Хронологічна компетентність - уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах.
Просторова компетентність - уміння орієнтуватися в історичному просторі, адже всі історичні події та явища існують лише в конкретному просторі.
Інформаційно-мовленнєва компетентність передбачає вміння учнів ефективно й грамотно працювати з різними джерелами історичної інформації, будувати усні та письмові висловлення щодо історичних фактів, історичних постатей; виявляти та критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел.
Логічна компетентність передбачає - уміння учнів визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, концепції для аналізу й пояснення історичних фактів, явищ, процесів.
Аксіологічна компетентність - уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей.