Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Франція – батьківщина кіно
Наприкінці IXст. багато вчених намагались винайти пристрій, який показував би «рухомі картинки». Серед них: Майкл Фарадей, Макс Роджер, Жозеф Плато, Луї Дагер, Жозе Ньєпс, Едвард Мейбридж, Етьєн Маре (фоторушниця), Іван Болдирєв (целюлоїдна плівка), Еміль Рено (оптичний театр).
З усіх винахідників, найближче до створення кінематографу підійшли американець Томас Едісон (його пристрій - кінетоскоп) та українець Йосиф Тимченко. Кiноапарат Й.Тимченка
Проте беззаперечними винахідниками кіноматографу вважаються французи Луї Жан Люм'єр та Огюст Люм'єр.
28 грудня 1895 року в Гран-кафе на бульварі Капуцинок брати Люм'єри здійснили перший кіносеанс. Вони продемонстрували декілька коротких роликів, першим з яких був “Вихід робітників з фабрики Люм‘єр»(La Sortie des usines Lumière, 1895) Рекламний постер братiв Люм‘eр
Інші фільми братів Люм‘єр: — «Политий поливальник» — «Сніданок немовляти» — «Виловлювання червоних рибок» — «Вольтижировка» — «Ковалі» — «Площа Корделії в Ліоні»
Проте найвідомішим фільмом винахідників кінематографу є “Прибуття поїзда на вокзал Ла-Сьота”(L’Arrivée d’un train en gare de la Ciotat). До речі, під час перегляду цієї стрічки деякі глядачі втекли, гадаючи, що то на них їде справжній поїзд.
Паралельно з Люм‘єрами кіноіндустрію почали розвивати інші режисери в інших країнах. Протягом 1896-1897 років публічні демонстрації короткометражних фільмів були зроблені в усіх світових столицях.
Наступний крок у розвитку кіномистецтва здійснив також француз – Жорж Мельєс. Він першим став знімати фільми за сценаріями, використовувати багато специфічних трюків і спецефектів, і в цілому став одним з головних основоположників кіно як самостійного виду мистецтва. Одним з найбільш відомих фільмів Мельєса є "Подорож на Місяць" (Le Voyage dans la Lune, 1902 р.).
Протягом першого десятиліття XX ст. тривалість і різноманітність сценаріїв кінофільмів поступово і неухильно збільшувалися. Ставлення в суспільстві до кіно змінюється - від сприйняття його лише як виду розваги до сприйняття його як виду мистецтва. У 1908 р. у Франції вже з'являється поняття «film d‘art" - "художній фільм".
До Першої світової війни французьке кіно випускало близько 90% світової кінопродукції (в основному зусиллями компаній «Pathé » і «Gaumont»). Однак інші країни, в першу чергу, такі як США, Великобританія, Німеччина також починають надавати помітний вплив на розвиток світового кіно.
Зараз французьке кіномистецтво є одним з найбільш шанованих у світі, і за популярністю поступається лише голлівудському. Сучасний вигляд французького кіно сформувався після Другої світової війни. Так звана «нова хвиля» у французькому кіно вплинула на розвиток кіно в усьому світі. Серед відомих режисерів - Жан Ренуар, Марсель Карне, Жан-Люк Годар, Франсуа Трюффо, Бертран Бліє, Люк Бессон, Жан-П'єр Жене, Франсуа Озон. Уряд Франції активно сприяє розвитку й експорту національного кінематографа.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»