«ЛЕГО-КОНСТРУЮВАННЯ» ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«ЛЕГО-КОНСТРУЮВАННЯ» ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

І. О. Луценко

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Актуальність теми. В період дошкільного дитинства діти виявляють зацікавленість до конструювання. Одним із таких засобів є конструктор ЛЕГО, за допомогою нього, діти можуть самостійно розвивати: конструктивні, інтелектуальні, фізичні, креативні здібності. Декілька років поспіль ця річ приваблює та зацікавлює сотні дітлахів по всьому світу. Тому конструктор ЛЕГО можна вважати одним із ефективних засобів розвитку дітей дошкільного віку.

Мета статті полягає у дослідженні розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку засобами лего-технологій.

Програма «ЛЕГО-конструювання» створена для розвитку конструктивних здібностей у дошкільників. Автором пропонованої технології можна вважати Оле Кірка Крістіансена, який поєднав два датських слова «leg» і «godt», що в перекладі означають (грати і добре).

В останні роки ЛЕГО-технологія стала об’єктом уваги дитячих психологів і медиків, які довели, що збирання конструктора дозволяє дитині перебувати в гармонії з навколишнім світом. Зазначимо, що найчастіше конструктор ЛЕГО використовується в спеціальних центрах реабілітації дітей з різними відхиленнями. Логопеди відзначають, що при використанні конструктора багато дітей позбавляються від вад заїкання і у дітей відновлюється мова.

Конструктор ЛЕГО – це яскравий ігровий засіб, що допомагає вихователю привернути увагу дітей, навчити слухати та розуміти педагога, керуватися у діяльності його поясненнями [1, с. 48-50]. Таким конструктором може грати кожна дитина. Конструктор – найдоступніша і поширена розвиваюча гра, а гра в свою чергу – це найперший засіб за допомогою якого дитина входить в навколишнє середовище, тобто це велика і важлива частина життя маленької людини [2, с. 118].

Дитячими психологами А. Р. Лурія, Т. В. Пеккер, Н. М. Голота, О. П. Терещенко, І. Ю. Резніченко доведено, що якщо в житті дитини не присутній момент образної гри – вона починає неадекватно сприймати навколишній світ, виникає дефект менталітету. За результатами досліджень і спостережень, вчені А. Н. Давидчук, Н. В. Лисенко, Н. Р. Кирста зробили висновок, що збирання конструктора позитивно впливає на дитину більше, ніж малювання та ліплення з пластиліну, тому що при малюванні та іграх з пластиліном результат праць дитини не завжди виходить успішним [3, с. 27-32].

Однією з успішних програм по застосуванню інноваційних ЛЕГО-методів навчання у системі освіти є програма розвитку конструктивних здібностей у дітей дошкільного віку «ЛЕГО-конструювання» Тетяни Пеккер [4, с. 18]. Програмою передбачено проведення занять у центрах гурткової роботи з конструювання протягом навчального року двічі на тиждень. Головне завдання вихователя – постійно підтримувати у дітей інтерес до конструювання та створювати для кожної дитини ситуацію успіху. Заняття варто організовувати з підгрупою дітей. Рекомендована кількість дітей на занятті – не більше 6 осіб.

Використання «Лего-конструкторів» не є зовсім новим видом роботи, адже на іграх з конструктором виросло вже не одне покоління дітей. Проте, завдяки великій різноманітності тематик і колекцій, можна зацікавити дитину з різними інтересами до різних форм роботи: самостійно зібрати житлові будинки, будівельні майданчики, аеропорти, пристані і цілі міста з їх маленькими жителями. Існує безліч різних конструкторів ЛЕГО як для хлопчиків так і для дівчаток.

Конструктори ЛЕГО можна поділити на два види – для молодшої та старшої групи дітей. Конструктори для дітей молодшої вікової групи необхідно використовувати тільки з великими деталями, які неможливо засунути в рот маленькій дитині. Для старшої вікової групи конструктори мають менші деталі, тому що дитина вже не буде намагатися спробувати на смак або проковтнути різні елементи.

ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка широко використовує тривимірні моделі реального світу в предметно-ігровому середовищі в процесі навчання та розвитку дитини дошкільного віку. Головна ідея навчання конструкторами ЛЕГО полягає у навчанні через дію, тобто здобуті знання у процесі конструювання та дослідження моделей. Складаючи елементи конструктора ЛЕГО, дитина постійно думає над наступним кроком, розвиваючи при цьому всі можливі комбінації. Проте, обов’язково потрібно пам’ятати, що успіх навчання залежить від бажання дитини вчитися, пізнавати щось нове.

Сьогодні вихователями дошкільних навчальних закладів створено ряд проектів за основу яких взято технологію «ЛЕГО-конструювання», а саме: «Ферма», «Абетка автомобільних доріг», «Щедра осінь», «Тренажери власноруч» тощо.

Головна мета всіх конструкторів ЛЕГО – це правильний розвиток дитини. Конструювання сприяє розвитку у дитини образного й наочно-схематичного мислення, стимулює дитячу фантазію та логіку, сприяє формуванню у дошкільників уявлень про цілісні образи предметів навколишнього світу, учить створювати і розрізняти різні форми, обсяг й колір. Окрім того розвиваються і такі якості характеру як посидючість, концентрація уваги, витримка та сила волі.

Висновок. Отже, враховуючи сучасний темп розвитку дошкільників можна констатувати, що використання конструкторів ЛЕГО сприяє підвищенню рівня комунікативності, розвитку та компетентності дітей, таким чином формуючи уявлення дітей про навколишній світ. Окрім цього в дітей розвивається творчий потенціал та підвищується рівень соціальної адаптації. Конструктор ЛЕГО можна використовувати для вирішення завдань освіти і виховання, психокорекції та діагностики.

Література:

  1. Варяхова Т. Зразкові конспекти з конструювання з використанням конструктора ЛЕГО / Т. Варяхова // Дошкільне виховання. – 2009. – № 2. – С. 48–50.

  2. Давидчук А. Н. Розвиток у дошкільнят конструктивного творчості / А. Н. Давидчук – М. : Гардарики, 2008. – 118 с.

  3. Лурія А. Р. Розвиток конструктивної діяльності дошкільника / А. Р. Лурія // Питання психології. – 2005. – №7 – С. 27–32.

  4. Пеккер Т. В. Програма розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку «ЛЕГО-конструювання / Т. В. Пеккер, Н. М. Голота, О. П. Терещенко, І. Ю. Резніченко. – 2010. – 52 с.

Науковий керівник:

канд. пед. наук, доцент Єнгаличева І. В.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!