Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Арт - терапія у навчанні дітей з ООП
ГОЛОВНІ ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ АРТ-ТЕРАПІЇ Головні цілі арт-терапії - самовираження,розширення особистого досвіду,самопізнання,внутрішня інтеграція особистості. Завдання арт-терапії: лікування ; зцілення; психокорекція; реабілітація; психопрофілактика; розвиток; діагностика.
Проблеми,які вирішує арт-терапія: корекції тривожності, агресивності, страхів, сором’язливості та гіперактивності учнів; навчальні,комунікативні,емоційні,сімейні труднощі; внутрішні і міжособистісні конфлікти; кризові стани; екзистенційні та вікові кризи; травми; втрати; післястресові,невротичні та психосоматичні розлади; розвиток цілісної особистості.
Можливості використання малюнка у груповій роботі Малюнок по колу; Загальний малюнок на задану або вільну тему; “Триптих” (Я – який є, Я – очима інших, Я – яким хочу бути); Портрети та автопортрети; Вільний малюнок на тему: “Я у групі (класі)”; Вільний малюнок “Мій клас”; “Пошта”, діалог малюнками; Каракулі; Малювання віршів,музики; “Я бачу тебе таким…”; “Подарунки”; “Настрій”; Метафоричний портрет (Я…посуд,зброя,прикраса,рослина); Малювання сновидінь,фантазій,страхів; Вільний малюнок “Я – зима, літо, весна, осінь”; Моє минуле, теперішнє ,майбутнє; Чого я боюся у групі (класі)?
У нашій школі навчається троє дітей з особливими освітніми потребами. Усі вони мають різні нозології: -порушення зору; -затримка психічного розвитку; -порушення опорно-рухового апарату. Ці діти навчаються в інклюзивних класах .Серед них є учень 9-б класу, де я викладаю зарубіжну літературу. Але не всі із наведених вище терапій підходять у роботі з цим учнем. Застосування методів арт-терапії для різних вікових груп має свої особливості. Важливо використання універсальних і спеціальних методів, актуальних для певного сензетивного періоду . Підлітковий вік є важким, тому доцільно застосовувати не нав'язливі методи арт-терапії для гармонізації психосоматичного стану підлітків. Актуальними методами роботи є драматерапія, ізотерапія, пісочна терапія і всі інші види, з якими дитині цікаво працювати.
Продуктом арт-терапії є почуття задоволення школяра, що виникає в результаті виявлення прихованих талантів та їхнього розвитку. Крім того, це здоров’язбережувальна технологія, а здоров’я дитини для нас, учителів, завжди має бути головним пріоритетом у навчально-виховному процесі. Що ж до дитиницентризму, то вся педагогічна робота - це присвята дитині, підтримка і розвиток її здібностей, формування людяності на прикладі художніх творів. Отже, використання арт-терапії на уроках не тільки зцілює, а й інтегрує дітей з ООП у суспільстві.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»