Народна педагогіка. Українська етнопедагогіка як наука

Опис документу:
У статті вивчено особливості української народної педагогіки у питанні виховання досконалої людини і її вплив на дітей, розглянуто використання надбань української народної педагогіки у сьогоднішньому процесі виховання дитини вчителями та батьками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська етнопедагогіка як наука

Етнопедагогіка – це наука про тисячолітній досвід виховання і навчання підростаючих поколінь, виховну мудрість певної етнічної спільності людей. Поняття „етнопедагогіка” і „народна педагогіка” не синоніми: народна педагогіка виступає предметом вивчення етнопедагогіки.

Народна педагогіка – це сукупність педагогічних знань і виховного досвіду, які зберігалися в традиціях сімейного виховання, усній народній творчості і народних обрядах. Це давня педагогічна культура народу.

Народна педагогіка впливає на людину з самого дитинства, вже з перших днів життя – у маминих і бабусиних колискових, віршиках, казках, забавлянках, приказках. І саме від того, чи використовуватимуть (і чи правильно використовуватимуть) батьки і вихователі народну педагогіку у вихованні дитини, залежить доля дитини, її розвиток, фізичний та розумовий, а головне – моральний, її моральні якості.

Етнопедагогіка перебуває в тісному зв’язку з науковою педагогікою, яка виникла і базується на здобутках народної педагогіки, продовжує осмислювати і розвивати її творчий досвід. Вона є першоджерелом і золотим фондом наукової педагогіки, фундаментом, на якому базуються досягнення педагогів усіх часів.

Структурними частинами української етнопедагогіки є:

народне родинознавство;

народне дитинознавство;

родинна педагогіка;

національна деонтологія;

народна етнодидактика.

Українська етнопедагогіка має свої деякі особливості, регіональні відмінності на Лівобережжі, в Центральному, Подільському, Карпатському , Слобожанському краях. Вони зумовлені відмінностями у географії, історії, етногеографії, етнопсихології, господарській діяльності, у місцевих говірках, особливостях матеріальної та духовної культури, народного мистецтва, місцевих звичаях і традиціях.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.