Профілактика конфліктів в навчально-виховному процесі серед молодших школярів .

Опис документу:
Попередження конфлікту є одним з найважливіших завдань педагогічного колективу школи, попередити конфлікт набагато легше, ніж конструктивно вирішити його.Зупинити конфлікт можна на будь-якій стадії. Чим раніше буде виявлено неполадку, тим менші втрати понесуть протиборчі сторони.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конфлікт – це зіткнення інтересів двох і більше сторін, які беруть участь в одному, загальному для них, соціальному процесі, але з якихось причин перешкоджають один одному в реалізації намічених цілей.

Зупинити конфлікт можна на будь-якій стадії. Чим раніше буде виявлено неполадку, тим менші втрати понесуть протиборчі сторони.

Профілактика конфліктів в колективі полягає в:

  • своєчасному виявленні проблеми, здатної спровокувати конфлікт, і прогнозування розвитку ситуації;

  • попередженні одних конфліктів шляхом стимулювання інших;

  • нейтралізація конфлікту.

Типи конфліктів:

  • істинний конфлікт – реальне зіткнення між сторонами;

  • конструктивний конфлікт – конфлікт, що виник на ґрунті реально існуючих між суб’єктами протиріч;

  • випадковий конфлікт – конфлікт, що виник через непорозуміння чи випадковий збіг обставин;

  • зміщений конфлікт – конфлікт, що виник на помилковій підставі, коли справжня причина прихована;

  • невірно приписаний конфлікт – конфлікт, у якому справжній винуватець знаходиться в тіні, а у конфлікті задіяні учасники, які не мають до нього відношення, чи він виник завдяки випадковому збігу обставин;

  • помилковий конфлікт – суб’єкти сприймають ситуацію як конфліктну, хоча реальних причин ворогувати немає;

  • потенційний конфлікт – існують реальні підстави для виникнення конфлікту, але поки що обидві сторони через якісь причини ще не усвідомили ситуацію як конфліктну.

Шляхи подолання конфлікту:

  • проаналізувати, зрозуміти, які існують розбіжності в особистих інтересах сторін стосовно загального інтересу;

  • прагнути такої згоди, яка б могла максимально задовольнити інтереси кожної із сторін, при цьому вести розмови чи переговори без образ.

Можна обирати стратегію поведінки в конфліктній ситуації:

  • знати спосіб уникнення конфлікту;

  • розробити компромісне рішення;

  • заспокоїтись і змиритись з тим, що хоче робити інша людина;

  • зачекати, щоб знайти потрібне рішення.

Конфлікти між дітьми і підлітками в межах школи, класу частіше за все засновані на емоціях і особистій неприязні. В класі, де склався несприятливий соціально-психологічний клімат, діти погано засвоюють програмовий матеріал.

Саме в школі у дитини формуються навички розв’язання суперечностей в міжособистісній взаємодії.

Попередження конфлікту є одним з найважливіших завдань педагогічного колективу школи, попередити конфлікт набагато легше, ніж конструктивно вирішити його.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн