Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Презентація " Складання індивідуальної програми розвитку дитини з ООП. Структура, мета, завдання."

Опис документу:
Презентація висвітлює питання структури та методики складання ІПР для дитини з ООП. ІПР розробляється для учня з особливими освітніми потребами за рекомендації Інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ). ІПР повинна бути зосереджена на сильних сторонах конкретної дитини, забезпечувати її включення в процес навчання в класі, повинна бути узгодженою з усіма фахівцями, які допомагають дитині, в тому числі з його родиною.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Індивідуальне планування навчально-виховного процесу. Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами. ІНП. Індивідуальна н...
Слайд № 1

Індивідуальне планування навчально-виховного процесу. Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами. ІНП. Індивідуальна навчальна програма

Кожна дитина України має право на отримання освіти в тій формі та умовах, які відповідають її фізичному та розумовому розвитку “…Основними принципа...
Слайд № 2

Кожна дитина України має право на отримання освіти в тій формі та умовах, які відповідають її фізичному та розумовому розвитку “…Основними принципами освіти в Україні є: доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою; рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей ” Закон України “ Про освіту ” Стаття 6. Основні принципи навчання

Знедолена природою дитина не повинна знати, що в неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини має бути в сто разів ніжнішим, чуйнішим, дб...
Слайд № 3

Знедолена природою дитина не повинна знати, що в неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини має бути в сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим. В.Сухомлинський

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами Інклюзивна освіта – перспектива нова, хоч різні можливості – рівні права. Кожна дитина – це ціли...
Слайд № 4

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами Інклюзивна освіта – перспектива нова, хоч різні можливості – рівні права. Кожна дитина – це цілий світ, освіта, повага, рівність для всіх! Наше призначення ми вбачаємо у відповідальності за долю цих особливих дітей, виховання і навчання яких нам довірило суспільство

навчання один на один з учителем; здобуття знань відповідно до державного стандарту освіти; передбачає навчання за індивідуальною формою для різних...
Слайд № 5

навчання один на один з учителем; здобуття знань відповідно до державного стандарту освіти; передбачає навчання за індивідуальною формою для різних категорій дітей ; навчання разом з однолітками; здобуття знань відповідно до державного стандарту освіти;

Основна мета загальноосвітнього навчального закладу, в якому впроваджується інклюзивне навчання, - надання індивідуально-орієнтованої педагогічної,...
Слайд № 6

Основна мета загальноосвітнього навчального закладу, в якому впроваджується інклюзивне навчання, - надання індивідуально-орієнтованої педагогічної, психологічної та соціальної допомоги дітям, що мають особливі освітні потреби.

Принципи Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників Усі діти потребують підт...
Слайд № 7

Принципи Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин Різноманітність посилює всі сторони життя дитини

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ 3 2 Впровадженням інклюзивних програм займа-ється весь персо-нал школи, який...
Слайд № 8

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ 3 2 Впровадженням інклюзивних програм займа-ється весь персо-нал школи, який забезпечує все-бічний розвиток особистості кож-ної дитини 4 Плани роботи з дітьми розроб-ляються коман-дою фахівців, які співпрацюють один з одним 1 Навчанням дітей з особливими по-требами займа-ються вчителі за-гального профі-лю в звичайних класах Батьки активно залучаються до прийняття рішень, що стосуються навчання та ви-ховання їхніх дітей

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ Індивідуалізовані навчальні плани розробляються з врахуванням сильних сторін...
Слайд № 9

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ Індивідуалізовані навчальні плани розробляються з врахуванням сильних сторін, якостей, інтересів дитини, а також її потреб Ефективність програм постійно оцінюється 1 7 6 Ролі та відпові-дальність всіх пра-цівників чітко визначені 5

Результати інклюзивного навчання Дає змогу покращувати навчальні результати Створює можливості для навчання в реалістичномуприродному середовищі Ро...
Слайд № 10

Результати інклюзивного навчання Дає змогу покращувати навчальні результати Створює можливості для навчання в реалістичномуприродному середовищі Розширює можливості для налагодження нових дружніх стосунків

УМОВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ Створення позитивної атмосфери Командний підхід Індивідуалізація навчального процесу Адаптація та модифік...
Слайд № 11

УМОВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ Створення позитивної атмосфери Командний підхід Індивідуалізація навчального процесу Адаптація та модифікація Підготовка педагогів Ефективне залучення членів родини

Індивідуальне планування навчально-виховного процесу має на меті: розроблення комплексної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами...
Слайд № 12

Індивідуальне планування навчально-виховного процесу має на меті: розроблення комплексної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, що допоможе педагогічному колективу закладу пристосувати середовище до потреб дитини; надання додаткових послуг та форм підтримки у процесі навчання; організацію спостереження за динамікою розвитку учня.

Індивідуалізація навчального процесу передбачає співпрацю членів команди підтримки, зокрема педагогів і батьків, для задоволення унікальних потреб ...
Слайд № 13

Індивідуалізація навчального процесу передбачає співпрацю членів команди підтримки, зокрема педагогів і батьків, для задоволення унікальних потреб дитини. Мета цієї технології полягає в тому, щоб допомагати учневі набувати знань і навичок, які для нього є наступним логічним кроком уперед порівняно з поточними показниками розвитку й успішності.

Слайд № 14

Слайд № 15

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання в зага...
Слайд № 16

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», для учнів з обмеженими можливостями здоров’я, які навчаються в інклюзивних класах, має розроблятися індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план

Навчально-методична функція Комунікативна функція Менеджмент Забезпечення підзвітності Моніторинг дотримання нормативних положень та оцінка   ФУНКЦ...
Слайд № 17

Навчально-методична функція Комунікативна функція Менеджмент Забезпечення підзвітності Моніторинг дотримання нормативних положень та оцінка   ФУНКЦІЇ ІПР

Функції індивідуальної програми розвитку Навчально-методична функція Як інструмент організації навчання, ІПР окреслює перелік послуг, які повинні н...
Слайд № 18

Функції індивідуальної програми розвитку Навчально-методична функція Як інструмент організації навчання, ІПР окреслює перелік послуг, які повинні надаватись дитині з особливими освітніми потребами.

Комунікативна функція Як засіб комунікації, ІПР спрямована на вирішення одразу кількох завдань. Передусім вона інформує всіх значущих для учня осіб...
Слайд № 19

Комунікативна функція Як засіб комунікації, ІПР спрямована на вирішення одразу кількох завдань. Передусім вона інформує всіх значущих для учня осіб (зокрема батьків) про те, чому навчання дитини потребує розробки індивідуальної програми розвитку.

Управлінська функція Окрім вичерпного переліку різних видів підтримки, додаткових послуг, адаптації та модифікації, необхідних для успішного навчан...
Слайд № 20

Управлінська функція Окрім вичерпного переліку різних видів підтримки, додаткових послуг, адаптації та модифікації, необхідних для успішного навчання й розвитку дитини, ІПР також містить перелік необхідних додаткових послуг — інформацію про консультації фахівців, спеціальний транспорт, допоміжний персонал тощо. З інформації, що міститься в ІПР, керівнику навчального закладу повинно бути чітко зрозуміло, які спеціалісти надають послуги цій дитині та якою є щоденна тривалість таких послуг. Це дає адміністрації навчального закладу можливість здійснювати планування та забезпечення необхідних додаткових ресурсів.

Забезпечення підзвітності Індивідуальна програма розвитку є своєрідною угодою між навчальним закладом і батьками. Укладаючи її, школа бере на себе ...
Слайд № 21

Забезпечення підзвітності Індивідуальна програма розвитку є своєрідною угодою між навчальним закладом і батьками. Укладаючи її, школа бере на себе зобов’язання забезпечити необхідні ресурси для успішного навчання дитини. Наприклад, якщо в ІПР зазначено, що з учнем працюватиме логопед по одній годині тричі на тиждень, то зменшення кількості годин або заміна одного фахівця іншим не допускається.

Слайд № 22

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДИТИНИ Мета: визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання/розвитку дитини з особливими освітні...
Слайд № 23

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДИТИНИ Мета: визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання/розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Розробляється на один рік. Двічі на рік (за потребою частіше) переглядається з метою її коригування. Зокрема, коли у дитини виникають труднощі у засвоєнні визначеного змісту навчального матеріалу, чи навпаки виникає необхідність перейти до наступного рівня складності виконання завдань.

Характеристики ІПР ІПР 4 1 2 3 4 Індивідуальна Ефективна Функціональна Динамічна ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ...
Слайд № 24

Характеристики ІПР ІПР 4 1 2 3 4 Індивідуальна Ефективна Функціональна Динамічна ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року 5 6 Доступна Визначена у строках 3

Методики обстеження та оцінки дітей з ООП Оцінювання на основі навчальної програми Стандартизовані тести та методики Безпосереднє спостереження Оці...
Слайд № 25

Методики обстеження та оцінки дітей з ООП Оцінювання на основі навчальної програми Стандартизовані тести та методики Безпосереднє спостереження Оцінювання за допомогою портфоліо Бесіди, опитування, анкетування батьків/ учня

Основні частини ІПР Додаткова підтримка асистента вчителя Your Text Here Додаткові освітні та соціальні послуги Супровід соціальним працівником Кор...
Слайд № 26

Основні частини ІПР Додаткова підтримка асистента вчителя Your Text Here Додаткові освітні та соціальні послуги Супровід соціальним працівником Корекційно-розвиткові послуги (графік)

Основні частини ІПР Перелік предметів та кількість годин на їх вивчення Your Text Here Індивідуальна навчальна програма/план Навчальні цілі з акаде...
Слайд № 27

Основні частини ІПР Перелік предметів та кількість годин на їх вивчення Your Text Here Індивідуальна навчальна програма/план Навчальні цілі з академічних дисциплін Навчальні цілі з адаптивних, комунікативних та соціальних навичок

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог...
Слайд № 28

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог, вчитель-дефектолог та інші) із обов’язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.

Слайд № 29

СТРУКТУРА ІПР
Слайд № 30

СТРУКТУРА ІПР

План роботи над ІПР 1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних ст...
Слайд № 31

План роботи над ІПР 1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину)

Основні частини ІПР Загальна інформація ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року Загальні від...
Слайд № 32

Основні частини ІПР Загальна інформація ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року Загальні відомості про учня Особливості розвитку Особливі освітні потреби

Завдання учасників зустрічи Батьки – надають інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини Фахівці – визначають ос...
Слайд № 33

Завдання учасників зустрічи Батьки – надають інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини Фахівці – визначають особливості розвитку тих чи тих процесів, функцій Педагоги – з'ясовують наявний рівень знань та вмінь, співставлення вимог програми та можливостей дитини, особливості поведінки, спілкування з ровесниками та дорослими Адміністрація – організовують додаткову адміністративну підтримку (розклад, додаткові фахівці)

Питання, які слід розглянути Чи потрібен дитині супровід для навчання в школі? Які адаптації середовища, технічного забезпечення необхідно здійснит...
Слайд № 34

Питання, які слід розглянути Чи потрібен дитині супровід для навчання в школі? Які адаптації середовища, технічного забезпечення необхідно здійснити? Яких фахівців необхідно залучити? Якою є поведінка дитини, яких змін вона потребує для поліпшення процесу навчання? Який теперішній рівень досягнень дитини? З удосконалення/розвитку яких навичок необхідно розпочати?

Питання, які слід розглянути У яких сферах розвитку необхідно надати допомогу? Скільки часу на тиждень триватимуть заняття з фахівцями або додатков...
Слайд № 35

Питання, які слід розглянути У яких сферах розвитку необхідно надати допомогу? Скільки часу на тиждень триватимуть заняття з фахівцями або додаткові заняття? Які зміни у розкладі мають відбутися? Які заходи будуть запропоновані для встановлення співпраці з іншими учнями? У яких заходах, крім навчальних, дитина братиме участь?

Яку інформацію мають отримати батьки чому їхня дитина потребує розроблення індивідуальної програми розвитку? хто надаватиме освітні та додаткові по...
Слайд № 36

Яку інформацію мають отримати батьки чому їхня дитина потребує розроблення індивідуальної програми розвитку? хто надаватиме освітні та додаткові послуги? тривалість послуг? методи та періодичність оцінювання? періодичність перегляду ІПР та надання інформації про хід її виконання

План роботи над ІПР 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу ...
Слайд № 37

План роботи над ІПР 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу для подальшої організації навчання

Спостереження Визначити схильності, інтереси, вміння і потреби кожної дитини. Оцінити процес розвитку дитини на протязі деякого часу. Визначити нео...
Слайд № 38

Спостереження Визначити схильності, інтереси, вміння і потреби кожної дитини. Оцінити процес розвитку дитини на протязі деякого часу. Визначити необхідність змін у середовищі. Ідентифікувати проблеми. Визначити оптимальні шляхи вирішення проблемних ситуацій. Оцінити необхідність корекції навчального плану. Зібрати всю можливу інформацію про дитину, зокрема відомості, корисні для батьків та інших фахівців. Допомогти батькам більше дізнатися про своїх дітей.

Основні частини ІПР Наявний рівень знань, умінь та навичок Актуальний рівень розвитку Психолого-педагогічна характеристика Потенційні можливості та...
Слайд № 39

Основні частини ІПР Наявний рівень знань, умінь та навичок Актуальний рівень розвитку Психолого-педагогічна характеристика Потенційні можливості та потреби

Основні частини ІПР Додаткова підтримка асистента вчителя Your Text Here Додаткові освітні та соціальні послуги Супровід соціальним працівником Кор...
Слайд № 40

Основні частини ІПР Додаткова підтримка асистента вчителя Your Text Here Додаткові освітні та соціальні послуги Супровід соціальним працівником Корекційно-розвиткові послуги (графік)

Методики обстеження та оцінки дітей з ООП Оцінювання на основі навчальної програми Стандартизовані тести та методики Безпосереднє спостереження Оці...
Слайд № 41

Методики обстеження та оцінки дітей з ООП Оцінювання на основі навчальної програми Стандартизовані тести та методики Безпосереднє спостереження Оцінювання за допомогою портфоліо Бесіди, опитування, анкетування батьків/ учня ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року

Комплексне вивчення наявний рівень знань і вмінь учня, можливості, потреби рівень підготовленості дитини до школи адаптаційний потенціал (які можут...
Слайд № 42

Комплексне вивчення наявний рівень знань і вмінь учня, можливості, потреби рівень підготовленості дитини до школи адаптаційний потенціал (які можуть виникати труднощі в адаптації, чи перебувала дитина в колективі тощо) особливості розвитку пізнавальних процесів вміння, сильні якості та труднощі, освітні галузі, в яких учень потребує допомоги інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання аспекти соціального/емоційного розвитку, в яких учень потребує допомоги

Хто здійснює процес оцінювання Команда педагогів та фахівців школи: - вчитель - асистент вчителя - психолог - логопед - соціальний педагог - вчител...
Слайд № 43

Хто здійснює процес оцінювання Команда педагогів та фахівців школи: - вчитель - асистент вчителя - психолог - логопед - соціальний педагог - вчитель-дефектолог - фахівці, залучені з інших організацій - батьки

ПЛАН РОБОТИ НАД ІПР Визначення цілей та завдань.
Слайд № 44

ПЛАН РОБОТИ НАД ІПР Визначення цілей та завдань.

ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульован...
Слайд № 45

ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульовані, висловлені через позитивні твердження та бути зрозумілими всім, хто їх читає. Завдання – необхідні проміжні кроки на шляху до окресленої цілі.

ФОРМУЛЮВАННЯ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ Критерії SMART S- конкретність (чіткість формулювання) M- вимірюваність (оцінка прогресу) A- досяжність (реалістичніст...
Слайд № 46

ФОРМУЛЮВАННЯ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ Критерії SMART S- конкретність (чіткість формулювання) M- вимірюваність (оцінка прогресу) A- досяжність (реалістичність) R- актуальність (значиме для дитини) T- визначеність у часі (за який час)

Основні частини ІПР Перелік предметів та кількість годин на їх вивчення Your Text Here Індивідуальна навчальна програма/план Навчальні цілі з акаде...
Слайд № 47

Основні частини ІПР Перелік предметів та кількість годин на їх вивчення Your Text Here Індивідуальна навчальна програма/план Навчальні цілі з академічних дисциплін Навчальні цілі з адаптивних, комунікативних та соціальних навичок

Індивідуальна навчальна програма (частина ІПР) (частина Визначає: перелік навчальних предметів послідовність вивчення предметів форма засвоєння тем...
Слайд № 48

Індивідуальна навчальна програма (частина ІПР) (частина Визначає: перелік навчальних предметів послідовність вивчення предметів форма засвоєння темп засвоєння Для учнів з особливими освітніми потребами, згідно з особливостями їхнього інтелектуального розвитку, може розроблятися індивідуальний навчальний план і індивідуальний розклад уроків. Розробляється для тих учнів, які: не можуть засвоїти загальну навчальну програму визначає зміст розділів і тем з кожного предмета, систему знань, умінь і навичок, які повинні опанувати учні у процесі навчання. Розробляється на основі типових навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі спеціальних, з їх відповідною адаптацією. Індивідуальний навчальний план (частина ІПР)

ПРІОРИТЕТ У ВИБОРІ ЦІЛЕЙ 1) безпека (коли завдає шкоду собі або іншим); 2) соціальний розвиток; 3) комунікативні навички; 4) поведінка; 5) навички ...
Слайд № 49

ПРІОРИТЕТ У ВИБОРІ ЦІЛЕЙ 1) безпека (коли завдає шкоду собі або іншим); 2) соціальний розвиток; 3) комунікативні навички; 4) поведінка; 5) навички самостійності; 6) навчальні навички

Основні частини ІПР Необхідність застосування адаптованих/ модифікованих навчальних програм Your Text Here Адаптації/модифікації Адаптація/модифіка...
Слайд № 50

Основні частини ІПР Необхідність застосування адаптованих/ модифікованих навчальних програм Your Text Here Адаптації/модифікації Адаптація/модифікація оточуючого середовища Потреби в системі модифікації або корекції поведінки

Модифікації змінюють зміст або понятійну складність навчального завдання. Тобто змінюють характер навчання: дитина вивчає не те, що вивчають усі ді...
Слайд № 51

Модифікації змінюють зміст або понятійну складність навчального завдання. Тобто змінюють характер навчання: дитина вивчає не те, що вивчають усі діти в класі. Використовуються при роботі з учнями, що мають значні когнітивні порушення. Інколи, учні можуть потребувати модифікованих програм тільки з окремих дисциплін. Адаптації змінює характер подання навчального матеріалу, але не змінює зміст або концептуальну складність навчального завдання. Адаптація це зміна умов виконання завдання

Адаптація та модифікація навчально-виховного процесу Сфери адаптації: Фізичне середовище – адаптація змінює середовище (пандус, пристосування туале...
Слайд № 52

Адаптація та модифікація навчально-виховного процесу Сфери адаптації: Фізичне середовище – адаптація змінює середовище (пандус, пристосування туалету, зміна освітлення, розташування меблів тощо); Навчання – адаптація змінює процес навчання (спосіб повідомлення матеріалу, спосіб організації дітей); Адаптація навчального плану – модифікація навчального плану або цілей і завдань; видозміна завдань тощо; Вказівки – адаптація змінює методи та щоденні заняття, які використовує педагог; Матеріали – адаптація полягає у пристосуванні навчальних інструментів та матеріалів до індивідуальних потреб дитини (об’ємні пензлі, олівці, аркуші із завданнями, роздатковий матеріал); Вибір видів адаптації та модифікації здійснюється з урахуванням конкретних потреб дитини

Модифікації Скорочення змісту матеріалу, який необхідно засвоїти. Наприклад, на занятті з мовленнєвої діяльності дитині з РАС достатньо лише назват...
Слайд № 53

Модифікації Скорочення змісту матеріалу, який необхідно засвоїти. Наприклад, на занятті з мовленнєвої діяльності дитині з РАС достатньо лише назвати певний малюнок, тоді як інші діти групи повинні його описати. Зниження вимог до участі в роботі – дитина може виконувати лише частину завдань. Наприклад, дитини з дефіцитом уваги може виконати лише два завдання, тоді як група дітей виконує п’ять. Будь-які види модифікацій необхідно обговорювати з родиною дитини, оскільки у більшості випадків модифікація змінить те, що дитина має знати і вміти робити.

Модифікації змісту й методики включають: різнорівневе навчання; навчання в малих групах; вивчення мови з дітьми, для яких мова навчання не є рідною...
Слайд № 54

Модифікації змісту й методики включають: різнорівневе навчання; навчання в малих групах; вивчення мови з дітьми, для яких мова навчання не є рідною; організацію роботи в центрах; проекти; варіювання завдань відповідно до різних рівнів здібностей; надання підтримки в індивідуальному навчанні; ретельнішу організацію групової роботи; заміну певних частин курикулуму таким матеріалом, що відповідає потребам і рівню підготовленості дітей; прискорене вивчення курсів для певного року навчання та/або пропуск одного чи кількох класів, що дає можливість талановитим й обдарованим дітям навчатися за програмами, які відповідають вищому рівню їхніх здібностей;

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) для туговухої дитини Дитина Дерибас Ілля. Дата народження 01.09.2006р. Батьки або опікуни __ Дерибас С.М.- ма...
Слайд № 55

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) для туговухої дитини Дитина Дерибас Ілля. Дата народження 01.09.2006р. Батьки або опікуни __ Дерибас С.М.- мати Телефон Адреса м. Дніпропетровськ, ж/м Тополя, 1-Б, кв.49 Особливості розвитку __нейросенсорна туговухість (III ступеня -праве вухо, глухота- ліве вухо)___Використання слухових апаратів дозволило дитині_ сприймати звернену мову і формувати особисту мову. Дослідження шкільного психолога підтвердили, що рівень розумового розвитку дитини не відповідає віковій нормі, мотивація до навчання занижена, словниковий запас – обмежений, увага нестійка, тому розумова працездатність та її темп занижені. Він також дуже неуважний. Усе це накладає відповідний відбиток на спілкування з однолітками та зумовлює труднощі пізнавальної діяльності. Разом з тим, дитина доброзичлива, спокійна, довірлива, хоча на контакт іде не одразу. Чи отримувала дитина допомогу, яку? _хлопчик почав навчання в масовій школі, але за певних умов виникла необхідність переходу дитини в сеціальний заклад, з спеціальними прийомаминавчання.______________________________________ Дата вступу до школи __01.09.2015_____________________ Клас 3-Б для дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку___ Вчитель:_Літвінова Олександра Володимирівна__________________ Асистент вчителя: Шостак Галина Михайлівна_______________ Строки дії програми з 01.09.2015 по 25.05.2016__________________

Перелік спеціальних і додаткових видів послуг: Види послуг Кількість год. на тиждень Місце проведення Розклад Додаткові заняття з учителем 2 год. н...
Слайд № 56

Перелік спеціальних і додаткових видів послуг: Види послуг Кількість год. на тиждень Місце проведення Розклад Додаткові заняття з учителем 2 год. на тиждень Каб. 3-Б класу Вівторок, четвер Корекційні заняття з логопедом 2 год. на тиждень Логопедичний кабінет Середа, п’ятниця Додаткові заняття з сурдопедагогом 2 год. на тиждень Кабінет індивідуальної роботи Понеділок,четвер Заняття з арт-терапії 1 год. на тиждень Кабінет арт-терапії Середа Корекційно-розвивальна робота над мовою з боку асистента вчителя. Щодня

Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) для дітей з ООП, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах ЗНЗ Ритміка...
Слайд № 57

Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) для дітей з ООП, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах ЗНЗ Ритміка Лікувальна фізкультура Орієнтування у просторі Корекція зору Розвиток мовлення Корекція розвитку Соціально-побутове орієнтування Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови Корекція та розвиток психофізичних функцій, використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії тощо Додаткові заняття з дисциплін інваріантної частини навчального процесу та інші

Пристосування/модифікація класного середовища Стиль навчання:  Переважно слуховий  Переважно візуальний  Багатосенсорний  Переважно кінестетичн...
Слайд № 58

Пристосування/модифікація класного середовища Стиль навчання:  Переважно слуховий  Переважно візуальний  Багатосенсорний  Переважно кінестетичний  Переважно тактильний Місце, умови Визначене місце  У малій групі Навчальні підходи Часта / невідкладна реакція з боку вчителя  Об’єднання стилів навчання  Спільне навчання  Кооперативне навчання в групах / парах  Інше _______________________________ Вказівки  Різні види вказівок: усні, письмові, демонстрація, моделювання, привертання уваги учня  Інше ____________________________________________________ Корекція мови та слуху Робота з формування мовленнєвого дихання. Робота над голосом. Робота над звуком. Робота з формування мовленнєвих конструктцій.Техніка читання. Робота з інтенсивного розвитку залишкового слуху, дозування слухового навантаження.

Корекція поведінки  Часті перерви  Чітке визначення очікувань  Робота в тиші  Позитивні підкріплення  Надання можливостей для вибору й альтерн...
Слайд № 59

Корекція поведінки  Часті перерви  Чітке визначення очікувань  Робота в тиші  Позитивні підкріплення  Надання можливостей для вибору й альтернатив  Надання можливості порухатися Близький безпосередній контроль Розміщення дитини у зручному місці Матеріал та обладнання  Підручники для 3-Б класу загальноосвітніх навчальних закладів Адаптовані версії книжок  Мультимедійна дошка  Інше додаток з мовленнєвим матеріалом, серії малюнків, альбоми, посібники_______________________________________________ Організаційні питання Індивідуалізований розклад занять учня  Інше ________________________________________________ Сенсорні потреби  Стежити, чи правильно учень користується: слуховим апаратом, аудіо / ЧМ приладдям, допоміжним технологічним обладнанням  Інше ________________________________________

План роботи над ІНП 3. Cтворення індивідуального навчального плану. Визначення цілей та завдань
Слайд № 60

План роботи над ІНП 3. Cтворення індивідуального навчального плану. Визначення цілей та завдань

Індивідуальний навчальний план (ІНП) - документ, що відображає процес планування для окремо взятого учня.
Слайд № 61

Індивідуальний навчальний план (ІНП) - документ, що відображає процес планування для окремо взятого учня.

Слайд № 62

Відповідно до принципу структурування освіти навчальний план повинен враховувати особливості психічного розвитку дітей; базові основи загальної осв...
Слайд № 63

Відповідно до принципу структурування освіти навчальний план повинен враховувати особливості психічного розвитку дітей; базові основи загальної освіти, на яких будуються всі загальноосвітні й спеціальні програми; сукупність освітніх галузей; відповідність їх тим знанням, які необхідні дітям з порушеннями розвитку для соціалізації; взаємодія й взаємозамінність педагогів.

Індивідуальний навчальний план визначає перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожног...
Слайд № 64

Індивідуальний навчальний план визначає перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання та тижневу кількість годин. У плані враховуються додаткові години на індивідуальні та групові заняття, курси за вибором, факультативи тощо.

Слайд № 65

Індивідуальний навчальний план Перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмет...
Слайд № 66

Індивідуальний навчальний план Перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання, та тижневу кількість годин. Враховуються додаткові години на індивідуальні і групові заняття, курси за вибором, факультативи тощо Розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог, вчитель-дефектолог та інші) з обов’язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних форм і методів навчання дитини з особливими освітніми потребами на основі рекомендацій ІРЦ та Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.

« ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Міжгірської СЗОШ __________________В.Т.Залезинський _________________ 2016 р Індивідуальний навчальний план для дитини з осо...
Слайд № 67

« ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Міжгірської СЗОШ __________________В.Т.Залезинський _________________ 2016 р Індивідуальний навчальний план для дитини з особливими освітніми потребами ПІП, учня _____6 класу назва навчального закладу на 2015-2016 навчальний рік (складено на основі робочого навчального плану школи та Типового навчального плану спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (ІІ ступінь) для дітей з порушенням опорно-рухового апарату з українською мовою навчання, наказ МОН України № 504 від 22.04.2014, додаток 13)

Слайд № 68

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень Інваріантна складова Українська мова навчання Мови і літератури Українська мова 3 Англ...
Слайд № 69

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень Інваріантна складова Українська мова навчання Мови і літератури Українська мова 3 Англійська мова 3 Українська література 3 Світова література 1 Суспільствознавство Історія України 1 Всесвітня історія 1 Мистецтво Музичне мистецтво 1 Образотворче мистецтво 1 Математика Математика 4+0,5 Природознавство Біологія 1 Географія 2 Технології Трудове навчання Інформатика Звільнений 1+0,5 Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 Фізична культура звільнений Разом (без фізичної культури) 23+1

Варіативна складова 4 з них: на корекційно-розвиткові заняття 2,5 Корекція розвитку 1 Лікувальна фізкультура (на_____________________________) 1,5 ...
Слайд № 70

Варіативна складова 4 з них: на корекційно-розвиткові заняття 2,5 Корекція розвитку 1 Лікувальна фізкультура (на_____________________________) 1,5 на збільшення годин предметів інваріантної складової (________) 1 курс за вибором (________________) 0,5 Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без урахування корекційно-розвиткових занять та фізичної культури) 25 Всього годин 28

Слайд № 71

Індивідуальна навчальна  програма Визначає зміст, систему знань, навичок і вмінь, які мають опанувати учні в навчальному процесі з кожного предмета...
Слайд № 72

Індивідуальна навчальна  програма Визначає зміст, систему знань, навичок і вмінь, які мають опанувати учні в навчальному процесі з кожного предмета, а також зміст розділів і тем. Розробляється на основі типових навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі спеціальних, з відповідною  їх адаптацією вказується кількість і тривалість занять з відповідними фахівцями (логопедом, фізіотерапевтом, психологом та іншими спеціалістами)

Визначення напряму в розробленні програми Усі учні здатні навчатися, проте не всі засвоюють одне й те саме, в однаковому темпі чи в однаковий спосі...
Слайд № 73

Визначення напряму в розробленні програми Усі учні здатні навчатися, проте не всі засвоюють одне й те саме, в однаковому темпі чи в однаковий спосіб. Для визначення основного напряму в розробленні програми команда підтримки учня має проаналізувати його характеристику й вирішити, в якому обсязі він вивчатиме матеріал типової навчальної програми, працюватиме над передбаченими ним очікуваними результатами та/ або своїми індивідуальними очікуваними результатами, а також, які види підтримки для нього необхідні.

Індивідуальні очікувані результати навчання (ІОР) – це стислі формулювання, де сказано, що учень має знати й уміти робити до кінця навчального року.
Слайд № 74

Індивідуальні очікувані результати навчання (ІОР) – це стислі формулювання, де сказано, що учень має знати й уміти робити до кінця навчального року.

Кожен індивідуальний очікуваний результат має: випливати з його поточних досягнень; враховувати ступінь прогресу учня за попередній період; бути до...
Слайд № 75

Кожен індивідуальний очікуваний результат має: випливати з його поточних досягнень; враховувати ступінь прогресу учня за попередній період; бути достатньо складним, щоб мотивувати учня; бути досяжним; робити акцент на тому, чого учень має навчитися (замість того, чого його навчатимуть вчителі); визначати, що учень робитиме (а не які дії припинить).

Розроблення короткотермінових навчальних завдань до кожного очікуваного результату. Індивідуальні очікувані результати потрібно планувати таким чин...
Слайд № 76

Розроблення короткотермінових навчальних завдань до кожного очікуваного результату. Індивідуальні очікувані результати потрібно планувати таким чином, щоб їх реально можна було досягнути впродовж навчального року. Щоб допомогти учневі наблизитися до них, кожен ІОР (індивідуально очікуваний результат) поділяють на послідовність менших «технологічних» елементів чи кроків, які називають короткотерміновими навчальними завданнями.

Індивідуальна навчальна програма Довгострокова мета:___________________ Умовні позначення: О – учень оволодів умінням, досяг поставленої мети; СП –...
Слайд № 77

Індивідуальна навчальна програма Довгострокова мета:___________________ Умовні позначення: О – учень оволодів умінням, досяг поставленої мети; СП – спостерігається суттєвий прогрес; НП – спостерігається незначний прогрес; ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає; Короткострокові завдання Методи оцінювання Дата і прогрес

Слайд № 78

ДАВАЙТЕ ПРОАНАЛІЗУЄМО Довгострокова мет:а: розвиток інтелектуальних функцій, емоційно-вольової сфери, пізнавального інтересу Завдання: Розвиток нав...
Слайд № 79

ДАВАЙТЕ ПРОАНАЛІЗУЄМО Довгострокова мет:а: розвиток інтелектуальних функцій, емоційно-вольової сфери, пізнавального інтересу Завдання: Розвиток навичок самостійної роботи Розвиток дрібної моторики

Слайд № 80

Довгострокова ціль: (півроку) (соціальний розвиток) Дитина володітиме навичками суспільної поведінки, набуватиме соціального досвіду у взаємодії та...
Слайд № 81

Довгострокова ціль: (півроку) (соціальний розвиток) Дитина володітиме навичками суспільної поведінки, набуватиме соціального досвіду у взаємодії та комунікації з дитиною та дорослим. Коли хоче мати певну іграшку, з якою грається інша дитина, вона бере в руки хорошу іграшку і пропонує дитині, яка має привабливу іграшку, обмінятися іграшками. І робить вона це у 8-ми випадках з 10-ти.

Короткострокові завдання Методи оцінювання Дата і прогрес Створювати ситуації, які вчитимуть обмінюватися іграшками з іншими дітьми. Відпрацьовуват...
Слайд № 82

Короткострокові завдання Методи оцінювання Дата і прогрес Створювати ситуації, які вчитимуть обмінюватися іграшками з іншими дітьми. Відпрацьовувати ситуацію обміну іграшками у малій групі (2-3 дитини), при цьому дорослий допомагає запропонувати іншій дитині здійснити такий обмін. Рівні підтримки, які демонструють певну етапність у досягненні цілі: повна підтримка (фізична, вербальна та візуальна), часткова підтримка, вербальна інструкція, самостійне виконання. Спостереження 28.09. – НП Спостереження 15.10. – НП

Слайд № 83

Категоризація пріоритетних навчальних потреб за сферами, за необхідності. На основі характеристики учня команда підтримки визначає його сильні стор...
Слайд № 84

Категоризація пріоритетних навчальних потреб за сферами, за необхідності. На основі характеристики учня команда підтримки визначає його сильні сторони й пріоритетні навчальні потреби (або загальні аспекти, які потребують уваги й зосередженої роботи). Як правило, ці аспекти можна згрупувати за сферами. Чим ширший діапазон потреб учня, то більшу кількість сфер передбачено для вдосконалення в його ІНП. Сфери Виокремлюють такі сфери, або специфічні аспекти розвитку: комунікація (вербальна й невербальна); когнітивна/академічна; трудова діяльність; відпочинок / проведення вільного часу; соціальні навички й стосунки (напр.: навички гри, чутливість до інших, здатність брати на себе відповідальність); самообслуговування (напр.: одяг, їжа, особиста гігієна); самостійне життя (напр.: вміння розпоряджатися грішми, розпоряджатися своїм часом, розмовляти по телефону); фізична (напр.: мобільність, навички великої та дрібної моторики).

