Бібліотека

«Мій клас» тренінгове заняття для учнів 5-х класів

Опис документу:
Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з ровесниками. Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі. Сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навчити цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«МІЙ КЛАС»

тренінгове заняття для учнів 5-х класів

Бутмарчук С.В.

практичний психолог

КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат»

Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з ровесниками. Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі.

  1. Вправа «Ім’я-прикметник»

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

Кожен учасник вибирає собі ім'я прикметник, що характеризує його позитивно. Прикметник має починатися з тієї ж букви, що й ім'я учасника. Перший учасник називає своє ім'я в поєднанні з ім'ям прикметником (наприклад, весела Валентина, ласкава Лариса). Другий спочатку називає першого учасника, потім своє ім'я в поєднанні з ім'ям прикметником. Третій називає перших двох, потім називає себе, і так до останнього учасника, який називає всіх сидять у колі і тільки потім себе. Виконуючи цю вправу, учасники відразу запам'ятовують один одного. Крім того, кожен учасник, називаючи себе позитивно, характеризуючи свої позитивні якості, потрапляє в атмосферу позитивних емоцій і створить її сам.

  1. Правила.

Можна провести гру «Ливарпамен» («Нема правил»), особливо при певній пригніченості настрою класу. Можна просто наголосити, що потрібно домовитись про правила спілкування в колі, тому що таке спілкування відрізняється від звичайного в класі.

Учні будь-яким способом об’єднуються у пари, кожна пара придумує правило. Всі правила самі учні записують на дошці, після короткого обговорення і „об’єднання ” правил залишають 3-5 „основних”, наприклад:

  • Бути активним.

  • Бути толерантним.

  • Слухати і чути один одного.

  • Сміятися можна, але не з людини (але не насміхатися).

  • Кожна думка має право на існування і висловлення.

  1. Мозковий штурм «Які якості приваблюють мене в друзях?»

Мета: сприяти формуванню теплого емоційного клімату в групі, виявлення групових переваг якостей особистості.

Учасники називають якості, які приваблюють їх в друзях (природно, позитивні якості). На плакаті або дошці психолог записує всі названі якості. Прилад: розумний, щирий, надійний, великодушний, уважний, доброзичливий, порядний, терплячий, уважний, природний, той хто визнає свої помилки, готовий прощати, поважаючий себе, відповідальний, мудрий, терплячий, винахідливий, з широким кругозором, здоровий, інтелектуальний, грайливий, веселий. Коли список складений, всі учаснику обирають по три найбільш значущих з їх точки зору варіанти, відзначаючи свій вибір на дошці. Таким чином, в результаті виявиться картина групових переваг. Якість, яка набрала найбільше число переваг, вважається більш шанованою, кращою групою, інші розташовуються по мірі убування. Кожен член групи може порівняти свій вибір з груповими вподобаннями і, осмисливши ситуацію, коригувати власну поведінку в групі.

  1. Вправа «За що ми любимо наш клас»

Психолог. Уявіть собі, що пройшло 15-20 років і ви зібрались на зустріч випускників. На таких зустрічах рідко згадують неприємне, частіше – як добре і цікаво було в школі. Зараз кожен з вас намагатиметься пригадати і розповісти товаришу про цікаві і добрі випадки в класі. На погане – повна заборона.

Учні об’єднуються у пари. Кожна пара повинна пригадати цікаві і добрі випадки в класі і розказати про них один одному. Тоді пара переходить до іншої пари і вони обмінюються спогадами.

Обговорення:

  • Чи були випадки, які ви особисто забули і пригадали лише під впливом товаришів?

  • Що ви переживали, коли згадували вашу участь в справах класу? Вам особисто було приємно чи не дуже? Чому?

  • Чи змінився ваш настрій та думка про клас? Як саме?

  1. Вправа «Австралійський дощ»

Учні стають у коло і повторюють за тренером рухи. Тренер супроводжує рухи словами.

  • Над австралійською пустелею здійнявся вітер – «шурх-шурх» (потирають долоні)

  • Впали перші краплі дощу – «крап-крап» (клацають пальцями)

  • Дощ пішов сильніше (плескають долонями по плечах)

  • Почалась злива (плескають долонями по стегнах)

  • Здійнялась буря (тупають ногами)...

Далі речення і рухи повторюють в зворотному порядку.

Останнє речення: Над австралійською пустелею виглянуло сонце (високо вгору піднімають руки – „тягнуться до сонця”)

  1. Правила Дейла Карнегі «Як подобатися іншим»

Мета: познайомитись і обговорити ці правила в групі.

  • Правило 1. Відверто цікавтеся іншими людьми.

  • Правило 2. Посміхайтеся.

  • Правило 3. Пам’ятайте, що ім’я людини – це найсолодший і найважливіший звук для неї на будь-якій мові.

  • Правила 4. Будьте гарним і уважним слухачем. Дозвольте іншим говорити про себе.

  • Правило 5. Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника, а не тільки вас самих.

  • Правило 6. Спробуйте переконати людину в тому, що вона цікава особистість, її переживання важливі для вас, робіть це відверто.

Обговорення:

- Чи всі правила вам зрозумілі?

- Яке з правил Дейла Карнегі ви вважаєте непотрібним? Чому?

- Яке з правил ви ще б хотіли додати?

  1. Притча про двох вовків. Добро і зло.

Мета: навчити відчувати різницю між добром і злом.

Ця повчальна притча про двох вовків є дуже влучною і легко сприймається дітьми.

Одного разу допитливий онук запитав у свого діда – вождя племені:

– Чого з’являються погані люди?

На це старець дав мудру відповідь. Ось що він сказав:

– Поганих людей на світі немає. Але в кожній людині присутні дві сторони: темна і світла. Перша – це прагнення до любові, добра, співчуття, взаєморозуміння. Друга ж символізує зло, егоїзм, ненависть, руйнування. Подібно двом вовкам, які постійно борються один з одним.

– Зрозуміло, – відповів хлопчик. – А хто ж перемагає?

– Все залежить від людини, – закінчив дід. – Завжди перемагає той вовк, якого годують більше.

Ці два поняття все життя будуть іти поряд з людиною, і навіть провокувати боротьбу в душі.

Ця притча вчить тому, що кожна людина обирає свій шлях самостійно і сама несе відповідальність за власні вчинки.

  1. Рефлексія.

Учні по-черзі ( в колі) відповідають на запитання:

  • Які з тих емоцій, що ви відчували сьогодні, ви б хотіли відчувати в своєму класі щодня? Чому?

  • Які емоції з тих, що пережили сьогодні, ви б не хотіли ніколи більше переживати? Поясніть.

Очікуватиметься, що в учнів не було негативних переживань на занятті, і вони говоритимуть про те, як їм сподобалась атмосфера спільної дружньої роботи.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.