і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Проект навчально-виховної роботи «Я і ВСЕСВІТ»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Кошель Наталія Едуардівна , вихователь

Проект навчально-виховної роботи з дітьми старшої групи

«Я і ВСЕСВІТ»

Тривалість циклу – 10 днів

Мета проекту:

Освітня:

  • поглибити знання дітей про природнє довкілля, як цілісний живий організм;

  • сформувати елементарні уявлення про зорі, планети;

  • ознайомити зі способами отримання інформації;

  • формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;

  • вчити складати план своєї діяльності для досягнення якісного кінцевого результату.

Розвивальна:

  • розвивати вміння дітей спостерігати за явищами природи, робити зіставлення та висновки із спостережень, проводити аналіз ;

  • розвивати усвідомлення єдності Землі та Космос, сприйняття різноманітності та краси небесної сфери;

  • розвивати власне бачення даної проблеми;

  • розвивати самостійність та ініціативу;

  • розвивати творчі здібності;

  • розвивати вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності;

  • розвивати комунікативно-мовленнєву компетентність.

Соціалізуюча:

  • застосовувати особистий досвід над проектом;

  • розвивати самооцінку;

  • створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.

Виховна:

  • виховувати цілісне ставлення до природи;

  • виховувати екологічну свідомість та екологічно доцільну поведінку;

  • виховувати почуття любові до рідного краю.

Характеристика проекту:

  • за домінуючою діяльністю: дослідницько-інформаційний;

  • за тривалістю: середньої тривалості;

  • за кількістю учасників: колективний;

  • за характером контактів: у межах групи.

Учасники і співучасники проекту: діти, батьки, вихователі.

Психологопедагогічне проектування діяльності дітей

старшої групи за темою «Я і Всесвіт»

Мотиваційний. 1 день

Проектне заняття (дитина і навколишній світ, рідна природа)

Тема. Природа і Всесвіт. Як реалізувати задум?

Мета: виховувати повагу до різних поглядів і думок; розвивати пізнавальну активність, заохочувати ініціативу, зацікавити цією темою; розвивати вміння дітей спостерігати за природою, робити зіставлення та висновки зі спостережень, проводити аналогії; розширити знання про небо, його вплив на життя планети; розвивати усвідомлення єдності Землі та космосу,сприймати красу небесної сфери; спонукати до добору завдань «дерева цілей».

Матеріал: демонстраційний – зірочка.

Методи і прийоми: сюрпризний момент – вихователь ховає в долонях зірочку.

Проблемна ситуація №1

- Що може бути в мене в долонях?

Проблемна ситуація №2

- Звідки це взялося?

- Що це означає?

Проблемна ситуація №3

- Що можна зробити із зірочками?

Вибрати варіант «дерева цілей».

Заняття з фізкультури

Спостереження За небом (кольорова гама, вплив сонячного тепла на колір неба)

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Що зайве?», «Загадки з усього світу», «Що ти знаєш про планету Земля?», «Продовж речення».

Рухливі ігри Які ви знаєте ігри про космос?

Сюжетно-рольова гра «Збираємося у подорож»

Трудова діяльність

Мета: вправляти в умінні виконувати функції організатора, здійснювати самоконтроль

Індивідуальна робота

Мета: провести вступну діагностику знань дітей, які не змогли самостійно виконати завдання під час заняття

Художня праця

Тема. Виготовлення «дерева цілей» і запис завдань, визначених у першій половині дня

Мета: виховувати вміння

Інформаційний. 2 день

Проектне заняття (рідна природа, малювання, конструювання )

Тема. Сонце, сонечко

Мета: формувати у дітей уявлення про сонце, що освітлює Землю, уміння визначати значення сонця для життя на Землі; вчити використовувати раніше засвоєнні почуття, враження, думки логічно, послідовно; спонукати дітей до виготовлення сонечка з допоміжного матеріалу, викладати його на площині; закріпити навички малювання долоньками, тампоном; розвивати увагу, допитливість, уяву, фантазію; виховувати акуратність.

Матеріал: пристрій «Сонячна система», ілюстрації із зображенням сонця, шапочки для драматизації, іграшка Сонечко, гарбузове насіння, макарони, фарби, поролон, дощечки, пластилін, люстерка.

Методи і прийоми: загадки, заклички, вірші,дослід,психологічна гімнастика,

дид.ігри «Назви лагідно», «Сонечко і дощик», гра-драматизація, полілог

Музичне заняття

Спостереження За сонцем (тепло, яскравість, світло). Бесіда «Подорож Сонця по небу» (збільшення тривалості дня за особистими спостереженнями;

як реагують рослини на світло)

Експерементально-пошукова діяльність

Чи стоїть сонце на місці?Замалювати рух сонця. Чи дотягнуться рослини до сонячного світла? Затемнити рослини аркушем паперу, простежити, в якому напрямку будуть рослини, порівняно з незатемненими

Ігрова діяльність

Вивчити нову фізхвилинку «Ясне сонечко»

Дидактичні ігри: «Красуня Земля», «Подорож Сонця»

Сюжетно-рольова гра: «Пригоди Сонця». Створити ігрову ситуацію.

Рухливі ігри: « Ракети», «Чия команда швидше прийде пошдяху навколо сонця?»

Трудова діяльність

Вивчити девіз «Прокинувся вранці, причепурився – і відразу причепури свою планету!» Що це означає?

Індивідуальна робота

Закріпити поняття «Сонячна система»

Бесіда

Тема. «Земля – наш дім!»

Мета: дати можливість дітям висловлюватися про рідну домівку, місто, країну, планету; розгляд книг, альбомів про природу

Домашнє завдання

Запропонувати батькам разом із дітьми підготувати різні цікавинки з природи космосу

Інформаційний. 3 день

Проектне заняття (дитина і навколишній світ, вчимося читати)

Тема. Земля в космосі

Мета: дати дітям поняття про Сонячну систему, її склад; вправляти дітей у визначенні форми та обрисів планети Земля: розвивати увагу, окомір,логічне мислення; виховувати уважність, спостережливість; закріпити вміння робити звуковий аналіз слова, поділяти слова на склади, ставити наголос.

Матеріал: глобус, карта Землі, пристрій «Сонячна система», ілюстрації із зображенням планет, картинки для звукового аналізу слів, фішки, схеми речень

Методи і прийоми: сюрпризний момент (глобус), загадки, бесіда, дид.ігри «Склади планету», «Шлях на Землю», «Поділи слово на склади», «Постав наголос»

Заняття з фізкультури

Спостереження

За небом (кольорова гама, хмари).

Бесіда «Хто живе на небі?» (грім, блискавка, дощ, сніг). Чи має небо кінець?

Трудова діяльність Господарсько-побутова праця «Ремонтна майстерня»

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Планета», «Склади планету», «Шлях на Землю», «Сонячна системи»

Рухливі ігри: «Космічні перегони», «Телепузики», «Ракети»

Сюжетно-рольова гра «Зустрічаємо гостей

Конструкторська гра «Роботи»

Індивідуальна робота

З окремим дітьми закріплювати навички звукового аналізу. Дидактична гра «Назви звук»

Домашнє завдання

Запропонувати батькам разом з дітьми підготувати характеристики зодіакальних знаків, що відповідають дням народження малюків

Інформаційний. 4 день

Проектне заняття (цікава математика, рідна природа, ліплення)

Тема. Блакитна планетата її скарби

Мета: закріпити знаннядітей про розподіл води та суші на землі, типи водойм; дати уявлення про те, що все, що знаходитьсяв землі, є скарбом; виховувати дбайливе ставлення до скарбів землі; закріпити лічбу в межах 10; розвивати увагу, пам’ять; закріпити прийоми ліплення, розвивати фантазію.

Матеріал: зразки корисних копалин (вугілля, крейда, пісок, глина, залізна руда), ілюстрації з типом водойм (струмок, річка, озеро, ставок, болото, море, океан); картки з логічними завданнями, цифри, дощечки, глина, стеки

Методи і прийоми: сюрпризний момент «Поштова скринька», дид.гра «Зачарована карта», бесіда, розгляд корисних копалин, дослід, розгляд ілюстрацій

Спостереження За корисними копалинами на ділянці (глина, пісок, каміння)

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Що зайве?», «Продовж речення», «Сонячні зайчики»

Сюжетно-рольова гра: спонукаємо дітей динамічно і творчо змінювати ігрове середовище відповідно до змісту завдань

Рухливі ігри: «Гонки в невагомості», «Створи сузір’я», «Космічні перегони»

Робота поза заняттями

Перегляд журналів, альбомів, наборів листівок, енциклопедій дошкільника

Трудова діяльність

Прибирання ігрового майданчика

Підготовка руки до письма

Різні види штрихування таких зображень, як ракета, сонце, зірки, глобус

Домашнє завдання

Принести фото або ілюстрації з портретами космонавтів

Інформаційний. 5 день

Проектне заняття (мовленнєве спілкування, дитина і навколишній світ, малювання)

Тема. Подорож навколо світу

Мета: ознайомити дітей з різними частинами світу; розповісти про сім чудес світу; розвивати уяву, пам’ять, увагу; виховувати спостережливість, уважність; вчити вживати умовний знак при виявленні помилок у мовленні, вміти вчасно і самостійно виправляти свої помилки та бути коректним при виправленні помилок одне одного; стежити за правильною вимовою звуків.

Словник: єгипетські піраміди, сім чудес світу, греки, римляни

Матеріал: ілюстрації семи чудес світу, фарби, олівці, папір

Методи і прийоми: сюрпризний момент (запрошення до морської подорожі), показ ілюстрацій, читання А.В.Сокола «Я пізнаю світ», дидактична гра На чому я подорожую»

Музичне заняття

Спостереження за Місяцем – супутником Землі

Експериментально-пошукова діяльність

Місяць світить відбитим світлом

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Чому буває день і ніч?», «Плутанина», «Частини світу», «Подорож журавля»

Сюжетно-рольова гра «В гості до інопланетян»

Рухливі ігри: ігри-естафети «Двобій з силою земного тяжіння», «Чия команда першою пройде по орбіті?», «Космічні перегони»

Самостійна художня діяльність

Тема. якою я уявляю свою планету?

Індивідуальна робота

З малоактивними дітьми – за діагностикою знань

Інформаційний. 6 день

Проектне заняття (дитина і навколішній світ, аплікація)

Тема. День космонавтики

Мета: розширити знання дітей про професію космонавта та транспортні засоби, за допомогою яких можна потрапити у космос; закріпити одержані знання про куосмос; розвивати увагу, уяву, пам’ять, інтерес до вивчення космосу; виховувати повагу та гордість до космонавтів; закріплювати навички колективної праці, прийомси складання паперу, вирізування, наклеювання

Матеріал: портрет космонавтів, ілюстрації космічних кораблів, ракет, місяцеходу, супутника, аркуш синього картону (1х1 м), кольоровий папір, ножиці, серветки, клей, пензлі

Методи і прийоми: розгляд портретів космонавтів, ілюстрацій, бесіда, слухання грамзапису пісні «Політ у космос», загадки, читання А.Григоровича «Мирна вахта космонавтів», полілог

Музичне заняття

Спостереження за тривалістю світового дня, змінами природи під час прогулянки по майданчику. Бесіда «Вплив неба на природу» - зміни в природі після дощу, грози

Експериментально-пошуково діяльність

Пересадження куща подорожника з освітленого місця ділянки та навпаки. Чи змінюється темп росту?

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Збираємосяу політ», «Підкорювачі космосу», «Подорож на Місяць»

Рухливі ігри: «Космонавти», «Ракети»

Сюжетно-рольова гра «Космонавти»

Настільно-друковані ігри: «Склади ціле з частин», «Створи сузір’я»

Художня праця

Тема. Літак, ракета, стріла (з використанням природного та залишкового матеріалів). Спорудження аеропорту, космодрому

Індивідуальна робота

Закріпити назви планет

Домашнє завдання

Дізнатися про спеціальні види повітряного трансчпорту

Репродуктивний. 7 день

Проектне заняття (мовленнєве спілкування, грамота)

Тема. Загадковий світ

Мета: вдосконалювати вміння дітей складати речення за картинками, визначати кількість слів у реченні, ділити слова на склади, вправляти у звуковому аналізі слів.

