і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Позакласний захід «Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху»

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху

Мета: ознайомити старшокласників із історією виникнення професій, поняттям «професія», переліком професій взагалі та з тими, що мають сталий попит на ринку праці; розкрити суть правильного вибору професії, показавши  психологічний та теоретично-практичний його аспекти; зорієнтувати учнів на свідомий вибір майбутньої професії; розвивати та зміцнювати співпрацю батьків та школи у вихованні підростаючого покоління;сприяти вихованню у дітей любов до праці, повагу до людей будь-якої професії .

Обладнання: презентація, таблиця «Типи професій», тест Є. Клімова, пам’ятка «Як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії ?, анкета «Твої професійні нахили», вислови : «Якщо корабель не знає, до якого причалу він тримає курс, то ніякий вітер не буде йому супутнім» (Сенека), «Працюй для того, щоб насолоджуватись» (Ж.Ж.Руссо), «Для людини з талантом і любов’ю до своєї професії не існує перешкод ( Л. Бетховен), «Щоб дійти мети, треба насамперед іти» (О.Бальзак).

Хід заняття

Вступ.

Учитель:

Життя людини – череда рішень, які вона приймає. Кожне наше рішення – це вибір з низки варіантів. Щодня кожна людина робить вибір не один раз, а декілька, від простих побутових до таких, що впливають на все її подальше життя. Інколи вибирати легко, наприклад, коли обираєш між тим, що тобі подобається, і тим, що ні. Часом це зробити складніше, бо твій вибір стикається з інтересами інших людей.

Мабуть, під життєвим вибором людини мається на увазі її ставлення до самого життя та інших людей, засоби, які людина обирає задля досягнення своїх цілей. Хтось обирає життя за підказками душі та по правді, а хтось – за пихою та вигодою. Перший іде власним шляхом, долає труднощі, розкриває таланти та знаходить своє щастя, а другий думає лише про те, як бути кращим за інших – мати більше грошей, займати кращу посаду, одружитися з гарнішою жінкою, водити шикарніше авто. Такі люди не отримують від життя справжнього задоволення, а лише заздрість з боку інших.

Інколи вибирати легко, наприклад, коли обираєш між тим, що тобі подобається, і тим, що ні. Часом це зробити складніше, бо твій вибір стикається з інтересами інших людей.

Повідомлення теми, мотивація

Слайд 1,2

Тема нашого заняття «Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху». Ми з вами ознайомимося з поняттям «професія», «діяльність», класифікація професії, типи професій, спеціальність. Як важливо вибрати в житті свою дорогу. Від того яку ти вибереш, як ти підеш по ній, з ким, хто тебе поведе, залежить твоя доля. Незабаром ви повинні будете зробити перший серйозний крок у майбутнє. І ціна цього кроку — ваша доля. Напевно, нікому не треба пояснювати, що в умовах твердої конкуренції на ринку праці місце під сонцем зможе завоювати лише той, хто зможе довести свою компетентність, корисність.

Основний зміст

Вправа «Знайомство»

Учитель:

Але перед тим, як розпочати наше заняття, давайте з вами познайомимось. Знайомство наше буде проводитись в цікавій формі. Ви назвете своє ім’я і зразу ж називаєте вид професій, який починається на першу букву вашого імені. Наприклад : Василь – ветеринар.

Ситуативна гра. (Двоє дівчат розігрують ситуацію)

Ми багато сперечалися з подругою - яку професію вибрати.

І те начебто не підходить, і це...

Я точно знаю, куди не піду: у вчителя — не хочу псувати нерви; не піду в хімічне виробництво, тому що від спілкування з хімічними препаратами можна втратити здоров'я; на фабрику не піду, тому що там перетворишся в робота, виконуючи механічну й одноманітну роботу. Я хочу, щоб на моїй роботі не псувалося здоров'я й було цікаво. Хотілося, щоб вона була пов'язана з тваринами й більшою кількістю поїздок.

− Тоді тобі потрібно йти працювати в цирк! — викликнула подруга й добавила, — а по мені — аби тільки одержувати пристойно.

Я потім довго думала. Сумніваюся, є чи в мене талант для цирку. Може бути, подруга права, і, якщо немає покликання, треба думати про заробіток?

− Які мотиви вибору професії дівчат?

При виборі професії важливу роль відіграють мотиви вибору. У психологічній науці під мотивами розуміють «те, що спонукає діяльність людини, заради чого вона працює». Не випадково при виборі професії хлопці і дівчата велику увагу приділяють мотивам вибору професії. Якими мотивами при виборі професії керуєтеся сьогодні ви?

Вправа «Вгадай професію»

Учитель:

Зараз вам буде запропоновано незвичні характеристики професій. Ви повинні назвати ті, які на вашу думку найбільше відповідають цій характеристиці.

Список характеристик професій:

«зелена» «солодка» «волохата» «дитяча»

«смішна» «висока» «розумна» «чоловіча»

«жіноча» «грошова» «смілива» «говірлива»

«уважна» «модна» «напосидюча» «технічна»

«спокійна» «незалежна» «відповідальна» «смачна».

Учні по черзі відповідають на запитання.

Пояснення вчителя

Слайд 3

Професія – це конкретна діяльність, ремесло, комплекс функцій, рід роботи, який виконується індивідом і є складовою частиною будь-якої трудової діяльності (токар, учитель, лікар тощо). Але не має просто токаря, є токар-розточувальник, токар-універсал; є вчитель початкових класів, вчитель трудового навчання, вчитель математики, а не просто вчитель тощо.

Професія включає в себе ряд спеціальність, що визначається як вид заняття, комплекс знань, вмінь і навичок, необхідних для визначеного роду діяльності в межах однієї професії. Наприклад, лікар – професія, а хірург – спеціальність; вчитель – професія, а вчитель-математик – спеціальність; слюсар – професія, а слюсар-складальник – спеціальність. Не всі відрізняють поняття “професія” та “посада”, хоча вони мають відмінності.

Посада – це службове місце (становище) в якомусь державному чи громадському закладі, на підприємстві, яке пов’язане з виконанням організаційно-розпорядницьких або адміністративно-господарських та фінансових обов’язків (наприклад: міністр, директор, ректор, декан, бригадир тощо).

Діяльність - це активність людини спрямована на досягнення осмислено поставленої мети.

У світ існує понад 40 тисяч професій. У такому різноманітті складно орієнтуватись, тому вчені розробили класифікації професій. Одну з таких класифікацій розробив професор, доктор психологічних наук, академік Є.О. Клімов разом із своїми колегами. В основу цієї класифікації покладено поділ професій за предметом праці:

Людина – техніка

Людина – природа

Людина – людина

Людина – знакова система

Людина – художній образ

Аналіз особливостей кожної категорії професій.

Слайд 5

Праця людей професії «людина — людина» спрямована на процеси навчання, виховання, управління, медичне та торгове обслуговування тощо інших людей. Приклади таких професій: екскурсовод, лікар, продавець, офіціант тощо.

Зрозуміло, що важливим у роботі професій цього типу є такі якості: потреба у спілкуванні, уміння розбиратися в людських взаєминах, гарна пам'ять, терпіння, сталий настрій у процесі роботи з людьми.

Слай 6

Якщо об'єктом праці виступають різні знаки: цифри, рисунки, схеми, фізичні та хімічні символи, ноти і т.д., то такі професії відносять до категорії «людина — знакова система». До даної категорії відносять, наприклад, професії програміста, топографа, бібліографа, економіста, перекладача художньої та наукової літератури тощо.

Людина, яка працює зі знаками, повинна володіти гарним абстрактним мисленням, відтворювальною уявою, мати гарну зосередженість, стійку увагу, посидючість.

Слайд 7

Професії, пов'язані з образотворчою, музичною, художньою діяльністю, належать до типу «людина — художній образ». Це професії модельєра, художника, фотографа, наладчика музичних інструментів. З-поміж найважливіших вимог виділяють: наявність здібностей до мистецтва, творча уява, образне мислення, працелюбність, цілес прямованість.

Слайд 8

Професії людини, пов'язані з живою природою (рослинні та тваринні організми, мі­кроорганізми), належать до категорії «людина — природа». Сюди відносять професії: ветеринарного лікаря, рибознавця, мікробіолога, гідромеліоратора тощо. Даний вид професії передбачає наявність ініціативи та самостійності у вирішенні конкретних задач, творчу уяву.

Слайд 9

І, нарешті, остання категорія «людина - техніка» передбачає наявність як предмета праці різноманітної техніки. Сюди належать всі професії, пов'язані з обслуговуванням техніки, ЇЇ ремонтом, установкою і налагодженням, виробництвом та збиранням обладнання (водій, механік, слюсар-ремонт-ник, сталевар тощо). Людина, що працює з технікою має відзначатися високою виконавською дисципліною та акуратністю, мати творчий потенціал, практичне мислення, технічну уяву.

Тестування.

Учитель:

  Може бути, трохи розібратися в собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами. Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх  не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с. (Діти малюють фігурки.)
Тепер підрахуйте кількість трикутників. (Діти виконують завдання.)
Ключ до тесту.
Перший тип:

 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, працюють з інформацією.
Другий тип: 

5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумує свою діяльність.
Третій тип: 

4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.
Четвертий тип: 

3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.
П'ятий тип: 

2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне.
Шостий тип: 

1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.
         Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про своїх можливостях і здібностях і почати розвивати ці здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху.

Анкетування «Твої професійні нахили»

Проблемна ситуація «Чий це вибір?»
Учитель:

Один вчений, який написав книгу про вибір професії, багато років пропрацював у школі і завжди цікавився подальшою долею своїх учнів. При зустрічі він задавав їм незмінний питання: «Чи задоволений ти обраною професією?» І отримав гнітючу відповідь. Приблизно кожен третій помилився у своєму виборі, і кожен другий зізнавався, що не зовсім задоволений, і якщо б починати спочатку, то, напевно, пішов би по іншій дорозі. Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?

Зразки відповідей дітей:
   - «Тиснуть» батьки.
    - Йдуть за модою.
    - Нічого не знають про професії, яку обрали.
    - Вибирають «за компанію».
    - Не хочуть дізнаватися про негативні сторони професії.
    - Не мають здібностей і нахилів до цієї професії.
    - Наслідують героїв кіно і телесеріалів. (Слайд 10)
Учитель:

Ви перерахували найпоширеніші причини помилок у виборі професії.. Але як же тоді правильно вибрати професію?
творчу уяву.

Слайд 11

Опрацювання памятки «Як уникнути помилок і розчарувань у виборі

професії ?»

Універсальних рецептів немає, але деяку схема самоаналізу, організації пошуку власного „ Я”, вибору майбутньої професії існує. Для цього радимо виконати послідовно такі дії :
• зберіть якнайбільше інформацію про світ професій і визначте сферу діяльності, яка Вас цікавить;
• вивчіть самого себе, складіть уявлення про свої інтереси, здібності і нахили;
• з’ясуйте, чи немає у Вас медичних протипоказань за обраною професією;
• знайдіть можливість зустрітися з представниками цієї професії і дізнатися, в якому навчальному закладі можна одержати необхідну кваліфікацію;
• з’ясуйте, чи користується обрана Вами професія попитом на ринку праці;
• проаналізуйте отримані відомості і, якщо у формулі „хочу-можу-треба” повтор

Учитель:

Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини:
    хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа;
    можу - це все, що мені по силам, за здібностями;
    треба - це все, що потрібно для суспільства, країни.
         Разом виходить формула усвідомленого вибору професії.

Усвідомлений вибір - це такий вибір, при якому людина враховує і особисті устремління (хочу), і свої можливості (можу), і потреби суспільства в цій професії саме в даний момент (треба).

Підсумок заняття.

Слайди 12,13

Учитель:

Обираючи професію треба пам’ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особистості та громадські інтереси.

Звичайно , що вибір професій це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Зважуючи на те, що ви сьогодні на занятті почули, я впевнена, що виберете собі професію до душі, яку будете любити. Тільки улюблена робота приносить щастя й задоволення. Ніякі блага не можуть замінити людині радощів праці, задоволення своїм правильним та потрібним місцем у житті.

Мікрофон

Ваше розуміння важливості усвідомленого вибору професії (Відповіді учнів)

Я вважаю, що без професій людині прожити не можна.

Я теж думаю, що не можна, бо улюблена праця звеличує людину.

А на мою думку, без професій, без улюбленої справи людина існує, а не живе.

Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим.

Учитель:

Кажуть, що вибір професії - це друге народження людини. Від того, наскільки вірно Ви оберете свій життєвий шлях, залежить, яке місце в суспільстві Ви будете займати! (Слайд 14)

Додатки

1.Типи професій (за Є.О. Клімовим)

Типи професій за предметом праці

Назви професій

Вимоги професій
до працівників

1. «Людина-людина» 
 

1. Професії, пов’я­за­ні з медичним об­слуговуванням (лікар, мед­сестра, сані­тарка).
2. Професії, пов’я­за­ні з навчан­ням і ви­хованням (вихователь, няня, учитель, викладач, тренер). 
2. Професії, пов’я­зані з побутовим об­слуговуванням (продавець, про­від­ник, офіціант),
3. Професії, пов’я­зані з правовим захистом (юрист, слідчий, дільнич­ний інспектор).

Професії цього типу пред’являють високі вимоги до таких якостей працівника як вміння встановлювати і підтримувати ділові контакти, розуміти стан людей, впливати на інших, проявляти витримку, спокій і доброзичливість, мовні здібності.

2. «Людина-техніка» 
 

1. Професії, пов’я­зані зі ство­ренням, монтажем, склада­н­ням і налагоджу­ван­ням технічних при­строїв (муляр, монтажник, звар­ник, інженер-кон­структор).
2. Професії, пов’я­зані з експлу­атацією технічних засобів (водій, кочегар, кранів­ник, токар, швач­ка-мотори­стка). 
3. Професії, пов’я­зані з ремонтом техніки (слюсар-ремонтник, меха­нік, електромон­тер з ремонту обладнання).

Цей тип професій вимагає від пра­цівника високого рівня розвитку наочно-образного мислення, просто­рових уявлень, тех­ні­чної поінформо­ваності та кміт­ливості, хороших рухових навичок, спритності.

3. «Людина-знакова система»

1. Професії, пов’я­зані з текстами (коректор, друкар­ка, перекладач, бібліотекар).
2. Професії, пов’я­зані з цифрами, фор­­мулами і табли­цями (програміст, економіст, бух­галтер, касир).
3. Професії, пов’я­зані з кресленнями, картами, схемами (штурман, кресляр).
4. Професії, пов’я­зані зі звуковими сигналами (радист, телефоніст).

Професії цього ти­пу вимагають від людини здатності до абстрактного ми­слення, оперу­вання числа­ми, три­валого і сталого зосередження уваги, посидю­чо­сті.

4. «Людина-художній образ»

1. Професії, пов’я­зані зі ство­ренням, проектуванням, моделю­ванням художніх творів (худо­жник, журна­ліст, модельєр, ком­по­зитор).
2. Професії, пов’я­зані з відтворен­ням, вигото­влен­ням різних виробів за ескізом, зразком (ювелір, актор, закрійник, рестав­ра­тор, сто­ляр-черво­нодеревник, квітникар-деко­ра­тор).

Від людини в професіях цього типу вимагається наявність розвиненого худож­нього смаку, високої естетичної чутли­вості, багатої і яскравої уяви.

5. «Людина-природа»

1. Професії, пов’язані з вивченням живої та неживої природи (мікробіолог, агрохімік, геолог).
2. Професії, пов’язані з доглядом за рос­линами і тваринами (лісівник, овочівник, зоотехнік).
3. Професії, пов’язані з профілактикою і ліку­ванням захворювань рослин і тварин

Цей тип професій передбачає наяв­ність у людини хорошої спостере­жливості, здатності орієнтуватися в умовах непередба­чуваності і від­кладених резуль­татів, змінювати цілі в залежності від умов, витрива­лості і терпеливості до нестачі ком­форту.

2. Анкета «Твої професійні нахили»

1 а. Доглядати за тваринами.

2а. Допомагати хворим, лікувати їх.

3а. Брати участь в оформленні книжок чи плакатів.

4а. Обробляти матеріал (деревину, тканину, метал, пластмасу тощо).

46. Доводити товари до споживача (рекламувати).

5а. Обговорювати науково-популярні книжки.

56. Обговорювати художні книжки (статті, п'єси, концерти).

ба.    Утримувати тварин.

бб.    Тренувати товаришів у виконанні яких-небудь дій.

7а. Копіювати малюнки, зображення.

7б. Управляти підйомним краном, трактором.

8а. Повідомляти людям які-небудь відомості.

86. Художньо оформлювати виставки.

9а. Ремонтувати речі (одяг, техніку).

96. Шукати та виправляти помилки в текстах.

10а. Лікувати тварин.

106. Виконувати обчислення, розрахунки.

11а. Виводити нові сорти рослин.

11 б. Конструювати, проектувати нові види виробів.

12а. Розв'язувати суперечки, запобігати сваркам, переконувати чи карати.

126. Розбиратися в кресленнях, схемах.

13а. Брати участь у роботі гуртків художньої самодіяльності.

136. Спостерігати, вивчати життя мікробів.

14а. Налагоджувати медичні прилади, апарати.

146. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, травмах.

15а. Складати точні описи явищ, подій.

156. Художньо описувати, відображати події.

16а. Виконувати лабораторні аналізи в лікарні.

17а. Фарбувати або розписувати стіни чи приміщення.

18а. Організовувати культпоходи, екскурсії.

19а. Виготовляти за кресленнями деталі чи вироби, споруджувати будинки.

196. Креслити, копіювати креслення, карти.

20а. Вести боротьбу з хворобами рослин.

206. Працювати за комп'ютером.

Л

Т

П

З

X

46

10а

10б

12а

11б

11а

12б

13а

14Б

14а

13б

15а

15б

16б

17б

16а

19б

17а

18а

19а

20а

20б

18б

3. Пам’ятка «Як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії ?»

Універсальних рецептів немає, але деяку схему самоаналізу, організації пошуку власного „ Я”, вибору майбутньої професії існує. Для цього можна виконати послідовно такі дії :
• зберіть якнайбільше інформацію про світ професій і визначте сферу діяльності, яка Вас цікавить;
• вивчіть самого себе, складіть уявлення про свої інтереси, здібності і нахили;
• з’ясуйте, чи немає у Вас медичних протипоказань за обраною професією;
• знайдіть можливість зустрітися з представниками цієї професії і дізнатися, в якому навчальному закладі можна одержати необхідну кваліфікацію;
• з’ясуйте, чи користується обрана Вами професія попитом на ринку праці;
• проаналізуйте отримані відомості і, якщо у формулі „хочу-можу-треба” повтор

(Усвідомлений вибір - це такий вибір, при якому людина враховує і особисті прагнення (хочу), і свої можливості (можу), і потреби суспільства в цій професії саме в даний момент (треба).

Опис презентації окремими слайдами:
Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху Підготувала Лохмачова С.Л.
Слайд № 1

Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху Підготувала Лохмачова С.Л.

«Щоб дійти мети, треба насамперед іти» (О.Бальзак).
Слайд № 2

«Щоб дійти мети, треба насамперед іти» (О.Бальзак).

Основні поняття Професія – це конкретна діяльність, ремесло, комплекс функцій, рід роботи, який виконується індивідом і є складовою частиною будь-я...
Слайд № 3

Основні поняття Професія – це конкретна діяльність, ремесло, комплекс функцій, рід роботи, який виконується індивідом і є складовою частиною будь-якої трудової діяльності (токар, учитель, лікар тощо). Але не має просто токаря, є токар-розточувальник, токар-універсал; є вчитель початкових класів, вчитель трудового навчання, вчитель математики, а не просто вчитель тощо. Професія включає в себе ряд спеціальність, що визначається як вид заняття, комплекс знань, вмінь і навичок, необхідних для визначеного роду діяльності в межах однієї професії. Наприклад, лікар – професія, а хірург – спеціальність; вчитель – професія, а вчитель-математик – спеціальність; слюсар – професія, а слюсар-складальник – спеціальність. Не всі відрізняють поняття “професія” та “посада”, хоча вони мають відмінності. Посада – це службове місце (становище) в якомусь державному чи громадському закладі, на підприємстві, яке пов’язане з виконанням організаційно-розпорядницьких або адміністративно-господарських та фінансових обов’язків (наприклад: міністр, директор, ректор, декан, бригадир тощо). Діяльність - це активність людини спрямована на досягнення осмислено поставленої мети.

Мудрі люди сказали: Якщо ви вдало обираєте професію і вкладаєте в неї душу, то щастя саме знайде вас (Ч.Дарвін) Праця – це одне з найчистіших і най...
Слайд № 4

Мудрі люди сказали: Якщо ви вдало обираєте професію і вкладаєте в неї душу, то щастя саме знайде вас (Ч.Дарвін) Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною. В.Сухомлинський  «Якщо професія стає способом життя, то ремесло перетворюється в мистецтво.» Шевельов В. Людина тільки тоді досягає успіху, якщо вірить у свої сили (Л.Фейербах) «Як добре, коли у людини є можливість вибрати собі професію не за потребою, а погодившись з душевними схильностями.» Апшерони А.  

«Людина — людина» Праця людей професії «людина — людина» спрямована на процеси навчання, виховання, управління, медичне та торгове обслуговування т...
Слайд № 5

«Людина — людина» Праця людей професії «людина — людина» спрямована на процеси навчання, виховання, управління, медичне та торгове обслуговування тощо інших людей. Приклади таких професій: екскурсовод, лікар, продавець, офіціант тощо. Зрозуміло, що важливим у роботі професій цього типу є такі якості: потреба у спілкуванні, уміння розбиратися в людських взаєминах, гарна пам'ять, терпіння, сталий настрій у процесі роботи з людьми.

«Людина — знакова система» Якщо об'єктом праці виступають різні знаки: цифри, рисунки, схеми, фізичні та хімічні символи, ноти і т.д., то такі проф...
Слайд № 6

«Людина — знакова система» Якщо об'єктом праці виступають різні знаки: цифри, рисунки, схеми, фізичні та хімічні символи, ноти і т.д., то такі професії відносять до категорії «людина — знакова система». До даної категорії відносять, наприклад, професії програміста, топографа, бібліографа, економіста, перекладача художньої та наукової літератури тощо. Людина, яка працює зі знаками, повинна володіти гарним абстрактним мисленням, відтворювальною уявою, мати гарну зосередженість, стійку увагу, посидючість.

«Людина — художній образ». Професії, пов'язані з образотворчою, музичною, художньою діяльністю, належать до типу «людина — художній образ». Це проф...
Слайд № 7

«Людина — художній образ». Професії, пов'язані з образотворчою, музичною, художньою діяльністю, належать до типу «людина — художній образ». Це професії модельєра, художника, фотографа, наладчика музичних інструментів. З-поміж найважливіших вимог виділяють: наявність здібностей до мистецтва, творча уява, образне мислення, працелюбність, цілеспрямованість.

«Людина — природа». Професії людини, пов'язані з живою природою (рослинні та тваринні організми, мі­кроорганізми), належать до категорії «людина — ...
Слайд № 8

«Людина — природа». Професії людини, пов'язані з живою природою (рослинні та тваринні організми, мі­кроорганізми), належать до категорії «людина — природа». Сюди відносять професії: ветеринарного лікаря, рибознавця, мікробіолога, гідромеліоратора тощо. Даний вид професії передбачає наявність ініціативи та самостійності у вирішенні конкретних задач, творчу уяву.

«Людина - техніка» І, нарешті, остання категорія «людина - техніка» передбачає наявність як предмета праці різноманітної техніки. Сюди належать всі...
Слайд № 9

«Людина - техніка» І, нарешті, остання категорія «людина - техніка» передбачає наявність як предмета праці різноманітної техніки. Сюди належать всі професії, пов'язані з обслуговуванням техніки, ЇЇ ремонтом, установкою і налагодженням, виробництвом та збиранням обладнання (водій, механік, слюсар-ремонт-ник, сталевар тощо). Людина, що працює з технікою має відзначатися високою виконавською дисципліною та акуратністю, мати творчий потенціал, практичне мислення, технічну уяву.

“Якщо корабель не знає, до якого причалу він тримає курс, то ніякий вітер не буде йому супутнім (Сенека)
Слайд № 10

“Якщо корабель не знає, до якого причалу він тримає курс, то ніякий вітер не буде йому супутнім (Сенека)

Як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії ?   Універсальних рецептів немає. Але можна виконати послідовно такі дії : * зберіть якнайбільш...
Слайд № 11

Як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії ?   Універсальних рецептів немає. Але можна виконати послідовно такі дії : * зберіть якнайбільше інформацію про світ професій і визначте сферу діяльності, яка Вас цікавить; *вивчіть самого себе, складіть уявлення про свої інтереси, здібності і нахили; * з’ясуйте, чи немає у Вас медичних протипоказань за обраною професією; * знайдіть можливість зустрітися з представниками цієї професії і дізнатися, в якому навчальному закладі можна одержати необхідну кваліфікацію; * з’ясуйте, чи користується обрана Вами професія попитом на ринку праці; * проаналізуйте отримані відомості і, якщо у формулі „хочу-можу-треба” повтор   Усвідомлений вибір - це такий вибір, при якому людина враховує і особисті прагнення (хочу), і свої можливості (можу), і потреби суспільства в цій професії саме в даний момент (треба)  

Вони правильно обрали професію
Слайд № 12

Вони правильно обрали професію

Вони правильно обрали професію
Слайд № 13

Вони правильно обрали професію

«Доля не є справою випадку, це справа вибору; це не те, чого слід чекати, це те , чого слід досягати. - Вільям Дженнінгс Брайан.
Слайд № 14

«Доля не є справою випадку, це справа вибору; це не те, чого слід чекати, це те , чого слід досягати. - Вільям Дженнінгс Брайан.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Матеріал розрахований на старшокласників, які стоять перед непростим вибором – обрання майбутньої професії, та допоможе у визначенні цілей на майбутнє, мотивувати їхню подальшу діяльність при виборі, розширити знання учнів про професії, які мають попит на ринку праці, надати допомогу у виборі професії до душі, намітити шляхи її досягнення, сформувати в учнів потребу у самовдосконаленні. У додатку – презентація.
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь