Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Природотерапія для дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій
»
Взяти участь Всі події

Презентація на тему "ЕСТРЕННА ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА"

Психологія

Для кого: 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі

18.05.2020

1763

170

0

Опис документу:

В презентації описано практичні рекомендації для розпізнавання різних екстренних екстремальних психологічних ситуаціях, та можливих дій психолога для допомоги постраждалим. Презентація допоможе отримати інформацію що конкретно потрібно робити в ситуаціях різної складності, та чого робити не варто.

Ви дізнаєтесь як допомогти людині в таких ситуаціях як:

  • Проживання страху;

  • Тривога;

  • Плач;

  • Істерика;

  • Апатія;

  • Почуття провини, або сорому;

  • При руховому збудженні;

  • Нервововому тремтінні;

  • При гніві, злості, агресії.

0201l8eh-2833-940x693.jpg0201l8ee-5f36-940x462.jpg0201l8ef-f441-940x463.jpg0201l8eg-40ea-940x507.jpg

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Практичний психолог ТОКЦТКСЕУМ Крива О.Р.
Слайд № 1

Практичний психолог ТОКЦТКСЕУМ Крива О.Р.

Зміст 1. Поняття надзвичайної, екстремальної та кризової ситуації 2. Вплив екстремальних ситуацій на людину 3. Екстрена психологічна допомога 4. Ек...
Слайд № 2

Зміст 1. Поняття надзвичайної, екстремальної та кризової ситуації 2. Вплив екстремальних ситуацій на людину 3. Екстрена психологічна допомога 4. Екстрена психологічна допомога при гострій реакції на стрес 5. Допомога при переживанні страху 6. Допомога при тривозі 7. Допомога при плачі 8. Допомога при істериці 9. Допомога при апатії 10. Допомога при почутті провини або сорому 11. Допомога при руховому збудженні 12. Допомога при почутті провини або сорому 13. Допомога при гніві , злості , агресії Список використаних джерел

1.Поняття надзвичайної, екстремальної та кризової ситуації Поняття надзвичайної, екстремальної та кризової ситуації ще не отримали вичерпних визнач...
Слайд № 3

1.Поняття надзвичайної, екстремальної та кризової ситуації Поняття надзвичайної, екстремальної та кризової ситуації ще не отримали вичерпних визначень.  Надзвичайна ситуація (НС) - це ситуація на певній території, що склалася в результаті аварії, небезпечного природного явища, катастрофи, стихійного чи іншого лиха, яке може спричинити за собою людські жертви, шкоду здоров'ю людей або навколишньому середовищу, значні матеріальні збитки та порушення умов життєдіяльності людей Екстремальна ситуація (від лат. Extremus - крайній, критичний) - ситуація, загрозлива або суб'єктивно сприймається людиною як загрозлива життю, здоров'ю, особистісної цілісності, благополуччю. Кризова ситуація (від грец. Krisis - рішення, поворотний пункт, результат) - це ситуація, що вимагає від людини значної зміни уявлень про світ і про себе за короткий проміжок часу. Оцінка людиною цих змін може бути як позитивною, так і негативною.

2.Вплив екстремальних ситуацій на людину У свідомості людини екстремальні та надзвичайні ситуації різко ділять життя на «до» і «після».  Існує думк...
Слайд № 4

2.Вплив екстремальних ситуацій на людину У свідомості людини екстремальні та надзвичайні ситуації різко ділять життя на «до» і «після».  Існує думка про те, що надзвичайні події природного походження люди зазвичай переживають набагато легше, ніж антропогенні. Такі стихійні лиха як землетруси, повені та ін постраждалі розцінюють як «божу волю» або дію безликої природи - тут нічого не можна змінити. А ось екстремальні ситуації антропогенного характеру, подібні до трагедії Беслані, настільки руйнівно ї дії , що не тільки дезорганізують поведінку людини, а й «підривають» базові структури всієї його особистісної організації - образ світу. У людини руйнується звична картина світу, а разом з нею - вся система життєвих координат. З антропогенних НС, на думку ряду дослідників, максимально псіхотравматічной є ситуація заручництва. Це обумовлено існуванням реальної перспективи смерті для заручників, переживаннями почуття паралізуючого страху, неможливістю протидіяти терористам в обставинах, що склалися, запереченням самоцінності життя та особистості заручника. Такі ситуації породжують, як у самих постраждалих, так і в соціумі взагалі, велика кількість агресивних реакцій, тривожних, фобічних розладів. Неможливо однозначно поділити надзвичайні ситуації за ступенем тяжкості. Кожна ситуація має свою специфіку та особливості, свої психічні наслідки для учасників і свідків, і переживається кожною людиною індивідуально. Багато в чому, глибина цього переживання залежить від особистості самої людини, її внутрішніх ресурсів, механізмів саморегуляції.

3.Екстрена психологічна допомога Основними особливостями екстремальних ситуацій є наступні: звичайний уклад життя руйнується, людина змушена присто...
Слайд № 5

3.Екстрена психологічна допомога Основними особливостями екстремальних ситуацій є наступні: звичайний уклад життя руйнується, людина змушена пристосовуватися до нових умов; життя ділиться на «життя до події» і «життя після події». Часто можна почути «це було ще до аварії» (хвороби, переїзду і т.д.); людина, що потрапила в таку ситуацію, знаходиться в особливому стані і потребує психологічної допомоги та підтримки; більшість реакцій, що виникають у людини, можна охарактеризувати як нормальні реакції на ненормальну ситуацію. Можна говорити про те , що , потрапляючи в екстремальну ситуацію , людина перебуває в особливому психологічному стані. Це стан в медицині і психології прийнято називати гострою реакцією на стрес, що визначається як розлад що швидко проходить, значного рівня тяжкості, у людей без психічних відхилень ,у відповідь на психологічний або фізіологічний стрес , винятковий за своєю інтенсивністю

Фахівці говорять про гострої реакції на стрес в тому випадку , коли спостерігаються такі симптоми: • людина може перебувати в стані оглушення, можу...
Слайд № 6

Фахівці говорять про гострої реакції на стрес в тому випадку , коли спостерігаються такі симптоми: • людина може перебувати в стані оглушення, можуть також спостерігатися тривога, гнів, страх, відчай, гіперактивність (рухове збудження), апатія і т.д. , але жоден з симптомів не переважає тривалий час; • симптоми проходять швидко (від декількох годин до декількох діб) ; • є чіткий тимчасовий зв'язок (декілька хвилин) між стресовою подією і появою симптоматики.   Людина, що переживає подібний стан , часто потребує допомоги фахівця - психолога або лікаря. У психології такий вид допомоги називається екстреної психологічної допомогою

 При наданні психологічної допомоги важливо дотримуватися наступних правил :   Необхідно подбати про власну безпеку. Переживаючи горе , людина част...
Слайд № 7

 При наданні психологічної допомоги важливо дотримуватися наступних правил :   Необхідно подбати про власну безпеку. Переживаючи горе , людина часто не розуміє , що робить , і тому може бути небезпечною. Не намагайтеся допомогти людині , якщо не впевнені у вашій абсолютної фізичної безпеки. Подбайте про медичну допомогу. Переконайтеся , що у людини немає фізичних травм , проблем з серцем. При необхідності покличте лікаря , викличте швидку допомогу. Єдиний виняток - це ситуація , коли з якихось причин медична допомога не може бути надана негайно. У цьому випадку Ваші дії повинні бути такими : - Повідомте потерпілому про те , що допомога вже йде ; - Підкажіть йому , як необхідно поводитися: максимально економити сили ; дихати неглибоко , повільно , через ніс - це дозволить економити кисень в організмі і навколишньому просторі ; - Забороніть потерпілому робити що-небудь для самоевакуаціі , самовизволення. 4.Екстрена психологічна допомога при гострій реакції на стрес

Слайд № 8

5.Допомога при переживанні страху Не залишайте людину саму. Страх важко переносити на самоті. Говоріть про те, чого людина боїться, коли людина про...
Слайд № 9

5.Допомога при переживанні страху Не залишайте людину саму. Страх важко переносити на самоті. Говоріть про те, чого людина боїться, коли людина проговорить свій страх, той стає не таким сильним. Тому, якщо людина говорить про те, чого вона боїться - підтримуйте її, говорите на цю тему. Не намагайтеся відвернути людину фразами: «Не думай про це» , «Це дурниця » , « Це дурниці » і т.д.

6.Допомога при тривозі Дуже важливо постаратися розговорити людину і зрозуміти , що саме її тривожить. У цьому випадку , можливо , людина усвідомлю...
Слайд № 10

6.Допомога при тривозі Дуже важливо постаратися розговорити людину і зрозуміти , що саме її тривожить. У цьому випадку , можливо , людина усвідомлює джерело тривоги і зможе заспокоїтися. Часто людина тривожиться , коли у неї не вистачає інформації про події. У цьому випадку можна спробувати скласти план, коли, де і яку інформацію можна отримати . Спробуйте зайняти людину розумовою працею : думати, писати і т.д. Якщо вона буде захоплений цим , то тривога відступить . Фізична праця , домашні клопоти теж можуть бути хорошим способом заспокоїтися. Якщо є можливість , можна зробити зарядку або зробити пробіжку .

7.Допомога при плачі Сльози - це спосіб виплеснути свої почуття, і не слід відразу починати заспокоювати людини якщо вона плаче. Але, з іншого боку...
Слайд № 11

7.Допомога при плачі Сльози - це спосіб виплеснути свої почуття, і не слід відразу починати заспокоювати людини якщо вона плаче. Але, з іншого боку, перебувати поруч з сумували людиною і не намагатися допомогти йому - теж неправильно . Добре , якщо ви зможете висловити людині свою підтримку та співчуття Не обов'язково робити це словами. Можна просто сісти поруч , обняти людини , погладжуючи по голові та спині , дати відчути, що ви поруч з нею, що ви співчуваєте і співпереживаєте . Можна тримати людину за руку. Іноді простягнута рука допомоги значить набагато більше , ніж сотні сказаних слів.

8.Допомога при істериці На відміну від сліз , істерика - це той стан, який необхідно постаратися припинити . У цьому стані людина втрачає багато фі...
Слайд № 12

8.Допомога при істериці На відміну від сліз , істерика - це той стан, який необхідно постаратися припинити . У цьому стані людина втрачає багато фізичних і психологічних сил. Допомогти людині можна , здійснивши наступні дії : Мінімалізуйте кількість глядачів , створіть спокійну обстановку. Залишіться з людиною наодинці , якщо це не небезпечно для вас. Несподівано зробиіть дію, яка може сильно здивувати (наприклад, можна дати ляпас , облити водою , з гуркотом упустити предмет , різко крикнути на потерпілого ) . Якщо таку дію здійснити не вдається , то сядьте поруч з людиною , тримайте її за руку , погладжуйте по спині , але не вступайте у бесіду або, тим більше , в суперечку . Будь-які ваші слова в цій ситуації тільки підільють масла у вогонь. Після того , як істерика пішла на спад , говоріть з потерпілим короткими фразами , упевненим, але доброзичливим тоном ( « випий води», « вмийся »). Після істерики настає занепад сил. Дайте людині можливість відпочити.

9.Допомога при апатії У стані апатії крім занепаду сил навалюється байдужість , з'являється відчуття спустошеності . Якщо людину залишити без підтр...
Слайд № 13

9.Допомога при апатії У стані апатії крім занепаду сил навалюється байдужість , з'являється відчуття спустошеності . Якщо людину залишити без підтримки та уваги , то апатія може перерости в депресію. У цьому випадку можна провести наступні дії : Поговоріть з людиною. Задайте кілька простих запитань виходячи з того , знайомі ви чи ні: «Як тебе звуть ? » , «Як ти себе почуваєш? » , «Хочеш їсти ?». Проведітт потерпілого до місця відпочинку , допоможіть зручно влаштуватися ( обов'язково потрібно зняти взуття ) . Візьміть людину за руку або покладіть свою руку їй на чоло. Дайте йому можливість поспати або просто полежати. Якщо немає можливості відпочити , то більше говоріть з потерпілим , залучайте його в будь-яку спільну діяльність ( можна прогулятися , сходити випити чаю або кави , допомогти оточуючим , що потребують допомоги ) .

10.Допомога при почутті провини або сорому Якщо з вами поруч людина, яка мучиться від сорому чи від почуття провини , постарайтеся переконати його ...
Слайд № 14

10.Допомога при почутті провини або сорому Якщо з вами поруч людина, яка мучиться від сорому чи від почуття провини , постарайтеся переконати його звернутися до фахівця. Такий стан часто вимагає допомоги фахівця - психолога або лікаря - психотерапевта . Поговоріть з людиною . Дайте зрозуміти , що ви слухаєте і розумієте її (кивайте , підтакуйте). Не засуджуйте людину, не намагайтеся оцінювати його дії , навіть якщо вам здається , що людина вчинила неправильно . Дайте зрозуміти , що приймаєте людину такою , якою вона є. Не намагайтеся переконати людину («Ти не винен » , « Таке з кожним може трапитися »). На цьому етапі важливо дати людині виговоритися , розповісти про свої почуття. Не давайте порад , не розповідайте про свій досвід , не ставте питань - просто слухайте .

11. Допомога при руховому збудженні Гостра реакція на стрес може проявлятися в руховому порушенні , яке може стати небезпечним для самого потерпіло...
Слайд № 15

11. Допомога при руховому збудженні Гостра реакція на стрес може проявлятися в руховому порушенні , яке може стати небезпечним для самого потерпілого та оточуючих. У цьому випадку постарайтеся знайти можливість фізично зупинити людину. Перш , ніж намагатися допомогти , переконайтеся , що це не небезпечно для вас. Пам'ятайте , психологічна допомога можлива тільки у разі , якщо потерпілий віддає собі звіт у своїх діях. Задавайте людині питання , які привернуть його увагу , або доручіть справу, яка змусить задуматися . Будь-яка інтелектуальна активність знизить рівень активності фізичної. Запропонуйте прогулятися , зробити кілька фізичних вправ , виконати якусь фізичну роботу ( щось принести , переставити і т.д.) , так , щоб вона відчула фізичну втому .

12.Допомога при нервовому тремтінні Потрібно посилити тремтіння. Візьміть людину за плечі і сильно , різко потрясіть протягом 10-15 секунд. Продовж...
Слайд № 16

12.Допомога при нервовому тремтінні Потрібно посилити тремтіння. Візьміть людину за плечі і сильно , різко потрясіть протягом 10-15 секунд. Продовжуйте розмовляти з нею , інакше вона може сприйняти ваші дії як напад. Після завершення реакції необхідно дати потерпілому можливість відпочити. Бажано укласти його спати. Категорично не можна: Обіймати потерпілого або притискати його до себе. Вкривати потерпілого чимось теплим . Заспокоювати постраждалого , говорити , щоб він узяв себе в руки.

13.Допомога при гніві , злості , агресії Зведіть до мінімуму кількість оточуючих. Дайте постраждалому можливість «випустити пар» (наприклад , вигов...
Слайд № 17

13.Допомога при гніві , злості , агресії Зведіть до мінімуму кількість оточуючих. Дайте постраждалому можливість «випустити пар» (наприклад , виговоритися або побити подушку) . Доручіть роботу , пов'язану з високим фізичним навантаженням . Демонструйте доброзичливість . Навіть якщо ви не згодні з постраждалим , не звинувачуйте його самого, а висловлюйтеся з приводу його дій. В іншому випадку агресивна поведінка буде направлено на вас. Не можна казати: « Що ж ти за людина! ». Треба казати: «Ти жахливо злишся , тобі хочеться все рознести вщент . Давай разом спробуємо знайти вихід з цієї ситуації ». Намагайтеся розрядити обстановку смішними коментарями чи діями , але тільки в тому випадку , якщо це доречно. Агресія може бути погашена страхом покарання , якщо : - Немає мети отримати вигоду від агресивної поведінки ; - Покарання суворе і ймовірність його здійснення велика.

Слайд № 18

Список використаних джерел ІринаМалкина-Пих. "Екстремальні ситуації". Серія "Довідник практичного психолога" ">Эксмо", Москва, 2006 р. http://10-ca...
Слайд № 19

Список використаних джерел ІринаМалкина-Пих. "Екстремальні ситуації". Серія "Довідник практичного психолога" ">Эксмо", Москва, 2006 р. http://10-cabinet.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=189&Itemid=35

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.