Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів). Рівні підтримкм"

Інклюзивна освіта

Для кого: Дорослі

19.10.2021

998

95

0

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Категорії (типи) особливих освітніх потреб(труднощів). Рівні підтримки. Підготувала: директор КУ “Інклюзивно-ресурсний центр” Рожищенської міської ...
Слайд № 1

Категорії (типи) особливих освітніх потреб(труднощів). Рівні підтримки. Підготувала: директор КУ “Інклюзивно-ресурсний центр” Рожищенської міської ради Потрапелюк Неля Антонівна

1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особлив...
Слайд № 2

1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб; 2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи; 3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку; 4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру: у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо; Завдання інклюзивно-ресурсного центру

5) залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальн...
Слайд № 3

5) залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти; 6) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу; 7) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі); 8) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти; 9) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;

За результатами комплексної оцінки: визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається кат...
Слайд № 4

За результатами комплексної оцінки: визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);

надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекцій...
Слайд № 5

надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою д...
Слайд № 6

У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів)
Слайд № 7

Категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів)

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву передумов інтелекту (пам’яті, уваги, мислення, мовлення, вольових ...
Слайд № 8

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву передумов інтелекту (пам’яті, уваги, мислення, мовлення, вольових процесів, мотивації тощо), власне інтелекту (здатності до узагальнення, абстрагування, міркування; продукування думки, судження; здатності робити висновки тощо), інвентарю інтелекту (набутих знань, умінь, навичок)

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) можуть полягати в обмеженні життєдіяльності різного ступеня прояву слухової, зорової, опорно-рухової ...
Слайд № 9

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) можуть полягати в обмеженні життєдіяльності різного ступеня прояву слухової, зорової, опорно-рухової (кістково-м’язової), мовленнєвої функцій (стосуватися відтворення звуко-складової структури слова; розбірливості мовлення; темпу і ритму; мелодико-інтонаційного малюнку; характеристик голосу; розрізнення звуків мовлення на слух; використання словникового запасу і граматики; перебігу читання, письма, комунікації)

Фізичні можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву органів та кінцівок дитячого організму
Слайд № 10

Фізичні можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву органів та кінцівок дитячого організму

Навчальні можуть полягати в обмеженні або своєрідності перебігу довільних видів діяльності різного ступеня прояву (писемного виду діяльності, матем...
Слайд № 11

Навчальні можуть полягати в обмеженні або своєрідності перебігу довільних видів діяльності різного ступеня прояву (писемного виду діяльності, математичних дій тощо)

Соціоадаптаційні/ (особистісні, середовищні труднощі) соціокультурні (зокрема, взаємодія з представниками осередків окремих культур, отримання інфо...
Слайд № 12

Соціоадаптаційні/ (особистісні, середовищні труднощі) соціокультурні (зокрема, взаємодія з представниками осередків окремих культур, отримання інформації засобами жестової мови тощо) можуть полягати в наявності бар’єрів на шляху до формування навичок: пристосування до умов соціального середовища; організації адекватної системи відносин із соціальними об’єктами; прояву рольової пластичності поведінки; інтеграції в соціальні групи, засвоєння стабільних соціальних умов, прийняття норм і цінностей нового соціального середовища, форм соціальної взаємодії

Рівні підтримки - обсяг тимчасової або постійної підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їх особливих освітніх потреб, що надається в за...
Слайд № 13

Рівні підтримки - обсяг тимчасової або постійної підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їх особливих освітніх потреб, що надається в закладі освіти;

Слайд № 14

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 15 вересня 2021 р. № 957 Київ Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальн...
Слайд № 15

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 15 вересня 2021 р. № 957 Київ Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти  Цей Порядок визначає організаційні засади інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами за інституційною (очною (денною) формою здобуття освіти у закладах загальної середньої освіти (далі - заклади освіти) Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2022 року.

РІВНІ підтримки в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти Рівнінаданняпідтрим-ки Критерії визначення Умовизабезпеченняпідтрим-ки Ф...
Слайд № 16

РІВНІ підтримки в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти Рівнінаданняпідтрим-ки Критерії визначення Умовизабезпеченняпідтрим-ки Фінансовезабезпечення Механізмотриманняпідтрим-кивосвітньомупроцесі Індивідуальнаосвітнятраєкторія,механізмїїреалізації Забезпеченнядопоміжнимизасобамидлянавчання Облаштуванняосвітньогосередовища Проведенняпоточного, семестрового та річногооцінюваннята/абодержавноїпідсумковоїатестації

Слайд № 17

Слайд № 18

Дякую за увагу!
Слайд № 19

Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.