Може бути так, що для учня з ООП не потрібно вносити правки у навчальний план, індивідуальну програму розвитку або такі правки можуть бути мінімаль...
Слайд № 85

Може бути так, що для учня з ООП не потрібно вносити правки у навчальний план, індивідуальну програму розвитку або такі правки можуть бути мінімальними, спрямованими лише на корекційний розвиток особистості дитини. Щоб з᾿ясувати це, пропонується вчителю відповісти на такі запитання. 1. Чи може учень брати участь у навчальному процесі нарівні з іншими діьми? Якщо ні, то … а) чи може цей учень брати участь у навчальному процесі нарівні з іншими учнями, якщо прилаштувати для нього навколишнє середовище (наприклад, дитину з порушенням слуху посадити там, де їй найкраще чути вчителя, або вона може зчитувати з губ вчителя і бачити відповіді інших учнів); б) чи може цей учень брати участь у навчальному процесі нарівні з усіма, якщо застосувати до нього прийоми викладання? 2. Яка адаптація навчальних посібників чи методичного матеріалу необхідна для ефективного засвоєння знань і залучення учня до навчального процесу Як бачимо, відповіді на запитання націлюють учителя на адаптацію навчально-дидактичного забезпечення – добір, зміну, модифікацію навчальних посібників для учня з ООП.

Основні частини ІПР Графік зустрічей команди для перегляду та корегування програми Your Text Here План консультування та зустрічей команди План кон...
Слайд № 86

Основні частини ІПР Графік зустрічей команди для перегляду та корегування програми Your Text Here План консультування та зустрічей команди План консультування батьків

Основні частини ІПР Моніторинг стану розвитку учня Your Text Here Моніторинг Динаміка навчальних досягнень Система та способи оцінювання знань, умі...
Слайд № 87

Основні частини ІПР Моніторинг стану розвитку учня Your Text Here Моніторинг Динаміка навчальних досягнень Система та способи оцінювання знань, умінь, навичок

Слайд № 88

Слайд № 89

Слайд № 90

Слайд № 91

СТруктура потфоліо Титульна сторінка Розділ «Досягнення учня у навчанні» Розділ «Соціальна компетентність учня» Розділ «Суспільна робота учня» Розд...
Слайд № 92

СТруктура потфоліо Титульна сторінка Розділ «Досягнення учня у навчанні» Розділ «Соціальна компетентність учня» Розділ «Суспільна робота учня» Розділ «Творчі роботи учня» Розділ «Відгуки і побажання»

Портфоліо педагога Портфоліо педагога розглядається як спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень дитини з ООП протягом певн...
Слайд № 93

Портфоліо педагога Портфоліо педагога розглядається як спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень дитини з ООП протягом певного періоду часу.

Портфоліо вчителя інклюзивного класу Титульний лист. Містить основну інформацію (прізвище, ім’я, по батькові дитини; навчальний заклад, клас), конт...
Слайд № 94

Портфоліо вчителя інклюзивного класу Титульний лист. Містить основну інформацію (прізвище, ім’я, по батькові дитини; навчальний заклад, клас), контактну інформацію. Розділ Досягнення учня у навчанні. Сторінки: Рідна мова. Математика. Читання. До сторінок мають входити: контрольні та самостійні роботи (відповідно до навчальної програми); завдання, спрямовані на усунення помилок, допущених у роботах; зразки робіт з числа тих, що виконуються щоденно та домашніх робіт; підсумкові атестаційні відомості (за четверть, навчальний рік). Розділ «Соціальна компетентність учня» Містить записи вчителя про особливості співпраці учня з однокласниками на уроці, у позаурочний час; особливості спілкування з однолітками, дорослими, коло друзів. При цьому важливо відмічати чинники, які призводять до труднощів соціалізації (особливості поведінки, комунікативної діяльності), а також позитивні сторони, які слугують пігрунтям для поліпшення соціальних контактів дитини.

Розділ «Суспільна робота учня» Доручення, які дитина виконує в класі, у школі; участь у суспільно-корисній праці, подяки за виконання тощо. Розділ ...
Слайд № 95

Розділ «Суспільна робота учня» Доручення, які дитина виконує в класі, у школі; участь у суспільно-корисній праці, подяки за виконання тощо. Розділ «Творчі роботи учня» У цьому розділі вміщуються творчі роботи учня, які не увійшли до портфоліо учня. Якщо виконана об’ємна робота (виріб), треба помістити її фотографію. Якщо дитина брала участь у виставці або конкурсі, необхідно вказати інформацію про цей захід: назва, коли, де і ким проводився. Розділ «Відгуки і побажання» Вміщуються висновки та побажання за результатами навчального року.

Портфоліо Порт фоліо дит ини допомагає максимально розкрити індивідуальні можливості кожної дитини. Портфоліо дитини може бути представлене у вигля...
Слайд № 96

Портфоліо Порт фоліо дит ини допомагає максимально розкрити індивідуальні можливості кожної дитини. Портфоліо дитини може бути представлене у вигляді об’ємної папки, в яку педагог разом з дитиною вкладає найкращі роботи, які на думку асистента вчителя розкривають найбільш виражений потенціал дитини або які вихованець обрав сам. Ця папка обов’язково містить інформацію про дитину (прізвище, ім’я), вона знаходиться у відомому для дитини місці; батьки можуть в будь-який час переглянути вміст портфоліо або навіть взяти його додому, щоб показати іншим членам родини.

Портфоліо учня початкової школи Титульний лист Містить основну інформацію (прізвище, ім’я, по батькові дитини; навчальний заклад, клас), контактну ...
Слайд № 97

Портфоліо учня початкової школи Титульний лист Містить основну інформацію (прізвище, ім’я, по батькові дитини; навчальний заклад, клас), контактну інформацію і фотографію учня. Добре, коли для титульного листа фотографію добирає сама дитина. При цьому не слід наполягати на офіційності портрета. Нехай дитина покаже себе такою, якою себе уявляє і хоче щоб такою її бачили інші люди. Розділ «Мій світ» Міститься будь-яка інформація, корисна і важлива для дитини. Можуть бути такі заголовки листків: «Моє ім’я» - інформація про те, що означає ім’я, можна написати про знаменитих людей, які мають таке ж ім’я. «Моя сім’я» - можна розповісти про кожного члена сім’ї або скласти невеличке оповідання про свою сім’ю. «Моє місто (село)» - розповідь про рідне місто (село), його цікаві місця. Тут можна вмістити намальовану разом з дитиною схему маршруту від дому до школи. Важливо, щоб на ній були відмічені вуличний перехід, світлофори. «Мої друзі» - фотографії друзів, інформація про їх інтереси, захоплення. «Мої захоплення» - невеличке оповідання, чим захоплюється дитина. Можна написати про заняття в спортивній секції, навчання в музичній школі або в інших навчальних закладах позашкільної освіти. «Моя школа» - розповідь про школу і вчителів. «Мої улюблені шкільні предмети» - невеличкі записи про улюблені шкільні предмети, які занотовуються, на зразок «мені подобається…, тому що…». Може бути листок з назвою «Шкільні предмети». У якому дитина може висловитися про кожний предмет, знайти в ньому щось важливе і необхідне для себе.

Розділ «Моє навчання» У цьому розділі заголовки листків присвячені конкретному шкільному предмету. Учень наповнює цей розділ вдало написаними контр...
Слайд № 98

Розділ «Моє навчання» У цьому розділі заголовки листків присвячені конкретному шкільному предмету. Учень наповнює цей розділ вдало написаними контрольними роботами, цікавими проектами, відгуками про прочитані книги, графіком зростання швидкості читання, творчими роботами. Розділ «Моя суспільна робота» Тут можна розповісти про доручення дитини. Дитина може брати участь у шкільному спектаклі, розповідати вірші на лінійці, виступати на ранку тощо. Оформляти цей розділ бажано з використанням фотографій і коротких повідомлень на зазначену тему. Розділ «Моя творчість» У цьому розділі дитина вміщує свої творчі роботи: малюнки, казки, вірші. Якщо виконана об’ємна робота (виріб), треба помістити її фотографію. Батькам необхідно надати повну свободу для виконання цього розділу. Якщо дитина брала участь у виставці або конкурсі, необхідно вказати інформацію про цей захід: назва, коли, де і ким проводився. Розділ «Мої враження» В початковій школі діти беруть активну участь у екскурсіях, відвідують музеї, театри. Після завершення екскурсії можна запропонувати творче завдання, виконання якого призведе до того, що дитина пригадає не лише зміст екскурсії, а й матиме можливість висловити власні враження.

Розділ «Мої досягнення» Тут вміщуються грамоти, дипломи, листи з подяками, а також атестаційні відомості. У початковій школі не треба розділяти усп...
Слайд № 99

Розділ «Мої досягнення» Тут вміщуються грамоти, дипломи, листи з подяками, а також атестаційні відомості. У початковій школі не треба розділяти успіхи у навчанні (похвальний лист), і, наприклад, у спорті(диплом). Краще їх розміщувати не за значущістю, а, наприклад, в хронологічному порядку. Розділ «Відгуки і побажання» Це можуть бути відгуки вчителя. Наприклад, «Брав активну участь у підготовці позакласного заходу», «Підготував стінгазету» тощо. Тут можуть бути рекомендації і побажання вчителя за результатами навчального року. Розділ «Роботи, якими я пишаюся» На початок навчального року треба уважно вивчити портфоліо, проаналізувати зібрані в ньому матеріали й у наступному класі їх поновити. Менш суттєві матеріали і документи можна покласти в окрему папку, а найцінніші помістити в цьому розділі. Розділ «Зміст» Робота над портфоліо дитини з особливими освітніми потребами чи з нормальним розвитком, потребує активної допомоги батьків. Вчитель має довести батькам її корисність. Треба переконати їх в тому, що сумісна систематична робота над портфоліо допоможе краще пізнати дитину, її реальні можливості, а використання матеріалів портфоліо на батьківських зборах сприятиме ефективному зворотному зв’язку між батьками і вчителем. У першому класі, коли дитина починає вчитися складати портфоліо, допомога батьків має бути найповнішою. В міру дорослішання школяра допомогу треба мінімізувати. З самого початку слід організувати роботу так, щоб дитина сама докладала певних зусиль до формування портфоліо. В процесі роботи обовязково відбувається процес осмислення власних досягнень, формування особистісного ставлення до отриманих результатів і усвідомлення власних можливостей.

Що необхідно знати вчителю для успішної роботи з дітьми з особливими потребами? Можливості таких дітей значною мірою залежать від сподівань учителя...
Слайд № 100

Що необхідно знати вчителю для успішної роботи з дітьми з особливими потребами? Можливості таких дітей значною мірою залежать від сподівань учителя. Якщо він вірить в успіх, то обов'язково досягне його. Це є основний і визначальний моральний принцип дії. Проте уявлення про «успіх» повинне бути реалістичним. Необхідно виробити в собі цілісне сприйняття дитини, не зосереджуватися на її розладах, а розробляти програму розвитку, спираючись на її сильні сторони. Крім того, учителю потрібні знання про типовий і нетиповий розвиток дитини, про методи навчання дітей з особливими потребами. Він повинен уміти вести спостереження, записи та оцінювання, співпрацювати з батьками та фахівцями.

ПРАКТИЧНА РОБОТА
Слайд № 101

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Інклюзія – це не лише можливість перебувати в певному навчальному закладі. Вона також передбачає спеціальну організацію навчального процесу й надан...
Слайд № 102

Інклюзія – це не лише можливість перебувати в певному навчальному закладі. Вона також передбачає спеціальну організацію навчального процесу й надання підтримки дітям з ООП в умовах звичайного навчального закладу. Головна передумова досягнення успіху – не середовище саме по собі, а методика навчання.

Ресурси Офіційний сайт МОН України, розділ «Освіта дітей з ООП» (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-pot...
Слайд № 103

Ресурси Офіційний сайт МОН України, розділ «Освіта дітей з ООП» (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/); Сайт «Освіта.UA», розділ «Законодавство» (http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/); Сайт Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», розділ «Бібліотека» (http://www.ussf.kiev.ua/ielegalframework/); Блог Центру практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя, сторінка «Інклюзивна освіта» (http://psihologi1.blogspot.com/p/blog-page_15.html)

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ ! Команда Ізмаїльського ІРЦ 2019 р. by S. I. M. O. N.
Слайд № 104

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ ! Команда Ізмаїльського ІРЦ 2019 р. by S. I. M. O. N.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.