! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Посібник "Від А до Я " І розділ

Опис документу:
Цей посібник призначений для спільних занять дитини і дорослого. І розділ охоплює алфавіт від А до Я. Можуть його використовувати вихователі дошкільних закладів та вчителі початкових класів. Яскраві картинки, авторські вірші, цікаві ігри-завдання не лише допоможуть Вашому малюкові вивчити букви, навчать визначати звуки в слові, але й розвинуть увагу, пам'ять, уяву, дрібну моторику руки та систематизують раніше набуті знання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

В.М. Лисаченко

ВІД А до Я

Вивчаємо літери, визначаємо

звуки в слові, складаємо склади

Розвиваємо пам'ять, увагу, уяву, мислення

Укладач: Валентина Лисаченко

Дошкільний навчальний заклад «Сонечко», Орловецької сільської ради

«Від А до Я»

Цей посібник призначений для

спільних занять дитини і дорослого.

Яскраві картинки, авторські вірші,

цікаві ігри-завдання не лише допоможуть

Вашому малюкові вивчити букви,

навчать визначати звуки в слові,

але й розвинуть увагу, пам'ять, уяву,

дрібну моторику руки та систематизують

раніше набуті знання.

А ще, важливо, що в цьому посібнику

можна малювати, зафарбовувати, обводити.

Виконуючи яскраво ілюстровані завдання

дитина вчитиметься граючись.

2015-03-04

  1. Назви картинки на яких зображені предмети , які починаються на звук [а]:

  1. Зроби звуковий аналіз слова

А К У Л А

Виглядаю у віконце:

Там яскраво світить сонце.

І виводить букву А,

Яка творить тут дива.

Стану я чарівником,

Попрацюємо разом.

Розфарбуй сам велику та малу букви А а:

Молодчина! В подарунок тобі квітка – айстра. Можеш її розфарбувати.

Це будинок букви «Бе»

Відкриває двері вже.

Побудуєм «ланцюжок»,

Слова вистроєм в рядок.

  1. З’єднай картинки між собою стрілочками (на який звук попереднє слово закінчується наступне розпочинається на цей звук )

Б К АЯ

КА ЯО

О Д ДБ

  1. Якось малята гралися бабусиним намистом і розірвали його. Намистинки розсипалися. Відшукай картинки, на яких зображені предмети, що розпочинаються на звук [б] та зафарбуй під ними намистинки у червоний колір.

  1. Розфарбуй букву

Вийдем, друзі, на лужок

Буква «Ве» - плете вінок.

Цей віночок не простий

Зі словечок чарівних.

  1. Знайди звук [в] в слові:

  1. Намалюй крапельки з хмаринки до слів, які розпочинаються на звук [в]:

Гуси йдуть гулять гуртом

До водички всі гуськом

Гуси, гуси , не шуміть

Нашу Галю не будіть.

  1. З кожного слова втекла і сховалася буква г. Знайди її і постав на місце.

Р И Б У С И

О Р О Х О Г І Р О К

Р У Ш А П И Р І

О Л У Б О Р І Х

Можна натрапити на літеру з гачечком. Це в таких відомих для тебе словах: аґрус, ґава, ґанок, ґвалт, ґедзь ґлей, ґніт (у лампі), ґринджоли, ґрунт, ґудзик, ґуля, дзиґа, ґратчастий, ґречний, ґелґотати, ґерґотати, ґерґотіти та інші. Ось розфарбуй ґаву та ґудзик.

Молодець! Добре справився з роботою.

Дім стоїть із дуба тут

І завдання нам дадуть.

  1. Постав цифри біля слів відповідно до малюнків

ДИНЯ ДЕРЕВО ДЯТЕЛ ДИМ

  1. Розфарбуй малюнок


  1. Зроби звуковий аналіз слів:

Зайдемо у гості до букви ми «Е».

Екскурсію нам нехай вона проведе.

  1. Давай спочатку навчимося писати велику та маленьку букви Ее в повітрі.

  1. Назви перший звук у слові. Поясни значення цих слів.

ЕЛЕКТРОСТАЦІЯ, ЕКСКУРСІЯ, ЕСКАВАТОР, ЕЛЕВАТОР, ЕЛЕКТРИК, ЕКСПОНАТ

  1. Прочитай склади:

Е Б ---- БЕ АБ ---- БА

ЕВ ---- ВЕ АВ ---- ВА

ЕГ ---- ГЕ АГ ---- ГА

ЕД ----ДЕ АД ----ДА

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

  1. Розфарбуй велику та маленьку букви Ее та екскаватор:

Є у нас чудова країна

та що зветься Україна.

Є у нас зелені луки,

Жовте поле і степи,

Є у нас безкрає небо

Та зеленії ліси…

Є у нас любов безмежна

Та країна - Н Е З А Л Е Ж Н А!

  1. Розфарбуй під зображенням прямокутник жовтим кольором, якщо воно відноситься до неживої природи, зеленим – до живої природи.

  1. Відшукай звук [є] в словах: єнот, єдність, синє.

  2. З’єднай ланцюжком хто ким був раніше чи що колись ким було :

Дуже добре!

Жук у гості прилетів

І таночок свій повів: жу-жу-жу.

  1. Відшукай звук [ж] в словах:

  1. Склади речення за схемою та малюнками:

_______ __ . ∟_______.

___________ _______. ______ __ .

_______ .

_______ _______ ___. _________

_________. _________ .

Кожен кущик чи калина,

чи зеленая ялина,

горбик, ямка і лісок

для зайчатка прихисток.

  1. Буква «Зе» навчилася в зайчика і сховалася. Розфарбуй її.

2. З’єднай пори року з відповідними символами цієї пори року:

  1. Назви слова, які розпочинаються на звук [з].

Молодець!

И – є літера така

И – слова не почина.

В середині, в кінці слова,

З нами гратися готова.

  1. Назви слова, в яких звук [и] стоїть в середині слова, в кінці слова.

  1. Закінч слово, використовуючи картинки – підказки:

  1. Поєднай склад + приголосний. Прочитай це слово.

Ти справжній чарівник!

+ =

Іди, іди, дощику

Ми тебе чекали,

А біля домівки

Іриски розцвітали.

  1. Зроби звуковий аналіз слів

  1. Прочитай склади:

І Б ---- Б І А Б ---- Б А Е Б ----Б Е

І В ---- В І А В ---- В А Е В ---- В Е

І Г ---- Г І А Г ---- Г А Е Г ---- Г Е

І Д ---- Д І А Д ---- Д А Е Д ---- Д Е

І Ж ----ЖІ А Ж --- Ж А ЕЖ ----ЖЕ
І З ---- З І А З ---- З А Е З ---- З Е

  1. Склади слово з перших букв у назвах малюнків:

Чудово!

Їдьмо, друзі, у лісок

Там знайдем старий пеньок.

Їжачок всіх запросив

Їжу з лісу наносив.

  1. Знайди літеру, на яку починається слово, обведи її:

  1. Зроби звуковий аналіз слова по зразку:

  1. Який малюнок зайвий? Чому? Назви приголосні у слові ЇЖАК

Молодець! Добре справився!

Йосип пальчика розбив,

Лікар йодом обробив.

Йогом Йосип хотів стати,

Йти не може він до хати.

Допоможемо йому

Та погрємо у гру.

  1. Обведи олівчиком той номер, який слід набирати для виклику «швидкої допомоги»

  1. 102 103 104

  1. Обведи олівчиком ті засоби, за допомогою яких лікують рани:

  1. Зроби звуковий аналіз слова

Й О Д

  1. Склади слово з перших звуків у картинках. Зроби звуковий аналіз цього слова:

Квочка водить діточок

Із будиночка в лісок.

Ти в лісок їх не води,

Щоб не сталося біди.

  1. Назви небезпеку, яка може чатувати для квочки і курчат:

  1. В яких словах є звук [к]:

  1. Назви самостійно слова, які розпочинаються на звук [к]

Молодець! Добре справився із завданням. Можеш позафарбовувати

Лис у лісі заховавсь

Він курчаток там чекав.

Лисе, Лисе – не хитруй,

З нами в казку помандруй!

  1. Назви казки в яких героєм твору є Лис.

Які ще казки знаєш?

  1. Зафарбуй кружечки червоним кольором, де слова починаються на звук [л], зеленим кольором – де звук [л] стоїть в середині слова, синім кольором - де звук [л] стоїть в кінці слова:

  1. Зроби звуковий аналіз слова:

  1. Поділи слова на склади: лисички, ластівка, білка, осел, лось, лебідь, ялинка, калина, слива, малина, телефон,

слон, лимон, масло, мило, листок, світлофор, левеня.

Мавпенята нас чекали

Та завдання готували.

Мавпенята-хитруни,

Поховалися вони.

  1. Для того, щоб мавпочок виманити зі схованки потрібно обвести по контуру та зафарбувати ті фрукти, які полюбляють мавпенята.

  1. Вибери тваринок в назвах яких є звук [м], обведи їх олівчиком:

3.Прочитай склади, допиши склад самостійно:

Носоріг чекає нас.

Безліч в нього є прикрас.

То ж назвемо ми слова,

Де звук [н], є голова.

  1. Назви слова, які розпочинаються на звук [н].

  2. Запроси в гості тваринок, в словах яких є звук [н]:

  1. Зроби звукові аналізи слів:

Молодець! Ти чудово справився із завданнями!

Олень у лісі з оленям

Довго, довго не чекав.

Олень, милий, не сумуй.

Нам завдання підготуй.

  1. Знайди діток тварин. Обведи ті тваринки, в назвах яких є звук [о]:

  1. Хто що полюбляє їсти?

Ти добре справився із завданнями!

Давай перегорнимо наступну сторінку.

Півень курям дав наряд

В курнику навести лад.

Потім в гості запросив,

Зерном друзів пригостив.

  1. Пригости зернятками тих тваринок, які ними харчуються

  1. Підкресли ті предмети, які розпочинаються на звук [п]:

  1. Прочитай склади:

ПА ПО ПИ ПІ ПЕ АП ОП ИП ІП ЕП

  1. Запиши букви попопядку відповідно до цифр. Прочитай слово.

Що змінилося?

Рак уранці до Рибини

В гості з Равликом зайшли.

Вони Рибці на гостинець

Ці картинки принесли.

  1. Давай допоможемо рибинці вибрати картинки, в назвах яких звук [р] стоїть на початку слова:

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

Р І Ч К А О Л І В Е Ц Ь

  1. Прочитай склади:

От і молодець! Чудово попрацював!

Слон, собачка і сова

Нас вітали, дітвора.

Їх будинок чарівний

Зібрав всіх. А ми до них.

  1. Назви тваринок, в назві яких перший звук [с]. Які ти знаєш рослини, що розпочинаються на звук [с]?

  1. Посели тваринок та птахів у словах яких один склад - на перший поверх будиночка, два склади – на другий поверх, три склади – на третій поверх будиночка:

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

  1. Розфарбуй фрукти та ягоди в словах яких є звук [с]:

Молодець!

Тигр з тигрицею гуляють,

Тигренятко виглядають.

А воно таке мале,

Зацікавило мене.

  1. Побудуй ланцюжок:останній звук попереднього слова є першим звуком наступного слова (з’єднай стрілочками).

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

  1. Прочитай склади у будиночках:

  1. Назви букви, які замінили: Т И Н – Т І Н Ь. Поясни значення цих слів.

Чудово справився ! Подорожуємо дальші.

Усіх друзів ми зберемо,

Бо країна чарівна,

Сонце світить у віконце

І весна до нас прийшла.

.

  1. Назви голосні звуки

А О И І Е У

  1. Назви картинки, які розпочинаються на голосний звук:

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

У Т Ю Г О Д У Д

  1. Зафарбуй фрукт в слові якого є звук [у]:

Молодчина! Все чудово виходить!

Фу, втомилися, малята,

Будемо відпочивати.

Зафарбуємо картинку -

Фарби знаєм. Без зупинки

Всю веселку зберемо.

Ну-мо дружно! Почнемо!

  1. Зафарбувати кожне заглиблення палітри кольорами веселки

  1. Назви перший звук у слові:

ФЛОТ, ФАРБА, ФІАЛКА, ФОТОГРАФ, ФІЛЬМ, ФАЗАН, ФУТБОЛ

  1. Прочитай слова з різними голосними буквами:

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

Ф І Л Ь М О Ф І Ц Е Р Ф І А Л К А

  1. Розфарбуй фіалки:

Хатка, хмарка, хвойний ліс

Скільки радості приніс.

В лісі є тут хижаки, хвастуни

І хитруни.

Хліб поділим з усіма.

Не художник? – Та дарма.

Всім тут хороше, малята,

Казку будем завершати.

1. Назви ті слова з картинки, які розпочинаються на звук [х].

2. Прочитай слова:

Д А Х П Т А Х Х В И Л Я

М О Х Х А Т А Г О Р І Х

Р У Х Х О Р Х О Д И Т И

3.Зроби звуковий аналіз слів:

Х О Р П Т А Х Х І Д

4.Як називається цей гриб? Чи можна його їсти?

Опиши його. Зроби звуковий аналіз слова

М У Х О М О Р

Поділи це слово на склади. Скільки складів у слові. Назви перший склад. Назви другий склад. Назви останній склад. Назви відкриті склади. Назви закритий склад.

Ну, просто чудово! Знову тобі дарую розфарбовочку.

Це хом’ячок. Дай йому ім’я.

Цапенятко, цуценятко

Стали книжку закривати.

Цвях забити захотіли

Та цеглинку розкришили.

Цілий вечір мудрували,

Ось нам цяцьку змайстрували.

Першу букву запиши

Слово всім нам підкажи:

  1. Встав першу букву у пропущену клітинку:

  1. Зроби звуковий аналіз цих слів:

  1. Прочитай склади з буквою Ц:

  1. Запиши першу літеру кожного слова. Прочитай, що в тебе вийшло:

Чай поп’ємо

Й будем спати,

Нічку тихую чекати.

Ланцюжок з чарівних слів

Про цей звук нам розповів.

Часситоогіроккавунніжжабаавтобуссоммеч

  1. Назви слова на звук [ч]:

  1. «Впіймай звук [ч] »:

Ніч , піч, час, чай, ручка, річка, чапля, течія, круча, качка, сачок, калач.

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

Ч А П Л Я Т Е Ч І Я

  1. Хто зайвий?

Який посуд ти бачиш? Назви його.

Молодчина! Добре попрацював.

Ша… заснула дітвора.

Сниться їй зимова гра.

Шапку швидше одягай,

Шайбу з сумки ти виймай,

Шарфом горло закрути

І скоріш до друзів мчи…

Та це сон… Спокійно спи…

  1. А тобі, друже, пропоную назвати спортивні ігри та ігрове обладнання.

  1. Вибери в яких словах є звук [ш]:

ШАЙ –БА ХО –КЕЙ ТУР – НІР ША – ХИ ШПА – ГА

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

  1. Добав пропущену букву. Підказка – картинки.

Молодець! Це тобі в подарунок. З’єднай контур по крапочках і розфарбуй!

На щабель ми стали вище,

Бо щовечора, все ближче

До завершення ми йшли.

В казку вірили завжди.

  1. Назви малюнки. Де стоїть буква щ у назвах малюнків.

  1. Прочитай склади:

АЩ – АЩА – ША ОЩ – ОЩО – ЩО

УЩ – УЩУ – ЩУ ИЩ – ИЩИ – ЩИ

І Щ – ІЩІ – ЩІ ЕЩ – ЕЩЕ - ЩЕ

  1. Доповни речення назвою малюнка:

Над вишнею кружляє ….

У тарілці гарячий ….

На дворі йде ….

Ми посадили … калини.

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

Чудово! Можемо перейти на наступної сторінки.

Знак м’який Ь – це також буква,

Але зовсім мовчазна.

Яке б слово не сказав ти –

Звук не створює вона.

Та без неї ми не можем

В нашім домі дружно жить,

Адже скільки слів без неї

Втратить значення умить.

  1. Хто зображений на картинках. Як вимовляється останній приголосний звук у слові. Що його пом’якшує? Назви одним словом.

  1. Прочитай слова. Зроби звуковий аналіз слів.

ПІ – ВЕНЬ РИСЬ КІНЬ

ВЕД – МІДЬ О - ЛЕНЬ

  1. Запиши першу літеру слова з кожної картинки. Прочитай, що в тебе вийшло. Поясни значення слова.

  1. Промов приголосні разом з м’яким знаком. Які звуки утворилися?

От і добре. Відпочинь. А потім можеш переглянути наступну сторіночку.

Ювілей святкуєм ми

Всі вже букви вивчили.

Юра, Юля, Юліан

Закривають цей буквар.

Кілька літер залишилось.

То ж сьогодні не судилось

Весь будинок заселити.

В ньому дружно будуть жити

Букви всі від А до Я –

Алфавітная сім’я.

  1. Розглянь малюнки. Назви одним словом, що на них бачиш:

В назвах яких зображень тварин є буква ю? Скільки вона позначає звуків?

  1. Зроби звуковий аналіз слів:

  1. Давай пограємо в гру «Знайди слово». Потрібно знайти слова, в яких буква ю позначає звук [у] та м’якість попереднього приголосного:

ЛЮ – БА, СТО – Ю, ЛЮ – ДИ – НА, КЛЮЧ, ЮШ – КА

  1. Яка схема звукового аналізу відповідає зображенню на картинці: Н Ю Х

Підкресли зеленим кольором картинки із зображенням предметів, запах яких корисний для організму, а решту – червоним кольором.

Я з тобою працював

Цей будинок будував.

Перші літери пишу

Допомоги попрошу.

Та перш ніж поселити літери у свої будиночки потрібно виконати завдання.

  1. Назви зображення на картинках в яких є буква я. Де вона стоїть? Назви слова, де буква я позначає два звуки [й] [а].

  1. Якому слову відповідають дані схеми звукового аналізу слів. З’єднай правильну схему з малюнком лінією.

  1. З’єднай за зразком великі та маленькі букви:

А Я К г д з л І

я а Г к З Л Д і

  1. Роздивися уважно малюнок. Що тут зображено. Спробуй прочитати слово з виділених червоним кольором букв. Як ти розумієш це слово?

Який ти розумник! Так тримати!

Ось ми з тобою збудували будиночок, про який мріяли літери. Та в кожну кімнатку для кожної букви ти можеш зробити подаруночок. Намалюй подарунки для кожної букви так, щоб вони здогадалися, де їхні кімнатки.

Щоденно ти літери вчив, працював:

Звуки у слові сам визначав,

Читав і писав, малював, штрихував

Нових друзів, звичайно, пізнав.

Сьогодні будинок з тобою звели.

Кожну кімнатку ти сам прибери.

Використана література:

  1. Авторські вірші

  2. Авторські завдання

А також були використані ідеї завдань з посібників:

  1. Корольова Т. «Логіка від 4 до 7 років», ТОВ «Казка», 2005

  2. Лохвицька Л., Андрющенко Т. «Навчи мене бути здоровим», Тернопіль «Мандрівець», 2010

  3. Малярчук А.Я. «Дидактичний матеріал для використання мовленнєвих недоліків», «Література ЛТД», 2005

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись