури в різні історичні періоди виконувало різноманітні функції, набувало різні форми прояву, надавало неоднаковий вплив на сприйняття людини. Адже воно не просто складається з творчості окремих талановитих умільців, а являє собою загальне колективне мистецтво народу тієї чи іншої країни, чия майстерність, талант, навички передавалися і вдосконалювалися від покоління до покоління, розвивалися протягом століть, збагачувалися новими прийомами. Мистецтво оповідає про життя, зображує людей, природу, навколишній світ людини за допомогою різних образів, які створюються за допомогою цілої системи прийомів, розроблених і удосконалених багатьма поколіннями творців. У зв'язку з цим сприймати мистецтво необхідно як наслідок, що випливає з життя людей через сукупність їх традицій, звичаїв, вірувань, цінностей.

Мистецтво в широкому його розумінні - це художня творчість в цілому: література, архітектура, скульптура, графіка, декоративно-прикладне мистецтво, музика, танець, театр, кіно та інші різновиди людської діяльності, що об'єднуються при сприйнятті світу. Глибше усвідомити це допоможуть слова французького письменника і музиканта Ромена Роллана: «Кордони окремих мистецтв аж ніяк не настільки абсолютні і замкнуті, як це вважають теоретики: мистецтва щохвилини переходять одне в інше, один рід мистецтва знаходить своє продовження і завершення в іншому і тому сприймати їх треба , як єдине ціле ».

На уроках музики, ОТМ, літератури, історії учні отримали певні знання про деякі віхи у розвитку мистецтва, про найяскравіших представників: композиторів, художників, скульпторів, поетів, письменників і т.д. Програма даного факультативу дозволяє з'єднати отримані знання в єдине ціле, допомогти відтворити загальну картину розвитку мистецтва.

Тому мета даного факультативу: «Простежити основні етапи розвитку мистецтва в різні історичні періоди, закріпити знання про діячів мистецтва».

За багато тисячоліть мистецтво України пройшло шлях не менш складний і цікавий, ніж мистецтво інших народів. Тому 2 години з 19 відводиться на розгляд розвитку мистецтва українського народу в різні історичні періоди.

У кожної людини є своє власне світосприйняття, відчуття миру і відповідне цьому особистісне бачення дійсності. Даний факультатив передбачає різноманіття бачення світу, можливість інакше, по-своєму поглянути на знайомий предмет.

В основу програми покладені:

  • тематично-поурочні принцип планування занять;

  • почергове розкриття тим, відповідно до історичних періодами;

  • принцип ретроспективи (формування нових знань на основі повторення вже відомого матеріалу);

  • система творчих і самостійних завдань для виділення найбільш важливих моментів (що відповідає принципу доступності);

  • система міжпредметних зв'язків (музика, ОТМ, література, історія і т.д.), їх зв'язок з життям;

  • спрямованість змісту програми на активний розвиток у дітей, інтересу до змін в мистецтві з найдавніших часів до наших днів.

Основні завдання:

розвиток почуттів, уяви, розуміння мистецтва, здатність і прагнення сприймати художню культуру;

формування варіативного мислення, здатного бачити предмет мистецтва з різних точок зору;

виховання художньо-естетичного смаку, любов до мистецтва, здатність насолоджуватися красою;

розширення кругозору дітей;

допомогти оволодіти мовою мистецтва, щоб знали про основні етапи та періоди історії становлення образотворчого мистецтва, про вершини образотворчого творчості в культурі у різних народів Землі.

Передбачувані результати після вивчення курсу:

знати і розуміти основні етапи розвитку образотворчого мистецтва;

знати основні види і жанри образотворчого мистецтва;

знати і розуміти шедеври образотворчого мистецтва;

вміли розбиратися в стилях і напрямках, їх характерні особливості;

користуватися різними джерелами інформації з історії образотворчого мистецтва;

аналізувати твори мистецтв, виконувати навчальні завдання (повідомлення, доповіді);

використовувати набуті знання і вміння для розширення кругозору, формування власної культурного середовища.

ПРОГРАМА

Тема

Дата

1

Введення. Загальне поняття про образотворче мистецтво.

2

Види мистецтв та їх особливості.

3

Жанри, стилі, напрямки в образотворчому мистецтві.

4

Первісне мистецтво.

5

Мистецтво давньосхідних цивілізацій. Єгипет. Месопотамія.

6

Мистецтво античного світу. Стародавня Греція.

7

Мистецтво античного світу. Стародавній Рим.

8

Міфи.

9

Мистецтво Західноєвропейського середньовіччя.

10

Мистецтво епохи Відродження.

11

Мистецтво XVII століття.

12

Мистецтво епохи Просвітництва.

13

Культура Європи XIX століття.

14

Нові напрямки в мистецтві.

15

Мистецтво XX століття.

16

Витоки українського мистецтва.

17

Мистецтво України XX століття.

18

Декоративно-прикладне мистецтво.

19

Сучасне мистецтво.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
8
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!