порушення зору

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
ДОПОМОГА ДИТИНІ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ
Слайд № 1

ДОПОМОГА ДИТИНІ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

Батьки мають бути надзвичайно уважними до фізичного розвитку малюка, його поведінки, перших реакцій на світло, звуки, голос матері, іграшки. Це важ...
Слайд № 2

Батьки мають бути надзвичайно уважними до фізичного розвитку малюка, його поведінки, перших реакцій на світло, звуки, голос матері, іграшки. Це важливо для вчасного виявлення можливих відхилень у розвитку дитини, зокрема її зору. У віці одного року слід перевірити, чи немає у вашої дитини косоокості, аномалії рефракції чи інших розладів зору. Від того, коли ви помітите у малюка порушення зору, залежатиме вчасна рання допомога та його подальший розвиток.

Віковий період з народження дитини до 6 місяців життя є критичним періодом формування зорової системи. Саме на етапі потужного розвитку зорової сис...
Слайд № 3

Віковий період з народження дитини до 6 місяців життя є критичним періодом формування зорової системи. Саме на етапі потужного розвитку зорової системи обмеження зорового досвіду стає особливо небезпечним, бо призводить не тільки до зниження рівня зорових функцій, а й до затримки психомоторного розвитку дитини.

З’ясувати стан зору малюка можна і в домашніх умовах. Для цього необхідно, щоб малюк був у доброму настрої і не плакав, а в приміщенні не було сліп...
Слайд № 4

З’ясувати стан зору малюка можна і в домашніх умовах. Для цього необхідно, щоб малюк був у доброму настрої і не плакав, а в приміщенні не було сліпучих джерел світла. Як перевірити зір дитини в домашніх умовах? Правильный ответ Неправильный ответ Неправильный ответ

коли ви переносите її вправо і вліво, догори і донизу, по колу в обох напрямках; чи є реакція звуження зіниць, коли ви наближуєте іграшку на відста...
Слайд № 5

коли ви переносите її вправо і вліво, догори і донизу, по колу в обох напрямках; чи є реакція звуження зіниць, коли ви наближуєте іграшку на відстань 15-20 см і розширення зіниць під час віддалення іграшки на відстань 60-80 см. У віці до 4-х місяців ви можете перевірити, чи фокусує дитина погляд на предметі чи стежить за переміщенням предметів. Візьміть яскраву велику іграшку і подивіться, чи зосереджує вона увагу на ній, чи слідкує поглядом,

Слід звернути увагу й на те, як слідкує малюк за іграшкою очима, чи однаково рухаються очні яблука вправо-вліво, вгору-вниз, по колу, плавно чи пер...
Слайд № 6

Слід звернути увагу й на те, як слідкує малюк за іграшкою очима, чи однаково рухаються очні яблука вправо-вліво, вгору-вниз, по колу, плавно чи переривчато вони рухаються під час прослідковування.

З 6-місячного віку можете спробувати з’ясувати, чи бачить ваш малюк дрібні предмети. Для цього посадіть дитину до себе на коліна перед столом, на я...
Слайд № 7

З 6-місячного віку можете спробувати з’ясувати, чи бачить ваш малюк дрібні предмети. Для цього посадіть дитину до себе на коліна перед столом, на якому розсипте дрібні предмети (ґудзики, намистинки). Важливо, щоб світлі предмети були на темній скатертині, а темні – на білій. Якщо дитина не тягнеться до них, не звертає уваги на дрібні предмети і деталі іграшок, це може бути одним з показників зниження зору.

Основні випадки коли обов’язково рекомендується показати дитину офтальмологу: незвична чуттєвість до сонячного світла. Як правило, людина кліпає аб...
Слайд № 8

Основні випадки коли обов’язково рекомендується показати дитину офтальмологу: незвична чуттєвість до сонячного світла. Як правило, людина кліпає або мружиться впродовж кількох хвилин, коли дивиться на яскраве світло. Але якщо дитина весь час, поки знаходиться на вулиці, кліпає очима і мружить очі, може свідчити про те, що її очка потребують лікування.

Після того як дитині виповниться рік, знову перевірте стан її зору. Деякі недоліки зору вдається виправити за допомогою окулярів. Більшість маленьк...
Слайд № 9

Після того як дитині виповниться рік, знову перевірте стан її зору. Деякі недоліки зору вдається виправити за допомогою окулярів. Більшість маленьких дітей залюбки носить окуляри, якщо в них дійсно краще бачать.

На початкових стадіях розвитку дитини з порушеннями зору, особливо в перші два-три місяці, фактично відсутня специфіка в її навчанні та вихованні. ...
Слайд № 10

На початкових стадіях розвитку дитини з порушеннями зору, особливо в перші два-три місяці, фактично відсутня специфіка в її навчанні та вихованні. Основними завданнями для батьків на цьому етапі є розвиток у дитини рухів (хапання, відпускання), тримання голівки, реакцій на світло, звук, слово. РАННІЙ СУПРОВІД МАЛЮКА З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

Можна викладати дитину на поверхні з тканин різної фактури. Це можуть бути шовкові, бавовняні, оксамитові, вельветові, тюлеві та інші тканини. Здій...
Слайд № 11

Можна викладати дитину на поверхні з тканин різної фактури. Це можуть бути шовкові, бавовняні, оксамитові, вельветові, тюлеві та інші тканини. Здійснюючи доступні йому рухи на різних поверхнях, немовля отримує уявлення про навколишній простір, у нього формується усвідомлення того, як предмети переміщуються, змінюються їхні співвідношення і положення в просторі, розвивається здатність розуміти зв’язок між причинами і наслідками. Стимуляції тактильних відчуттів (дотикових)

Корисно зробити для малюка спеціальну ковдру, зшиту з клаптиків тканин з різною фактурою. По краях бажано пришити кілечка, ґудзики, кульки від бряз...
Слайд № 12

Корисно зробити для малюка спеціальну ковдру, зшиту з клаптиків тканин з різною фактурою. По краях бажано пришити кілечка, ґудзики, кульки від брязкалець, мотузки, дзвіночки і т.п. Класти дитину на ковдру треба так, щоб вона знаходилася в різних положеннях – на животі, на спині або на боці.

Починати їх потрібно якомога раніше, оскільки саме в перші місяці життя зорова система зазнає значних змін і є найбільш чутливою до зовнішніх стиму...
Слайд № 13

Починати їх потрібно якомога раніше, оскільки саме в перші місяці життя зорова система зазнає значних змін і є найбільш чутливою до зовнішніх стимулів – світла і кольору. Щоб привернути увагу дитини з глибокими порушеннями зору, доцільно використовувати максимально яскраві, предмети, світлові іграшки. Активізація залишкового зору та формування зорової уваги

Маленькі діти з вадами зору без спеціальних занять мало рухаються, тому їх вестибулярний апарат розвивається повільно. А це, в свою чергу, гальмує ...
Слайд № 14

Маленькі діти з вадами зору без спеціальних занять мало рухаються, тому їх вестибулярний апарат розвивається повільно. А це, в свою чергу, гальмує розвиток активних рухів. Щоб компенсувати це відставання, малюка необхідно якомога частіше брати на руки і всюди рухатися разом з ним. Найкраще це робити під час прогулянок.

Дитина повинна перебувати в спеціальному рюкзаку («слінг», «кенгуру»). Носити малюка на руках або в рюкзаку бажано і при виконанні легких домашніх ...
Слайд № 15

Дитина повинна перебувати в спеціальному рюкзаку («слінг», «кенгуру»). Носити малюка на руках або в рюкзаку бажано і при виконанні легких домашніх господарських справ. Адже, пересуваючись разом з мамою (татом), малюк робить пасивні рухи, які сприяють розвитку його вестибулярного апарату. 

У дитини з глибокими порушеннями зору зі зрозумілих причин, стирається природна потреба піднімати і високо тримати голову, протягувати руки до ігра...
Слайд № 16

У дитини з глибокими порушеннями зору зі зрозумілих причин, стирається природна потреба піднімати і високо тримати голову, протягувати руки до іграшок і навколишніх предметів, обмацувати їх, повзати, або ходити, обстежуючи навколишній простір. Тому прагнення до пізнання світу у неї повинні розвивати батьки.

Дотик відіграє величезну роль в процесі знайомства малюка з порушеннями зору з навколишніми предметами. Незрячим руки замінюють зір, з їх допомогою...
Слайд № 17

Дотик відіграє величезну роль в процесі знайомства малюка з порушеннями зору з навколишніми предметами. Незрячим руки замінюють зір, з їх допомогою здобуваються уявлення про ті чи інші предмети. Навчаючи дитину з глибокими порушеннями зору дотику, потрібно заохочувати його бажання використовувати свої руки для обстеження різних предметів і матеріалів. 

Показуючи дитині що-небудь, дорослі повинні керувати його руками, накладаючи на них свої, і водночас розповідати, якого кольору предмет, яка його ф...
Слайд № 18

Показуючи дитині що-небудь, дорослі повинні керувати його руками, накладаючи на них свої, і водночас розповідати, якого кольору предмет, яка його форма, для чого він служить і як ним користуватися. Необхідно привчати малюка обстежувати предмети систематично, використовуючи обидві руки.

Навчаючи малюка того чи іншого руху, слід стояти за спиною дитини і робити все разом з нею. Якщо при цьому перебувати напроти, рух вийде дзеркальни...
Слайд № 19

Навчаючи малюка того чи іншого руху, слід стояти за спиною дитини і робити все разом з нею. Якщо при цьому перебувати напроти, рух вийде дзеркальним, і дитині буде важко сприйняти його.  Крім того, дорослі повинні постійно розповідати незрячому малюку про те, чим вони займаються в даний момент, що відбувається навколо. Таким чином, формуються передумови до встановлення змістовного мовленнєвого контакту з дитиною.

Розмовляючи з дитиною, потрібно називати її на ім’я, пояснювати, хто з нею розмовляє. І обов’язково попереджати перед будь - яким несподіваним проя...
Слайд № 20

Розмовляючи з дитиною, потрібно називати її на ім’я, пояснювати, хто з нею розмовляє. І обов’язково попереджати перед будь - яким несподіваним проявом. Наприклад, перед тим, як доторкнутися до малюка рукою, інакше це може неприємно налякати його.

Сліпі діти, перш ніж пристосувати положення кистей рук до розміру і форми предмета, повинні спочатку досліджувати його тактильно. Але з часом дитин...
Слайд № 21

Сліпі діти, перш ніж пристосувати положення кистей рук до розміру і форми предмета, повинні спочатку досліджувати його тактильно. Але з часом дитина повинна зрозуміти, що той чи інший предмет існує, хоча його не можна помацати, і він не видає звуків.

Батькам необхідно навчити малюка визначати на слух, куди впала іграшка, або знаходити загублені предмети на дотик. Для цього дитині треба надати мо...
Слайд № 22

Батькам необхідно навчити малюка визначати на слух, куди впала іграшка, або знаходити загублені предмети на дотик. Для цього дитині треба надати можливість самостійно відшукувати речі, що впали на підлогу, підказуючи, де саме вони знаходяться. Якщо щось вдома переставляється на інше місце, про це потрібно обов’язково повідомити дитині.

Вже у віці немовляти слід влаштовувати недовгі (5-15 хвилин) щоденні „сеанси” музикотерапії, ненав’язливо залучаючи дитину до слухання ритмічної не...
Слайд № 23

Вже у віці немовляти слід влаштовувати недовгі (5-15 хвилин) щоденні „сеанси” музикотерапії, ненав’язливо залучаючи дитину до слухання ритмічної негучної музики з красивою мелодією. При цьому можна злегка розгойдувати крихітку на руках або допомагати йому підстрибувати (інтонувати – підспівуючи).

Важливо, однак, щоб після таких музичних слухань дитина залишалася не в тиші та ізоляції, а в атмосфері природних побутових звуків – голосів рідних...
Слайд № 24

Важливо, однак, щоб після таких музичних слухань дитина залишалася не в тиші та ізоляції, а в атмосфері природних побутових звуків – голосів рідних, мами, її кроків по квартирі, криків дітей на вулиці, шуму трамваїв або закипаючого на плиті чайника і т. п., адаптуючись тим самим до навколишнього світу.

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК Вторинні відхилення у ранньому віці виявляються у своєрідності рухів дитини: поява стереотипних рухів голови, рук, недорозвиток х...
Слайд № 25

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК Вторинні відхилення у ранньому віці виявляються у своєрідності рухів дитини: поява стереотипних рухів голови, рук, недорозвиток хватальних рухів. Необхідною умовою успішного розвитку для незрячої дитини є активізація моторики, встановлення зв’язку рука – рот, рука – рука на основі чутливості. Після 6 місяців сліпі діти починають різко відставати у розвитку рухів, хоча для розвитку локомоцій період від 1 до 2-х років вважається сензетивним. Таке відставання пояснюється недоліками контролю за рухами.

Згідно із законодавством нашої держави батьки мають право обирати заклад освіти для своєї дитини. Ви також маєте право продовжити відпуску по догля...
Слайд № 26

Згідно із законодавством нашої держави батьки мають право обирати заклад освіти для своєї дитини. Ви також маєте право продовжити відпуску по догляду за дитиною до 6-ти років. Якщо ви переконані, що вашій дитині буде краще навчатися вдома і ви зможете дати їй більше, ніж спеціалісти дошкільного закладу, ми не будемо переконувати вас у хибності вашого рішення. ВИБІР ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ДЛЯ ДИТИНИ ІЗ ПОРУШЕНИМ ЗОРОМ

Дійсно, ніхто так не знає вашого малюка, як ви, і жоден спеціаліст не зможе йому допомоги без вашої участі. Однак, перевагою дошкільного навчання д...
Слайд № 27

Дійсно, ніхто так не знає вашого малюка, як ви, і жоден спеціаліст не зможе йому допомоги без вашої участі. Однак, перевагою дошкільного навчання дитини у спеціальному дошкільному закладі, є зокрема апаратне лікування зору, корекційні заняття тифлопедагога, спілкування з однолітками в якому дитина отримує важливі навички соціалізації.

В Україні функціонує розгалужена система дошкільних навчальних закладів для дітей з різними порушеннями зору. Зокрема, спеціалізовані дошкільні зак...
Слайд № 28

В Україні функціонує розгалужена система дошкільних навчальних закладів для дітей з різними порушеннями зору. Зокрема, спеціалізовані дошкільні заклади і групи для цієї категорії дітей при загальноосвітніх дошкільних закладах, навчально-реабілітаційні центри. Всі ці заклади працюють за спеціальними загальноосвітніми та корекційними програмами, розробленими з урахуванням зорового діагнозу, віку дітей та особливостей їхнього психофізичного розвитку.

Дякуємо за увагу!
Слайд № 29

Дякуємо за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!