Опис досвіду роботи гуртка із малювання «Чарівна палітра» із застосуванням медіа

Опис документу:
Заняття з малювання із застосуванням елементів медіаосвіти дозволяють розвивати в дітей не тільки художні здібності, а й комунікативні та медійні навички, а також познайомити їх з основами медіаграмотності (уміння декодувати й інтерпретувати твори мистецтва, порівнювати різні види медіа, медіатекстів та змінювати, відтворювати за власним уявленням нові образи).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Опис досвіду роботи гуртка із малювання «Чарівна палітра»

із застосуванням медіа

Чашка Тетяна Михайлівна,

вихователь Купянського ДНЗ №2,

керівник гуртка «Чарівна палітра»,

автор Програми розвитку творчих здібностей дітей 4-6 років на заняттях із малювання з використанням медіа «Казки і фарби»

Образотворча діяльність, зокрема малювання, стоїть серед найцікавіших видів діяльності дошкільнят і має неоціненне значення для всебічного розвитку дітей, розкриття і збагачення їх творчих здібностей.

Медіаосвіта на сучасному етапі освітнього процесу це невідємна складова художнього виховання. Вона створює додаткові можливості в розвитку рефлексивно-мовленнєвих навичок у дошкільнят, сприяє збагаченню дітей культурним досвідом, активізує їх художньо-мовленнєву діяльність , формує у них здібності до медіатворчості.

Гурткові заняття із малювання дозволяють розвивати у дошкільнят не тільки художні здібності, а й комунікативні навички в процесі створення медіапродукту на основі власних малюнків, а також познайомити їх з основами медіаграмотності, розширюючи інваріантну складову Базового компонента дошкільної освіти, а саме формування художньо-продуктивної компетенції дошкільників засобами медіа.

Мета роботи гуртка полягає в формуванні у дітей середнього і старшого дошкільного віку художнього мислення з використанням різних способів малювання, розвитку творчих здібностей і творчої активності дітей, навчанні створювати власний оригінальний медіапродукт.

В результаті роботи у дітей має сформуватися здатність творчо працювати та наполегливо домагатися потрібного результату.

Освітній процес в рамках гуртка має ряд переваг:

  • Заняття проводяться у вільний час з більшим інтервалом часу для виконання завдання;

  • Активно застосовуються медіа засоби, інтернет ресурси, сучасні комп’ютерні технології та обладнання;

  • Навчання організовано на добровільних засадах всіх сторін (педагоги, батьки, діти) і має інтерактивний характер.

Система роботи побудована на таких принципах:

  • Принцип інтеграції різних видів мистецтва (кіномистецтво, мультиплікація, книжкова графіка) і художньої діяльності;

  • Принцип заохочення досягнень дітей та їх самостійності при виконанні творчих практичних завдань;

  • Принцип організації тематичного простору (інформаційного поля);

  • Принцип інтеграції у медійний простір.

Методика занять гуртка із малювання із застосуванням медіа заснована на використанні циклів літературних та зображувальних завдань. Заняття вигідно відрізняються від традиційних форм навчально-виховного процесу атмосферою самодіяльності, творчості, наочності, результативності виконаної діяльності, загальною захопленістю. Педагогічний аспект полягає в тому, що отримані знання, уміння і навички діти використовують для творчих і пізнавальних цілей та в художньо-мовленнєвої діяльності.

Методи роботи:

  • Метод «переконання красою» (естетичний вибір, спрямований на формування естетичного смаку);

  • Різноманітні художні практики;

  • Співтворчість в процесі створення медіапродукту на основі малюнків

Прийоми:

  • Емоційний настрій: використання медіа (презентація, мультфільм, музичний або художній твір);

  • Практичні завдання: створення малюнків за мотивами медіатекстів, створення діафільмів, примітивних фільмів (відео) з використанням власних малюнків, вигадування сюжетної лінії або казки на основі малюнків з опорою на знання художніх творів/ мультфільмів, створення портфоліо з власних малюнків.

Навчання розраховано на два етапи відповідно вікової групі.

На першому етапі діти середнього дошкільного віку вивчають матеріал, який подано у формі казки про фарби. Заняття на цьому етапі навчання дозволяють дітям закріпити і міцно засвоїти вивчений матеріал, навчитися складати серію послідовних малюнків за сюжетом медіатексту. Діти навчаються сприймати малюнок або картину як джерело інформації.

На другому етапі з дітьми старшого дошкільного віку проводяться заняття у формі перегляду або прослуховування медіатексту, бесіди щодо його змісту та заняття з використанням творчих завдань зі створення медіапродукту.

Гурткові заняття з використанням медіа будуються в формі діалогу між дітьми і вихователем, відкривають дітям цілий світ розмаїття барв, захоплюють таємницею народження кольору, красою екранного пейзажу, анімалістичного портрету, викликають естетичну насолоду та бажання створювати власний медіапродукт. В ході заняття створюються умови для можливості дитині проявити свою самостійність.

В рамках гурткових занять діти не обмежені в можливостях висловити в малюнках свої думки, почуття, переживання і настрій. Заняття перетворюються на творчий процес за допомогою різноманітного образотворчого матеріалу, який проходить ті ж стадії, що і творчий процес художника.

Базовий компонент дошкільної освіти наголошує на формуванні у дитини дошкільного віку умінь і навичок рефлексії стосовно власного мистецького досвіду. Тому заняття, які плануються відповідно Програми, яку було розроблено керівником гуртка, є інструментом формування у дітей комунікативних навичок спілкування с приводу змісту і краси медіатвору, його засобів. Програма містить перспективне планування, яке представлено помісячно, розбите на тематичні блоки, а також перелік медіатекстів (мультфільмів, презентацій, аудіо-матеріалів) та необхідні медіа засоби і обладнання.

Створення медіапродукту (наприклад, відеофільму на основі малюнків) займає певний час, вимагає попередньої роботи з підбору матеріалу (малюнків), вигадування сюжетної лінії (казки) на основі відібраних малюнків, кадрування (фотографування малюнків для створення фону) та озвучування. Цю роботу виконують діти. Монтаж фільму виконує вихователь з використанням різних комп’ютерних програм для роботи з відео.

Інтерактивність процесу навчання малювання з використанням медіа полягає в тому, що наприкінці курсу занять батьки вихованців, які відвідували гурток з малювання, створюють презентацію або діафільм з малюнків дітей. Підставою для такої роботи є портфоліо з малюнками дітей, яке діти складають власноруч. Батьки добирають відповідний художній або музичний супровід до малюнків, таким чином створюють медіапродукт спільно з власними дітьми.

Список літератури:

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (нова редакція): Наук. Керівник: А.М. Богуш – К.: Видавництво, 2012 – 26 с.

2. Крутій К.Л. Медіадидактичні особливості використання мультфільмів як засобу навчання мови і розвитку зв’язного мовлення дошкільників – dspace.tnpu.edu.ua›bitstream/123456789…KRUTIY.pdf

3. Мацкевич Ж.В. Развитие изобразительного творчества в рисовании у детей старшего дошкольного возраста под влиянием мультипликационного кино [Электронный ресурс]: дис…канд.пед.наук:13.00.07/Мацкевич Ж.В. – М., 2009 187 с. www.lib.ua-ru.net/diss/cont/382969.html

https://eknigi.org/dlja_detej/76387-metodika-obucheniya-risovaniyu-detej-doshkolnogo.html

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»