Педагогіка, "Схема роздумів над казками та їх обговорення".

Опис документу:
Закладати основи моральності, виховувати моральні цінності слід з самого раннього віку, коли формуються характер, ставлення до світу, оточуючих людей. Такі моральні категорії, як добро і зло, добре і погано, можна і не можна, доцільно формувати своїм власним прикладом, а також за допомогою народних казок. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Схема роздумів над казками та їх обговорення

Акцент

Напрямок роздумів

Питання

Коментар

Основна тема

Важливо зрозуміти основні ідеї казки, тобто, що за допомогою її нам хотіли передати наші предки, який досвід, про що попередити, ніж підбадьорити і пр..

Про що ця казка? Чому вона нас вчить? У яких ситуаціях нашого життя нам стане в нагоді те, що ми дізналися з казки? Як конкретно ми це знання будемо використовувати в житті?

Через основну тему нам передаються загальні моральні цінності, стилі поведінки і взаємодії з оточуючими, загальні відповіді на загальні питання.

Лінія героїв казки. Мотиви вчинків.

Важливо зрозуміти видиму і приховану мотивацію героїв казки.

Чому герой здійснює той чи інший вчинок? Навіщо йому це потрібно? Чого він хотів насправді? Навіщо один герой був потрібен іншому?

Можна міркувати і проводити обговорення окремо для кожного героя, або у взаємозв'язку героїв один з одним.

Лінія героїв казки. Способи подолання труднощів.

Важливо «скласти список» способів подолання труднощів дітей героями казки.

Як герой вирішує проблему? Який спосіб рішення і поведінки він обирає? Активний і пасивний? Все вирішує і долає сам, або намагається передати відповідальність іншому? У яких ситуаціях нашого життя ефективний кожен спосіб вирішення проблем, подолання труднощів?

Маючи набір способів вирішення проблем: прямий напад на ворога, хитрість, використання чарівних предметів, групове рішення проблем та ін, важливо оцінити в яких ситуаціях реальному житті ми можемо використовувати той чи інший спосіб вирішення труднощів.

Лінія героїв казки. Ставлення до навколишнього світу і самому собі.

Важливо зрозуміти загальну спрямованість героя: він творець або руйнівник по відношення до навколишнього світу, іншим героям.

Що приносять вчинки героя оточуючим, радість, горе, прозріння? У яких ситуаціях він творець, в яких руйнівник? Як у житті кожного з нас розподіляються ці тенденції?

Важливо при обговоренні розвивати гнучкий підхід до творчим і руйнівним тенденціям. Прояв базової тенденції багато в чому залежить від конкретної ситуації в житті.

Aктуалізовані почуття

Важливо усвідомити, яку емоційну реакцію викликає в героя певна ситуація і чому?

Які почуття викликає ця казка? Які епізоди викликали радісні почуття? Які сумні? Які ситуації викликали роздратування? Чому герой реагує саме так?

Розмірковуючи над казкою з позиції почуттів, які вона викликає, можна робити акцент на джерела почуттів всередині нас.

Образи і символи в казках

Важливо усвідомити, які тенденції, уроки, способи поведінки несе в собі кожен герой казки.

Хто такий Іван Царевич? Хто такий Колобок? Хто така Курочка Ряба?

Можна залучати не тільки власні міркування на тему «Що є цей образ», але й словники образів, особливості юнгіанські.


Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.