Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Платна розробка

Консультація для батьків на тему: «Театралізація в ЗДО»

docx

театр

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

20.06.2022

75

0

0

Вміст матеріалу: показано 3 з 5 сторінок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Що ж таке театр? Це один з кращих засобів для спілкування людей, для розуміння їх почуттів. Це чудо, здатне розвивати в дитині творчі задатки, стимулювати розвиток психічних процесів, удосконалювати тілесну пластичність, формувати творчу активність. Театр - один з найдоступніших видів мистецтва для дітей, що допомагає вирішити багато актуальних проблем педагогіки і психології, пов'язані:

- з художньою освітою і вихованням дітей;

- формуванням естетичного смаку;

- моральним вихованням;

- розвитком комунікативних якостей особистості;

- вихованням волі, розвитком пам'яті, уяви, ініціативності, фантазії, мови;

- створенням позитивного емоційного настрою, зняттям напруженості, рішенням конфліктних ситуацій через гру.

Все життя дитини насичене грою, кожна дитина хоче зіграти в ній свою роль. У грі дитина не тільки отримує інформацію про навколишній світ, закони суспільства, красу людських відносин, а й вчиться жити в цьому світі, будувати взаємини з оточуючими, а це в свою чергу, вимагає творчої активності особистості, вміння тримати себе в суспільстві. Гра - найбільш доступний і цікавий для дитини спосіб переробки інформації, вираження емоцій, вражень. Дитинство проходить в світі рольових ігор, які допомагають дитині освоїти правила і закони дорослих. Ігри можна розглядати як імпровізовані театральні постановки, в яких лялька чи сама дитина має свій реквізит, іграшки, меблі, одяг тощо. Дитині надається можливість побувати в ролі актора, режисера, декоратора, бутафора, музиканта, поета і тим самим самовиразитися. Кожна дитина грає свою роль по-своєму, але все копіюють у своїх іграх дорослих. Тому в дитячому саду театралізованої діяльності приділяється особливе значення, що допомагає сформувати правильну модель поведінки в сучасному світі, підвищити культуру дитини, познайомити його з дитячою літературою, музикою, образотворчим мистецтвом, правилами етикету, обрядами, традиціями.

Театралізована гра - один з ефективних засобів соціалізації дошкільника в процесі осмислення їм моральної ідеї літературного твору, участі в грі, що створює сприятливі умови для розвитку почуття партнерства. В ході вдосконалення діалогів і монологів, освоєння виразності мовлення найбільш ефективно відбувається мовленнєвий розвиток. Діти навчаються помічати в навколишньому світі цікаві ідеї, втілювати їх, створювати свій художній образ персонажа, у них розвиваються творча уява, асоціативне мислення, вміння бачити незвичайне в буденному. Заняття театральною діяльністю з дітьми розвивають не тільки психічні функції особистості дитини, художні здібності, творчий потенціал, а й допомагають адаптуватися в суспільстві, відчути себе успішним.

Театр можна використовувати в якості інтеграційного ядра, розглянемо, наприклад, які види освітніх областей задіють при підготовці до вистави:

  1. Вибираємо казку для сценарію, знайомимо дітей з художнім твором, читаємо, слухаємо аудіозаписи, задіяючи тим самим освітню галузь - «Читання художньої літератури»,

  2. Розглядаємо з дітьми ілюстрації до твору, підбираємо різні зображення героя, можемо намалювати, створити з паперу, картону, пластиліну, природних матеріалів героїв казки - освітня галузь «Художня творчість»,

  3. Переказ казки, виділення нових, незнайомих словосполучень, промовляння діалогів, робота над словником - це розвиток мови зі сфери «Комунікація».

  4. Розподіл ролей, робота над образом - пластика, міміка, заучування пісеньок, танцювальних рухів - освітні області «Комунікація», «Музика».

  5. Виготовлення масок, елементів костюмів, декорацій, афіші, запрошень - це і «художня творчість», і «пізнання» (розвиток сенсорики, кругозору, дослідницької діяльності, математичних уявлень, і «Комунікація» (розвиток комунікативних здібностей дітей під час колективного спілкування) А також основи безпеки при роботі з використовуваним матеріалом.

  6. Ну і звичайно безпосередньо задіються освітня галузь «Соціалізація» протягом усієї підготовки до вистави і показу - адже театральна гра сприяє розкріпленої дитини, самостійної творчості, розвитку провідних психічних процесів; сприяє самопізнання і самовираження особистості; допомагає усвідомленню почуття задоволення, радості, успішності.

Завдяки інтегративної підходу до виховання і навчання дітей :

• Планування занять інтегрованого характеру, і використання нових технологій у своїй практичній діяльності дає можливість для самореалізації, самовираження, сприяють підвищенню рівня професійного інтересу, творчої активності, веде цілеспрямованому пошуку, тобто розвивається інноваційна культура педагогів.

• Заняття інтегрованого характеру сприяють формуванню цілісної картини світу, так як предмет або явище розглядається з декількох сторін: теоретичної, практичної, прикладної;

• У дітей формується пізнавальний інтерес, і заняття дають високу результативність;

• Інтегровані заняття об'єднують дітей загальними враженнями, переживаннями, сприяють формуванню колективних взаємин;

• Інтеграція допомагає скоротити кількість занять, звільнити час для ігрової діяльності і прогулянок, що сприяє зміцненню здоров'я дітей.

Потрібно прагнути створити таку атмосферу, середу для дітей, щоб вони завжди з величезним бажанням грали і осягали дивовижний, чарівний світ. Світ, назва якому - театр!

Майстер-клас по театралізації

Учасники сидять за столами. Перед ними на столах лежать: носовичок, шматочок вати, волоський горіх, нитки, фруктові кісточки, шматок дроту і намистинки, кольорові стрічки.

(Звучить музика «У гостях у казки»)

Вихователь: Всі ми пам'ятаємо, як в дитинстві мама чи бабуся, а може і тато, читали нам казки. Як цікаво нам було представляти себе казковим героєм, переживати за нього, радіти вдалому кінця. І тепер ми бачимо, як загоряються очі малюків, скільки радості і цікавості світиться в них, коли ми говоримо: «Зараз я розповім вам казку!».

Пропоную вам разом створити свою казку. Ви згодні?

-Давайте згадаємо, який буває казка? В її очах відбиваються небеса. Коси струмують, як водоспад. Руки, як два легких крила. А ще у казки є серце, воно тріпочи, як метелик. Ми не бачимо її, але кожен з нас представляє її по - своєму.

Давайте спробуємо зробити казку своїми руками. Не бійтеся, це не складно, просто треба трошки постаратися і вкласти в неї частинку себе. Для цього нам знадобиться кілька чарівних речей.

  1. Візьміть татів великий носовичок. Тато завжди його носить з собою, тому він зігрітий теплом його рук. Це зробить нашу казку живою. Розгорніть його.

  2. Щоб зробити голову, потрібен волоський горіх. Усередині нього, діти, заховано ядерце, схоже на людський мозок. Це зробить нашу казку Мудрою. Знайдіть на хустці середину і покладіть туди волоський горіх. Складіть хустку навскоси, щоб вийшов трикутник. Перев'яжіть ниткою міцно-міцно під горішком, щоб вийшла голова і шия. Ось так (показ зразка).Вийшла голова і два крила. Тепер перев'яжіть нитками кінчики хустки так, щоб з'явилися долоньки і ступні.

  3. А у казки є душа, ось її ми зараз і будемо робити. Що ж нам вибрати для серця казки? Може бути маленьке, легке пір'їнки? Тоді на душі у казки буде легко і спокійно.

  4. А може бути, візьмемо кісточку від фрукта або жолудь, щоб в серці казки жив паросток Добра! Вибирайте. Загорніть те, що вибрали в вату, щоб удари долі не пошкодили серце казки, і йому було легко і зручно битися. Візьміть вату з сердечком і вкладіть в хустинку туди, де у людини знаходиться груди. Нижні кінчики злегка розсуньте і міцно затягніть нитку на поясі, щоб з'явилася фігура людини. Ось так. (Показ зразка).

  5. Можна прикрасити шию намистом, це стане оберегом казки і ніяка зла сила не переможе її. Давайте прикрасимо голову стрічкою.

Вихователь: А тепер накрите свою казку руками і скажіть чарівні слова.

Повторюйте за мною:

Ой, ви, вітри буйні, північні, південні,

Ой, ви, ріки, сильні, з морями дружні,

Попрошу у вас не злата, що не нарядів, які не хором,

Щоб я була багата не доходом, а розумом.

Щоб у казки серце билося,

Щоб погане не сталося.

Щоб серце чуда чекало,

Щоб казка оживала.

Вихователь: А тепер послухайте, як легко і спокійно б'ється серце казки. Значить, казка ожила.

(Звучить чарівна музика і голос із - за ширми.)

Казка: Ах, як довго я спала! Хто ти? Ти зробив мене своїми руками.

Я - твоя казка! Давай з тобою товаришувати. Притисни мене до свого вуха.

Чуєш? Я розмовляю зовсім - зовсім тихо. Тобі здається, що у мене немає особи? А ти уважно придивися і уяви моє обличчя. Бачиш, воно є. Якого кольору в мене очі? Як я посміхаюся тобі? Придивися і побачиш. У мене така обличчя, яке кожен з вас захоче побачити. Найближче і дороге. Забери мене, дівчинку - казку, додому. Я буду з тобою грати, малювати, співати пісні і розповідати цікаві історії. Я стану твоїм другом. Все ж я казка.

Вихователь: Мабуть, один з найдієвіших способів об'єднати дорослого і дитини, дати їм можливість зрозуміти один одного - це казка. Казка вчить добру і справедливості. Поки діти вірять нам і прислухаються до наших слів, необхідно знаходити з ними спільну мову.

Після покупки цей матеріал відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані матеріали зберігаються в кабінеті покупок.