Матеріали Тижня знань безпеки життєдіяльності "З вогнем не жартуй"

Опис документу:
З метою навчання працівників і дітей діям в різноманітних надзвичайних та екстремальних ситуаціях, само та взаємодопомоги запланований та проведений тиждень знань безпеки життєдіяльності "З вогнем не жартуй". Досвід роботи Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №24 «Вогник» ім. В.О.Сухомлинського.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №24 «Вогник» ім. В.О.Сухомлинського комбінованого типу

Матеріали Тижня знань безпеки життєдіяльності

11-15 листопада 2013 року

Зміст:

1. Наказ про проведення «Тижня знань безпеки життєдіяльності «З вогнем не жартуй»…………………………………………….. 2

2.Положення про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності «З вогнем не жартуй»…………………………. 4

3. План-графік проведення Тижня……………………………… 6

4.План-сітка…………………………………………………………7

5.Аналіз по організації та проведенню Тижня………… …… 10

6.Наказ «Про підсумки Тижня безпеки життєдіяльності»……..12

5. Додатки:

- конспект заняття «Кицькин дім»……………………………… 14

- конспект заняття «Небезпечні предмети в руках дітей»…… 17

- конспект заняття «Пригода в лісі» ……………………………. 20

- сценарій спортивного свята «Школа пожежників»………… 24

- консультація для батьків ………………………………………..29

- інструментарій для моніторингу………………………………. 32

- із виставки дитячих робіт «З вогнем не жартуй»…………… 34

- фоторепортаж…………………………………………………….37

Н А К А З

від 25 жовтня 2013 року №69 -о

Про заходи щодо забезпечення техногенної

та пожежної безпеки в осінньо-зимовий період

та проведення «Тижня знань безпеки життєдіяльності»

в дошкільному навчальному закладі.

З метою навчання працівників і дітей діям в різноманітних надзвичайних та екстремальних ситуаціях, само та взаємодопомоги; відповідно до рекомендацій управління освіти

н а к а з у ю:

  1. Вихователю – методисту ДНЗ Ніколаєнко Т.Д.

Заступнику завідувача з господарства Захарченко Н.Ф.

    1. 1.1. Розробити та затвердити план заходів щодо забезпечення техногенної і пожежної безпеки в ДНЗ в осінньо-зимовий період. До 05.11.2013 р.

    2. 1.2. На нараді при завідувачі розглянути питання щодо посилення техногенної і пожежної безпеки в ДНЗ в осінньо-зимовий період.

    3. Впродовж місяця.

    4. 1.3. Доповнити матеріалами організаційні й практичні заходи під час несприятливих погодних умов (сильні морози, снігопади, налипання снігу, снігові замети, хуртовини, ожеледиці, зливи), а також порядок і регламент зв’язку, інформування та оповіщення в разі виникнення надзвичайних ситуацій.

    5. До 08.11.2013 р.

    6. 1.4. Організувати обслуговування наявних засобів протипожежного захисту, проведення ремонтів електромереж, електроустановок, опалювального, вентиляційного обладнання.

    7. Систематично.

    8. 1.5. Переглянути й привести у відповідність інструкції, пам’ятки з техногенної й пожежної безпеки, планів евакуації у приміщеннях закладу та чіткий облік проведення інструктажів.

    9. До 05.11.2013 р.

    10. 1.6. Практично відпрацювати з усіма працівниками план дій на випадок пожежі та під час надзвичайних ситуацій.

    11. До 08.11.2013 р.

  1. В період з 11 по 15 листопада 2013 року провести в ДНЗ

Тиждень знань безпеки життєдіяльності на тему: «З вогнем не жартуй!» у відповідності до вимог діючого Положення та спланувати роботу до 07.11.2013р.

Ніколаєнко Т.Д.

    1. 2.1.Взяти під суворий контроль та особисту відповідальність всі питання захисту вихованців ДНЗ.

Систематично. Ніколаєнко Т.Д.

    1. 2.2. Навчально-виховну роботу з дітьми здійснювати за курсом «Основи безпеки життєдіяльності дошкільників» через різні види діяльності.

Систематично. Ніколаєнко Т.Д.

    1. 2.3. Провести тематичні заняття в групах «Будь обережним!»

    2. Протягом тижня.

    3. 2.4. Зі старшими дошкільниками провести розвагу «Вогонь не іграшка!»

14.11.2013 р. Грузденко Л.А.

3. Матеріали Тижня безпеки дитини (папку оформлену відповідно до вимог) надіслати в управління освіти до 20.11.2013 р. (каб. №428)

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на вихователя – методиста ДНЗ Ніколаєнко Т.Д.

Завідувач ДНЗ №24 Т.Васютинська

ПОЛОЖЕННЯ

про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності

«З вогнем не жартуй»

(11-15.11.2013)

Дане Положення розроблене відповідно до наказу управління освіти Кіровоградської міської ради від 01 листопада 2013 року про організацію і проведення «Тижня знань безпеки життєдіяльності» та Положення про проведення Тижнів знань з безпеки життєдіяльності у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах та у закладах обласного підпорядкування в 2013/2014 навчальному році управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації.

Мета:

  • Популяризація знань правил пожежної безпеки серед дітей та їх батьків.

  • Навчання умінню прогнозувати пожежонебезпечні ситуації та знаходити правильні рішення щодо безпечного виходу з цих ситуацій.

  • Навчання життєвим навичкам поведінки по недопущенню виникненню пожеж.

  • Активізація роботи з пожежної безпеки, узагальнення та розповсюдження кращих форм і методів профілактичної роботи серед учасників навчально – виховного процесу.

  • Виховування у дітей поваги до працівників служби порятунку 101, до професії пожежників.

  • Навчання дітей спілкуванню та вмінню звернутися за допомогою за № телефону 101.

Завдання:

  • Учити дітей користуватися телефоном при виклику служби 101;

  • Правильно поводитись з електроприладами у присутності дорослих;

  • Розвивати уміння користуватись первинними засобами пожежогасіння (вода, пісок,важка тканина).

  • Учити знаходити вихід у надзвичайних ситуаціях;

  • Дати дітям знання про заборонні та наказові правила пожежної безпеки.

Відповідальні за проведення

  • Завідувач ДНЗ Васютинська Т.В.- за організацію та проведення Тижня знань Пожежної безпеки.

  • Вихователь-методист Ніколаєнко Т.Д. – за надання практичної допомоги у проведенні Тижня, за своєчасне та методично правильне проведення заходів. моніторинг обізнаності дітей.

  • Вихователі груп – за подання дітям теоретичних та практичних знань та навичок, які відповідають віковим особливостям дітей, набуття практичних вмінь та навичок поводження при виникненні пожежі.

Порядок проведення:

  • В проведенні Тижня обов'язково бере участь кожна група.

  • Кількість заходів на кожну групу – не менше одного.

  • Не допускається використання готових бесід та сценаріїв.

  • Організаторам заходів надається повна самостійність, свобода творчості при підготовці заходу.

Вимоги до матеріалів:

  • Конспекти занять, сценарії розваг оформляються і подаються відповідно до встановлених вимог;

  • Малюнки та роботи підписуються.

Підведення підсумків:

Підсумки підбиваються відразу після закінчення Тижня.

  • Комісія, призначена наказом завідувача ДНЗ, переглядає матеріали проведених заходів, надані вихователями, музичними керівниками, інструктором з фізкультури. Комісія відмічає кращих серед вихователів, окремих дітей.

  • Кращі, за висновками комісії, відзначаються за передбаченим у закладі порядком: грамотою, подякою та відмічаються у наказі по закладу.

  • Видається підсумковий наказ, де проводиться аналіз та надаються рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

  • З відібраних комісією матеріалів оформляється окрема тека.

План-графік

проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності

«З вогнем не жартуй»

Дата

Захід

Відповідальна особа

Понеділок

11 листопада 2013р.

1. Урочисте відкриття Тижня безпеки.

2.Виставка матеріалів та дидактичних посібників з пожежної безпеки.

3.Ознайомлення дітей з куточком пожежної безпеки.

4.Консультація для батьків «Обережність не зашкодить»

Васютинська Т.В.

Ніколаєнко Т.Д.

Вихователі

Вихователі

Вівторок

12 листопада 2013р.

1.Заняття:

- «Кицькин дім» (гр.№11)

- «Без мами вдома сам» (гр.№5)

2.Зустріч з пожежниками.

2.Ігри – тренінги «Мої дії в разі небезпеки».

3.Виставка пам`яток для батьків «Пожежна безпека»

Вихователь

Вихователь

Ніколаєнко Т.Д.

Вихователі

Вихователі

Середа

13 листопада 2013р.

1. .Заняття:

- Небезпечні предмети в руках у дітей (гр.№6,8,2,12)

- Пожежна машина (гр.№4)

2.Інтегрована розвага «Школа пожежників».

3.Бесіда з батьками «Телевізор і діти».

Вихователі

Дромашко Н.В.

Вихователі

Четвер

14 листопада 2013р.

1.Заняття «Вогонь – це не іграшка» (гр.№10).

2.Музична розвага «Пожежна безпека – друг людини».

3.Вікторина «Щоб не сталося біди, пам`ятай про це завжди».

вихователь

Музкерівники

Вихователі

П`ятниця

15 листопада 2013 року

1.Заняття:

- Читання твору С.Маршака «Оповідання про невідомого героя» (№3):

- «Маленький сірничок»(№9)

2.Конкурс малюнків «З вогнем не жартуй».

2.Моніторинг обізнаності дітей з питань пожежної безпеки (тести).

Вихователі

Ніколаєнко Т.Д.

ПЛАН-СІТКА

проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності

«З вогнем не жартуй»

(11-15листопада 2013)

День

тижня

Групи

№4

молодша

№10

молодша

№11

молодша

Понеділок

Дидактична гра

«Збери пожежну машину»

Бесіда

«Вогонь – друг, вогонь – ворог»

Моделювання ситуації

«Заллємо вогонь водою»

Дидактичні гри «Так чи ні», «Оціни вчинок»

Читання творів« Козенята та вовк», «Кицькин дім»

Творче завдання

«Підкажемо казковим героям»

Розгляд картини «Діти граються з сірниками»

Дидактична гра «Пожежники»

Розповідь

«Якщо ти потрапив в небезпеку»

Вівторок

Перегляд ілюстрацій до книги М.Кінько

«Наш номер 101»

Дидактична гра

«Маленькі пожежники»

Розповідь

«Як батьки користуються вогнем»

Ігрова ситуація

«Допоможемо ляльці»

Бесіда

«Сам удома»

Конструювання «Пожежна машина»

Бесіда «Обережно з вогнем»

Читання твору Л.Яковенко «Маленькі пустуни»

Перегляд діафільму

«Кицькин дім»

Середа

Розглядання ілюстрацій з набору картин «Сам удома»

Бесіда

«Сірники не іграшка»

Перегляд мультфільму

«Кицькин дім

Читання оповідання «Вода»

Розгляд ілюстрацій «Подорож в гості до доброго вогню»

Бесіда «Маленький сірничок»

Психогімнастика

«Підкажи казковим героям»

Четвер

Спостереження за грою-змаганням дітей старшої групи

«Юні пожежники»

Моделювання ситуацій

«Врятуємо ляльку»

Розвага

«Вогник – друг чи ворог»

Спостереження за пожежним щитом

Дидактична гра «Маленькі пожежники»

Аплікація

«Добрий вогонь»

Розгляд ілюстрацій

«Як уникнути неприємно

стей»

Читання віршів про вогонь

Пятниця

Розглядання плакату

«Дітям про вогонь»

Малювання крейдою на асфальті «Вогнище»

Пішохідний перехід до пожежного щитка

Читання оповідання

«Як виникає вогонь»

Моделювання ситуацій

«Заллємо вогонь водою»

Моделювання ситуації

«Заллємо вогонь водою»

Дидактична гра «Як викликати пожежника»

Пальчиковий театр «У лісі сталася пожежа»

День

тижня

Групи

№5

середня

№9

середня

№12

середня

Понеділок

Дидактична гра «Гаряче-холодне»

Бесіда «Сірники – це небезпека»

Правила поведінки під час пожежі (поради)

Бесіда

«Вогонь – добрий та злий»

Читання казки

Кицькин дім»

Розігрування проблемної ситуації

«Маленький сірничок»

Бесіда «Що робити, якщо горить?»

Розглядання стенду «З вогнем не жартуй»

Дидактична гра «Я так не зроблю»

Вівторок

Дискусія «Шлях до країни здоровя»

Психогімнастика

«Маленькі пожежники»

Гра-тренінг

«Без мами вдома сам»

Бесіда «Ми пішли до лісу»

Сюжетно-рольові ігри

«Міліціонери» «Пожежники»

Практичне заняття

«Я на пожежі»

Рухлива гра

«Я спритний пожежник

Пальчиковий театр

«У лісі сталася пожежа»

Середа

Дидактична гра «Маленькі пожежники»

Перегляд діафільму

«Кицькин дім»

Дослід в металевій ємкості «Гасіння вогню водою, піском»

Бесіда

«Електроприлади»

Сюжетно-рольова гра «Пожежники»

Читання казки

«Кицькин дім»

Розповідь по сторінках альбому «Будь обережним»

Ігрова ситуація

«Що буває небезпечним»

Четвер

Ігрова вправа «Добре-погано»»

Читання вірша В.Загороднюва «Його величність сірничок»

Сюжетно-рольова гра

«Водій пожежної машини»

Конструювання з будівельного матеріалу «Будуємо гараж для пожежної машини»

Моделювання ситуації

«Заллємо вогонь водою»

Розгляд ілюстрацій

«Як уникнути неприємно

стей»

Читання віршів про вогонь

Пятниця

Моделювання ситуації

«Врятуємо ляльку»

Гра

«Врятуємо від пожежі кицькин дім»

Проблемна ситуація «Можна, треба, не можна..»

Дидактичні ігри «Що відбувається, коли…?»

«Професії»

Сюжетно-рольова гра «Водій пожежної машини»

Моделювання ситуації

«Заллємо вогонь водою»

Дидактична гра «Як викликати пожежника»

Пальчиковий театр «У лісі сталася пожежа»

День

тижня

Групи

№6

старша

№8

старша

№3

старша логопедична

№2

підготовча

логопедична

Понеділок

Бесіда

«Коли вогонь стає ворогом»

Дидактична гра «Маленькі пожежники»

Моделювання мовленнєвої ситуації

«Чому виник вогонь»

Бесіда «Будь обережним з вогнем»

Дидактичні ігри «Небезпечні предмети»

«Що для чого»

Моделювання ситуацій

«Правильно виклич МНС»

Складання розповіді за картиною

«Зайченята та вогонь»

Читання вірша В.Загороднього

«Сірничок»

Моделювання ситуацій «Дії під час пожежі»

Читання твору М.Пономаренко «Щоб не трапилось біди»

Рухлива гра

Пожежні на навчанні»

Проблемна ситуація «Чому виник вогонь»

Вівторок

Гра-тренінг «Куди дзвонити»

Конструюв. з будівельного матеріалу «Пожежна машина»

Обмін думками

«Як гасити вогонь»

Читання вірша В.Загороднюка «Його величність сірничок»

Сюжетно-рольова гра «Пожежники»

Дидактична гра «Горить – не горить»

Бесіда

«Не зашкодь собі» (електроприлади)

Сюжетно-рольова гра «Пожежники»

Розгляд плакатів «Пожежа в лісі»

Розповідь вихователя

«Небезпечні розваги»

Обмін думками «Якщо друзі бавляться сірниками»

Середа

Диспут

«Вогонь – це друг чи ворог

для людей»

Сюжетно-рольова гра

«У нас трапилась пожежа»

Складання розповіді «Зайченя та вогонь»

Дидактична гра «Що пожежнику потрібно для роботи»

Інсценівка казки «Вогонь -ворог, вогонь - друг»

Вікторина «Щоб не сталося біди»

Бесіда

«Не зашкодь собі»

Гра-тренінг

«У лісі сталася пожежа»

Читання вірша «Сірник і запальничка»

Четвер

Розглядання плакату

«Дітям про вогонь»

Дидактична гра «Вогонь – добрий, вогонь - злий»

Конкурс «Як правильно викликати пожежників»

Драматизація казки «Кицькин дім»

Практична вправа «Допоможемо при опіках»

Сюжетно-рольова гра «Водії пожежних машин»

Читання твору М.Пономаренко

«Щоб не трапилось біди»

Дидактична гра «Хто як працює»

Сюжетно-рольова гра «Пожежник»

Бесіда

Правила поведінки дошкільників під час виникнення пожежі

Практичні навички

Допомога при отриманні опіків

Пятниця

Малювання

«Пожежа в лісі»

Дослідницька діяльність

«Чому ця річ небезпечна

Сюжетно-рольова гра «Ми – пожежники»

Бесіда «Професія – пожежник»

Читання казки В.Сухомлинського «Ніхто не бачить»

Розгляд стенду

«Небезпечні предмети»

Читання твору С.Маршака «Оповідання про невідомого героя»

Складання казки «Подорож сірничка»

Міркування «Чим можна загасити вогонь»

Екскурсія до пожежної частини

Дидактична гра «Вогонь - добрий, вогонь – злий» (фразеологізми)

Аналіз

роботи по організації та проведенню Тижня знань безпеки життєдіяльності «З вогнем не жартуй»

В дошкільному навчальному закладі в рамках Тижня були проведені такі заходи:

  • Підготовлений наказ про проведення Тижня з визначенням відповідальних осіб;

  • розроблене положення про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності;

  • на педгодині педколективу повідомлено про мету та завдання проведення Тижня, порядок проведення, вимоги до матеріалів, які повинні подаватись для визначення кращих;

  • Складений план-графік та план-сітка проведення Тижня;.

В методкабінеті організована тематична виставка літератури, дидактичних посібників, конспектів занять, сценарії свят та розваг, яка допомогла в організації навчально-виховної роботи в групах.

Підготовлені пам’ятки для батьків: «Служба 101», «Сам удома», «Пожежна безпека».

Вихователем –методистом проведена консультація «Пожежна безпека дитини», індивідуальні консультації для молодих педагогів.

Відбулася зустріч з представниками Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області. Начальником караулу ДПРЧ-7 лейтенантом служби цивільного захисту Поперечним О.С. та старшим лейтенантом Сотенко В.Л. була надана практична допомога педагогічному колективу у проведенні Тижня: консультації, бесіди з пожежної безпеки, відпрацьовані практичні дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій. З великим задоволенням діти спілкувалися з працівниками ДПРЧ-7: брали участь в конкурсах, змаганнях, вікторинах.

В ході проведення Тижня цікаво пройшли тематичні заняття «Сірник - не іграшка» (молодша група №10, Болгарчук Н.Л., середня група №9, Коротка О.П.), «Кицькин дім» (молодша група №11, вихователь Черних О.П.), «Небезпечні предмети в руках у дітей» (старша група №6, Гайванович О.В.), «Пригода в лісі» (підготовча логопедична група №2, Махиня Т.І.).

З задоволенням діти приймали участь у спортивній розвазі «Школа пожежників» (група №9, інструктор з фізкультури Дромашко Н.В., вихователь Коротка О.П.).

Організовані ігри: сюжетно-рольові «Пожежники» (№3, №8), «У нас трапилась пожежа» (№6), «Водій пожежної машини» (№9), «Швидка допомога», «Наш номер – 101» (№2), ігри-тренінги «Без мами вдома сам» (№5), «Куди дзвонити» (№6), «Дії під час виникнення пожежі» (№4) та інші.

Свої враження від прочитаного і набаченого діти відображали в малюнках, аплікації, ліпленні. Середні та старші групи організовували виставки дитячих робіт, під час яких були визначені кращі роботи таких дітей: Ладигіна Кирила (група №12), Чурманової Ренати (група №3), Кравченко Ростислава, Донцової Іри (група №2), Балаклеєнко Даші (група №6), Резніченко Саші (група №8).

Проведений моніторинг показав, що діти мають достатній рівень знань з пожежної безпеки. Особливо хороші результати показали діти груп №6, 8.

Протягом Тижня проводився вибірковий контроль , який охопив такі питання:

  • Планування навчально-виховної роботи по групах;

  • Різноманітність видів роботи;

  • Майстерність вихователя під час проведення заходу,

використання посібників, оформлення куточків, ефективність

проведення роботи з батьками.

Були надані пропозиції щодо усунення недоліків.

Комісія переглянула матеріали проведених заходів і визначила кращих:

конспекти занять «Сірники – не іграшка» (група №10 вихователь Болгарчук Н.Л.., «Кицькин дім» (група №11 Черних О.П..); «Пригода в лісі» (група №2, Махиня Т.І.)Сценарій спортивної розваги «Школа пожежників» (інструктор з фізкультури Дромашко Н.В.)

Н А К А З

від 19 листопада 2013 року № 74-о

Про підсумки Тижня знань

з безпеки життєдіяльності

«З вогнем не жартуй» в ДНЗ

На виконання наказу «Про проведення Тижня безпеки життєдіяльності в дошкільному навчальному закладі» від 25.10.2013 року № 69-о, а також з метою поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганди безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій з 11 по 15 листопада 2013року в дошкільному закладі №24 проведено Тиждень знань пожежної безпеки на тему: «З вогнем не жартуй!».

Під час Тижня з безпеки життєдіяльності своєчасно проведено заходи відповідно до розробленого плану та аналіз роботи по організації та проведенню Тижня знань пожежної безпеки.

Враховуючи вищезазначене та відповідно до аналізу проведеної роботи,

н а к а з у ю:

1. Визнати, що заходи Тижня безпеки життєдіяльності проведено на належному рівні.

2. Схвалити роботу членів оргкомітету:

- Ніколаєнко Т.Д., вихователя-методиста,

- Захарченко Н.Ф., заступника завідувача господарства,

- Дромашко Н.В., інструктора з фізкультури,

- Онуфрієвої Н.М., музичного керівника,

- Гайванович А.В., вихователя.

3. Оголосити подяки за активну участь у проведенні Тижня знань пожежної безпеки та достатній рівень знань дітей вихователям Болгарчук Н.Л., Махині Т.І., Черних О.П., Гайванович А.В., Короткій О.П., інструктору з фізкультури Дромашко Н.В.

4. Нагородити пам’ятними подарунками - книжечками дітей-переможців конкурсу малюнків « З вогнем не жартуй» : Ладигіна Кирила – гр.. 12, Чурманову Ренату – гр..3, Кравченка Ростислава, Донцову Ірину – гр..2, Балаклеєнко Дашу – гр..6, Рєзніченка Сашу – гр..8.

5. Вихователю-методисту Ніколаєнко Т.Д., постійно вживати заходи щодо забезпечення безпечних умов для здійснення освітнього процесу в ДНЗ.

6.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Завідувач ДНЗ №24: Т.В. Васютинська.

Додатки:

Конспект заняття «Кицькин дім»

(група №11, вихователь Черних О.П.)

Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з пожежною машиною, вчити відзначати її за зовнішніми ознаками ( колір, будова, розмір); вчити зв'язно відповідати на питання вихователя;розширити словниковий запас по темі пожежна безпека;правильно використовувати в мові назви предметів; познайомити з правилами пожежної безпеки; розвивати допитливість, пам'ять, логічне мислення; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку.

Матеріал:

  • іграшка «Пожежна машина», альбом «Небезпечні предмети»,

  • мультфільм «Кицькин дім»,

  • будиночок кішки (зроблений з кубиків або стільців), відро, лійка, ліхтарик, лопатка, шматок червоної матерії,

  • дзвіночок.

Хід заняття

1. Бесіда
-Діти подивіться, яка іграшка з'явилася у нас в групі? (Машина).
-Хто здогадався, як вона називається?
 (Пожежна).

-За якими ознаками ви здогадалися, що це пожежна машина? (Вона червона, зі сходами, з номером 101).
-Правильно, пожежна машина завжди червона, щоб її було видно здалеку.
 Червоний колір - колір тривоги, колір вогню.
-Як їде пожежна машина, швидко чи повільно?
 (Швидко).
-Чому швидко?
 (Потрібно швидше загасити вогонь, врятувати людей).
-Коли машина їде по дорозі, її не тільки видно, але й чутно сирену.
-Як звучить сирена?
 (У-у-у, у-у-у).
-Діти, як ви думаєте, що де лежить у кузові пожежної машини?(Інструменти для гасіння пожежі: сокира, лопата, шланг, вогнегасник і т. п).
-Діти, як ви думаєте, чому виникають пожежі?
 (Різні відповіді дітей).
-Так, багато пожеж від необережного поводження з вогнем.
 Вогонь дуже небезпечний. Він спочатку горить повільно, потім язики полум'я стають вище, сильніше, розпалюються, вирують.

2.Вправа «Щоб не сталося біди»
-Щоб не було біди, треба добре знати правила. Зараз ми разом повторимо правила для дітей.
1) Сірники не можна ... (Брати).
2) Газ не можна ... (Запалювати).
3) Праску не можна ... (Вмикати).
4) В розетку пальці не можна ... (Вставляти).
- Діти, постарайтеся запам'ятати ці правила і завжди їх дотримуйте, щоб пожежна машина ніколи не приїжджала до вашого будинку.
-Пожежна машина від слова «пожежа».
 А люди, які гасять пожежу, називаються пожежники.
-Які повинні бути пожежники?
 (Сміливі, сильні, спритні, мужні і т. д).

3. Перегляд мультфільму «Кицькин дім»

- Чому загорівся будинок?( Піч, у якій горів вогонь, було залишено без догляду.)

- Курка взяла відро і побігла заливати палаючий будинок. А як ви гадаєте, діти, чи досить віра води, щоб загасити будинок? ( Ні! )

-Звичайно, ні. Що треба робити у цьому випадку?( Викликати пожежників!  101!)

4. Фізхвилинка

«Вітер віє нам в лице »

Віє вітер нам в лице ( „ганяють” вітер руками в лице).

Нахиляє деревце ( нахили тулуба вліво - вправо).

Вітерець все тихший,(присідання)

Деревце росте все вище ( руки вгору, діти тягнуться на носках).


5. Гра «Загорівся Кицькин дім».
Матеріал: будиночок кішки (зроблений з кубиків або стільців), відро, лійка, ліхтарик, лопатка, шматок червоної матерії, дзвіночок.
Хід гри: Діти йдуть по колу і співають пісеньку:

Тили - бом! Тили - бом!
Загорівся
 Кицькин дім!
Біжить курочка з відром,
А конячка з помелом,
А собачка з ліхтарем,
Дорослий голосно дзвонить у дзвоник, діти біжать туди, де лежать, відерце, лійка і т. д., беруть іграшки і «гасять вогонь» (вогонь зображується за допомогою червоної матерії, накинутій на будиночок).
Всі разом промовляють:
Раз!
 Раз! Раз! Раз!
І вогонь згас!

Конспект заняття

«Сірники – не іграшка»

(середня група №10, Болгарчук Н.Л.)

Програмовий зміст: Ознайомити дітей із правилами пожежної безпеки; закріпити поняття «Сірники – не іграшка»; ознайомити з пожежною машиною; розвивати зв’язне мовлення; виховувати слухняність.

Матеріал: Картинка-ілюстрація коробки сірників, свічки ; ілюстрації до художніх творів, ілюстрація пожежної машини.

Хід заняття:

Вихователь: Є багато різних іграшок, якими полюбляєте гратися. Назвіть свої улюблені іграшки (Діти називають свої іграшки) Але є речі, про які дорослі вам кажуть: «Це не іграшки, це небезпечно».

Ігровий прийом: Прихід зайчика з перевязаним вушком.

Вихователь:Діти, хто прийшов? Привітайтеся із зайчиком. Мені він розповів, що не слухався старших і грався не тими іграшками, тому у нього вушко болить, бо він його обпік.

На дошці зявляється зображення сірників, свічки.

Вихователь: А я знаю, чим грався зайчик. Він грався ось такими сірниками (показує картинку) і я вам прочитаю вірш про те, як небезпечно гратися сірниками.

Вогонь працював у зайчихи в печі –

Варив їй куліш, випікав калачі.

Вона ж годувала щоранку малят –

Трійко біленьких своїх зайченят.

Ось мамі вже з дому рушати пора

Лишається в хаті сама дітвора.

- Ми будем слухняні, - синок запевня.

Куди ж це найменше спішить зайченя?

Воно потихеньку взяло сірники

І вогник маленький пуска між дрова.

Сердитий вогонь розходивсь, горить.

Сестричка з найменшим сховалась умить

А брат не злякавсь:

- 101 позвоню!

Врятують пожежники нас від вогню!

Вихователь:Ось бачите, дітки, яка може бути біда, коли грається не тими іграшками, як це робив зайчик. Запамятайте: Сірники – це небезпечно і це – не іграшки.

(показує вихователь ілюстрацію пожежної машини).

Вихователь: Ось така машина допомогла зайченятам в біді.

Пожежна машина

Мчить по дорозі червона машина

Крутяться швидко усі її шини,

Вихором справжнім по трасі летить,

Бо поспішає пожежу гасить.

Якщо спалахнути вдалося пожежі

Може вогонь усе знищити вмить,

Тому на поміч авто це летить!

Вихователь: Діти, ви добре запамятали, що сірники – це не іграшка.

Запитання дітям:

    • Як називається ця машина?

    • Якого вона кольору?

    • Для чого вона потрібна?

Вихователь:Так, вона потрібна для того, щоб гасити пожежу, вогонь.?

Вихователь: Зайчик все зрозумів і більше не буде чіпати сірники, свічку .

Діти прощаються з зайчиком.

Конспект заняття

«Пригода в лісі»

(підготовча логопедична група №2 Махиня Т.І.)

Програмовий зміст: Ознайомити дітей з вогнем і його властивостями; розширити словниковий запас по темі пожежна безпека; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі і правила поведінки при пожежі; навчити дітей орієнтуватися в проблемних ситуаціях; розвивати допитливість, пам’ять, логічна мислення; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку та самостійність.

Хід заняття:

Вихователь загадує дітям загадку:

Шипить і злиться,

Води боїться.

З мовою, а не гавкає,

Без зубів, а кусає.

Як ви думаєте, про що ця загадка? (про вогонь)

Вихователь ставить у центр кола безпечний свічник і запалює свічку.

Вихователь: На вогонь можна дивитися безе кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти.

(Діти дивляться і називають, що їм задається, що вони бачать ту чи іншу тваринку).

Вихователь: Діти, як вогонь допомагає людям?

(відповіді дітей).

Вихователь: Молодці, діти! Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (відповіді дітей). Але давайте подивимося, що може статися, якщо близько підійти до вогню.

(показ дослідів)

Дослід: показати дітям, що є невидиме полумя і воно теж небезпечно. Піднести папір до полумя свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полумя. Через кілька секунд лист задимиться, зявиться коричнева пляма, потім полумя.

Висновок: Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі.

Вихователь: Щоб не сталася пожежа необхідно слідувати правилам пожежної безпеки. Потрібно памятати завжди:

Де з вогнем безтурботні люди,

Там злетить у небо шар,

там завжди загрожувати нам буде

Злий пожар!

Дитина: А ми знаємо казку про небезпеку вогню. Хочете покажемо?

Драматизація казки.

Декорація лісу – гарна галявина, світить сонечко, стоїть хатина. Лине спокійна музика. на галявину , розглядаючи дерева і квіти, виходить Лісовичок з онучкою. Онучка в гарному вбранні з квітів і листочків. В руці тримає кошик.

Лісовичок.

Я дідусь Лісовичок,

борода із колючок.

Я по лісі походжаю,

кожну гілочку і листочок охороняю.

Онучка: Дідусева я онучка, як трос тиночку я гнучка. Квіти й трави я збираю, добру вже аптеку маю, хворим всім допомагаю!

(Онучка милується квітами, метеликом).

Лісовичок: Запамятайте, діти, правило лісу: «Природа жива і ми живемо доти, доки є природа. О! А що це за гамір у моєму лісі?

(З хатини вибігає вовченя, назустріч йому біжать лисеня і зайченя).

Вовченя: Мої батьки десь пішли у справах. А я біля плити надибав ось що. (показує сірникову коробочку)

Лисеня: Ти дивись! Яка гарна коробочка! А давай подивимось, що там всередині!

Зайченя: А може не треба? Ми ж не знаємо, що це таке! (До гурту підходить Лісовичок)

Звірята: Дідусь Лісовичок! Гляньте, що ми знайшли. Поясніть нам, що воно таке.

Лісовичок: Це, любі мої звірята,сірники. Для дітлахів - це небезпечна річ! Тільки дорослим можна ними користуватись, а в невмілих руках вони можуть привести до пожежі. Зрозуміло?

Звірята (разом). Так, зрозуміло. Ми їх не будемо чіпати.

Лісовичок з онукою виходить.

Лисеня: Пішов собі дідуган! (передражнює) У невмілих руках! А у нас вмілі! Не будемо його слухати, запалюй, Вовчику,

Зайченя: Не чіпайте сірників! Ви ж слово дали Лісовичку, а самі не дотримуєте його. А я так боюся вогню..!

Вовченя: Який же ти боягуз! недарма кажуть, що полохливий заєць і пенька боїться! А ми хоробрі! (сміються та граються з сірниками)

Імітація пожежі: змінюється декорація – зображено палаючий ліс; лунає тривожна мелодія, на звірятах накинуті червоні стрічки.

Звірята: Ой-ой-ой! Горить наше гарне хутро, ліс горить! Допоможіть! Рятуйте!

На галявину вибігають Лісовичок з онучкою.

Лісовичок: Поспішай, онучко! Зателефонуй 101, викликай пожежних, а я допоможу звірятам.

Лісовичок скидає з себе накидку і накидає на звірят.

Лісовичок: (показує на звірят)

З сірниками ці звірята захотіли, було, гратись.

Враз огонь схопився, хто де міг укрився.

Зрозуміли, всі малята: сірники не іграшка для малят.

Вихователь: Молодці, гарну казку показали, я впевнена все ви запамятали про небезпеку вогню. А повчальний мультик хочете переглянути? На стільці зручно сідайте і уважно переглядайте.

(Діти дивляться повчальний мультик про небезпеку вогню).

Вихователь: Нумо, в коло всі вставайте, гру цікаву починайте.

Фізхвилинка.

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо.

Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.

(колові рухи руками перед грудьми)

Ось вогонь у нас горить,

Будемо його гасить (нахил тулуба вперед з витягнутими руками)

А тепер ми присідаємо,

Під дерева заглядаємо,

Чи ніхто там не лежить,

Дим розходиться умить (присідання).

Ось вогонь ми загасили,

На пеньки тихенько сіли,

Олівці до рук взяли,

Працювати почали .

Діти малюють на тему «Пожежа в лісі».

Дидактична гра «Чого не можна робити»

Мета: Збагачувати словник дітей новими словами на основі уявлень про довкілля. Продовжувати формувати систему знань про небезпеку. Учити переносити засвоєні лексичні навички у звязне мовлення.

Швидко пролетів «безпечний» час.

Я дуже рада, друзі, за вас!

Про небезпеку ви багато дізналися,

Міцні знання з ОБЖ показали.

Тільки запамятайте: мало знати –

Правила слід виконувати!

Спортивна розвага «Школа пожежників»

Інструктор з фізкультури Дромашко Н.В.

Під музику діти заходять до зали

Інструктор з фізкультури: Діти, до нас в гості завітав герой з Кіткового містечка професор Знайка.

Під музику заходить Знайка.

Професор Знайка: Доброго, дня, діти!

Завітав я, друзі,

До вас невипадково,

Бо маю сказати

Важливу промову:

Я школу пожежників

Хочу відкрити,

Хотіли б, малята,

До неї вступити?

Діти: Так, хотіли б!

Професор Знайка: А правила пожежної безпеки ви знаєте?

Діти:

1. Чи для пустощів чи гри

Сірників ти не бери,

Бо з вогнем – погані жарти,

Жартувати з ним не варто.

2. Не розпалюй сам багаття,

Не пали удома, в хаті.

Легко вогник запалить,

Та непросто загасить.

3. Розігрілась праска дуже,

Що робитимеш ти, друже?

За гаряче не хапай –

Із розетки вимикай!

4. Памятайте, кожен із вас,

Де бензин, мастило, газ –

Там вогню не підпускай,

Спалахне усе і край.

5. А якщо ти сам удома

І побачиш раптом дим,

То мерщій по телефону

Набери ти 101.

Професор Знайка: Молодці, діти! Правила ви добре знаєте. Я всіх приймаю у Школу пожежників і пропоную наше навчання.

Як відомо, пожежники чітко виконують усі команди. То ж давайте пограємо в гру «Яка ланка швидше збереться».

Інструктор з фізкультури: Діти, давайте покажемо професору Знайці, як ми вміємо виконувати команди.

Гра «Яка ланка швидше збереться»

Діти вільно рухаються під музику по всій площині зали. Команда «Шикуйся!»- діти шикуються у колонки.

Професор Знайка: Хто з вас знає прислівя та приказки про вогонь?

Діти: - З вогнем не жартуй;

- Не підливай масла до вогню;

- Диму без вогню не буває;

- У сіні вогню не сховаєш;

- Криком вогню не згасиш;

Професор Знайка: Пожежники чергують вдень і вночі. Вони діють за сигналом тривоги. Тож я хочу перевірити, як ви дієте за сигналом «Тривога».

Інструктор з фізкультури Діти, необхідно якнайшвидше одягнути спорядження та стати біля пожежної машини.

Гра «Хто швидше виїде на пожежу»

(одягаються 4 дітей з команд)

Професор Знайка: Діти, я бачу ви швидко навчаєтеся в Школі пожежників. мені часто доводилося допомагати людям гасити пожежі, а тепер я своїх учнів навчаю! Зараз у нашій школі буде урок пожежогасіння.

Інструктор з фізкультури Нумо, сміливі пожежник, загасимо пожежу!

Гра «Загаси пожежу»

( дитина з відерцем біжить до річечки, набирає воду, виливає воду на вогнище і повертається з пустим відром до своєї команди)

Професор Знайка: Молодці, ви добре справилися зі своїм завданням. Хочу перевірити ваші знання, чи відгадаєте мої загадки?

Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає,

А як даси йому води,

Відразу помирає.

(вогонь)

Шипить, злиться – води не боїться (вогонь)

Живуть у тісній темниці,
Без страху темноти,
Хлоп’ята яснолиці —
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згораючи до щенту,
Вогонь дають вони.

(Сірники)

Що це за машина?
Спішить, сурмить:
— Дорогу дай! —
Моргає синім оком.
Приїде вчасно — і біда
Людей обійде боком.

(Пожежна машина)

Професор Знайка: Молодці, юні пожежники, і з цим завданням ви справились.

Інструктор з фізкультури: Професор, знайка, а чим далі будуть займатися твої учні?

Професор Знайка: Ми продовжимо тренування. Часто загорання трапляються в багатоповерхових будинках і пожежникам потрібно швидко дістатися драбиною до місця пожежі.

Гра «Дістанься до місця пожежі»

( лазіння по гімнастичній стінці довільним способом з переходом на суміжну секцію для спуску)

Інструктор з фізкультури: Бачиш, які наші діти спритні. То ж давайте перевіримо настільки сильні у нас стали легені після тренування.

Гра «Хто швидше надме кульку»

Професор Знайка: А скажіть мені, чим гасять вогонь?

Діти: Водою, піском, вогнегасником, мокрим простирадлом.

Професор Знайка: Так, вогонь можна залити водою, засипати землею, піском або накрити товстою ковдрою. А найкраще пустити в хід вогнегасник. (показує вогнегасник і розповідає, як ним користуватися).

Інструктор з фізкультури: В нашому садочку є все необхідне для гасіння пожежі: і пісок, і вогнегасник. А щоб запас води був, я пропоную наповнити бочку водою.

Гра «Наповни бочку водою»

Професор Знайка: Ось і закінчилися наші уроки. Усі завдання на моїх уроках ви виконували добре і заслуговуєте на сюрприз. (подає кошик із фруктами).

Успіхів та наснаги! До нових зустрічей! (виходить під музику).

Інструктор з фізкультури: Діти, вам сподобалося навчання у Школі пожежників? Сьогодні ви добре попрацювали, показали свою спритність, витривалість, як справжні пожежники. Сподіваюсь, що невдовзі професор Знайка знову завітає до нас.

(Діти під музику виходять із зали)

Консультація для батьків

«Обережність не зашкодить»

Молодша група №4, вихователь Герасименко О.В.

У сиву давнину первісна людина навчилася добувати і використовувати для живих потреб диво природи – вогонь. Він став їх вірним другом: зігрівав у холоднечу, захищав від хижаків. Саме завдяки освоєнню вогню людство зробило значний крок вперед у своєму розвитку, і нині й не перелічити все те, де використовуються різні йоги форми.

Але разом з тим слід памятати, що вогонь ховає в собі страшну руйнівну силу. Пожежі, які виникають в наслідок обережного поводження з ним завдають величезних збитків державі, позбавляють людей житла і майна або призводять до людських жертв. І дуже часто головні призвідці цієї біди – діти. Легковажне ставлення малих до вогню, незнання елементарних правил протипожежної безпеки коштують деяким з них життя.

Дитина, яка перебуває сама у приміщенні, де сталася пожежа, звичайно не гасить її, злякавшись, ховається у шафу, під ліжко і цим лише наражається на смертельну небезпеку.

Така поведінка зумовлює конечну потребу проведення відповідної профілактичної роботи з дошкільниками. Вони повинні знати, як запобігти виникненню пожежі. Водночас їх слід ознайомлювати з найпростішими прийомами боротьби з вогнем.

Поступово треба не лише ознайомлювати з правилами користування різними приладами, але й розширювати уявлення про те, як люди борються з пожежею, коли вона виникла з тих чи інших причин. Розповідаючи дітям про працю пожежників, слід звернути увагу на те, що у пожежників спеціальна форма, яка добре захищає від вогню. Для боротьби з пожежею вони використовують пожежні машини, довгі драбини, шланги, мотузки, вогнегасники. Підкреслити, що пожежна команда завжди готова до виїзду на місце пожежі. Коли надходить сигнал тривоги, машини негайно виїздять за визначеною адресою і весь міський транспорт поступається їм дорогою, оскільки вони поспішають на допомогу людям, яким загрожує небезпечний підступний вогонь.

Повідомити дітей, що пожежники викликаються по телефону, номер якого в кожному місті – 101, сповіщають адресу будинку, де сталася пожежа. Діти вчаться набирати цей номер по іграшковому телефону. тут важливо наголосити, що ні в якому разі, пустуючи, дзвонити по цьому номеру і сповіщати свою адресу, якщо пожежі насправді немає.

Слід наголосити, що дорослі роблять все можливе, щоб запобігти небезпеці, а діти повинні всіляко дпомогти їм у цьому: ніколи не пустувати з вогнем. Розповісти, що часом дорослим вдається врятувати малих лише ціною власного життя, - така розповідь викличе у дитини емоційні переживання, які залишать глибокий слід у пам’яті, застерігатиме від неправильних дій. Щоб сильніше вплинути на почуття, допомогти глибше усвідомити небезпеку пустощів з вогнем, можна запропонувати дитині намалювати відповідний сюжет, скласти розповідь. Такі розповіді слід спрямовувати на схвалення поведінки людей., які дотримуються протипожежної безпеки, засудження неправильного поводження малих і дорослих з вогнем.

У роботі з дітьми старшого дошкільного віку допомагають твори художньої літератури, віршовані застереження, які легко запам’ятовуються, а також прислів’я, скажімо: «Коробка сірників хоча й мала, та зробити може багато зла».

Дорослі не замислюються над тим, що дитина наслідує їхні дії. Наслідування, як відомо, одна із особливостей дитячої психіки, характерна риса дошкільника, і разом з тим –своєрідний засіб засвоєння. Через відсутність життєвого досвіду діти наслідують і позитивні, і негативні дії та вчинки старших, а тому цю особливість слід враховувати у виховній роботі. Батьки повинні дбати про те, що перед дітьми завжди був позитивний приклад людей, які їх оточують.

ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДЛЯ МОНІТОРИНГУ

Проблемно-пошукові питання

  • Для чого нам потрібний вогонь?

  • Які причини виникнення пожежі ти знаєш?

  • Як рятуватися з приміщення, охопленого полум’ям?

  • Чому не можна ховатися в кімнаті під час пожежі?

  • Що потрібно робити, якщо вода з чайника чи каструлі загасила

газ?

  • Чому не можна вмикати електроприлади та запалювати вогонь, якщо в приміщенні відчувається запах газу? За яких умов та якими електроприладами дозволено користуватися дошкільникам? Як можна загасити малий вогонь?

  • Чому полум'я гасне, якщо його накрити важкою тканиною? Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі? Яка небезпека від пожежі?

  • Чому найчастіше гину ть не від полум'я, а від диму?

  • Як можна захиститися від диму при евакуації з приміщення?

  • Чому всі предмети на пожежному щигі червоного кольору? Назви предмети на пожежному щиті та розкажи про їхнє призначення.

  • За яким номером телефону викликають пожежників?

  • Що потрібно казати по телефону під час виклику пожежників?

  • Для чого на пожежному авто встановлені синій маячок та сирена?

  • Для чого на пожежній машині драбина?

  • Чому пожежна машина має червоний колір?

  • Як пожежники дізнаються про пожежу“?

  • Як водій пожежної машини попереджає рух на дорозі, що він поспішає на пожежу?

  • Поясни вислів «Поспішає, як на пожежу».

Із виставки дитячих робіт « З вогнем не жартуй»

«Пожежа в лісі» , Балаклеєнко Даша, група №6

«Сірники - не іграшка» , Чурманова Рената, група №3

«Пожежа в лісі», Донцова Іра, група №2

«Пожежа», Ладигін Кирило, група №12

Аплікація по казці «Метелик і вогонь»

Кравченко Ростик з батьками, група №2

«Пожежа в лісі», Резніченко Саша, група №8

Фоторепортаж

40

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00