ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ ТЕМА: «Заздрість - не радість»

Педагогіка

Для кого: 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

09.03.2021

163

2

0

Опис документу:
Мета:Виховна:Допомогти дітям усвідомити, що заздрість заважає людині будувати повноцінне щасливе життя, бо під впливом заздрості відбуваються різні неприємні ситуації, руйнуються дружні стосунки, формувати навички виявляти в собі прояви заздрості та розвивати , вчити переборювати її, радіти за успіхи інших. Розвиваюча: Розвивати "доброзичливість", "великодушність", "добродушність" та вміння радіти за успіхиінших. Пізнавальна:Виховувати дружелюбність по відношенню до товаришів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ

ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «Заздрість - не радість»

студентки 4 курсу, групи БХ17Б

природничо-географічного факультету

Пономаренко Альони Григорівни

Кропивницький – 2021

Мета:Виховна:Допомогти дітям усвідомити, що заздрість заважає людині будувати повноцінне щасливе життя, бо під впливом заздрості відбуваються різні неприємні ситуації, руйнуються дружні стосунки, формувати навички виявляти в собі прояви заздрості та розвивати , вчити переборювати її, радіти за успіхи інших.

Розвиваюча: Розвивати "доброзичливість", "великодушність", "добродушність" та вміння радіти за успіхиінших.

Пізнавальна:Виховувати дружелюбність по відношенню до товаришів.

Завдання заходу:

  1. Формувати ознаки прояву, розвитку заздрості, формувати розуміння у чому шкода заздрості для особистості.

  2. Формувати ціннісне ставлення до прояву доброзичливості, великодушності і зневагу до прояву заздрості.

  3. Формувати переконання, що заздрість зумовлює різні неприємні ситуації, руйнує дружні відношення, заважає людині будувати повноцінне щасливе життя.

  4. Формувати прагнення працювати над собою, щоб запобігати чи позбутися від заздрості, розвиваючи доброзичливість, здатність радіти успіхам інших.

  5. Формувати вміння працювати в групах, аналізувати даний матеріал, робити власні висновки;

Форма проведення: бесіда.

Обладнання і наочність:дошка та крейда.

Хід виховного заходу

І. Вступна частина

Вчитель: Хочу розпочати нашу бесіду з вірша:

Заздрість не має меж!

Заздрість гризе довкілля!

В жменю її візьмеш –

Вислизне у підпілля.

Вдень і вночі не спить,-

Все лиш про шлунок дбає!

Оком недремним зрить,-

Жертву собі шукає.

Заполонила світ:

Землю,повітря, душу..

Зводить серця на лід,

Мозок і тіло сушить.

Чути скрізь - знов і знов !-

Миттю щезає радість.

Світом править ЛЮБОВ!

Може...все-таки,- заздрість?

- Чи знаєте ви що таке заздрість?

Очікувані відповіді(Заздрість - самолюбне і недружелюбне невдоволення тим, чим інша людина насолоджується.)

- Які антоніми і синоніми до слова заздрість?

Очікувані відповіді(Синоніми – «заздрощі», «завидки», «зависть». Антоніми – «доброзичливість "," великодушність "," добродушність ".)

Вихователь показує малюнок із зображенням дівчинки, повідомляє про те що її звуть Катя і пропонує дітям послухати вірш про неї.

Читання вірша «Заздрісна Катя»

Катя заздрила усім:

І дорослим, і малим.

В Олі – шовкова хустинка,

Бант у Наді, як картинка,

Олівці нові у Саші,

Іменини у Наташі.

Їсть морозиво Максим,

В Юлі – добрий апельсин.

Дашу знову похвалили,

А на мене насварились.

Мама Катю підізвала,

Обнімаючи сказала:

  • Ти не заздри, доню, досить!

Заздрість щастя не приносить,

Заздрість нас не прикрашає,

Заздрість жити заважає.

Краще, доню, треба вміти

Радість з друзями ділити.

ІІ. Основна частина:

Викладанняінформаційногоматеріалу (прийомиреалізації: учитель у формібесіди)

Бесіда за змістом.

  • Що ж робила дівчинка?

Очікуванні відповіді:(Катя, заздрила усім, і вважала що її друзів усе набагато краще ніж у неї)

  • Який настрій у неї був при цьому?

Очікуванні відповіді:(Сумний, пригнічений)

- А якщо б Катя не була заздрісна, то як би вона ставилася до дітей : що у Олі шовкова хустка?

Очікуванні відповіді: (добре, вона б зробила хороший комплімент Ользі.).

  • Бант у Наді, як картинка?

Очікуванні відповіді: (також добре)

  • Олівці нові у Саші?

Очікуванні відповіді: (добре, вона могла ввічливо попросити у Сашка покористуватися олівцями)

  • Іменини у Наташі?

Очікуванні відповіді: ( Щиро б привітала з Днем Народження та подарувала -подарунок)

  • Їсть морозиво Максим? В Юлі – добрий апельсин.

Очікуванні відповіді:(добре)

  • Дашу знову похвалили?

Очікуванні відповіді:(Вона б щиро пораділа за подругу)

  • Чиподіляєте Ви порадимами:

Ти не заздри, доню, досить!

Заздрістьщастя не приносить,

Заздрість нас не прикрашає,

Заздрістьжитизаважає.

  • Наведітьприкладиізжиття в підтвердженняцихслів

  • Очікуванні відповіді: (згодний, так як коли я починаю заздрити, я виснажуюсь і це заважає мені досягати того чого я прагну. Згодна, так як я дружила з Олею, але через заздрість наша дружба зруйнувалася).

Вчитель: Психологи кажуть, що, заздрячи комусь, ми підсвідомо вважаємо себе неспроможними досягти бажаного. Та найчастіше заздрість є невиправданою, а іноді навіть безглуздою. Тому я зараз пропоную зіграти в гру з м’ячем.

Гра з м’ячем

  • Чи заздрили ви комусь?

Очікуванні відповіді:(так)

Вихователь кидає м’яч, дитина повертає і розповідає про те, кому вона заздрила.

  • Що ви відчували при цьому?

Очікуванні відповіді: (сум, невпевненість..)

  • А що може трапитися з Катею та і іншими дітьми, якщо вонипостійно будуть заздрити? Які вони стануть? До чого це може привести? (вони витрачатимутьбагатоенергії на негативніемоції, і в них може самопочуття погіршитися.)

Вихователь зачитує останні рядки з вірша.

  • Що треба зробити щоб цього не трапилося?

Очікуванні відповіді: (потрібно завжди радіти за своїх друзів, якщо нам дуже хочеться таку ж саму іграшку ми можемо попросити погратися)

Вчитель: Катруся позаздривши іншим дівчинка навіть забула, що і у неї є іграшки, і вона має гарний одяг. Давайте, нагадаємо її про цета пограємо в гру «Переконай».

Вихователь пропонує побудувати речення-переконання:

- Дуже добре, що в тебе теплий одяг, а не тонке плаття, тому що …

- Хоч у тебе і немає олівців, зате …

- Уяви, як би у тебе було дуже багато іграшок, а не було товаришів, то …

(Варіанти дітей)

- Як ви думаєте чи змінився настрій дівчинки після наших слів?

Очікуванні відповіді: (Так, звісно)

Вчитель:Катруся все зрозуміла, вонавам дуже вдячна за підтримку.

- А зараз я пропоную погратися в гру «Переберемо насіння»(фізкультхвилинка)

Діти діляться на дві команди. Кожна команда повинна розкласти насіння яке перемішалося на дві тарілочки. Виграє та команда, яка перша справиться з завданням.

Після закінчення гри вихователь звертається до команди, що програла:

  • Чому ви не веселі? Чи сердитеся ви на своїх друзів з іншої команди?Хіба вони винні?

  • Чи приємне це почуття?Мабуть це до вас в серце закралася заздрість, як же її прогнати? Можливо допоможуть ваші друзі? (вихователь пропонує висловити слова підтримки)

Вчитель:Так цього разу вам не вдалося перемогти, але незважаючи на це ви все одно швидкі, спритні, розумні, і обов’язково виграєте на наступний раз. А зараз, щоб остаточно прогнати заздрість, порадійте за друзів і привітайте їх.

Команда, яка не перемогла вітає переможців.

  • То як можна побороти заздрість, якщо вона до вас причепилась і псує вам настрій, підказує щось погане?

  • Радіти за інших це зовсім не легка справа. І з цим може справитись не кожен. А як це вийде у вас зараз побачимо.

Проблемні ситуації

1. У Юлі олівці кращі ніж твої, що ти їй відповіси?

2. Рома уміє відбивати м’яч від підлоги аж 10 разів.

3. Даша намалювала дуже гарну картину, а в тебе не вийшло.

ІІІ. Прикінцева частина.

Вчитель: Завжди у когось може бути щось краще, чим у вас: у когось дуже гарне плаття, у когось нова машина, хтось швидко бігає, хтось гарно малює. І у вас може виникнути бажання отримати нове плаття, або навчитися гарно малювати. І це не погано, якщо разом із цим бажанням, до вас у серце не потрапить злість, сум, образа.

  • Як може з’явитись нове плаття?

Очікуванні відповіді:(Купити,подарувати на іменини)

  • А що допоможе стати справжнім художником?

Очікуванні відповіді:(треба старанно навчатись)

Вчитель:І ось я вам пропоную пограти в гру, у якій ви розкажете про свої бажання, про те, що ви хочете для себе і що ви можете зробити, щоб це бажання здійснилося.

Гра «Я хочу»

Діти сідають колом на килимі. Вихователь котить м’яч до когось з дітей, діти повертають зі словами: «Я хочу, щоб у мене було (бажання)».

  • А чи можна хотіти щось для інших?

Очікуванні відповіді: (Так звісно)

  • Давайте ми щось побажаємо Каті.

Очікуванні відповіді: ( Я хочу побажати їй щоб вона не заздрила нікому, а навпаки могла порадіти разом зі своїми друзями. А коли в неї щось не буде виходити, вона повинна більше сил та енергії прикладати, а не витрачати їх на заздрість)

Вчитель: Зараз я буду називати властивості заздрості які притаманні людині , а от пояснення до них я забула. Ви допоможете мені їх пояснити?

  1. Нескінченна

Очікуванні відповіді: (у заздростінемає дна, аджезавждизнайдетьсяхтоськрасивіший, успішніший, багатший, та й просто щасливіший за якусьлюдину).

  1. Знищує 

Очікуванні відповіді: (виснажує, калічить і принижує того, хтозаздрить, і того, кому заздрять).

  1. Виснажує

Очікуванні відповіді: (людинавитрачаєбагатоенергії на негативніемоції).

  1. Робитьлюдинуслабкою

Очікуванні відповіді: (такалюдинапостійноскаржиться на несправедливість).

  1. Позбавляєздатностірадіти

Очікуванні відповіді: (заздрісники не вміютьрадітинісвоїмуспіхам, ні чужим).

  1. Тягне за собою багатоіншихгріхів (

Очікуванні відповіді: наклеп, обман, убивство, осудближнього).

  • Давайте подумаємо як позбутися заздрості?

Очікуванні відповіді: ( Перш за все - усвідомити, чому ми саме заздримо цій людині. Взяти не тільки його успіхи в кар'єрі, але і його недоліки А натомість віддати все хороше, що є у нас ... І постаратися відчути: затишно нам після такого обміну? Так ми усвідомимо що не так ми й вже і заздримо цій людині)

Вчитель: Я б хотіла навести вам поради щодо того як позбутися заздрості:

  • Якщо вас захопило гостре почуття заздрості, звертатися в таку хвилину до здорового глузду марно. Головне зараз - заспокоїтися. Знайдіть тихе місце,

  • сядьте, розслабтеся, закрийте очі. І уявіть себе там, де вам було добре: на сонячній галявині в лісі цього літа, у бабусі на веранді в дитинстві, на вулицях незнайомого старовинного міста. Зосередьтеся на цих приємних відчуттях і утримуйте їх, поки не відчуєте, що і у вас було багато прекрасних хвилин.

  • Життя завжди відповідає нам тим, що ми про неї думаємо. Заздрячи іншому, ми ображаємося на долю і накопичуємо поганий настрій. У результаті починаємо робити помилки і ще більше ускладнює своє життя. Щоб вирватися з цього кола, треба не спостерігати, як "везе деяким", а розвивати в собі почуття подяки за те, що у нас є: здоров'я, свобода (ви ж не в тюрмі), робота, близькі люди.

  • Починайте діяти в тому напрямку, де ваш суперник досяг успіху. І зосередьтеся на цій активності. Ви заздрите красі вашої подруги? Займіться своєю зовнішністю - підберіть дієту, фізичні вправи. Може, ви не станете такою ж красунею, як вона, але зумієте полюбити свою зовнішність, знайти в ній родзинку. А значить, підвищите самооцінку. І заздрісні почуття до подруги будуть поступово танути.

  • Як Ви до них ставитеся?

Очікуванні відповіді: (позитивно, так як вони всі допомагають позбутися заздрості)

IV. Підсумок.

Вчитель: Яхочу побажати вам усім щоб заздрість ніколи не поселялася у вашому серці, тому що тоді людина стає зла, сердита, ображена. Я хочу, щоб ви всі росли дружними, добрими, веселими, щедрими та вміли радіти за успіхи інших.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.