Методика викладання природознавства. Екологічне виховання в роботах О. Я. Герда

Опис документу:
Наукова стаття може бути використана вчителями і студентами педагогічних навчальних закладів для роботи над творчими проектами, розробками, методичними, курсовими роботами з історії становлення і розвитку методики викладання природознавства, біології та екології у школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ В РОБОТАХ О. Я. ГЕРДА

Шаповал Ольга Василівна, студентка 5-м групи

Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Л. П. Старікова

Здійснення екологічного виховання сьогодні є одним із найважливіших напрямів роботи вчителя початкової школи. Звернення до історичного досвіду, вивчення спадщини видатних педагогів та методистів, зокрема О. Я. Герда, дозволить нам творчо використовувати їх досвід у сучасних навчальних закладах.

Метою дослідження було проаналізувати педагогічний доробок вченого, дослідити питання екологічного виховання, представлені у його працях і визначити можливість застосування ідей природознавця у процесі формування екологічної свідомості сучасних молодших школярів.

Олександр Якович Герд (1841-1888) – вітчизняний прогресивний вчений-природознавець, педагог, методист, основоположник методики викладання природознавства як наукової дисципліни, а також методів практичних і лабораторних робіт, методу екскурсії.

Сучасні педагоги і методисти з упевненістю стверджують, що дослідник заклав основи екологічної освіти в початковій школі. Незважаючи на те, що сам термін «екологія» в його роботах не звучить, поняття про середовище проживання і фактори середовища розкривається змістом завдання, цілями навчання. Все це працює в напрямку вдосконалення природознавчої підготовки майбутніх учителів.

О. Я. Герд вважав, що природознавство має «розвинути в дітях живу сприйнятливість і любов до природи, які б зігрівали їх і додавали шляхетності по виході зі школи», розвивати патріотичні почуття. «Природно-історичне викладання має визначити радісну свідомість приналежності до земної Батьківщини. Природа – це наша Батьківщина, в якій бути чужим шкідливо і соромно для кожного. Вивчення прекрасної природи Землі, нашої Батьківщини, є нашим найближчим обов’язоком».

Педагог вважав, що «учителю необхідно пробудити в дітях інтерес до природи». Навчання природничих дисциплін Олександр Якович організовував так, щоб учні розуміли значення теорії в житті людини, вміло застосовували теоретичні знання для виконання практичних завдань – оволоділи навичками практичної діяльності у природі.

З наведеного вище можна зробити висновок, що педагог дійсно розумів і постійно підкреслював необхідність виховання в учнів любові та інтересу до природи, формуванню навичок роботи у природі – тобто закликав учителів до роботи в напрямку екологічного виховання дітей. Усі напрями роботи, запропоновані О. Я. Гердом у галузі екологічного виховання, залишаються актуальними і доцільними у наш час.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.