Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Людина - творець власної культури і самого себе

Педагогіка

Для кого: 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас

09.03.2020

184

1

0

Опис документу:
У матеріалі з досвіду роботи розкрито шляхи становлення висококультурної людини, яка зможе реалізувати себе як особистість, формуючи в ній компетентності саморозвитку і самоосвіти. Кожна людина, особливо в молодому віці, є творцем власної культури і самого себе.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Учні мріють про вузи столичні,

Вчителі сіють добре й вічне

Принципово і досить галантно,

Діють завжди толерантно.

Школа – дерево самопізнання,

Виховання, системи навчання.

І знаходять в ній корінь рівняння

У системі логічній змагання.

А простори освіти – глобальні,

Бо знання у наш час – актуальні .

Школа – мудра і строга структура,

Де на першому місці – культура.

І штурмують простори космічні

Величини уявно-дискретні,

Щоби мислити вдало, логічно,

Де предмети – детально конкретні.

І закони нові відкривають

Вчителі учням допомагають

Відшукати свій корінь пізнання

У системі освіти – навчання.

Кожна людина, особливо в молодому віці, є творцем власної культури і самого себе. З одного боку, культура – засвоєння і примноження знань про навколишній світ; з іншого – інструмент самосвідомості , самореалізації, формування цінностей, ідеалів та втілення їх реальних компонентів життя. Учитель покликаний реалізовувати це: спрямовувати, мотивувати, заохочувати, розвиватися, виховувати і навчати, як стати висококультурною людиною, яка зможе реалізувати себе як особистість.

Одним із шляхів є формування компетентностей саморозвитку і самоосвіти.

«Справжня освіта – це тільки самоосвіта»
Писарєв

Досвід показує, що результативно це проходить шляхом:

  • групової навчальної діяльності;

  • інтерактивним навчанням;

  • самостійною навчальною роботою;

  • самоосвітою школяра.

На системному контролі в учителя перебуває:

  • самооцінка власних можливостей та результатів роботи учня;

  • уміння робити самоаналіз, самостимулювання;

  • формування мотивації самовдосконалення.

Інформацію педагог отримує шляхом бесід, спілкування, моніторингу.

Навчання проводиться шляхом представлення алгоритмів поетапних процесів, рекомендації педагога, психолога, а також медіа навчанням.

Очікувані результати:

  • позитивна динаміка змін в учнів щодо стійкості, системності і результативності навчальної діяльності, інтерес до навчання;

  • комунікативні здібності, самостійні вміння доводити і відстоювати свою позицію, прислухатися до думки товаришів.

Для учнів 7, 8 та 11-х класів була запропонована анкета щодо рівня самоосвітніх компетентностей. Було виявлено, що дітям складно самостійно оцінювати свою навчальну і самоосвітню діяльність, планувати та виконувати її.

Завдання педагога – допомогти учням.

Школярам з високим рівнем навчальних досягнень легше реалізовуватися. Учитель повинен зацікавити учнів для охочого відвідування уроків, плідної на них роботи та виконання додаткових завдань.

Однак, не всі учні вміють знаходити необхідну інформацію, фільтрувати її та обробляти, особливо, учні з низьким і середнім рівнем. З цим контингентом необхідно, в першу чергу, налагодити роботу з формування компитентностей самоосвіти. Труднощі можуть бути: слабка сила волі, неуважність на уроках, лінь.

Анкетування показало що :

  • не всі учні вміють творчо застосовувати отриману інформацію;

  • частина учнів не вміють раціонально розраховувати свій час, контролювати свою діяльність.

Щоб запобігти цьому, необхідно сприяти формуванню володіння навичок самоосвіти.

Мотивом самоосвіти є пізнавальний інтерес. Відсутність його заважає розвитку особистості, тобто буде відсутня і самоосвіта.

Ефективні форми роботи: бліц-тести, естафети, самоперевірки, взаємоперевірки, допомога консультантів,проектні технології.

Поза увагою не варто залишити психологічні та педагогічні умови, як стимулюють виникнення та розвиток в учнів самоосвіти. Практика показує, що в процесі роботи в учнів виникають труднощі, що помітно знижують інтенсивність самоосвіти. В учнів необхідно формувати уміння навчати себе. Учень усвідомлює, що самоосвітня діяльність відрізняться від навчальної тим, що вона є пошукова, а її результати – розв’язування проблемної ситуації.

Самоосвіту необхідно організовувати на високому рівні активності, напруженості , пізнавальних, вольових та емоційних сил. Учень отримує позитивні емоції, а учитель – задоволення від своєї творчої, наполегливої роботи.

Вихованці стають інтелектуальними, самодостатніми з потужним духовним потенціалом людини здатної самостійно здійснювати життєвий вибір.

Успіху і натхнення всім!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.