Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Презентація "Вправи для розвитку критичного мислення молодших здобувачів освіти"

Інтерактивні методи навчання

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

15.03.2021

207

8

0

Опис документу:
В даній презентації описано 5 вправ для розвитку критичного мислення здобувачів освіти : "Мозкова атака", "Кубування", "РАФТ", "Асоціативний кущ", "Читання з позначками" (система "Поміч"). Яка стане у пригоді вчителям у підготовці до уроків.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Вправи для розвитку критичного мислення молодших школярів Підготувала Капець Р.І. вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. с. Березичі
Слайд № 1

Вправи для розвитку критичного мислення молодших школярів Підготувала Капець Р.І. вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. с. Березичі

Читання з позначками (система «Поміч») Стратегію «Читання з позначками» використовують для читання наукових та науково-популярних текстів.  Мета: с...
Слайд № 2

Читання з позначками (система «Поміч») Стратегію «Читання з позначками» використовують для читання наукових та науково-популярних текстів.  Мета: стимулювати оцінювальну діяльність учнів у процесі сприйняття та обдумування інформації під час читання. Ставлячи позначки, учень не лише сприймає прочитане, а й оцінює власне розуміння тексту за критеріями, які пропонує вчитель.  Позначки стають маркерами критичного ставлення учнів до інформації. Використання стратегії вимагає від учня бути вдумливим та зосередженим під час читання. Особливо цінним є те, що учень виокремлює незрозумілу інформацію, яка потребує додаткових ресурсів для розуміння. Алгоритм роботи за стратегією Крок 1. Визначте текст для читання. Крок 2. Познайомте  учнів з умовними позначками, якими вони мають позначати прочитане:  «V» – я знав це (відома інформація); «-» – це суперечить тому, що я знаю; «+» – я не знав цього (нова інформація); «?» – у мене з’явилося запитання стосовно цієї інформації («Я хочу про це запитати»). Крок 3. Розмістіть плакат з позначками на видному місці. Учні можуть звернутися до нього, якщо забудуть, як виглядає позначка, чи що вона означає. Крок 4. Поясніть учням, що оцінювати потрібно не кожне слово, а ціле речення або абзац, де описаний певний факт. Крок 5. Продемонструйте, як би ви ставили позначки в тексті. Крок 6. Обговоріть час, який ви відводите для читання тексту. Крок 7. Запропонуйте учням створити таблицю позначок, де можна стисло записувати ключові слова. Крок 8. Обговоріть виконану роботу. Зосередьтеся на суттєвих ідеях тексту.

 Вправа «Асоціативний кущ». Вона використовується для «входження» в тему, яка буде розглядатися у подальшому. Вправа «Асоціативний кущ» спонукає уч...
Слайд № 3

 Вправа «Асоціативний кущ». Вона використовується для «входження» в тему, яка буде розглядатися у подальшому. Вправа «Асоціативний кущ» спонукає учнів думати вільно та відкрито стосовно певного предмета, образа, теми, включаючи почуття, емоції, ставлення. Алгоритм роботи за стратегією Крок 1. Учитель (учень) пише тему – центральне слово (словосполучення чи фразу) посередині аркуша або на дошці. Крок 2. Учитель пропонує учням записати слова та фрази, які спадають на думку, коли вони чують це слово. Записати стільки думок, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані. Учитель просить учнів не обмірковувати, чому вам спало на думку те чи інше слово. Якщо слово прийшло у ваш мозок, значить для вас це якось пов’язано з темою. Крок 3. Коли всі думки записані, учитель пропонує учням встановити зв'язки між словами. Потім можна перейти до обговорення цієї теми, написання твору тощо.

Вправа «Мозкова атака» Мозкову атаку можна проводити фронтально з усім класом, коли вчитель записує ідеї на дошці. Перевага цього способу – заощадж...
Слайд № 4

Вправа «Мозкова атака» Мозкову атаку можна проводити фронтально з усім класом, коли вчитель записує ідеї на дошці. Перевага цього способу – заощадження часу на уроці. Мозкову атаку також можна проводити індивідуально, у парах,  групах. Алгоритм проведення мозкової атаки на уроці в початковій школі Крок 1. Учитель оголошує тему або називає поняття, яке буде розглядатися. Крок 2. Учитель записує тему посередині дошки. Або учні в групах, парах чи самостійно записують тему посередині аркуша паперу. Крок 3. Учитель каже учням: «Пригадайте все, що ви ЗНАЄТЕ або думаєте, що знаєте з теми. Не оцінюйте думки: правильно чи неправильно, вірно чи невірно.  Крок 4. Учні кажуть те, що знають з теми. Вчитель записує всі думки на дошці. Він не коментує їх (правильно, неправильно), не ставить запитань. Якщо «мозкова атака» проводиться в групах чи індивідуально, учні записують  навколо теми все, що про неї знають. Крок 5. Учитель запитує: «Щодо якої інформації у вас може виникнути сумнів?». Напроти цієї інформації ставить знак питання – «?». На цьому мозкову атаку можна завершити, адже завдання актуалізації знань учнів з теми виконане. А можна продовжити атаку класифікацією інформації. Крок 6. Згрупуйте записану інформацію за певною ознакою. Після мозкової атаки учитель повідомляє, з якою інформацією учні мають знайомитися на уроці. 

Кубування За допомогою кубування вчитель разом з учнями можуть цілісно описати обрану тему. Кубиком можна користуватися на будь якому уроці в почат...
Слайд № 5

Кубування За допомогою кубування вчитель разом з учнями можуть цілісно описати обрану тему. Кубиком можна користуватися на будь якому уроці в початковій школі, коли потрібно розглянути конкретний об'єкт чи явище. Наприклад, на уроці української мови за допомогою кубика можна створювати тексти-описи і тексти-міркування. А на уроках з інших дисциплін досліджувати математичні поняття чи об'єкти природи. Кубик можна виготовити самим і на кожній грані куба написати вказівки. На уроці вчитель оголошує тему для письма і повертає кубик усіма гранями по черзі, а діти записують свої думки згідно вказівки на гранях куба протягом 2-3 хв. Кубик можна застосовувати для узагальнення та систематизації знань.

РАФТ Це аревітура, яка складається з перших літер чотирьох слів. Р-роль А-адиторія Ф-формат Т-тема Основне завдання учня – вжитися у відповідну рол...
Слайд № 6

РАФТ Це аревітура, яка складається з перших літер чотирьох слів. Р-роль А-адиторія Ф-формат Т-тема Основне завдання учня – вжитися у відповідну роль та описати, розповісти чи висловити міркування від імені образного персонажа, враховуючи й особливості аудиторії. Вправа РАФТ дозволить так вчителю організувати процес взаємодії учня з інформацією, щоб він міг побачити з різних, часом несподіваних для себе сторін. На уроці доречно використовувати таблицю РАФТ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.