і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Любов матері

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Любов матері - скарб життя.

Мета: Загальні - підвести учнів до розуміння, що таке справжня материнська любов, в чому полягає її сила, що несе вона в світ; пробудити бажання ставитися до своїх матерів як до найдорожчих людей на землі;

Приватні - відповісти на питання:

1. Що візьмете ви з собою в життя від своїх матерів?

2. У чому проявляється ваша турбота про матір? Які відносини з нею?

3. Як треба жити, щоб зберегти свою душу прекрасної і чистої?

Обладнання заходу:

1. Комп'ютер і мультимедійний проектор.

2. Ілюстрації: Богоматір Володимирська. Перша половина 12 століття; К.С. Петров-Водкін. Мати, 1915; А.А. Дейнека. Матір. 1932; А.А. Пластов. Сонечко. 1966; Л.Вінчі «Мадонна Літа» і ін.

3. Фотографії мам.

4. Тексти на столах / В.О. Сухомлинського /.

5. Музика

6. Епіграфи (на дошці)

7. Таблиці кластерів (пишуться на уроці).


Епіграфи:    

Серце матері - це безодня, в глибині якої завжди знайдеться прощення.      

***

Ясновидіння матері не дається нікому.

Між матір'ю і дитиною протягнуті якісь таємні невидимі нитки, завдяки яким кожне потрясіння в його душі болем віддається в її серце і кожна удача відчувається як радісна подія власного життя.

О. Бальзак


Хід заходу:

- Як ви думаєте, про кого ми сьогодні будемо говорити? (Про маму)

- Чи відчували ви коли-небудь, що між вами і вашою мамою протягнуті таємні невидимі нитки? Розкажіть про ці епізоди з вашого життя.


А як ви звертаєтеся до своєї мами? Які звернення зустрічали в літературі?

Мама, мамко, матінка (устар.), Батько, матінка, мамушка (устар., Народ.-поет., Шутл.), Мамуля (прост.), Матуся (устар.), Матір (високий. поет .), рідна, рідненька (народно-поет.).


- А як ми будемо говорити про Матінку?

Кластер № 1

із вдячністю МАМА з любов'ю

із захопленням з повагою

з радістю з теплотою


Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Мама»?


Кластер №2

Кожен учень записує в центрі листа «мати», навколо нього записує асоціації.

початок життя, чистота, продовження роду , щастя, моральність, тепло, духовність, серце, вірність, любов, ласка, посмішка, теплота, тривога, ніжність, щедрість, спокій, м'якість ...

Скільки про маму сказано і написано. У всі віки їй поклонялися художники, поети, музиканти, скульптори.

Слайди


Звернімося до тексту великого педагога, вчителя, письменника Василя Олександровича Сухомлинського. Любов супроводжує людину протягом усього життя, але сильніше всього на світі материнська любов.


Читання тексту.

Про жайворонка, який в віконце полетів   

                                                                                     В. Сухомлинський      

  У Матері було сім синів; найстаршому десять років і наймолодшому - три роки.          

Замісила мати з білого тесту кожному по семи пшеничних жайворонків і собі один.          

Виставляє мати з печі жайворонків на стіл, а сини сидять рядочком, очей з ароматних пташок не зводять, матері в очі дивляться, чекають, коли вона посміхнеться ледве помітно і ківнёт головою: можна. О, як добре вони знають цю усмішку і цей кивок головою.


Рум'яні жайворонки, пишні - сидять на столі, у відкрите віконце визирають, як ніби полетіти збираються.

- Ідіть, діти, у двір, погуляйте трошки, нехай жайворонки простигнуть, багато жару сьогодні в печі, - сказала мама.

Пішли шість синів у двір, а найменший – мізинчиком його називала мама - залишився: жайворонки пахли так смачно, що не міг Мізинчик з лавки піднятися. Сидить Мізинчик біля столу, і ось рука його сама потягнулася до жайворонка. Взяла гарячого жайворонка, піднесла до рота. Відкрився рот, запрацювали зуби - і немає жайворонка. Злякався Мізинчик, побіг у двір і став гуляти разом із братами.

Покликала мати синів, прийшли сім братів, сіли за стіл. Поділила мати жайворонків. Дісталося кожному по семи пташок, а матері жодної не залишилося.

- А де ж ваш жайворонок? - запитав старший брат, материн Перший Помічник.

- Мій жайворонок у віконце полетів, - відповіла мати, зітхнула і, спершись на стіл, задумалась.


З очей Мізинчика закапали сльози. Йому стало шкода маму, він готовий був би віддати їй самого пишного і рум'яного, найсмачнішого жайворонка, але, на жаль, коли мама сказала, що жайворонок у віконце полетів, він уже доїдав останнього, сьомого жайворонка, і тільки невеликий шматочок ще залишився. Деякий час сидів Мізинчик з непроглоченним шматочком жайворонка, потім все-таки проковтнув, але такий біль, таке страждання відчув він при цьому, що не міг ані встати, ані слова сказати, ані очей підняти. Брати знову пішли у двір, гуляли, гралися на сонячній галявині, а Мізинчик все сидів, і сидів, і мучили його докори сумління.


Роздуми над текстом

• Про що вас змусив задуматися текст?

• Про що задумалась мати, коли побачила, що їй не дісталося жайворонка? Образилася вона на своїх дітей?

• Чому вона нічого не сказала їм? Як ви вчинили б на її місці?

• Як ви думаєте, вона здогадалася, хто з дітей з'їв жайворонка?

• Як, на вашу думку, він вчинить в подібній ситуації наступного разу?
• А якби вона стала лаяти дітей, говорити їм про їх невдячності, зазнав би Мізинчик докори сумління?

• Чи можна назвати матір з казки мудрим вихователем? У чому проявилася її мудрість?

• Чи були у вашому житті моменти, коли ви відчували докори сумління, після того як несправедливо скривдили свою маму? Що ви зробили, щоб виправити свою помилку?

• Чи може мати не пробачити своїх дітей? Чи можуть діти не пробачити свою матір?

• Як ви гадаєте, якби люди любили один одного так само, як мати любить своїх дітей, змінилася б життя на землі? Чи може подібне кохання існувати між будь-якими іншими людьми?


• Назвіть найбільш характерні риси материнської любові.

(Мати завжди пробачить своїх дітей, вона завжди вірить в них; завжди бачить в них краще; в своїх думках вона завжди разом з ними; вона готова в будь-яку хвилину прийти на допомогу дітям; заради дітей вона, не замислюючись, може пожертвувати собою).


• Намалюйте сонце душі вашої мами. На променях цього сонця напишіть все, за що ви любите свою маму.

• Які якості з'явилися в вас під впливом променів сонця материнської любові?

Пропоную вам створити власну книгу про матір

Спробуйте створити свій текст. Зробіть до тексту замальовки.

Подумайте і розкажіть про те, як можна проявити ласку до мами і турботу про неї.

Уважно спостерігайте за мамою і запишіть все, що мамині руки роблять за день, з раннього ранку до пізнього вечора. Напишіть казку про чарівні материнські руки.

Розкажіть про свою маму. За що ви вдячні їй більше за все на світі?

НВК: ЗОШ І – ІІ ступенів № 34 – економіко – правовий ліцей «Сучасник» - ДЮЦ

Година спілкування

Любов матері - скарб життя.

(за казкою В.О. Сухомлинського)

Підготувала і провела

класний керівник

8 – В класу

вчитель вищої категорії

старший вчитель

Макарова Н.Ф.

м. Кропивницький, 2018

7

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Година спілкування до Дня Матері
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Різне
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7815
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    GO702577
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання