Органи державної влади та місцеве самоврядування

Правознавство

Для кого: 9 Клас

09.01.2020

1475

129

0

Опис документу:
Мета: розглянути основні види державної влади та місцевого самоврядуввання України; засвоїти поняття "судова влада", законодавча влада", "місцеве самоврядування", повноваження Верховної Ради України, Президента та уряду України
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: Органи державної влади та місцеве самоврядування в Україні.

Мета: розглянути основні види державної влади та місцевого самоврядування України; засвоїти поняття «судова влада», «законодавча влада», «виконавча влада», «місцеве самоврядування»; повноваження Верховної Ради України, Президента та уряду України, аналізувати основні поняття; з’ясувати роль місцевого самоврядування; сформувати в учнів уміння оцінювати положення Конституції України; застосовувати на практиці отримані знання, виховувати повагу до органів державної влади; формувати в учнів громадянську активність; сприяти залученню учнів до розвязання питань громадського життя школи, територіальної громади, держави; виховувати активну громадянську позицію учнів.

Обладнання: Конституція України, стяг, герб, гімн, Закони України «Про всеукраїнський та місцевий референдуми», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про об’єднання громадян», опорний конспект, презентація до уроку.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Епіграф до уроку: “Людина в світ зерно нести повинна , як зерно носить людям колосок” (Г. Коваль);

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання вчителя.

Для створення позитивного настрою кожному учню підготовлено бейджики зі символікою України, що дає можливість відчути кожній дитині свою значущість не лише на уроці, а й в дорослому житті унаочнення в символіці, перетворює населення на народ, формує націю.

Повідомлення теми , мети та плану уроку .

(Слайд 2,3,4).

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Пригадайте, що таке державна влада.

  2. Назвіть органи, через які здійснюється державна влада в Україні.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. На минулому уроці ми з вами вже з’ясували, що одним із завдань органів державної влади та місцевого самоврядування є захист прав і свобод людини і громадянина. Однак це лише одне із повноважень цих органів. На сьогоднішньому уроці ми повинні з’ясувати, як формуються органи державної влади та місцевого самоврядування і в чому полягають їх основні функції. Отже, розпочнемо вивчення нового матеріалу.

IV. Вивчення нового матеріалу

Органи державної влади в Україні

Вам додому були дані випереджальні завдання з параграфом 13 підручника, а саме: -Що таке органи державної влади?

-На які гілки поділяється державна влада в Україні?

-Як Локк і Монтескє обгрунтували необхідність поділу влади?

-Як формується судова влада?

-Як формується законодавча влада?

-Як формується виконавча влада?

-Яке місце в системі органів державної влади посідає президент України?

-Загальна характеристика місцевого самоврядування.

Учитель. Отже, давайте узагальнимо ваші знання за допомогою схем в презентації. (слайд 5,6,7,8,9,10,11,12).

Робота з нормативним актом

Учитель. Пропоную вам звернутись до статей 5 та 69 Конституції України.

Ст.5. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Ст.69.Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократій.

Вправа «Галерея асоціацій»

Учням пропонуються малюнки, які містять ознаки основного поняття (народ, влада, держава,закон), використовуючі якіучні називають явища ,події, з якими у них асоціюються ці малюнки. Вчитель записує їх на дошці.

Отже, це слово демократія.

Демократія-це форма організації суспільства, що грунтується на визнанні народу джерелом влади, участі громадян в управлінні справами суспільства і держави. (Визначення записати в опорному конспекті)

Вправа Q-R кодування.

Учитель. На дошці зашифроване завдання та відповідь на нього. За допомогою Q-R сканера відповісти на запитання.

Форми народовладдя

Запитання-(Назвіть 2 форми народовладдя)

Безпосередня демократія та представницька демократія.

Пояснення вчителя.( Слайд 13)

Вправа «Сенкан» . Учні поділені на 2 групи. Першим пропонується скласти сенкан зі словом «Громада», а другій зі словом «Самоврядування».

Учитель. Отже, самоврядування-тип соціального управління, за яким громадяни самостійно управляють своїми справами, спільно приймають рішення та діють з метою їх реалізації.

Основні види самоврядування: місцеве, учнівське, виробниче.

(Слайд 14)

Робота з нормативним актом

Використовуючі статті 2 і 3 Закону України «Про об’єднання громадян» визначте відмінність між політичною партією та громадською організацією.

Прийом «Кольоровий майданчик»

Учням пропонується закріпити кольорові стіки-прапорці на заздалегідь підготовленій поверхні синьо-жовтого кольору. Поділитись своїми враженнями від уроку.(Слайд 15). Зелений прапорець-інформація є зрозумілою і корисною, рожевий-матеріал не засвоївся, жовтий-інформація не цікава.

  1. Підбиття підсумків уроку

Учитель. Дорогі діти! Сподіваюсь, ви зрозуміли під час сьогоднішнього уроку, яку роль у державі відіграє кожна її гілка влади, яке мають вони значення. Розкрили такі питання як «демократія», «самоврядування», які є найбільшим проявом громадянської активності кожного свідомого громадянина. Саме через участь у виборах, референдумах, членство у політичних партіях, громадських організаціях ми можемо вплинути на формування органів держави та місцевого самоврядування, приймати участь у вирішенні як загальнодержавних питань так і питань місцевого значення. Коли ви досягнете повноліття, то від вас залежатиме робота механізму державної влади.

VI.Домашнє завдання

1.Опрацювати матеріал параграфу 13 підручника

  1. Виконати завдання, які містяться наприкінці теми.

VII. Оцінювання учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.