Пам'ятка. Формувальне оцінювання - шлях до успіху

Самоосвіта

23.03.2020

776

34

1

Опис документу:
Пам’ятка для учителя. Формувальне оцінювання дає можливість учням усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес і планувати подальші кроки з допомогою учителя. Для педагога формувальне оцінювання означає бути поруч з учнем і вести його до успіху. Учителі використовують інформацію з оцінювання для корегування навчання та забезпечення правильного виконання учнями завдань.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПАМ’ЯТКА

ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ – ШЛЯХ ДО УСПІХУ

Склала заступник директора з навчально-виховної роботи

Басівської ЗОШ І-ІІІ ст. Сумської районної ради Сумської області Столярова Н. М.

Вирізняють оцінювання результатів навчання й оцінювання для навчання. У першому варіанті це традиційне оцінювання, у другому – формувальне оцінювання.

Формувальне або формативне, формуюче, формаційне оцінювання називають ще оцінюванням для поліпшення навчання. Формувальне оцінювання дає можливість учням усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес і планувати подальші кроки з допомогою учителя. Для педагога формувальне оцінювання означає бути поруч з учнем і вести його до успіху. Учителі використовують інформацію з оцінювання для корегування навчання та забезпечення правильного виконання учнями завдань. Коли наставники регулярно залучають учнів до збирання та перевірки інформації про своє навчання, вони допомагають їм ставати відповідальними та самостійними.

ПОРІВНЯЙМО:

Традиційне оцінювання

Формувальне оцінювання

Мета

Оцінити рівень навчальних досягнень

Оптимізувати навчальний процес

Хто оцінює

Учитель

Самооцінка, взаємооцінка

Що оцінюється

Знання

Уміння, навички, компетенції

Оцінюється

Результати навчання

Процес навчання

Порівнюється

З іншими учнями

З попередніми досягненнями

Пріоритети

Оцінки

Учіння

Тип взаємодії учнів

Конкуренція

Співпраця, співтворчість

Критерії оцінювання

Нечіткі

Чіткі, прозорі

Мотивація

Знижується

Підвищується

ПРИНЦИПИ ФО:

  • Зрозумілість мети уроку.

  • Критеріальність оцінювання.

  • Зворотній зв’язок.

  • Само- взаємооцінювання.

ІНСТРУМЕНТИ ФО:

  • Лист самооцінки.

  • Рефлексія.

  • Анкети, опитувальники.

  • Критеріальні таблиці.

  • «Світлофор» (сигнальні картки).

РОЛЬ УЧИТЕЛЯ при ФО:

  • Мотивувати.

  • Направляти.

  • Корегувати.

СТРАТЕГІЯ ФО:

  • Виявлення потреб учнів.

  • Спостереження.

  • Розвиток навички самооцінювання, взаємооцінювання.

  • Зворотнийзв’язок.

Використано матеріал статті Кабан Л. В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів у новій українській школі. https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=4471

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.