Презентація "Видатний педагог-новатор Ільїн Євген Миколайович

Опис документу:
Актуальність Уроки літератури займають особливе місце в навчальному процесі . Звичайна навчальна інформація збагачує розум,але в меншій мірі торкається почутів. Тут же зобов’язана «працювати душа»,відбувається відкриття моральних істин,видобуваються знання про світ,про себе. У літератора є дивовижна можливість –відкривати молодим світ,формуючи при цьому особистість . «Множити,а не тільки поважати людину в людині»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Видатний педагог-новатор Ільїн Євген Миколайович
Слайд № 1

Видатний педагог-новатор Ільїн Євген Миколайович

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Актуальність Уроки літератури займають особливе місце в навчальному процесі . Звичайна навчальна інформація збагачує розум,але в меншій мірі торкає...
Слайд № 5

Актуальність Уроки літератури займають особливе місце в навчальному процесі . Звичайна навчальна інформація збагачує розум,але в меншій мірі торкається почутів. Тут же зобов’язана «працювати душа»,відбувається відкриття моральних істин,видобуваються знання про світ,про себе. У літератора є дивовижна можливість –відкривати молодим світ,формуючи при цьому особистість . «Множити,а не тільки поважати людину в людині» Е.М. Ільїн

Слайд № 6

Творчі прийоми – «спосіб увійти в книгу і залишитися в ній» Кожен урок літератури має розпочинатися із завоювання вчителем уваги дітей. «Гірка хвил...
Слайд № 7

Творчі прийоми – «спосіб увійти в книгу і залишитися в ній» Кожен урок літератури має розпочинатися із завоювання вчителем уваги дітей. «Гірка хвилина уроку – порожні очі учнів. Завоювати їхню увагу – це завоювати їх самих». Що допомагає учителю завоювати увагу учнів? На це питання у педагога-новатора проста відповідь: «Дітей потрібно здивувати». Використання творчих прийомів, які учитель готує до кожного уроку, спрямоване саме на те, щоб викликати у дітей здивування, а потім зацікавленість книгою.

Слайд № 8

Принципи, які покладено в основу педагогічної системи Є.М. Ільїна, такі:  1.Викладання літератури – це художньо-педагогічний процес. Це означає, що...
Слайд № 9

Принципи, які покладено в основу педагогічної системи Є.М. Ільїна, такі:  1.Викладання літератури – це художньо-педагогічний процес. Це означає, що вчитель повинен враховувати специфіку літератури як виду мистецтва, а не тільки педагогічні закономірності навчання дітей.  2. На уроці необхідно створити своєрідну ситуацію естетичної комунікації, в ході якої організується вільне самовираження й спілкування учнів на основі навчального матеріалу; необхідно викликати естетичне співчуття в учнів змістом твору або розповіддю вчителя.  3. Вчитель-майстер упроваджує такі методи та прийоми організації пізнавальної активності учнів, як «проблемні питання», коментарі до ілюстрацій, рольові ігри, складання плану,сюжету, дискусії тощо.  Сила педагогічної творчості Є.М. Ільїна полягає в тому, що всі відомі методичні прийоми використовуються ним не інтуїтивно, а саме на основі усвідомлення суті і психологічних особливостей діяльності вчителя літератури, яка є художньо-педагогічною.

Педагогічна техніка Ільїна Артистизм вчителя є успішним навчальним засобом . Проведення виховної роботи. Широке використання прийому «Пишем книгу»
Слайд № 10

Педагогічна техніка Ільїна Артистизм вчителя є успішним навчальним засобом . Проведення виховної роботи. Широке використання прийому «Пишем книгу»

Спогади учнів про Ільїна «Говорити про Євгена Миколайовича можна без кінця.Але головне – він оригінальний.Його своєрідність підкорило нас». «Наш лі...
Слайд № 11

Спогади учнів про Ільїна «Говорити про Євгена Миколайовича можна без кінця.Але головне – він оригінальний.Його своєрідність підкорило нас». «Наш літератор незвичайна людина.Відчувається,що він не просто викладач,він є майстром своєї справи». «Мені чомусь – здається іноді ,що це у нас не урок,а підготовка до чогось дуже важливого». «Адже немає такої науки,як вчитися життя,а Євген Миколайович як би готує нас до життя,в повному розумінні слова» «Літератор у нас взагалі особистість,,.»

Є.М.Ільїн «Мистецтво спілкування» 1992р Вчити і виховувати – це як блискавка на куртці: обидві сторони застібаються одночасно і міцно неквапливим р...
Слайд № 12

Є.М.Ільїн «Мистецтво спілкування» 1992р Вчити і виховувати – це як блискавка на куртці: обидві сторони застібаються одночасно і міцно неквапливим рухом замка-творчої думки. Учні повинні навчитися спілкуватися з книгою ,а спілкування з книгою – це перш за все спілкування з життям!

Мистецтво питання по Ільїну: При питанні у дитини думка пробуджується ,але при відповіді вона згасає.Мистецтво педагога – нацькувати дитину на шлях...
Слайд № 13

Мистецтво питання по Ільїну: При питанні у дитини думка пробуджується ,але при відповіді вона згасає.Мистецтво педагога – нацькувати дитину на шлях творчості. Учні «оживають,коли вчитель разом з ними шукає істину». Щоб питання – проблеми служили дієвим засобом морального виховання. Є.М.Ільїн пропонував глибоко вивчати своїх учнів (на уроці,екскурсії,в театрі,вивчати кожного окремо і клас в цілому). За глибоким переконанням Євгена Миколайовича вчитель повинен вміти «читати» учня,знати про нього не менше,ніж про героїв, письменників. Важливо впливати на учня практичним досвідом літератури…

Відмінність системи Ільїна від традиційної системи викладання літератури. Традиційна система Система Ільїна Викладається біографія письменника,поет...
Слайд № 14

Відмінність системи Ільїна від традиційної системи викладання літератури. Традиційна система Система Ільїна Викладається біографія письменника,поета; Аналіз художнього твору,питання проблем,творчий прийом «відкрита етика» визначається і аналізується,його творчість по великих розділах. загальні ідеї ілюструються уривками творів письменника,цитатами з віршів поета. Висновки художних особливостей творів,про внесок письменника в історію літератури. Аналіз художнього твору від деталь Мораліні питання-проблеми Творчий прийом «відкрита етика»

Етика позначки В процесі спілкування вчителя і учня важливо , підкреслює Ільїн – пам’ятати про «етику позначки».Відмітка ,оцінка вчинку,діяльності ...
Слайд № 15

Етика позначки В процесі спілкування вчителя і учня важливо , підкреслює Ільїн – пам’ятати про «етику позначки».Відмітка ,оцінка вчинку,діяльності дитини- особливо важлива виховна роль «Вчуся слухати учня по-толстовськи, тобто слухати його і свій внутрішній голос» Є. Ільїн Коментуючи свої відповіді ,учні самі виставляють собі оцінки,почуття відповідальності та вимогливості до себе народжується у школярів тільки довірою вчителя.

У публікаціях автора названі найважливіші умови ефективного перебігу спільної,творчої ,пізнавальної діяльності учня і вчителя: облік учителем компе...
Слайд № 16

У публікаціях автора названі найважливіші умови ефективного перебігу спільної,творчої ,пізнавальної діяльності учня і вчителя: облік учителем компетентності учнів:реакція на найменші зміни в індивідуальності статусі учня ; облік особистісної своєрідності учня (вік,стать,соціальний статус тощо)при колективному характері навчання і виховання: формування і творча реалізація особистісних компетенцій учнів і вчителя,як тривалий і безперервний творчий процес,який має місце в освітньому просторі кожного уроку.В дусі ідей педагогіки співробітництво Є.М. Ільїн охарактеризував відносини,які складаються на уроці: індивідуальний підхід до учня(учитель повинен побачити в школярів власне «Я»);надання права учневі на вибір свого шляху ,свого темпу розвитку :створення учителем такої структури уроку ,де не просто вчаться,а й спілкуються збільшують бажання вчитися,бо в ньому стимул до спілкування застосування методики ініціативи,яка помагає учневі у виборі тематики уроків,творів дискусій.

Слайд № 17

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»