Короткий курс кольоропсихології для вчителя

Опис документу:
Сьогодні всім відомо, що колір впливає на психологічний стан людини. Саме через психіку він може впливати й на її фізичний стан. Ось чому важливо знати про те, який вплив чинить кожний колір. Це допоможе поліпшити сприйняття інформації дітьми, сприяти підвищенню їхньої працездатності. Як використати ці знання на практиці? Інформацію взято з інтернету.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Короткий курс кольоропсихології для вчителя

Сьогодні всім відомо, що колір впливає на психологічний стан людини. Саме через психіку він може впливати й на її фізичний стан. Ось чому важливо знати про те, який вплив чинить кожний колір. Це допоможе поліпшити сприйняття інформації дітьми, сприяти підвищенню їхньої працездатності. Як використати ці знання на практиці?

Певна, що кожний учитель - це інтуїтивний психолог. От іде урок. Учитель пояснює новий матеріал. А в класі сидять учні. Зовсім різні, причому не тільки й не стільки зовні, скільки за темпераментом, здібностями, способами сприйняття тієї інформації, яку дає вчитель. Хтось сприймає все одразу й швидко, хтось - лише частину інформації. І ось що цікаво. Навіть прийшовши в новий клас, учитель може провести всього лише кілька уроків і практично безпомилково охарактеризувати кожного учня. Як учителю вдається «сканувати» учнів, збираючи у своїй голові цілу базу даних на кожного? Спостереження, аналіз, статистика. Адже ж ніхто не думає, що вчитель робить це усвідомлено. Аналітична робота відбувається постійно, десь на задньому плані вчительської свідомості. Але вчитель стає психологом ще й тому, що йому все потрібно й все цікаво. Він - джерело інформації, що допомагає підібрати ключик до учня.

Які кольори вибрати для стін в класі

Для початку з'ясуймо наше завдання. Що діти роблять у класі більшу частину часу? Звісно ж, навчаються. Отже, їм потрібно бути уважними, не утомлюватися, не дратуватися, але й не засипати.

Нервова система дітей дуже сприйнятлива. А їхня увага ще не занадто стійка. Крім того, що молодші учні, то більше й швидше вони стомлюються. А це означає, що не слід вибирати такі кольори:

 занадто темні (вони пригнічують, псують настрій);

 занадто яскраві (вони збуджують, дратують і, хоча й підвищують працездатність, все-таки стомлюють);

 монотонні, нудні (вони загальмовують, викликають почуття ворожості, що переноситься на весь урок).

Діти початкової школи відмінно працюють, відчувають приплив сил і демонструють гарну працездатність у класі, стіни якого пофарбовані в

приглушений зелений, бежевий, синій. Ви можете вибирати різні відтінки цих кольорів, але стежте, щоб колір був чистий, простий.

У старшій школі ситуація міняється. Адже в підлітків інші колірні переваги. Головне правило - не так яскраво, як у початковій школі. Колір стін має бути більш приглушеним, але при цьому підлітки люблять розмаїтість. Бірюзовий, бузковий або м'ятний кольори, лимонний або спокійний жовтогарячий чудово впливають на дітей після 10-12 років.

Щоб клас не виглядав одноманітним, можна використати таку хитрість: пофарбувати стіни по-різному залежно від освітленості, а також від того, у який час вони потрапляють у поле зору дітей. Стіни біля дошки краще пофарбувати спокійними фарбами. Більш яскраві фарби можна нанести на ті поверхні, які діти бачать під час перерви.

Як правильно вибирати вчителеві кольори в одязі?

Знову згадаймо про наші цілі. Учителеві доводиться утримувати невелику дистанцію з учнями. Це раз. Учитель постійно перебуває під прицілом десятків очей, а значить, може відчувати дискомфорт. Це два. Разом з тим, йому потрібно привернути увагу учнів. Це три. А ще вчитель має подобатися дітям, тобто діти повинні із задоволенням на нього дивитися під час уроку й на перерві.

До речі, всі вчителі знають, що діти дуже уважно стежать за тим, як і в що одягнений їхній учитель. Іноді вони навіть коментують це, говорячи, що «кофточка вам дуже пасує» або що «такі кольори зовсім не ваші».

Чого вдягати не варто:

 одяг із занадто строкатим малюнком (він стомлює, змушує дитину перевести погляд кудись в інше місце);

 занадто яскравий одяг (спрацьовує той самий ефект). Наприклад, яскраво-червоний одяг може викликати в дітей підсвідоме почуття страху й тривоги або приплив агресії;

 одяг із блискітками, стразами, написами (має зворотний ефект — вся увага перемикається на читання написів або роздивляння вбрання);

 чорний одяг (він відштовхує, справляє враження, ніби людина закрита, замкнена в собі, похмура);

 сірий одяг (він здається дітям нудним, і точно так само вони сприймають того, хто в нього одягнений).

А тепер спробуймо сформувати вчительський гардероб з урахуванням психології сприйняття й дитячої психології. Вибираймо одяг приглушених, але не сумних тонів, чистих кольорів.

Пам'ятаймо, що в ансамблі може сполучатися не більше трьох кольорів. Якщо ви все-таки надягли темний костюм або светр (блузку), не забудьте розбавити їх кольоровим шарфом. Синій колір ідеальний для одягу вчителя, тому що він сприяє концентруванню уваги, не дратує, допомагає вчителеві мати суворий (але не занадто) і елегантний вигляд. Приглушений рожевий колір допомагає встановити взаємини, тому що його сприймають як колір м’якості, ніжності. Жовтий колір відмінно впливає на концентрацію уваги й пам’яті. Але цими кольорами не варто захоплюватися.

Цікаво, що самі вчителі під час вибору одягу віддають перевагу бежевому кольору, уважаючи, що він допомагає їм перебувати в стані психологічного комфорту. Другим за перевагою кольором виявився сірий. Учителі пояснюють це тим, що сірий колір допомагає налаштовуватися на роботу. Чорний колір так само потрапив у вчительські фаворити. Він допомагає педагогам підкреслити свій статус і почуватися впевненіше.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн