Одним із ключових принципів Концепції «НУШ» є розвиток навичок,необхідних для життя,педагогіка партнерства та формування індивідуальних освітніх траєкторій. В умовах безперервної післядипломної педагогічної освіти вчитель має навчитися самостійно планувати індивідуальну освітню траєкторію з урахуванням як власних професійних потреб,можливостей,індивідуальних особливостей,так і запитів суспільства та освітньої організації,творчо опановувати знання,застосовувати їх у конкретних навчальних і життєвих ситуаціях,критично осмислювати здобуту інформацію,оволодіти вміннями і навичками саморозвитку,тобто має бути зорієнтований на досягнення стану «акме»-вершини професіоналізму,основними чинниками якого виступають творчість,самонавчання,самовдосконалення,самопланування і самоконтроль.