Методика навчання читанню та письму за М. Монтессорі
2 слайд:
Особисту педагогіку розробила італійська освітянка Марія Монтессорі понад сто років тому. Основа навчання за Монтессорі — акцент на зацікавленні дитини певною діяльністю. Вважається, що малюк сам відчуває «зону зростання», допитливість штовхає його до тих завдань, які йому вже до снаги, але не надто прості, розвивають. Різноманітні справи учень знаходить у спеціально підготовленому навчальному середовищі. Вчитель не проводить занять, а консультує за потреби, а дитина самонавчається. Її система складається з 5 зон: сенсорна, космічна, практична, математична та мовна. Ми поговоримо про мовну. Тепер переходимо до методики навчання.
3 слайд:
Методика Монтессорі не передбачає «зазубрення» алфавіту. ЇЇ принципи базуються на порівнянні почутого та побаченого, на постійному повторенні букв/слів. Також розвиток мовлення відбувається за рахунок регулярного читання вголос та усного мовлення. М. Монтессорі вважає, що простіше буде навчити дітей виразного читання, якщо спочатку навчити їх писати. Звичайно, все відбувається в легкій і цікавій ігровій формі: діти вирізають букви з шорсткою папери, малюють їх на манній крупі, обводять різні яскраві трафарети, а незабаром вже пишуть цілі слова і пропозиції. Свій метод Марія Монтессорі визначила як «метод письма», оскільки засвоєння грамоти започаткувала з письма, а не з читання.