і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Як навчити учнів розуміти мову музичного мистецтва?
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

"НАЙГІРШІ ФОРМИ ДИТЯЧОЇ ПРАЦІ "

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн
Перегляд
матеріалу
Отримати код

НАЙГІРШІ ФОРМИ ДИТЯЧОЇ ПРАЦІ

  1. Перерва на чай

10 хв.

Чай, солодощі

  1. Привітання, оголошення теми зустрічі

2 хв.

  1. Очікування

10 хв.

«Букет», стікери, ручки

  1. Знайомство. Вправа: «Коли я виросту, я стану»

10 хв.

  1. Мозковий штурм «Дитяча праця»

10 хв.

Ватман, маркери

  1. Міні – лекція «Найгірші форми дитячої праці»

5 хв.

Текст лекції, наочність – стенди

  1. Історії з життя

2 хв.

Тексти історій

  1. Міні – лекція «Найгірші форми дитячої праці»

5 хв.

Текст лекції, наочність – стенди

  1. Історії з життя

2 хв.

Тексти історій

  1. Рефлексія

2 хв

  1. Перерва на чай

10 хв.

Чай, солодощі

  1. Доброго дня. Сьогодні – ви у гостях у молодіжного центру із запобігання торгівлею людьми. Тема нашого заняття – «Найгірші форми дитячої праці»

  2. Коли вас запрошували на зустріч, перед її початком ви, мабуть, думали про те, що вас на ній очікує. Тож поділіться з нами своїми очікуваннями, а може, побоюваннями. Чого ж ви чекаєте від нашої спільної праці? (діти пишуть на стікерах, озвучують, клеять на заготовку – малюнок букету з квітів без пелюсток. Стікери з очікуваннями – пелюстки для квітів)

  3. Вам ще далеко до завершення школи, кому більше, а кому – менше, але всі ви вже якось уявляєте своє майбутнє, себе після школи, можливо, й майбутню професію. Давайте озвучимо ваші мрії у вправі «Знайомство». Зараз ви по черзі завершите фразу «Мене звуть … . Коли я виросту, я стану …»

А чи знаєте ви, що кожних 100 дітей у світі сьогодні більше ½ ніколи не закінчать школу, не зможуть вибратися з бідності, не знайдуть гідної роботи. З кожних 100 дітей у світі 16 зайняті дитячою працею. 12 – її найгіршими формами. Більшість з них ніколи не підуть до школи. У світі 246 мільйонів працюючих дітей. Більшість з них – у країнах, що розвиваються. Деяким не більше 5 років, 185 – до 15 років, 178 зайняті у небезпечних видах праці, таких як : - з небезпечними механізмами; - на фермах та плантаціях тощо…

8 мільйонів зайняті найгіршими її формами: збройні конфлікти; дитяче рабство; примусова праця дитяча проституція

  1. Як ви вважаєте, а в Україні всі діти починають працювати лише після того, як закінчать школу? В якому віці українське законодавство дозволяє дітям працювати офіційно, отримувати трудову книжку? А чи зустрічалися ви з випадками, коли діти починали працювати раніше цього віку? Ватман розділений на 3 колонки. У середній зверху написано «ДИТЯЧА ПРАЦЯ». На яких роботах в нашому місті зайняті неповнолітні? (відповіді дітей записуються в середній колонці). А добре це чи погано – дитяча праця, ми зараз будемо з'ясовувати. Поділіться на дві групи: «ранок» та «вечір». Група «вечір» називатиме аргументи на користь дитячої праці, а група «ранок» - аргументи проти, чим загрожує кожен з видів дитячої праці. Порівняємо, що вийшло. Чи позитивні моменти переважують негативні?

  2. Генеральний директор Міжнародного бюро праці Хуан Сомавія сказав: “Дитяча праця – це не види роботи для дітей. Це не корисний трудовий досвід і не учнівство, поєднане з навчанням, яке зміцнює сьогодення дитини і майбутні перспективи. Дитяча праця у її найгірших формах – це зловживання владою. Це дорослі, що експлуатують юних, наївних, невинних, слабких, уразливих і незахищених задля власного зиску…”

Під дитячою працею розуміють види робіт та діяльності, які:

  • У психічному, фізичному, соціальному та моральному відношенні пов’язані з небезпекою для дітей або нанесенням шкоди дитині, і

  • Позбавляють дітей можливості вчитися у школі через те, що

  • Вони не мають можливості ходити до школи;

  • Вони вимушені суміщати навчання у школі з тяжкою і тривалою працею.

У своїх екстремальних формах дитяча праця - це закабалення дітей, відрив їх від сімей, створення загрози їх життю та здоров'ю, і / або примушення вести самостійне життя на вулицях великих міст, причому часто з дуже раннього віку.

«Дитяча праця» - це робота, яка позбавляє дітей дитинства, людської гідності, можливості розвинути свій потенціал та завдає шкоди їх фізичному та психічному розвитку.

СФЕРИ ПРАЦІ ДІТЕЙ:

Малий бізнес (праця в окремої особи) основний споживач праці дітей. Робота у малому бізнесі, як правило, відбувається на основі усної домовленості, права дитини на соціальний захист і гідне поводження здебільшого не дотримуються.

Найбільшим споживачем найгірших форм дитячої праці, незалежно від місця про­живання, є сільське господарство, торгівля, сфера послуг.

ОСНОВНІ ВИДИ ДИТЯЧОЇ ПРАЦІ:

  • виснажлива й надмірно тривала праця дітей у домашньому господарстві (насампе­ред, це стосується сільських дітей);

  • робота у промисловості, в установах та організаціях, яка не відповідає фізичним та розумовим здібностям дітей, шкодить їхньому здоров`ю, заважає навчанню та роз­витку дитини;

  • робота у сімейному бізнесі, яка перебуває поза громадським та державним контро­лем, чим створюються передумови для перетворення такої праці у найгірші форми;

робота на вулиці у несприятливих погодних умовах, часто у несприятливому соціальному оточенні (миття автомашин, вулична торгівля, жебракування тощо).

Історії з життя – Милин С. Проданное детство// Вокруг света. – 1978. - № 4, С. 23-24

У 1919 році з метою міжнародного співробітництва у справі забезпечення тривалого миру в усьому світі та усунення соціальної несправедливості шляхом поліпшення умов праці було засновано Міжнародну організацію праці.

17 червня 1999 року була прийнята Конвенція МОП "Про заборону та негайні дії щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці" (№ 182)

Конвенція МОП № 182, ратифікована Україною серед перших сорока держав світу, набула чинності у грудні 2001 p. Це заклик до негайних і ефективних заходів щодо за­борони та викоренення дитячого рабства, примусової праці, продажу, закріпачення, проституції, порнографії та Інших форм небезпечної праці та експлуатації дітей.

Результати перевірок, проведених державними інспекторами праці Держнаглядпраці України підтвердили зростаючу динаміку використання праці дітей в Україні. Це стосується підприємств як комунальної, так і державної, й приватної власності. Поширюється використання найгірших форм дитячої праці. Діти працюють у небезпечних умовах, деякі з них потерпають від фізичних або моральних знущань, позбавлені можливості отримати якісну освіту.

Дитячі мозолисті руки

КамАЗ із причепом, ущерть завантажений кавунами, завмер біля палатки, що торгує овочами. З кабіни вийшли два чоловіки— водій і, мабуть, власник вантажу. Вони підняли брезент, і з кузова висипали підлітки, перемазані пилюкою й кавуновим соком. Усі коротко стрижені, з одягу на них були тільки шорти й шльопанці. Старшого господар послав у гастроном, і через дві-три хвилини хлопці жадібно наминали батони. Ні ковбаси до них, ні бодай молока ніхто не запропонував.

На вигляд їм було років по 10—12, худі, ребра перелічити можна, в очах — нахабний вогник, особливо коли азартно матюкалися. Дорослі не дали їм дожувати, поквапили з розвантаженням. Хлопці вишикувалися в ланцюжок, і величезні кавуни замиготіли в їхніх худеньких руках. Найменший із бригади незграбно перечепився за дошку й розпоров цвяхом руку. Заюшила кров. Він зістрибнув на асфальт і зацьковано дивився на хазяїна. Той, здавалося, зараз його приб’є, навіть кулаки приготував, але при народі стримався. Я запропонувала провести хлопчика до найближчої аптеки, щоб там обробили рану. Дорогою не наважилася його ні про що запитувати — і так було все зрозуміло, але Дмитрик сам розговорився:

— Щойно повернуся, Федорович знову на кузов пошле, рана не рана, а «пахати» треба. От скінчиться сезон, отримаю гроші, частину мамці віддам, а на решту куплю собі кросівки та велик, ну, і те, що для школи треба. Звісно, якщо Федорович заплатить, він, гад, до всього чіпляється і штрафує.

— А як же школа? Ти вже три тижні прогуляв?

— Та хіба тільки я? У нас у селищі всі від ранніх огірків до останнього кавуна гарують без відпочинку. Батько п’є, а мамка сама нас не прогодує, часто хворіє. Це ще пощастило, що мене в бригаду взяли, хоч усі й ганяють, як наймолодшого. Ну не страшно, у школі відпочину, до весни ще час є...

З історії відомо, що ставлення до дітей не завжди було однаковим. Практика виховання, поширена аж до 19 ст., свідчить про байдужість до дітей. Вбивство і занедбання новонароджених дітей були повсякденною практикою в ранні періоди людської цивілізації. Аж до 17 ст. від половини до 2/3 всіх дітей не доживали до 20 років. Багато істориків серед причин високої дитячої смертності вбачали - окрім поширення хвороб та антисананітарійних умов - також звичайну байдужість до дитинства. Наприклад, під час переписів дітей віком до 6-7 років не враховували, оскільки у них було дуже мало шансів вижити. Тих же, кому пощастило, одразу вважали дорослими, і вони мали багато обов'язків з раннього віку. Майже до 19 ст. вже з 7-річного віку дітей бідняків віддавали учнями чи прислужниками до майстрів, бо використання дитячої праці на виробництві було дешевим. Відтоді діти сповна брали участь у всіх аспектах життя, і не було різниці у ставленні до дітей та дорослих. За словами Леа Дасберг, девізом такої системи учнівства було „зростання через приниження".

Перше справжнє законодавство про дітей з'явилося на Заході наприкінці 19 - на початку 20

століть. Так, у 1847 році в результаті боротьби робітників за свої права в Англії було видано закон, що встановлював для жінок і підлітків десятигодинний робочий день. Це був великий успіх! Прогресивне законодавство демонструвало спроби різних інституцій виокремити дітей з дорослого світу, заборонити використання дитячої праці та ввести обов'язкову освіту.

За роки незалежності Україна ратифікувала понад 54 акти Міжнародної організації праці, серед них й ті важливі, що забезпечують права дитини:

- Конвенція про примусову і обов'язкову працю, №29 (1930);

- Конвенція про мінімальний вік допуску дітей на роботу в сільському господарстві, №10 (1921);

- Конвенція про мінімальний вік допуску підлітків на роботу вантажниками вугілля або кочегарами на флоті, № 15 (1921);

- Конвенція про мінімальний вік для прийому на роботу, № 138 (1983 р.) - всеохоплюючий документ про повне скасування дитячої праці (від випадків праці неповнолітніх за власною ініціативою до виконання замовлень для інших людей);

- Конвенція про заборону та негайні дії щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці, № 182 (набула чинності для України 14.12.2001 р.). У статті 3 термін "найгірші форми дитячої праці" розкривається як: усі форми рабства або практику, подібну до рабства (продаж та торгівля дітьми ін.), примусова чи обов'язкова праця (в т.ч. вербування дітей для використання їх у збройних конфліктах); використання, вербування або пропонування дитини для заняття проституцією, виробництва порнографічної продукції чи для порнографічних вистав; використання, вербування або пропонування дитини для незаконної діяльності, зокрема для виробництва та продажу наркотиків; робота, яка за характером чи умовами, в яких вона виконується, може завдати шкоди здоров'ю, безпеці чи моральності дітей.

В Конвенції ООН про права дитини (набула чинності для України з 27.09.1991 р.) також пріоритетом визначено освіту: дитина повинна вчитися, а не працювати. Тому ст. 32 проголошує право дитини на захист від економічної експлуатації та від виконання будь-якої роботи, яка може являти небезпеку для здоров'я або бути перешкодою в освіті.

У 2001 році в Україні за технічної допомоги МОП було розпочато реалізацію Міжнародної програми, спрямованої на запобігання та ліквідацію найгірших форм праці дітей в Україні (МОП – ІПЕК).

Основне, що ви маєте винести з сьогоднішньої розмови – найефективніша зброя у боротьбі з найгіршими явищами у нашому житті – інформація. Попереджений - вважай - озброєний.

Що читати з цього питання :

Зорина О'Доннелл, Д. Коник, Л. Логинова та ін. Права дитини (посібник для журналістів). - К., 2002 р. - 116 с.

КОНВЕНЦІЯ № 182 ПРО ЗАБОРОНУ ТА НЕГАЙНІ ДІЇ ЩОДО ЛІКВІДАЦІЇ НАЙГІРШИХ ФОРМ ДИТЯЧОЇ ПРАЦІ

Конвенція ООН про права дитини

Милин С. Проданное детство// Вокруг света. – 1978. - № 4, С. 23-24

Порадник молодого громадянина / Під ред. З. Колісниченко. - К., 2003 р. - 88 с.

Ремех Т.О., Ляхоцька Л.Л., Цушко І.І. Підліткам про працю (довідник для учнів) - К.: „Акві - К", 2003.-32 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка тренінгу
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Правознавство
  • Клас
    8 Клас, 9 Клас, 10 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    158
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    RB470526
  • Вподобань
    0
Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь