матеріал

Стаття

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

Педагогіка партнерства у початковій школі

Опис документу:
Розвиток педагогіки партнерства – величезний ресурс сучасної школи. Вчителі і батьки з великою любов’ю дбають про дитину, якщо їх піклування зробити узгодженим, то матимемо багато користі від даної співпраці для розвитку дитини. Розуміння цього сприяє пошуку продуктивних шляхів партнерської діяльності між вчителем та батьками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Педагогіка партнерства у початковій школі

Осадча Т.М.

Розвиток педагогіки партнерства – величезний ресурс сучасної школи. Уміла взаємодія вчителя з батьками дає гарні можливості для втілення цікавих ідей, складних проєктів, подорожей, проведення інтерактивних уроків та позакласних заходів, святкових вечорів та ранків. Та головне, на мою думку, це створює унікальні умови для формування у класі родинної спільноти, яка дружньо тішиться успіхами дітей, вболіває за їх невдачі, навчається долати суперечливі, навіть конфліктні ситуації.

Для вчителя важливо навчитися тримати толерантну дистанцію між батьками, поважати і розуміти, що всі родини різні за переконаннями, методами та формами виховання, фінансовим становищем, сімейними традиціями, тому бути одного погляду на всі моменти, які виникають у шкільному житті, не може бути. Не варто заводити проблемні ситуації у «глухий кут», завчасне попередження негативного перебігу подій, допоможе у цій ситуації.

З власного досвіду співпраці з батьками уже багато років, помітила, що сучасні батьки ( мова не йде про вік, швидше про зміну суспільства) охоче беруть участь у житті класу. Особисто для мене, це добра підтримка, а для дітей – велика радість.

Готуючи шкільні свята, намагаюся попередньо обговорити з батьками виступ, почути їх думку, пропозиції, висловити свої хвилювання та ідеї. Спільна робота полягає не у підготовці святкового столу, придбанні подарунків до новорічних свят, та не у виготовленні декорацій (хоча це важливо), батьки залучені до самого свята, бо у сценарії обов’язково маю для них невеличку роль або неочікувану участь. Це дає свої результати - зближую, єднає. Бути спостерігачем для більшості сучасних батьків нецікаво, нудно. Бути активним учасником освітнього процесу стає їх потребою, завдання вчителя мудро скористатися такою активністю.

Намагаюся багато подорожувати з дітьми і навіть собі не уявляю, чи змогла хоча б на чверть здійснити свої «грандіозні плани» без допомоги батьків, які з великою радістю долучаються до наших мандрівок, залучаючи братиків, сестричок, бабусь та дідусів. Така співпраця дала можливість здійснити серію мандрівок містом Львовом, відвідати музеї, виставки, бібліотеки, подорожуючи у громадському транспорті – трамваї. Поїздки за межами міста – у дельфінарій, зоопарк, духовні прощі, фестивалі та ін..

Співпраця з батьками під час уроків, проведення майстер-класів, квестів потребує значної додаткової попередньої підготовки: обговорення деталей, організаційних моментів. Але її результати просто фантастичні - щасливі очі доньок і синів, які наповнені гордістю за матусь і татусів, в повній мірі компенсують додаткові затрати вільного часу і для вчителя, і для батьків.

У цьому напрямку проводила «Родинні читання», пропагуючи книгу для дітей. Запрошувала до класу мам, татусів, бабусь та дідусів, які готували невеличкий текст, щоб прочитати і спільно обговорити. Проводили квести (батьки виступали у ролі аніматорів), веселі старти з батьками, родинні командні змагання з шашок із дідусями і бабусями та ін.

Спільні театральні лялькові виступи проходили надзвичайно. Діти готували декорації, а батьки були у ролі акторів.

Кожен вчитель може поділитися досвідом співпраці, який є цінний і корисний. Вчителі і батьки з великою любов’ю дбають про дитину, якщо їх піклування зробити узгодженим, то матимемо багато користі від даної співпраці для розвитку дитини. Розуміння цього сприяє пошуку продуктивних шляхів партнерської діяльності між вчителем та батьками.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

матеріал

Стаття

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас