Презентація "Психологічне забезпечення уроку"

Опис документу:
Сучасний урок та учитель це створення неформальних зв’язків та міжособистісних симпатій; допомога дітям у пошуку свого місця у колективі; формування вміння співпрацювати; визначення оптимального рівня емоційної та психологічної сумісності. Вправи для об’єднання учнівського колективу. Умови творчої діяльності учителя. Формуванні внутрішньої мотивації учнів. Вправи спрямовані на розвиток навичок спілкування у дітей. Вправи для вчителів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Психологічне забезпечення уроку Практичний психолог Стоян Л. П.
Слайд № 1

Психологічне забезпечення уроку Практичний психолог Стоян Л. П.

ВСІМ ГАРНОГО НАСТРОЮ!
Слайд № 2

ВСІМ ГАРНОГО НАСТРОЮ!

Вправа «Самопрезентація - квіти». пропоную кожному учаснику назвати своє ім’я – позитивні риси та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами
Слайд № 3

Вправа «Самопрезентація - квіти». пропоную кожному учаснику назвати своє ім’я – позитивні риси та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами

Основні правила Говорити по черзі. Слухати і чути. Бути толерантними. Висловлюватися стисло. Бути позитивними
Слайд № 4

Основні правила Говорити по черзі. Слухати і чути. Бути толерантними. Висловлюватися стисло. Бути позитивними

Вправа «Мозковий штурм» записати на аркуші слова, з якими у вас асоціюється поняття «Сучасний урок». Керівники груп озвучують пропозиції членів сво...
Слайд № 5

Вправа «Мозковий штурм» записати на аркуші слова, з якими у вас асоціюється поняття «Сучасний урок». Керівники груп озвучують пропозиції членів своєї групи

СУЧАСНИЙУРОК +УЧИТЕЛЬ Майстерність Якісна методична підготовка Знання методів навчання  Сучасні технології Уміння спілкуватися Розуміння дітей
Слайд № 6

СУЧАСНИЙУРОК +УЧИТЕЛЬ Майстерність Якісна методична підготовка Знання методів навчання  Сучасні технології Уміння спілкуватися Розуміння дітей

Ситуація успіху Відчувати проблеми Інтерактивні форми роботи Знання вікових особливостей  Толерантність Креативність Любов до дітей Співпраця  
Слайд № 7

Ситуація успіху Відчувати проблеми Інтерактивні форми роботи Знання вікових особливостей  Толерантність Креативність Любов до дітей Співпраця  

Ефективний сучасний урок Матеріальне технічне забезпечення Навчальні програми Суспільна значущість навчання Форми організації навчання Методи навча...
Слайд № 8

Ефективний сучасний урок Матеріальне технічне забезпечення Навчальні програми Суспільна значущість навчання Форми організації навчання Методи навчання Приміщення класної кімнати Емоційний настрій

Створити сприятливу атмосферу Основні завданя : створення неформальних зв’язків та міжособистісних симпатій; допомога дітям у пошуку свого місця у ...
Слайд № 9

Створити сприятливу атмосферу Основні завданя : створення неформальних зв’язків та міжособистісних симпатій; допомога дітям у пошуку свого місця у колективі; формування вміння співпрацювати; визначення оптимального рівня емоційної та психологічної сумісності.

вправи для об’єднання Вправа 1. Будь ласка. Мета: Підняти настрій та налаштувати дітей на подальшу працю. Час: 5 хвилин. Хід вправи: Усі діти разом...
Слайд № 10

вправи для об’єднання Вправа 1. Будь ласка. Мета: Підняти настрій та налаштувати дітей на подальшу працю. Час: 5 хвилин. Хід вправи: Усі діти разом зі вчителем стають колом. Вчитель демонструє різні рухи, наприклад, танцювальні або спортивні, а учні мають повторити за ним, але не всі поспіль, а тільки тоді, коли коли почують кодове слово: «будь ласка». Якщо хтось припуститься помилки, то виходить у середину кола та виконує якесь завдання, наприклад, стрибає на одній нозі, посміхається, наспівує тощо.

Вправа 2. Ми схожі. Мета: Показати, що всі люди різні, але при цьому і схожі один на одного. Час: 10-15 хвилин. Хід вправи: Діти об’єднуються у дві...
Слайд № 11

Вправа 2. Ми схожі. Мета: Показати, що всі люди різні, але при цьому і схожі один на одного. Час: 10-15 хвилин. Хід вправи: Діти об’єднуються у дві групи, стають обличчям один до одного, утворюючи два кола - зовнішнє і внутрішнє. Спочатку учасник внутрішнього кола говорить своєму напарнику: «Ми з тобою схожі тим, що...». Ті діти, які стоять у зовнішньому колі, відповідають «Ми з тобою відрізняємося тим, що…». Потім усі роблять крок ліворуч та опиняються перед іншими дітьми. Діалог повторюється.