Матеріал: набір ілюстрацій «Я пізнаю світ»

Матеріал до дид.гри «У якому будиночку живуть слова?»

Методи і прийоми: використання наочного приладдя (картинки, картки), дидактичні ігри

Спостереження День і ніч. Я і моя тінь.

експериментально-пошукова діяльність Вимірювання довжинитіні від сонця вранці, вдень, ввечері. Чи однакова тіні? Чому?

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Хто швидше збире метеоритики», «Сонячні годинники», «День і ніч»

Рухливі ігри: «Дзеркало», «Інопланетяни»

Творча гра «Загадковий космос»

Ігри на розвиток сенсомоторики: «Обведи за контуром», «З’єднай за контуром»

Трудова діяльність

Групове доручення: прибирання ділянки

Творче завдання

Запропонувати дітям уявити себе інопланетянами

Узагальнюючий. 8 день

Проектне заняття (дитина і навколишній світ, малювання)

Тема. Вікторина «На зоряних шляхах», «Нічне небо»

Мета: з’ясувати знання дітей з теми «Всесвіт»; формувати вміння розв’язувати проблемні та творчі завдання, розмовляти повними реченнями, вислуховувати інших; перевірити наявність в активному словнику дітей термінів з теми «Природа і космос»

Матеріал: ілюстрації, картки із завданнями на розвиток логіки, завдання-піктограми, мікрофон, фарби, пензлі, папір

Методи і прийоми: розповіді, проблемні завдання, дидактичні ігри та вправи, рухливі ігри, загадки, цифри, схеми звукового аналізу, метод «Інтерв’ю», полілог

Фізкультурне заняття

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Додай потрібне слово», «З’єднай цифри шнурівкою»

Рухливіігри: біг, стрибки, лазіння. Дотримання правил ігор.

Сюжетно-рольова гра. Наявність в ігрових діях дітей нових сюжетних ліній і ролей, пов’язаних з тематичним циклом

Спостереження за небом.

Чи кінчається небо? Розповісти про нескінченність неба.

Трудова діяльність

Підготовка до виготовлення колажу «Всесвіт»

Індивідуальна робота

З малоактивними дітьми з метою кінцевої діагностики

Самостійна художня діяльність

Тема. Подорож у майбутнє

Мета: закріпити знання про планету Земля; вивликати у дітей захоплення космосом, спонукати до фантазування; розвивати мислення, фантазію

Домашнє завдання

Придумати розповідь «Якби я був інопланетянином»

Творчий. 9 день

Проектне заняття (аплікація)

Тема. «Наш Всесвіт» (колаж)

Мета: виховувати у дітей потребу прийти на допомогу іншим; розвивати навички колективного виконання роботи; викликати бажання створювати панно; розвивати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на папері, творчо підходити до розв’язання проблем, що виникають під час роботи.

Матеріал: лист від космонавтів, кольоровий папір, клей, ножиці, серветки, олівці, фарби

Спостереження

Вправляти в умінні знаходити об’єкти космічної природи й розповідати про них

Ігрова діяльність

Придумати нові цікаві ігри, пов’язані з космос.

Музично-спортивна розвага

Тема. Ми вітаємо Землю

Рефлексійно-оцінювальний. 10 день

Заняття

Тема. Земля – наш дім (подорож у минуле)

Мета: виховувати у дітей уміння регулювати свою поведінку в колективі, стимувати імпульсивні бажання, коли вони суперечать інтересам інших; розвивати вміння малят оцінювати самих себе; продовжувати формувати навички діалогічного мовлення, узгоджувати іменники з прикметниками і дієсловами за родом, числом, відмінком

Матеріал: роботи дітей з образотворчої діяльності, художньої праці, «дерево цілей», нагороди

Методи і прийоми: подорож у минуле, під час якої пригадати:

    • З чого все почалося?

    • Що було заплановано?

    • Які придумали «дерева цілей»?

    • Які ставили завдання?

Спостереження Пригадати, за якими об’єктами спостерігали, що нового дізналися

Ігрова діяльність

Пригадати, в які ігри гралися. Якіігрисподобалися? Які ігри придумували самі? Запропонувати ігри на вибір.

Трудова діяльність

Нагородити найдопитливіших дітей

Індивідуальна робота

Закріпити теми з тими дітьми, що не відвідували дитсадочок

Художня праця

Тема. Скринька вдячності

Мета: виховувати у дітей бажання висловлювати свою вдячність за допомогу в організації спільного проекту

Діагностика знань дітей старшого дошкільного віку

з проекту «Я і Всесвіт »

№ з/п

Прізвище,ім’я дитини

Вміння розрізняти автора і народні казки

Дид/ гра «З якої казочки цей герой?»

Дид/гра «Чарівний мішок» (чарівні речі)

Дид/ гра «Розсели героїв по казках»

Дид/ гра «Розкажи казку за серією малюнків»

Дид/ гра «Придумай кінець казки»

Всього балів

Середня оцінка

П

К

П

К

П

К

П

К

П

К

П

К

П

К

П

К

1

Антоненко І.

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

4

5

34

35

5

5

2

Борисов Р.

4

5

4

5

4

5

4

5

4

4

5

5

29

34

4

5

3

Голуб Д.

5

5

5

5

5

5

4

5

4

5

5

5

33

35

5

5

4

Дозмарова Г.

5

5

4

5

4

5

5

5

5

5

5

5

33

35

4

5

5

Зоркін К.

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

4

5

34

35

5

5

6

Зарубін Д.

4

5

4

5

5

5

5

5

5

5

5

5

32

34

5

5

7

Злодєєв К.

5

5

4

5

5

5

5

5

4

5

5

5

33

35

5

5

8

Ковтунов Д.

4

5

4

5

4

4

4

5

4

5

5

5

29

34

4

5

9

Куко С.

5

5

5

5

5

5

4

5

4

5

5

5

33

35

5

5

10

Мажан Є.

4

5

4

5

5

5

4

5

5

5

5

5

32

35

5

5

11

Максимова А.

4

4

4

5

4

5

4

5

4

5

5

5

29

34

4

5

12

Огнєв А.

4

5

5

5

4

5

5

5

5

5

5

5

33

35

5

5

13

Соболевський Д.

5

5

4

5

5

5

4

5

5

5

4

5

32

35

5

5

14

Стаценко А.

4

4

4

4

4

5

4

5

4

5

5

5

30

33

4

5

15

Фролін Д.

3

4

3

4

3

4

3

4

3

4

4

4

22

28

3

4

16

Фроліна Н.

5

5

5

5

5

5

4

4

4

5

4

5

32

34

5

5

17

Хачатурян М.

4

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

33

35

5

5

18

Хорошилова А.

5

5

5

5

5

5

4

5

5

5

5

5

34

35

5

5

19

Чалая М.

4

5

5

5

5

5

5

5

4

5

5

5

33

35

5

5

20

Чалая В.

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

35

35

5

5

21

Чібрякова к.

4

4

5

5

4

5

4

5

5

5

5

5

32

34

5

5

22

Чесноков А.

5

5

5

5

5

5

5

5

4

5

4

4

33

34

5

5

23

Щербань А.

5

5

5

5

5

5

4

5

4

5

4

5

32

35

5

5

24

Щербань Г.

4

5

5

5

5

5

4

5

5

5

5

5

33

35

5

5

25

Щербань К.

3

4

3

4

4

4

4

4

4

4

4

4

24

28

3

4

26

Ямковий М.

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

21

21

3

3

П-початок К-кінець

100% : 26 (ч) = 3,85%

Початок проекту

18(ч) х 3,85% = 69%

5(ч) х 3,85% = 19%

3 (ч) х 3,85% = 12%

Заключний етап проекту

23(ч) х 3,85% = 88%

2 (ч) х 3,85% = 8%

1 (ч) х 3,85% = 4%

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Застосовувати особистий досвід над проектом; розвивати самооцінку;створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Різне
  • Клас
    Дошкільнята
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    93
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    TH170023
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь