Педагогічна нарада «Інклюзивна освіта в контексті Нової української школи»

Опис документу:
Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є створення інклюзивного освітнього середовища. Інклюзивне освітнє середовище – це середовище, де всі учні незалежно від своїх освітніх потреб здатні навчатися ефективніше, підвищувати свою соціальну компетентність, вдосконалювати комунікативні навички, а також відчувати себе частиною спільноти. Матеріал педагогічної ради демонструє шляхи, які допоможуть створити інклюзивне освітнє середовище в закладах освіти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Педрада (семінар – практикум)

Тема: «Інклюзивна освіта в контексті Нової української школи»

Мета: систематизувати знання педагогів про інклюзивне навчання в закладі, ознайомити з технологіями спільного викладання в інклюзивному класі, новітніми методами навчання дітей з особливими освітніми потребами; сформувати толерантне ставлення до впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти.

Обладнання: аркуші паперу, ручки, фломастери, маркери, листочки клейкого паперу, мультимедійна презентація.

Слайд 1.

Хід роботи

І. Вступна частина.

Перегляд видеороліку «Інклюзія».

- Шановні колеги, я рада вас всіх вітати. Сьогодні я запрошую вас стати учасниками семінару – практикуму «Інклюзія в контексті Нової української школи».

Слайд 2.

  • Мета нашої зустрічі – вдосконалити та систематизувати знання про роботу з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти.

Слайд 3.

  • Пропаную такий порядок денний та регламент.

Порядок денний

  1. Особливості функціонування та діяльності інклюзивно-ресурсного центру м. Бахмут. Представник ІРЦ

(до 10 хвилин)

  1. Доступне освітнє середовище - інклюзивна школа.

Заступник директора з НВР Мащенко А.Ю.

(до 20 хвилин)

  1. Компетентний вчитель – ефективний вчитель для всіх учнів.

ЗДВР, вчитель історії Луценко Я.О.

Вчитель початкових класів Харченко М.Л.

(до 15 хвилин)

  1. Технологія спільного викладання в інклюзивному класі.

Вчитель хімії Париш О. М.

Асистент вчителя Торбенко А.А.

(до 15 хвилин)

  1. Корекційно – розвивальна діяльність в умовах інклюзії.

Корекційний педагог Дмитрук В.Л.

(до 15 хвилин)

Час на обговорення до 5 хвилин.

  • А щоб наша робота була плідною та корисною пропаную затвердити такі правила

Слайд 4.

Основні правила:

  1. Дотримуватися регламенту.

  2. Слухати і чути (один говорить – усі слухають).

  3. Проявити доброзичливість.

  4. Бути активним.

  5. Говорити за темою.

  6. Не критикувати: кожний має право на свою думку.

  7. Правило конфіденційності.

  8. Говорити коротко, по черзі.

  • А зараз, оцініть своїх знань з даної теми на початок педради. Напишіть своє ім’я та наклейте на оціночну шкалу напроти тієї оцінки, яка відповідає рівню ваших знань.

ІІ. Основна частина.

Слайд 5.

  • Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі — комплексна оцінка), надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження (крім вихованців дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

  • 20 вересня 2018 року у Бахмуті відбулося відкриття комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр» на базі загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №2. Про особливості його функціонування та діяльності розкаже нам ______________________________________________________________________.

Виступ представника

Дякуємо!

Слайд 6 -14.

Тема виступу: «Доступне освітнє середовище - інклюзивна школа».

Вправа 1. Очікування щодо людей з особливими потребами

  • Подивіться на фотографії людей з особливими потребами, які містяться на слайдах презентації.

Слайд 15.

Презентація Обговорення.

  • Давайте поміркуємо.

1. Якими можуть бути очікування суспільства по відношенню до людей з особливими освітніми потребами?

2. Чи можуть люди з особливими потребами робити значущий внесок у життя суспільства?

3. Яку, на вашу думку, зіграла роль сім’ї цих людей? Педагогів? Інших фахівців?

4. Як ви гадаєте, що треба зробити для покращення навчальних результатів дітей з особливими освітніми потребами в нашому закладі?

Слайд 16.

Пам’ятайте!

  1. Діагностичний ярлик не визначає функціонування людини в її щоденному житті.

  2. Багато дітей можуть перевершити наші очікування, якщо будуть отримувати необхідну любов і підтримку, якщо їм будуть створені умови для реалізації їхнього повного потенціалу.

  3. Реалізуючи інклюзивне навчання, треба пам’ятати, що всі ми маємо сильні і слабкі сторони. Багато з нас навчилися використовувати свої сильні сторони для того, щоб компенсувати слабкі.

  4. Діти з особливими освітніми потребами можуть досягти успіхів завдяки підтримці з боку їхній сімей, а також з боку таких педагогів, як ви.

Слайд 17.

З 1 вересня 2018 року в нашій школі відкрито 2 інклюзивні класи.

  • Як вчителі та батьки ставляться до інклюзивної освіти висвітлила анкета. Пропаную ознайомитися з результатами анкетування.

Слайд 18- 27.

Слайд 28.

Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є створення інклюзивного освітнього середовища. Що таке інклюзивне освітнє середовище?

В Законі «Про освіту» чітко прописано - це “сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для СПІЛЬНОГО НАВЧАННЯ, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей”.

  • Чи ми говоримо тільки про інтеграцію дітей з порушенням психо-фізичного розвитку в загальноосвітнє середовище? Ні. Закон і всі його твердження сформульовані у відповідності до міжнародних норм. Ми говоримо про спільне навчання дітей, спільне перебування в цьому комфортному середовищі.

Слайд 29.

Норман Кунц, американський адвокат з питань прав людей з обмеженими можливостями, автор Декларації взаємної залежності казав: «Коли інклюзивне навчання буде повністю опановане, ми зможемо відмовитись від ідеї, що всі діти для того, щоб приносити користь суспільству, мають бути схожими один на одного. Замість цього ми будемо шукати і підтримувати таланти, властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи, щоб виховувати корисних членів суспільства, і в процесі цієї роботи ми зможемо дати всім дітям відчуття того, що вони потрібні».

Слайд 30.

Серед першочергових кроків у напрямі створення інклюзивного середовища вбачаються такі:

  • відмовитися від стереотипних поглядів на вчителів, учнів і освітній процес;

  • формувати в школі атмосферу, засновану на ідеях інклюзії;

  • розбудувати школу як громаду;

  • зосереджуватися на співпраці, а не на конкуренції;

  • прищеплювати віру в свої сили кожному члену шкільного колективу.

Слайд 31.

Необхідними умовами формування інклюзивного освітнього середовища в школі є:

  • визнання педагогом необхідності використання різноманітних навчальних підходів з урахуванням різних стилів навчання, темпераменту й особистості окремих дітей;

  • адаптація навчальних матеріалів для використання по-новому, підтримуючи самостійний вибір дитини у процесі навчання у класі;

  • використання різних варіантів об’єднання дітей у групи;

  • налагодження співробітництва та підтримки серед учнів класу;

  • використання широкого спектру занять, практичних вправ і матеріалів, що відповідають рівню розвитку дитини.

Мета доступного середовища – орієнтуватися на розвиток особистості та відповідати запитам соціального оточення і сподіванням людини.

Освітнє середовище тільки тоді буде інклюзивним, коли матиме ряд ознак:

  • спланований і організований фізичний простір, у якому б діти могли безпечно пересуватися під час групових та індивідуальних занять;

  • наявність сприятливого соціального та емоційного клімату;

  • створені умови для спільної роботи дітей, а також надання один одному допомоги в досягненні позитивного результату.

В інклюзивному освітньому середовищі всі діти здатні досягати успіху. 

Слайд 32.

Отже, інклюзивне освітнє середовище – це середовище, де всі учні незалежно від своїх освітніх потреб здатні навчатися ефективніше, підвищувати свою соціальну компетентність, вдосконалювати комунікативні навички, а також відчувати себе частиною спільноти.

  1. Компетентний вчитель – ефективний вчитель для всіх учнів.

  • Про це доведуть нам Луценко Я.О. та Харченко М. Л.

  1. З технологією спільного викладання в інклюзивному класі нас ознайомлять Торбенко А.А. та Малапура Ю.С.

  1. Про корекційно – розвивальна діяльність в умовах інклюзії розкаже нам корекційний педагог Дмитрук В.Л.


 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
2
міс.
2
3
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!