Методика викладання природознавства. Педагогічні погляди О. Я. Герда

Опис документу:
Наукова стаття може бути використана вчителями і студентами педагогічних навчальних закладів для роботи над творчими проектами, розробками, методичними, курсовими роботами з історії становлення і розвитку методики викладання природознавства, біології та екології у школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПЕДАГОГІЧНІ ПОГЛЯДИ О. Я. ГЕРДА

Шаповал Ольга Василівна

Наукові керівники – кандидат педагогічних наук, професор Н. М. Якушко, кандидат педагогічних наук, доцент Л. П. Старікова.

Обрана тема є актуальною, оскільки вивчення педагогічної спадщини видатних педагогів та методистів, зокрема О. Я. Герда, дозволить творчо використовувати їх досвід у сучасних навчальних закладах, зокрема у початковій школі.

Метою дослідження було проаналізувати життя та педагогічну діяльність вченого та порівняти запропоновану ним програму з природознавства з сучасною.

Олександр Якович Герд – російський педагог, основоположник методики викладання природознавства як наукової дисципліни, а також методів практичних і лабораторних робіт, методу екскурсії.

О. Я. Герд розробив навчальну програму з курсу природознавства для учнів середніх шкіл, за якою навчальний матеріал розташовувався в наступному порядку: I, II, III класи – неорганічний світ; IV – ботаніка («рослинний світ»); V – зоологія («тваринний світ»); VI – людина; VII – історія людини. Можна сказати, що послідовність матеріалу за окремими курсами близька до прийнятої в наш час. Так, у середній школі в курсі біології вивчення починають з ботаніки (7 клас), потім вивчають зоологію (8 клас), а далі – анатомію і фізіологію (9 клас).

Але суттєві відмінності у вивченні природознавства є в початковій школі. У початкових класах, вивчаючи природознавство, необхідно підготувати учнів до вивчення курсів фізики, хімії, ботаніки, зоології, екології, географії та астрономії в середній школі. Тому в структуру курсу «Природознавство», який вивчається к 1-4 класах, включено наступні матеріали: вивчення неживої природи (вивчення географії, астрономії); вивчення живої природи (окремі елементи ботаніки та зоології, початкові поняття анатомії); вивчення природних явищ, взаємозв’язків у природі; формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини; охорона природи; вивчення традицій українського народу у стосунках людини з природою; оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи і суспільства. Але вивчення матеріалу починається саме з неживої природи – так само, як свого часу радив О. Я. Герд.

Так, можна зробити висновок, що ідеї О. Я. Герда, які були прогресивними для його часу, залишаються актуальними на сьогоднішній день і з успіхом реалізуються в сучасній початковій школі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.