Ліна Костенко "Кольорові миші"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Т е м а. Ліна Костенко. Розповідь про письменницю. «Кольорові миші».

М е т а:, ознайомити учнів з основними відомостями про життя і творчість поетеси, вчити шестикласників характеризувати образи героїв літературного твору; розвивати логічне мислення, творчу уяву, фантазію, вміння коментувати зміст твору, дії героїв, виховувати прагнення бути неординарною особистістю, бажання робити повсякденне життя цікавим, «кольоровим», а не сірим.

Т и п у р о к у: урок вивчення нового навчального матеріалу.

О б л а д н а н н я: портрет поетеси, ілюстративний матеріал.

Х і д у р о к у

І. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності до уроку («Кольоровий настрій»).

2. Об’єднання в групи (за датами народження, порами року та ін.).

3. Актуалізація суб’єктного досвіду та опорних знань ( Що вам відомо про Ліну Костенко? Чого ви чекаєте від знайомства з її поезіями?

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Розповідь учителя про поетесу, її творчість за планом

  1. Народилася у м. Ржищеві на Київщині в учительській сім’ї (батько знав 12 мов)

  2. Переїзд в Київ (Ліні було 6 років), де їх застала війна.

  3. У Києві Ліна закінчила середню школу, вчилася у Київському педінституті.

  4. У 50-х роках із відзнакою закінчила Московський літературний інститут ім. М. О. Горького.

  5. Писати вірші почала з дитинства, друкувати – з 16-ти років.

  6. Перша збірка «Проміння землі» вийшла у 1957 році, через рік – «Вітрила», у 1961 – «Мандрівки серця», пізніше – «Над берегом вічної річки», «Неповторність», «Сад нетанучих скульптур»

  7. П’ятнадцятилітнє невизнання як митця.

  8. Поверненням стала книжка поезій «Над берегом вічної річки».

  9. За роман у віршах «Маруся Чурай» та збірку віршів «Неповторність – присвоєно премію ім. Т. Г. Шевченка

  1. Актуалізація суб'єктного досвіду та опорних знань (есе "Бути таким як інші – добре це чи погано?")

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

а) Читання вірша «Кольорові миші» та словникова робота

Цебто – тобто

Страти – покарання

Недоквас – недоквашене

Жужмом – купою

Чаклунка – ворожка

Збити з пуття – збити з розуму. З правильного шляху

Мантія – судейська широка вільна накидка

Гарантія – зобов’язання щодо виконання угоди, забезпечення, порука

Стандарт – зразок, еталон, модель, який стає міриломдля інших

б) обговорення питання: описана в творі ситуація реальна чи уявна? довести;

в) колективний аналіз поезії («Аналізуємо поезію» - с. 114 підручника);

г) характеристика героїв твору, робота з асоціаціями: дібрати слова, що характеризують героїв твору.

Анна сусід

------ -------

------ -------

------ -------

Стандарт, оригінальність, неповторність, буденість, романтизм, приземленість, сірість, індивідуальність

Створення (групою або індивідуально) асоціативних портретів Анни та її сусіда. Коментар напрацювань.

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

Гра «Чотиривірш на листочках» і хочеться всю землю обійняти,

І йти шукать нечуваних пригод...

О, скільки музики натхненної багато

У шумі каламутних вод

Домашнє завдання.

Обов’язкове: розповідати про Ліну Костенко, виразно читати вірш «Кольорові миші», відповідати на запитання підручника; хотів би запитати у Ліни Костенко?"

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!