Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Шляхи формування здорового психологічного клімату в колективі"

Психологія

Для кого: Дорослі

17.04.2021

357

21

0

Опис документу:
Тренінг мета якого: формування сприятливого психологічного клімату в педагогічному колективі; знаходження подібних рис учасників групи для покращення взаємовідносин між педагогами; розвиток вміння працювати в команді; згуртування колективу; підвищити комунікативні навички педагогів; сприяння розвитку впевненості та віри у покращення взаємовідносин.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Шляхи формування здорового психологічного клімату в колективі 

Психолого – педагогічний семінар 
Підготувала 
практичний психолог 
Тимченко Р.В.
Слайд № 1

Шляхи формування здорового психологічного клімату в колективі Психолого – педагогічний семінар Підготувала практичний психолог Тимченко Р.В.

Завдання тренінгу: 




формування сприятливого психологічного клімату; 
знаходження подібних рис учасників групи для покращення взаємовідносин у...
Слайд № 2

Завдання тренінгу: формування сприятливого психологічного клімату; знаходження подібних рис учасників групи для покращення взаємовідносин у колективі; розвиток вміння працювати в команді; згуртування колективу; усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції у колективі; підвищити комунікативні навички педагогів; сприяння розвитку впевненості та віри у покращення, добро

Правила учасників тренінгу: 

будьмо позитивними; 
толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе; 
точність – ввічливість королів; 
...
Слайд № 3

Правила учасників тренінгу: будьмо позитивними; толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе; точність – ввічливість королів; світ навколо вирує, а ми – на занятті ТУТ і ЗАРАЗ – вчимося; найдорогоцінніше, що в нас є, це – час, використаймо його для себе найефективніше

Тест «Визначення психологічного клімату в колективі»  

1. З яким настроєм ви зазвичай ідете на роботу?  
а) завжди з гарним настроєм;  б) з гарни...
Слайд № 4

Тест «Визначення психологічного клімату в колективі»  1. З яким настроєм ви зазвичай ідете на роботу?  а) завжди з гарним настроєм;  б) з гарним настроєм частіше, ніж з поганим;  в) з байдужістю;  г) з поганим частіше, ніж з гарним;  д) завжди з поганим настроєм.  2. Чи подобаються вам люди, які працюють разом з вами?  а) так, подобаються вам люди, які працюють разом з вами?  б) багато хто подобається, деякі – ні;  в) байдуже;  г) деякі подобаються, але багато хто – ні;  д) ніхто не подобається.  3. Чи буває у вас бажання перейти в інший колектив?  а) ніколи не буває;  б) рідко буває;  в) мені все одно де працювати;  г) часто буває;  д) думаю про це постійно. 

4. Чи влаштовує вас робота у школі?  
а) роботою цілком задоволений;  
б) швидше задоволений, ніж незадоволений;  
в) робота мені байдужа;  
г) шви...
Слайд № 5

4. Чи влаштовує вас робота у школі?  а) роботою цілком задоволений;  б) швидше задоволений, ніж незадоволений;  в) робота мені байдужа;  г) швидше незадоволений, ніж задоволений;  д) зовсім незадоволений роботою.  5. Як, на вашу думку, до вас становиться адміністрація?  а) дуже добре;  б) добре;  в) байдуже;  4. Чи влаштовує вас робота у школі?  а) роботою цілком задоволений;  б) швидше задоволений, ніж незадоволений;  в) робота мені байдужа;  г) швидше незадоволений, ніж задоволений;  д) зовсім незадоволений роботою.  5. Як, на вашу думку, до вас становиться адміністрація?  а) дуже добре;  б) добре;  в) байдуже;  г) швидше незадоволено;  д) дуже погано.  6. У якій формі до вас частіше звертається адміністрація?  а) переконують, радять, чемно просять;  б) частіше у ввічливій формі, іноді грубо;  в) мені це байдуже;  г) частіше в грубій формі, іноді чемно;  д) у грубій формі, що принижує гідність. 

Обробка результатів 
За відповідь на кожне питання отримуєте стільки балів, якій номер відповіді обрали: 
а – 1, б – 2, в – 3, г – 4, д – 5.  
За...
Слайд № 6

Обробка результатів За відповідь на кожне питання отримуєте стільки балів, якій номер відповіді обрали: а – 1, б – 2, в – 3, г – 4, д – 5.  Загальна кількість балів  6-12 балів – людина високо оцінює психологічний клімат у колективі, подобаються люди, з якими працює;  13-18 балів – людині швидше байдуже щодо психологічного клімату в колективі, імовірно, є інша група, де спілкування для неї значуще;  19-30 балів – людина оцінює психологічний клімат у колективі як дуже поганий.

Слайд № 7

Клімат називають сприятливим: 
Клімат називають сприятливим: 
якщо серед працівників панує атмосфера доброзичливості, довіри і підтримки; 
якщо ...
Слайд № 8

Клімат називають сприятливим: Клімат називають сприятливим: якщо серед працівників панує атмосфера доброзичливості, довіри і підтримки; якщо члени колективу готові до роботи, виявляють творчість і досягають високої якості, працюючи без контролю і несучи відповідальність за справу; якщо в колективі кожен захищений, відчуває причетність до всього, що відбувається і активний у своїх судженнях та висловлюваннях

Основними факторами, що впливають на формування соціально-психологічного клімату в школі є: 
• взаємини з колегами по роботі і адміністрацією; 
• ...
Слайд № 9

Основними факторами, що впливають на формування соціально-психологічного клімату в школі є: • взаємини з колегами по роботі і адміністрацією; • рівень конфліктності відносин; • професійна підготовка персоналу; • зміст праці та ступінь задоволення нею; • умови праці і побуту та задоволеність ними; • ступінь задоволення характером міжособистісних стосунків педагогів з дітьми; • особистість керівника, стиль керівництва та задоволеність ними

Показники позитивної (здорової) соціально-психологічної атмосфери в педагогічному колективі: 
1. Згуртованість та організованість. Повинно максима...
Слайд № 10

Показники позитивної (здорової) соціально-психологічної атмосфери в педагогічному колективі: 1. Згуртованість та організованість. Повинно максимально реалізуватися творче начало кожного. У колективі слід чітко сформулювати перелік того, що оцінюється словом «так», а також те, чому потрібно сказати «ні». 2. Єдність офіційної і неофіційної сфер спілкування. 3. Мажорний, життєстверджуючий настрій у колективі, який залежить від самопочуття, сімейної злагоди, результатів роботи, а також від зовнішніх умов (пригнічений колега, необережне слово, недоречна посмішка). 4. Атмосфера колективної турботи в педагогічному колективі, взаємоповаги і підтримки, узгодженої взаємодії. Справжні товариські ділові взаємовідносини залежать від співвідношення особистих і колективних інтересів.

Педагогічний колектив формує й виховує, передає молоді знання й досвід, накопичений людством. Цим визначаються особливості його функціонування, мор...
Слайд № 11

Педагогічний колектив формує й виховує, передає молоді знання й досвід, накопичений людством. Цим визначаються особливості його функціонування, моральних відносин, громадської відповідальності, єдності, колективності та гуманістичної спрямованості. Педагогічний колектив формує й виховує, передає молоді знання й досвід, накопичений людством. Цим визначаються особливості його функціонування, моральних відносин, громадської відповідальності, єдності, колективності та гуманістичної спрямованості. Колектив учителів складається з людей, які відрізняються віком і досвідом, смаками й інтересами, фахом і педагогічними поглядами, моральним рівнем й інтелектом

Вправа «Вавилонська вежа» 
Всі ми чудово пам'ятаємо міф про Вавилонську вежу. Величезну кількість людей було зібрано для будівництва. Безліч засоб...
Слайд № 12

Вправа «Вавилонська вежа» Всі ми чудово пам'ятаємо міф про Вавилонську вежу. Величезну кількість людей було зібрано для будівництва. Безліч засобів і матеріалів було використано для її зведення. Процес споруди йшов. Але башта так і не була збудована тому, що люди які її будували ,в одну мить стали розмовляти на різних мовах і перестали розуміти один одного. А чи сильно змінилися люди за ці тисячоліття ? Чи завжди ми можемо домовитися? Чи можемо ми зрозуміти один одного без слів, не володіючи спільною мовою? Саме це нам зараз і належить з'ясувати!

Інструкція: ми об'єднаємося в дві команди, приблизно рівні за кількістю учасників. 
Інструкція: ми об'єднаємося в дві команди, приблизно рівні за ...
Слайд № 13

Інструкція: ми об'єднаємося в дві команди, приблизно рівні за кількістю учасників. Інструкція: ми об'єднаємося в дві команди, приблизно рівні за кількістю учасників. Кожна команда може користуватися "будівельними матеріалами" - в необмеженій кількості, але жоден з учасників не може користуватися голосом. Тобто в процесі гри вам не можна розмовляти! Правило це нескладне, але саме воно повинно чітко виконуватися. За кожне порушення правила команда буде позбавлятися одного з видів будівельних матеріалів. У вас є 8 хвилин, і ваша мета - у повному мовчанні побудувати свою "Вавилонську вежу"!

Вправа «Друкарська машинка» 
Завдання: Учасникам загадується слово. Букви, що становлять текст, розподіляю-ться між членами групи. Потім фраза пов...
Слайд № 14

Вправа «Друкарська машинка» Завдання: Учасникам загадується слово. Букви, що становлять текст, розподіляю-ться між членами групи. Потім фраза повинна бути сказана якомога швидше, при-чому кожен називає свою букву, а в проміжках між буквами всі плескають у долоні.

Слова для вправи 
«Друкарська машинка» 
Компетентність 
Диференціація
Слайд № 15

Слова для вправи «Друкарська машинка» Компетентність Диференціація

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні.
Слайд № 16

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні.

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні
Слайд № 17

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні
Слайд № 18

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні
Слайд № 19

Манера говорити у кожного своя. Результати також - різні

Ваш рівень самоконтролю
Слайд № 20

Ваш рівень самоконтролю

Якщо ви набрали: 
0 – 3 бали: у вас низький самоконтроль. Ви не вважаєте за потрібне його змінити залежно від ситуації. Ви здатні до щирого саморо...
Слайд № 21

Якщо ви набрали: 0 – 3 бали: у вас низький самоконтроль. Ви не вважаєте за потрібне його змінити залежно від ситуації. Ви здатні до щирого саморозкриття в спілкуванні. Дехто вважає вас «незручним» у спілкуванні через вашу прямолінійність. 4 -6 балів: у вас середній самоконтроль. Ви щирі, але стримані в своїх емоціях. Вам треба більше зважати в своїй поведінці на навколишніх людей. 7- 10 балів: у вас високий самоконтроль. Ви легко входити в будь – яку роль, гнучко реагуєте на зміну ситуації. І навіть можете передбачити враження, яке ви справляєте на навколишніх.

Гра-рухавка “День народження” 
Інструкція: Нам необхідно розташуватися по аудиторії таким чином, щоб утворилося коло. 
Після цього утворюємо ліні...
Слайд № 22

Гра-рухавка “День народження” Інструкція: Нам необхідно розташуватися по аудиторії таким чином, щоб утворилося коло. Після цього утворюємо лінію відповідно до днів народження кожного з нас, починаючи з 1 січня і закінчуючи 31 грудня. При цьому дозволяється тільки невербальне спілкування (рухи, міміка). Після вишикування, по черзі кожен вголос називає свій день народження.

Знайди себе 
«Зачаровані романтики» 
Чекають 1-го вересня. 
Люблять свою школу. 
Вигадливі, глибоко пережи- 
вають будь-який успіх учнів та шк...
Слайд № 23

Знайди себе «Зачаровані романтики» Чекають 1-го вересня. Люблять свою школу. Вигадливі, глибоко пережи- вають будь-який успіх учнів та школи. Готові жити в ЗНЗ. Витягають на роботу своїх рідних. Вважають заклад рідним домом. Їхні інтереси сягають набагато далі від предмета, який вони викладають.

Знайди себе 
«Тимчасові виконавці обов'язків» 
не підтримують дружніх стосунків із колегами 
не надто цікавляться проблемами колективу 
добросо...
Слайд № 24

Знайди себе «Тимчасові виконавці обов'язків» не підтримують дружніх стосунків із колегами не надто цікавляться проблемами колективу добросовісно виконують свої обов'язки своєчасно здають потрібну документацію не вступають у довірливі стосунки з учнями та їх батьками виконують необхідну позакласну роботу «без захвату і насолоди» не бажають працювати класними керівниками байдуже ставляться як до похвали, так і до «ганьби»

Знайди себе 
«Любителі шепотітися» 
Чітко дотримуються норм і правил, 
виявляючи одвічне невдоволення, 
готові дещо згадати про кожного. При ць...
Слайд № 25

Знайди себе «Любителі шепотітися» Чітко дотримуються норм і правил, виявляючи одвічне невдоволення, готові дещо згадати про кожного. При цьому повідати свої та чужі таємниці для них абсолютно не складно. Увесь час комусь щось нашіптують. Плетуть інтриги на рівному місці.

Знайди себе
Слайд № 26

Знайди себе

Знайди себе 
«Група підтримки» 
змінюють погляди та принципи 
під впливом яскравої особистості 
готові йти будь за ким, але в період затишшя шк...
Слайд № 27

Знайди себе «Група підтримки» змінюють погляди та принципи під впливом яскравої особистості готові йти будь за ким, але в період затишшя шкодують і обіцяють не піддаватися впливу в майбутньому у політиці вони підтримують найяскравіших правих або лівих лідерів схильні вкладати гроші у якісь міфічні підприємства і, як правило, втрачають їх не пам'ятають зла, не пам'ятають поразок

Знайди себе 
«Першовідкривачі» 
Люблять свій предмет і несуть його в маси трепетно і віддано. 
Стежать за всіма новинками. Вигадують тисячі можл...
Слайд № 28

Знайди себе «Першовідкривачі» Люблять свій предмет і несуть його в маси трепетно і віддано. Стежать за всіма новинками. Вигадують тисячі можливостей, аби захопити ними дітей. Сповіщають предметну інформацію з такою гордістю, ніби це вони самі вигадали все, про що розповідають.

Складіть вислови про сприятливий психологічний клімат
Слайд № 29

Складіть вислови про сприятливий психологічний клімат

Вислови: 
Де незгода, там часто шкода. 
З добрими людьми завжди згоди можна дійти. 
Згода (дім/хату) будує, а незгода/сварка руйнує. 
Згода мир...
Слайд № 30

Вислови: Де незгода, там часто шкода. З добрими людьми завжди згоди можна дійти. Згода (дім/хату) будує, а незгода/сварка руйнує. Згода мир звіщає, хто згоди хоче, той згоду має. Коли усюди сама згода, здається кращою й погода. Краще/ліпша солом'яна згода, як золота звада / золотий суд. Ліпше в згоді і любові бідному, як у сварці і ненависті багатому. Я до згоди, як риба до води.

Задля власної безпеки та комфорту фахівці радять самим активно піклуватися про клімат 
обходьте стороною деякі «критичні» теми у спілкуванні; 
па...
Слайд № 31

Задля власної безпеки та комфорту фахівці радять самим активно піклуватися про клімат обходьте стороною деякі «критичні» теми у спілкуванні; пам’ятайте слова великого Сенеки: «Хто не знає, в яку гавань пливе, для того немає попутного вітру». Працюйте за чітким і конкретним планом; майте на увазі, що з трьох небезпек: помилка, перестраховка, бездіяльність найменша — перша. Не бійтеся помилятися: зрозумівши помилку, її можна виправити;     розвивайте в собі почуття контролю над емоціями, виробляйте звичку стримуватися, не втрачати самовладання; не забувайте, що підґрунтям для здорових відносин з колегами є взаємна повага; • намагайтеся відшукувати раціональне зерно навіть у недоброзичливій критиці на вашу адресу;    жартуйте самі і дозволяйте жартувати іншим

Шляхи формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі школи є: 
• вивчення соціально-психологічного клімату в колективі (діаг...
Слайд № 32

Шляхи формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі школи є: • вивчення соціально-психологічного клімату в колективі (діагностування); • удосконалення організації праці на основі принципів наукової організації праці; • гнучке регулювання взаємин у колективі, усунення суперечностей між діловими та особистими стосунками в системі міжособистісних взаємин; • удосконалення матеріальної бази установи та умов праці і життя членів колективу; • удосконалення стилю керівництва з урахуванням особливостей колективу та вимог суспільства до установ освіти; удосконалення організаційних форм управління.

Слайд № 33

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.