Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках»

Особливості розвитку осмисленого сприйняття музики дітьми шкільного віку

Музика

17.06.2020

223

2

0

Опис документу:
У дітей поступово закріплюються і розвиваються основні людські характеристики пізнавальних процесів . Учні поступово вчаться осмислено сприймати музику, визначати жанр, темп, динаміку та інші засоби музичної виразності. Величезна відповідальність у формуванні розумових дій дітей покладена на вчителя, оскільки він, як правило, є одним з найбільш значущих для учня людей.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Особливості розвитку осмисленого сприйняття музики дітьми шкільного віку

У дітей поступово закріплюються і розвиваються основні людські характеристики пізнавальних процесів (сприйняття, увага, пам'ять, уява, мислення і мова) .

Молодшим школярам важко уявити переживання іншої людини з-за невеликого життєвого досвіду, в середніх та старших класах у дітей більш розвинена эмпатична здатність, яка дозволяє їм стати в позицію іншого, переживати разом з ним.

Найважливішим із завдань в розвитку музичного мислення учнів середніх класів є послідовне і систематичне збагачення музичного досвіду дітей, формування в них навичок сприймання і виконання музики.

Якщо сприйняття учнів молодших класів відрізняється нестійкістю і неорганізованістю, але в той же час гостротою і свіжістю, "споглядацькою допитливістю" , а їхня увага недостатньо стійка, обмежена за обсягом. То учні середніх класів вже більш зосереджені і уважні. У них інтенсивно розвивається пам'ять,логічне мислення. Учні старших класів виявляють готовність до глибокого аналізу творів, вираження своїх вражень про почуту музику.

Учні поступово вчаться осмислено сприймати музику, визначати жанр, темп, динаміку та інші засоби музичної виразності,визначати форму твору , володіти конкретними виконавськими навичками поліфонії, творів великої форми , п’ єс кантиленного та віртуозного характеру , виконувати твори в залежності від їх стильових особливостей (стиль композитора, спільність ознак певної історичної епохи). Адже музика, в своїх культурно-історичних зразках, являє нам унікальну можливість оживити в процесі виконання і сприймання "закам'янілий час" минулого і знову зробити його дійсним . Це обумовлено тим, що сприйняття музичних творів попередніх епох йде через інтонації, жанри, стилі, характерні для культури того часу.

В цьому віці стає активним весь комплекс "психічного будівельного матеріалу", необхідний для формування музичного мислення: сенсорно-перцептивна активність забезпечує багате слухове сприйняття; моторна активність дозволяє прожити, "відпрацювати" виконувану музику ; емоційно-виразна активність служить запорукою емоційного переживання музики; і, нарешті, інтелектуально-вольова активність сприяє як виникненню внутрішньої мотивації, так і цілеспрямованому "проходженню всього шляху" процесу музичного мислення.

Даний період характерний тим, що у його представників ще не склалася система цінностей. Це обумовлено природою віку і особливістю міжособистісних відносин у цей період: їх відрізняє довірливе підпорядкування авторитету, віра в істинність всього, чому навчають. Тому діти з легкістю приймають чужі цінносні орієнтири. Величезна відповідальність у формуванні розумових дій дітей покладена на вчителя, оскільки він, як правило, є одним з найбільш значущих для учня людей. Дитина ж приймає всі його очікування і намагається їм відповідати. Тому правильно розставлені педагогом акценти будуть надалі сприяти більш глибокому та адекватному осягненню змісту музичних творів та їх емоційному закріпленню.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.