Презентація. "ДИТЯЧИЙ ФОЛЬКЛОР". Літературне читання.

Опис документу:
Презентація. "ДИТЯЧИЙ ФОЛЬКЛОР" Дитячий фольклор – багатожанрова система, що складається із прозових, речитативних, пісенних та ігрових творів. Види дитячого фольклору. Поділ за жанрами. Колискова пісня. Утішки. Забавлянки. Чукикалки. Заклички та примовки. Звуконаслідування. Скоромовки. Лічилки. Прозивалки. Мирилки. Страшилки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ДИТЯЧИЙ ФОЛЬКЛОР Підготувала: вчитель початкових класів Новоекономічної ЗОШ І-ІІІ ступенів Покровської райради Донецької області Максименко К.О.
Слайд № 1

ДИТЯЧИЙ ФОЛЬКЛОР Підготувала: вчитель початкових класів Новоекономічної ЗОШ І-ІІІ ступенів Покровської райради Донецької області Максименко К.О.

До дитячого фольклору зараховують як творчість самих дітей, так і твори, що виконуються для дітей дорослими. У ранньому віці (з перших днів народже...
Слайд № 2

До дитячого фольклору зараховують як творчість самих дітей, так і твори, що виконуються для дітей дорослими. У ранньому віці (з перших днів народження і десь до трьох – трьох з половиною років) емоційний, моторний і розумовий розвиток дитини лежить цілком на обов'язку дорослих. Другу частину дитячого фольклору становлять твори, виконувані дітьми середнього і старшого віку. До них належать твори, що співаються або ритмічно промовляються. Частина з них складена дорослими для дітей, але велика кількість – це творчість самих дітей. Види дитячого фольклору

Усі жанри дитячого фольклору умовно можна поділити на 3 групи: Поділ за жанрами В окремих випадках чітка межа між ними стирається, тобто є жанри, я...
Слайд № 3

Усі жанри дитячого фольклору умовно можна поділити на 3 групи: Поділ за жанрами В окремих випадках чітка межа між ними стирається, тобто є жанри, які не можна однозначно зарахувати в ту чи іншу групу.

Ритм і темп – зумовлені темпом гойдання. Мелодія – наспівна, нескладна. Мета колисанки – відповідними рухами, монотонним співом і приємними дитині ...
Слайд № 4

Ритм і темп – зумовлені темпом гойдання. Мелодія – наспівна, нескладна. Мета колисанки – відповідними рухами, монотонним співом і приємними дитині словесними образами спонукати до сну малого слухача. Музична і словесна форма та самий зміст колисанки вказують на прадавнє її походження, на його спорідненість із магічними навіюваннями – замовляннями. Колискова пісня Колискові пісні – жанр народної родинної лірики. Це переважно коротенькі пісеньки, виконуються матір'ю (рідше батьком чи іншими членами родини) над колискою дитини для того, щоб її приспати.

Забавлянки, або утішки, потішки, чукикалки – жанр дитячого фольклору, коротесенькі пісеньки чи віршики гумористичного, жартівливого змісту ігрової ...
Слайд № 5

Забавлянки, або утішки, потішки, чукикалки – жанр дитячого фольклору, коротесенькі пісеньки чи віршики гумористичного, жартівливого змісту ігрової спрямованості. Вони розвивають мовлення дитини. Потішки або утішки – невеликі віршики, які промовляють дитині перед тим, як кладуть спати. Їхнє призначення – заспокоїти дитину, вплинути на її психічний стан, щоб вона швидше заснула. Утішки

Колискові пісні виділяються в окремий цикл, тому що мають чітко окреслені тематику і функцію, вони призначені тільки для одного слухача – дитини і ...
Слайд № 6

Колискові пісні виділяються в окремий цикл, тому що мають чітко окреслені тематику і функцію, вони призначені тільки для одного слухача – дитини і мають тільки одного виконавця – матір або близьку людину. Функції колискових пісень практично-побутова, пізнавальна, емоційна, морально-етична, психотерапевтична, формування естетичного чуття.

Найстійкішим мотивом в українських колискових піснях є закликання чи запрошення сну до дитини. Сон уявляли наші предки як істоту, яка може увійти в...
Слайд № 7

Найстійкішим мотивом в українських колискових піснях є закликання чи запрошення сну до дитини. Сон уявляли наші предки як істоту, яка може увійти в людину і вийти з неї, може заспокоїти, приспати, ввести в стан абсолютного спокою. У давнину сон сприймався як невластивий людині фізичний стан, що настає в результаті дії якихось сил, духів. Такими силами є антропоморфічні образи Сну та дрімоти, до яких і звертається мати в колискових піснях. Давні вірування

Заклички – короткі поетичні твори, пов'язані з вірою давніх людей в магічну дію слова, в яких звучать звертання до природних явищ, стихій, об'єктів...
Слайд № 8

Заклички – короткі поетичні твори, пов'язані з вірою давніх людей в магічну дію слова, в яких звучать звертання до природних явищ, стихій, об'єктів, з метою вплинути на погоду, довкілля чи саму людину.  Заклички та примовки Примовки подібні до закличок, але не містять звертання із безпосередньо висловленим проханням, виражають почуття, викликані якимось явищем (наприклад «сліпим» дощем) чи вказують на бажання, не називаючи його.

Звуконаслідування ще називають ономатопеєю, що означає імітацію засобами мови різних позамовних звукових явищ (дзижчати, гавкати, кудкудакати, турк...
Слайд № 9

Звуконаслідування ще називають ономатопеєю, що означає імітацію засобами мови різних позамовних звукових явищ (дзижчати, гавкати, кудкудакати, туркотіти тощо). Цей вид дитячого фольклору відбив у своїй суті прагнення дитини до гри звуком, бажання наслідувати інтонації середовища, музику навколишнього світу, що відображаються здебільшого в поетичній формі. Звуконаслідування

Скоромовка – поетичний жанр, живлений джерелами дитячого фольклору, зумовлений потребами етнопедагогіки. В основі скоромовки – дотепна гра спеціаль...
Слайд № 10

Скоромовка – поетичний жанр, живлений джерелами дитячого фольклору, зумовлений потребами етнопедагогіки. В основі скоромовки – дотепна гра спеціально скомпонованих важковимовних слів, призначена для тренування артикуляційного апарату дитини. Скоромовки Функції: емоційно-вольова – формує в дитини любов до рідної мови; пізнавальна – дитина засвоює звуки рідної мови та свідомо оперує ними практично-дійова – дитина удосконалює своє вміння правильно вимовляти слова; естетична – виховує у дитини почуття ритму, відчуття мови як явища космічного». Наприклад: Ґава ґаву запитала: – Ти на ґанок не літала? – Не літала я на ґанок, То й проґавила сніданок.

Лічилка – жанр дитячого фольклору. Лічилка має прикладне значення. Вона виконує функцію упорядкування, вибору та визначення дій учасника гри. При ц...
Слайд № 11

Лічилка – жанр дитячого фольклору. Лічилка має прикладне значення. Вона виконує функцію упорядкування, вибору та визначення дій учасника гри. При цьому перераховуються всі, хто бере участь у грі. Найчастіше лічилки бувають римованими з гумористичним змістом, а саме перерахування може бути завуальованим. Назва терміну походить від самої функції перерахування учасників гри та наявності в текстах числівників. Лічилки

Вони можуть супроводжуватись різними жестами, гримасами або й діями і є проявом безпосередності дитячого самовираження, її ставлення до іншої людин...
Слайд № 12

Вони можуть супроводжуватись різними жестами, гримасами або й діями і є проявом безпосередності дитячого самовираження, її ставлення до іншої людини: гніву, незадоволення, ворожості, розпачу і таке інше. Прозивалки виникали під час суперечки між дітьми як бажання самоствердитися через дошкульне слово, встановити справедливість, покарати кривдника, стати на захист справедливості чи зупинити хвалька-зазнайку. Прозивалки Найбільш імпровізованим жанром дитячої творчості є прозивалки – невеликі римовані твори, що є дитячою реакцією в момент сварки чи суперечки на якусь образу чи дію.

Мирилки – це короткі віршовані твори, які говорять діти на знак примирення, за призначенням вони протилежні до прозивалок і використовуються з мето...
Слайд № 13

Мирилки – це короткі віршовані твори, які говорять діти на знак примирення, за призначенням вони протилежні до прозивалок і використовуються з метою відновлення товариських стосунків. Мирилки

Основне в характері страшилок – таємничість, яка створюється передусім елементами пейзажу і описом надприродних явищ. У кольористиці переважають чо...
Слайд № 14

Основне в характері страшилок – таємничість, яка створюється передусім елементами пейзажу і описом надприродних явищ. У кольористиці переважають чорний і червоний – кольори смерті та крові; також вживаються інші означення – темна кімната, отруйна їжа, страшний чоловік. Страшилки Страшилки – короткі розповіді про страшні неймовірні події з рисами містики та фантастики, які розповідають діти ровесникам, щоб викликати в них страх. У страшилках збережено основні риси епічних жанрів. Найпоширеніша тема – загадкова смерть чи вбивство, спричинені або викликані незвичайними обставинами чи речами, які пагубно впливають на людське життя.

Дякую за увагу! 2018 рік
Слайд № 15

Дякую за увагу! 2018 рік

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн
590 грн