Фізичний розвиток в дошкільному віці проходить період швидкого зміцнення. У зв’язку з цим, «заняття з фізичної культури повинні бути вчасними та методично правильно організованими» [2, с. 16].
Фізичне здоров’я визначає основну умову для духовного та морального здоров’я дитини. В дошкільному віці влаштовується фундамент, формуються ключові рухові навички та вміння, розвиваються важливі фізичні якості, що сприяє загальному оздоровленню та повноцінному розвитку.
Повноцінний розвиток дитини невіддільний від її рухової активності, яка впливає як на фізичний, так і на психічний розвиток. Несвоєчасне та неефективне застосування фізичного виховання в дошкільному віці може викликати порушення в розвитку дітей і негативно впливати на їхню підготовку до школи.
Поняття «фізичний розвиток» тлумачиться у наукових джерелах по-різному. У самому загальному сенсі «фізичний розвиток» людини називають процес змін природних морфо-функціональних властивостей організму упродовж індивідуального життя [16, с. 9].
Дослідник Е. Вільчковський вважає, що «фізичний розвиток проявляється у становленні та зміні біологічних форм та функцій організму дитини в процесі життя та визначається рівнем антропометричних і біометричних показників (маса та довжина тіла, окружність грудної клітини, частота дихання та серцевих скорочень); рухових якостей (швидкості, спритності, сили, витривалості, гнучкості); показників формування постави» [5].
Науковці Б. Ашмарін, М. Віленський та К. Грантинь фізичний розвиток розглядають з двох позицій (у вузькому та широкому значенні). У вузькому значенні – це процес зміни зовнішніх розмірів тіла людини.