і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Повсякденне життя Західної Європи

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

(Всесвітня історія 8 клас)

Тема: Повсякденне життя Західної Європи

Мета: дати уявлення про особливості життя міського і сільського населення Західної Європи; розвивати навички опрацювання та порівняння історичної інформації.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. 8 клас»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Всесвітня історія. 8 клас»

Тип уроку: комбінований

Основні терміни та поняття: -

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • розповісти про особливості міського та сільського населення Західної Європи;

  • порівнювати життя європейців у Середньовіччя та у ранній Новий час.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями

1. Як змінилося становище церкви за Нового часу? Свою відповідь поясніть.

2. Назвіть ознаки абсолютної монархії.

3. Розкажіть про структуру суспільства Нового часу.

4. Яких змін зазнало життя дворян?

5. Порівняйте цехове та мануфактурне виробництво.

6. Поясніть, чому молитва селянина починалася словами: «Позбав нас, Господи, чуми, голоду та війни».

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Упродовж XVI — першої половини XVII ст. чисельність населення Європи постійно зростала. Передовсім це стосується XVI ст., протягом якого населення європейських країн збільшилося з 69 млн до 95—100 млн осіб. Середня щільність населення у Європі збільшилася до 30—35 осіб на 1 кв. км, що складало приблизно третину від сучасного рівня. Зростання кількості населення було особливо помітним після жахливих часів епідемії чуми (“чорної смерті”), яка спустошила Європу в XIV ст. У першій половині XVII ст. темпи зростання зменшилися, і в середині століття населення європейських країн складало 110—115 млн осіб. Причини збільшення кількості населення полягали у зростанні народжуваності, покращанні умов життя, змінах у раціоні харчування європейців.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота в групах

Клас ділиться на 3 групи, які мають опрацювати відповідний пунк параграфу та підготувати доповідь.

І – група. Домашня оселя

ІІ – група. Стіл простолюду

ІІІ - група. Нові напої. Правила пишного застілля

IV – група. Капризи моди

V. Закріплення знань учнів.

1. Чому на півночі Європи дахи будинків робили гостроверхими, а у південних районах – плоскими?

2. Як змінився, порівняно із Середньовіччям, внутрішній вигляд житла? Наскільки комфортними можна вважати оселі європейців раннього Нового часу?

3. Чи вплинули Великі географічні відкриття на харчування й одяг європейців?

4. Яким був стан гігієни і як це позначилось на здоров’ї тогочасних людей?

5. Чому XVI ст.. законодавицею моди стала Іспанія і як виглядало вбрання іспанців?

6. Як змінювалося населення Європи протягом XVI — першої половини XVII ст.?

7. Які чинники обмежували зростання населення?

8. Уявіть, що ви мешканець європейського міста XVI ст. Складіть меню свого звичайного і святкового обіду.

9. Яку роль відігравала мода у розвиткові тогочасного суспільства?

Англійське суспільство другої половини XVII ст. за книгою “Опис Англії” (1587 р.) Вільяма Гаррісона

“Англійські аристократи не знають ніякої міри у споживанні м'ясних страв. Не минає дня, щоб на їхньому столі, крім яловичини, баранини, телятини, м'яса ягнят, козлятини, свинини, кролячого м'яса, каплуна, поросяти..., не було ще м'яса оленя чи лані, а також різноманітної дичини й риби, а на додачу до них різноманітні делікатеси, що на них не біднішає “солодка” рука португальця, який мандрує морями.

...Джентльмени й купці харчуються майже однаково: під час зустрічі кожен задовольняється 4, 5 чи 6 стравами, або, можливо, 1, 2 чи 3, переважно тоді, коли немає того, хто міг би скласти їм компанію за столом. Їхнім слугам призначається забезпечення продуктами харчування, окрім залишків од панського столу, що ніколи не подаються вдруге. Ремісники і селяни найбільше цінують те м'ясо, яке можуть легше дістати і швидше приготувати... Їхню їжу переважно складають страви з яловичини і м'яса, яким торгує м'ясник, а саме: баранини, телятини, свинини, м'яса ягняти тощо. Цього м'яса є вдосталь на найближчих ринках, як і зельцю, холодцю, шинки, фруктів, фруктових пирогів, великої кількості птиці, масла, яєць і т. д.

Ці останні (я маю на увазі селян) також зловживають їжею, особливо під час свят і весіль, коли просто неможливо уявити, скільки споживають м'яса. Хліб у країні роблять із того зерна, яке дає земля. Проте дворянство, звичайно, забезпечує себе вдосталь пшеничним хлібом, тоді як слуги та бідні сусіди задовольняються житнім або ячмінним, а за часів дорожнечі — хлібом із бобів, гороху чи вівса, або з усього цього разом і ще з додаванням жолудів, тому що дістати нічого кращого вони не можуть”.

Поміркуйте:

1.Яким був обід англійського аристократа, купця і селянина?

2.Як впливало зростання цін на раціон харчування людей?

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Повсякденне життя Західної Європи

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти