Матеріал до батьківських зборів в початковій школі «Як правильно хвалити дитину»

Опис документу:
В кожній родині є свої особливості, традиції. Хтось в кінці дня підводить підсумки і ще раз хвалить дитину, у когось є свої сімейні лагідні слова. Головне в похвалі те, що діти отримують від батьків зворотню реакцію на свої вчинки. Це мотивує їх рухатися далі і досягати більшого, розвиватися і самостверджуватися, виходити на більш високі потреби, а значить, рости щасливішими.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Матеріал до батьківських зборів в початковій школі

«Як правильно хвалити дитину»

Чи потрібно хвалити дітей? А якщо вони зазнаються? Можливо краще строго виховувати дитину і ніякої похвали? Хвалити дитину не лише потрібно, але й необхідно. Сьогодні ми поговоримо про те, як правильно хвалити дитину.

Хвалити дитину потрібно хоча б тому, що це допомагає оцінити, чи правильно вона вчиняє (поводиться) чи ні. Наприклад, мама каже: «Ай-ай-ай, так робити не можна – це погано!» - Коли дитина розкидає свої іграшки. І тоді малюк розуміє, що так робити негарно, не треба. А як треба? Це ми теж повинні показати дитині. В даному випадку, коли малюк прибирає свої іграшки, ми його активно хвалимо: «Ой, який молодець!!! Який помічник!».

Таким чином заохочуючи його прибирати.

У нас є похвала і осуд, батіг і пряник, які допомагають дитині орієнтуватися в нормах життя в суспільстві.

Яка поведінка в даному суспільстві прийнятна, а яке не допускається? Що таке добре, що таке погано? За допомогою похвали батьки показують це своєму малюкові. Від того як дитину хвалять також залежить її самооцінка. Чи потрібно хвалити дітей? А якщо вони зазнаються? Можливо краще строго виховувати дитину і ніякої похвали? Хвалити дитину не лише потрібно, але й необхідно. Сьогодні ми поговоримо про те, як правильно хвалити дитину.

Хвалити дитину потрібно хоча б тому, що це допомагає оцінити, чи правильно вона вчиняє (поводиться) чи ні. Наприклад, мама каже: «Ай-ай-ай, так робити не можна – це погано!» - Коли дитина розкидає свої іграшки. І тоді малюк розуміє, що так робити негарно, не треба. А як треба? Це ми теж повинні показати дитині. В даному випадку, коли малюк прибирає свої іграшки, ми його активно хвалимо: «Ой, який молодець!!! Який помічник!». Таким чином заохочуючи його прибирати.

У нас є похвала і осуд, батіг і пряник, які допомагають дитині орієнтуватися в нормах життя в суспільстві.

Яка поведінка в даному суспільстві прийнятна, а яке не допускається? Що таке добре, що таке погано? За допомогою похвали батьки показують це своєму малюкові. Від того як дитину хвалять також залежить її самооцінка.

Дитина, завдяки похвалі, розуміє: «Так, я - молодець!», «Так, я – роблю правильно!». Цим ми формуємо позитивну самооцінку. Так вона відчуває себе важливою, дитина задоволена собою.

А якщо дитину весь час сварять, критикують, то що вона думає про себе? Думає, що вона погана, що вона невдаха і т.д.

Навіщо прагнути до чогось, якщо нічого хорошого все одно не вийде? А за допомогою похвали ми мотивуємо дитину на досягнення нових результатів, на подолання труднощів.

Отже, відповідаючи на питання «чи потрібно хвалити дитину?», психологи і педагоги сходяться в єдиній думці: «Хвалити дітей потрібно!»

Як правильно хвалити дитину. Поради батькам

Тепер давайте розберемося, як краще це робити, як правильно хвалити дитину. 

Похвала має відповідати вчинку

Наприклад, маленьку дитину ми активно хвалимо, коли вона сходила на горщик. А хвалити дитину 5-6 років за те, що вона сходила в туалет - це, погодьтеся, як мінімум дивно. Похвала має бути настільки активною і емоційною, наскільки важливо освоєння дитиною того чи іншого навику. Хваліть за реальні досягнення.

Звертайте увагу не тільки на те, ЩО ви говорите, але і на те, ЯК ви це говорите.

Мають значення не тільки слова, а й інтонація, міміка, жести, тобто емоції, які ви вкладаєте в свою похвалу. Одна і та ж фраза може звучати зовсім по-різному і, відповідно, по-різному цінується дитиною.

«Клас!» - сказала мама, глянувши на малюнок дитини, і продовжила готувати. Похвала? Так. Мама схвалила дії малюка, але без якоїсь сильної оцінки. Інша ситуація - дитина одягнулася сама.

"Ух ти! Клас! Ти впорався! »- Сказала мама і міцно обняла малюка. Таку похвалу дитина захоче отримати ще раз.

Тому, коли будете хвалити дитину, не забувайте використовувати не тільки слова, а й обійми, поцілунки, посмішку. Адже малюкові так важливо не тільки почути, але і побачити вашу радість і гордість за нього, побачити ваші щасливі очі.

Хваліть дитину не тільки за результат, а й за сам процес

Давайте розберемо на прикладі. Чи потрібно хвалити дитину за домашню роботу? А якщо вона не виконала її правильно? Якщо дитина сидить працює над домашнім завданням, то вже за це її треба хвалити. Хвалити потрібно не тільки за результат, але і за старання вашого малюка, за зусилля, які він прикладає. Якщо, звичайно, ви бачите, що він намагається розібратися із завданням, а не сидить і ловить гав.

У нашому житті не завжди виходить досягати в усьому найвищих результатів, не завжди виходить бути відмінником.

Якщо хвалити тільки за високий бал - за результат, а не за сам процес, - то часто діти залишають або й навіть не беруться за ті справи, в яких не можуть швидко досягти успіхів.

Буває так, що дитині потрібно докласти чимало зусиль, щоб досягти чогось. А якщо ці зусилля нічим не підкріплюються? Тоді дитина швидко здається.

Якими словами хвалити дитину

Існують різні форми похвали. Є «Я-повідомлення» і «Ти-повідомлення». Наприклад, Ти-повідомлення - можуть звучати так: «Ти такий молодець!», «Ти розумниця, ти так старалася!». Я-повідомлення: «Я тобою так пишаюся!», «Я у захваті від!», «Я така рада!».

Ти-повідомлення діти сприймають як констатацію факту: «Я зробив це добре!» Це, звичайно, приємно. Але Я-повідомлення несуть більшу емоційну цінність для дитини, ніж Ти-повідомлення, у багато разів! Якщо ви висловлюєте похвалу через призму своїх почуттів («Мені дуже подобається, як ти намалював цей малюнок!»), То дитина це сприймає так: мої батьки бачать, що я роблю це добре, і це для них важливо.

Конкретизуйте свою похвалу. Якщо ви говорите малюкові: «Я рада, що ти дав погратися другові своєю улюбленою машинкою», то це звучить набагато точніше, ніж фраза «Ти дуже щедрий». Після таких слів дитина і далі захоче ділитися своїми іграшками, адже його за це поважає мама.

Похвала буває різна.

І в кожній родині є свої особливості, традиції. Хтось в кінці дня підводить підсумки і ще раз хвалить дитину, у когось є свої сімейні лагідні слова. Головне в похвалі те, що діти отримують від батьків зворотню реакцію на свої вчинки. Це мотивує їх рухатися далі і досягати більшого, розвиватися і самостверджуватися, виходити на більш високі потреби, а значить, рости щасливішими.

  • 06.08.2019
  • Педагогіка
  • Дошкільнята, 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 126
  • 0
  • 15
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.