Вправа 3. Моя буква. Мета: Дізнатися більше один про одного. Час: 10 хвилин. Хід вправи: Кожен учасник отримує картку з певною буквою і називає її....
Слайд № 12

Вправа 3. Моя буква. Мета: Дізнатися більше один про одного. Час: 10 хвилин. Хід вправи: Кожен учасник отримує картку з певною буквою і називає її. Впродовж двох хвилин кожен має дібрати якомога більше слів, що їх описують і починаються саме на обрану літеру. Наприклад, якщо дитині дісталася літера «В», то можна сказати, що вона весела, вправна, витримана, вірна тощо. Кожен учасник ділиться своїми словами з іншими.

Вправа 4. Я тебе знаю. Мета: Познайомитися краще та зблизитися. Час: 10 хвилин. Хід вправи: Діти отримують завдання: написати на аркушах свої імена...
Слайд № 13

Вправа 4. Я тебе знаю. Мета: Познайомитися краще та зблизитися. Час: 10 хвилин. Хід вправи: Діти отримують завдання: написати на аркушах свої імена, після чого вчитель збирає їх, складає у коробку і перемішує. Потім кожен з учнів навмання дістає з коробки папірець з чиїмось ім’ям. За п’ять хвилин діти мають подумати над тим, які риси характеру обраного однокласника роблять його цікавим та добрим товаришем.

Вправа 5. Спільна справа. Мета: Навчити дітей співпрацювати, діяти злагоджено, «не перетягуючи ковдру» на себе. Час: 15 хвилин. Хід вправи: Усі учн...
Слайд № 14

Вправа 5. Спільна справа. Мета: Навчити дітей співпрацювати, діяти злагоджено, «не перетягуючи ковдру» на себе. Час: 15 хвилин. Хід вправи: Усі учні та учениці об’єднуються у пари та беруться за руки. Так, тримаючись за руки, вони мають вільними руками (у когось з пари це ліва, а в когось - права), запакувати подарунки: загорнути в яскравий папір, а потім перев’язати стрічкою. Це справжній конкурс на злагодженість дій, швидкість виконання та, звісно ж, якість результату.

Вправа 6. Вигадана тварина. Мета: Навчити дітей досягати мети, працюючи в команді. Час: 20 хвилин. Хід вправи: Учнівство об’єднується в декілька гр...
Слайд № 15

Вправа 6. Вигадана тварина. Мета: Навчити дітей досягати мети, працюючи в команді. Час: 20 хвилин. Хід вправи: Учнівство об’єднується в декілька груп (залежно від кількості дітей у класі). Кожна команда отримує завдання спільними зусиллями намалювати вигадану тварину. Взяти участь у створенні малюнку має кожен учасник команди. Після цього діти мають разом обговорити, яку назву матиме тварина, як і де вона живе, чим харчується, які у неї є особливості тощо. Потім учасники презентують свій малюнок іншим групам. Ці вправи насправді зовсім не складні, до того ж вони здатні легко підняти настрій і вчителю, і учням! А головне – допоможуть дітям потоваришувати по-справжньому.

Педагогічна творчість учителя – це педагогічна діяльність, спрямована на розвиток потенційних можливостей кожного школяра. Умови творчої діяльності...
Слайд № 16

Педагогічна творчість учителя – це педагогічна діяльність, спрямована на розвиток потенційних можливостей кожного школяра. Умови творчої діяльності учителя: усвідомлення себе як творця в педагогічному процесі; прийняття школяра як суб’єкта процесу пізнання; усвідомлення мети, значення та завдань власної педагогічної діяльності; усвідомлення особистісної творчої індивідуальності.

Мотивація - основа шкільних  успіхів та негараздів! Запалити в учнів  бажання вчитися – основне завдання кожного творчого вчителя Людина, що не зна...
Слайд № 17

Мотивація - основа шкільних  успіхів та негараздів! Запалити в учнів  бажання вчитися – основне завдання кожного творчого вчителя Людина, що не знає нічого, може навчитися,  справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися Д. Дідро

Важливим фактором у формуванні внутрішньої мотивації є її формування на кожному етапі уроку, а саме:
Слайд № 18

Важливим фактором у формуванні внутрішньої мотивації є її формування на кожному етапі уроку, а саме:

 початок уроку (вступна мотивація) - етап викликання вихідної мотивації (наукова мотивація: зв'язок з майбутніми і попередніми знаннями), (побутова...
Слайд № 19

 початок уроку (вступна мотивація) - етап викликання вихідної мотивації (наукова мотивація: зв'язок з майбутніми і попередніми знаннями), (побутова мотивація: де в житті застосовується дане знання); -  середина уроку (поточна мотивація) - етап підкріплення і посилення мотивації  (усвідомлення і розуміння, якими способами учень діє, вміє їх оцінювати, порівнювати, отримувати задоволення від процесу навчання); -  кінець уроку (заключна) - етап завершення роботи (мотивації перспективи, кінцевого результату, засвоєння знань і умінь).

Мультфільм про мотивацію
Слайд № 20

Мультфільм про мотивацію

Вправи спрямовані на розвиток навичок спілкування у дітей Гра «Вибери партнера» Діти стоять у колі. Педагог пропонує їм обрати собі партнера. Уважн...
Слайд № 21

Вправи спрямовані на розвиток навичок спілкування у дітей Гра «Вибери партнера» Діти стоять у колі. Педагог пропонує їм обрати собі партнера. Уважно подивитися в очі тільки тій дитині, з якою хочуть стати у парі. Розмовляти під час гри не можна. На рахунок «три» діти підбігають один до одного і беруться за руки. Двічі обирати одного і тож партнера не можна.

Гра «Привітання» Діти стоять у колі. Педагог пропонує їм привітатися один з одним. Вітання може бути будь-яким, головне показати іншій дитині, що з...
Слайд № 22

Гра «Привітання» Діти стоять у колі. Педагог пропонує їм привітатися один з одним. Вітання може бути будь-яким, головне показати іншій дитині, що зустріч з нею викликає приємні емоції. Гра проводиться в ранкові години. Гра «Тіні». У цій грі обирається ведучий. Діти-тіні мають повторювати всі його рухи. Учасники гри шикуються в колону одне за одним, очолює колону ведучий. При кожному повторенні гри ведучий змінюється.

Гра «Лабіринт» направлена на засвоєння невербальних засобів спілкування, встановлення контактів, досягнення взаєморозуміння між партнерами. Гра спр...
Слайд № 23

Гра «Лабіринт» направлена на засвоєння невербальних засобів спілкування, встановлення контактів, досягнення взаєморозуміння між партнерами. Гра сприяє проявам уваги до партнера та його дій, дозволяє дитині відчути себе довірливою, оточеною опікою та піклуванням і в той же час такою якій довіряють і від якої очікують опіки та піклування. Сутність гри полягає в тому, щоб діти, тримаючись за руки, обійшли перешкоди, не задівши їх. Необхідність тісної взаємодії дітей, їх взаємозалежність визначається тим, що у однієї дитини зав’язані очі, а друга, яка має можливість бачити перешкоди, виступає у ролі «провідника».

З метою невербального спілкування проективний малюнок діти розташовуються навколо столу де лежить один на всіх аркуш паперу і один фломастер для вс...
Слайд № 24

З метою невербального спілкування проективний малюнок діти розташовуються навколо столу де лежить один на всіх аркуш паперу і один фломастер для всіх дітей. Перша дитина починає малювати одну лінію чи деталь, потім вона передає малюнок і фломастери іншій дитині, яка має щось домалювати і передати аркуш іншій дитині і так по колу. Під час малювання діти мають дотримуватися правил: малювати швидко, малювати тільки одну деталь малюнку, залишати право за кожним виправляти і доповнювати малюнок сусідів, створювати єдиний сюжет малюнку. Простір столу дозволяє всім дітям добре бачити, що робить кожен з них, але не розмовляти між собою.

Вправа «Учень»  Надайте визначення слову «учень». Перше речення неодмінно таке: «Учень — це...»
Слайд № 25

Вправа «Учень»  Надайте визначення слову «учень». Перше речення неодмінно таке: «Учень — це...»

Вправа «Похвали учня»  Кожному вчителю пропонується за щось похвалити учня. Вибирати приємні і нешаблонні слова. 
Слайд № 26

Вправа «Похвали учня»  Кожному вчителю пропонується за щось похвалити учня. Вибирати приємні і нешаблонні слова. 

Вправа «Цей учень мені не подобається»   Пропоную пригадати учня (подумки), який найбільше не подобається, і спробувати проаналізувати, чому це від...
Слайд № 27

Вправа «Цей учень мені не подобається»   Пропоную пригадати учня (подумки), який найбільше не подобається, і спробувати проаналізувати, чому це відбувається. Давайте спочатку перерахуємо його позитивні («+») а потім негативні («—») риси, порівняємо із власними і відшукаємо, в чому ми подібні і відмінні. «Що провокує цю дратівливість?», «Коли це починається?», «Яким чином реалізується?», «Що ви хочете і можете змінити у своєму сприйманні?». 

Вправа «Привіт, я радий тебе бачити»    Сказати до учня таку фразу і додати щось приємне.
Слайд № 28

Вправа «Привіт, я радий тебе бачити»    Сказати до учня таку фразу і додати щось приємне.

Професійно важливі риси вчителя справедливість, терплячість, тактовність, відповідальність, оптимізм, принциповість, вимогливість до себе, вимоглив...
Слайд № 29

Професійно важливі риси вчителя справедливість, терплячість, тактовність, відповідальність, оптимізм, принциповість, вимогливість до себе, вимогливість до дитини, самоповага, повага до особистості дитини, доброзичливість, емоційність, самовладання, врівноваженість, поміркованість, ініціативність, вміння імпровізувати, рішучість, доброзичливість, терплячість, артистизм, емпатійність, цілеспрямованість, любов до дітей, акуратність, енергійність, працьовитість, альтруїзм, демократичність, великодушність. 

Буклет «Особистісні риси: які допомагають у роботі, а які заважають?».  виготовлення у підгрупах та презентація
Слайд № 30

Буклет «Особистісні риси: які допомагають у роботі, а які заважають?».  виготовлення у підгрупах та презентація

рекомендації:  ставитися з повагою до особистості учня, до його поглядів і переконань;  намагатися зрозуміти мотиви поведінки учня;  враховувати йо...
Слайд № 31

рекомендації:  ставитися з повагою до особистості учня, до його поглядів і переконань;  намагатися зрозуміти мотиви поведінки учня;  враховувати його індивідуальні особливості, характер; не принижувати почуття власної гідності учня, не ображати його різкими словами, не вдаватися до грубощів;  учителю слід зберігати витримку і самовладання, вчитися бути об'єктивним. 

Аутотренінгова вправа «Контраст» Коли обстановка в кімнаті налаштовує на повний спокій, намагайтеся зосередитись на одній думці: «Я спокійний». Вди...
Слайд № 32

Аутотренінгова вправа «Контраст» Коли обстановка в кімнаті налаштовує на повний спокій, намагайтеся зосередитись на одній думці: «Я спокійний». Вдих, видих, і на паузі подумки проговорюйте, повторюйте, переконуйте себе: «Я спокійний, спокійний». Сприятлива обстановка — обов'язкова умова цієї вправи, поєднання її зі словом «спокійний» має закріпити умовний рефлекс. Тоді в будь-якій ситуації за думкою: «Я спокійний» починатиметься ваш внутрішній спокій.  Вправа сприяє психологічному розслабленню, зняттю нервового напруження, адекватним реакціям у міжособистісній взаємодії.

Дозволь собі бути щасливим Щасливий той, хто вважає себе щасливим. Г.Філдінг
Слайд № 33

Дозволь собі бути щасливим Щасливий той, хто вважає себе щасливим. Г.Філдінг

Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Відповіли? Тоді друге запитання: « Як часто ми дозволяємо собі бути щасливими?». Замислились? Про щаст...
Слайд № 34

Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Відповіли? Тоді друге запитання: « Як часто ми дозволяємо собі бути щасливими?». Замислились? Про щастя слід не мріяти, щасливим треба бути. І нехай увесь світ зачекає!..

Квітка Радості   Закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка -- Квітка Радості. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітк...
Слайд № 35

Квітка Радості   Закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка -- Квітка Радості. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Радості. Уявіть собі якого вона кольору. Якого розміру? Можливо, вона має запах. А, можливо, ви почуєте приємну музику, яка лине від квітки…І вам хочеться її послухати. Подумки зберіть усю радість від цієї квітки й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як радість входить у вас, як зігріває вашу душу… Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від Квітки Радості. І коли у вас неприємності, або погано на душі, можна собі допомогти тим, що ми робимо зараз: уявимо в руках Квітку Радості й подумки помістити її в своє серце. А зараз відкриваємо очі. 

Дякую за увагу!
Слайд № 36

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.